Новите германски плаващи терминали за втечнен природен газ (ВПГ) ще струват на правителството най-малко 3,5 милиарда евро (3,6 милиарда долара) над планирания разход или повече от два пъти от първоначално отделените средства за проекта – около 2,94 милиарда евро. Така необходимите за изграждане на плаващите съоръжения средства достигат общо 6,56 милиарда евро, съобщи германското икономическо министерство, цитирано от ДПА.
Освен това догодина ще бъдат предоставени допълнителни средства за проекта, посочват експертите на министерството, като обясняват, че "това увеличение беше необходимо във втория етап (от изграждането на терминалите – бел. р.) заради динамично развиващата се ситуация".
"Междувременно беше възможно да се определят допълнителни разходи и да се конкретизират първоначално прогнозираните разходи в обширни консултации с множество заинтересовани страни", пише още в изявление на Федералното министерство на икономиката.
Допълнителните разходи бяха "директно използвани за финансиране на проекти, които са от съществено значение за енергийната сигурност на Германия през идните зими".
Германия зависи от доставките на ВПГ, транспортиран по море, за да успее да замени руското тръбно синьо гориво, след като то драстично намаля в следствие на последиците от войната в Украйна. За тази цел страната изгражда няколко нови плаващи инсталации за съхранение и регазификация на ВПГ.
Първоначално в тазгодишния германски бюджет за терминалите бяха предвидени 2,94 милиарда евро. Това включваше и оперативни разходи, и разходи за допълнителни инфраструктурни проекти.
Други 738 милиона евро са отпуснати от държавната инвестиционна банка Ка еф Ве (KfW) за изграждане на стационарен терминал в Брунсбютел - на брега на Северно море.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
17:21 21.11.2022
2 Урко
Коментиран от #3
17:22 21.11.2022
3 Венци
До коментар #2 от "Урко":
Демократично, ама скъпо.17:23 21.11.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 уaйтнoйз
17:27 21.11.2022
6 От страни
17:29 21.11.2022
7 Бау бау
17:36 21.11.2022
8 МиZZирки сър!
17:42 21.11.2022
9 Не разбира
17:49 21.11.2022
10 да ама не
17:50 21.11.2022
11 абе все плюем колко тъпи немците
17:51 21.11.2022
12 Кънчев
До коментар #4 от "Хихихи..":
Какъв автомобил шофирате другарю Копейкин ?Коментиран от #15, #16, #18
18:04 21.11.2022
13 Майтапъъ
18:08 21.11.2022
14 Бен Навлек
18:08 21.11.2022
15 Хихихи..
До коментар #12 от "Кънчев":
Ползвам най-вече автобус "двойка".Пешеходец съм господине,понеже четох някъде че било здравословно и екологично..18:08 21.11.2022
16 Про митак
До коментар #12 от "Кънчев":
японски, що, другарю козелка?18:10 21.11.2022
17 Нов
Коментиран от #20
18:18 21.11.2022
18 Нов
До коментар #12 от "Кънчев":
Кънчеееев. Закъсал си го.18:23 21.11.2022
19 .......
18:40 21.11.2022
20 гост
До коментар #17 от "Нов":
В Азия карат САМО на втечнен газ от над 30 години !! Япония и Южна Корея са 100% на втечнен , в Китай е над 90% !!! И за твой ужас руския дял в него е под 10 % !! САЩ , Австралия и Катар държат по около 30% от вноса !! И то по дългосрочни договори , които азитците нямат абсолютно никакво намерение да нарушават ! А за още по-голям твой ужас същите САЩ , Австралия и Катар , плюс ОАЕ , Саудитска Арабия и 5-6 африкански държави строят НОВИ терминали , които до 2 години ще удвоят износа им , а Раша повече няма да построи нищичко !! Не че и сега е не е нищожен като втечнен газ , а тръбичките са вече евтин скрап !!19:35 21.11.2022
21 Оня
19:54 21.11.2022
22 Оня
19:57 21.11.2022
23 Вирус
01:46 22.11.2022