11 Юли, 2023 17:37 3 340 37

Нов търговски път свързва Русия и Китай

  • атомна енергетика-
  • русия-
  • китай-
  • търговски път-
  • атомен ледоразбивач-
  • росатом-
  • шанхай

Новият маршрут е съвместен проект, обяви "Росатом"

„Росатом“ ще осигури информационна и навигационна поддръжка за атомни ледоразбивачи между Русия и Китай по Северния морски път, като част от нова услуга за превози по най-значимата морска транспортна магистрала в Арктика. Контейнеровозът NEWNEW POLAR BEAR вече излезе от пристанище Санкт Петербург за първия си рейс. Той ще премине през акваторията на Северния морски път, като изчисленото транзитно време е около 28 дни, при 45–50 дни през Суецкия канал. В Китай корабът ще достигне пристанищата Циндао и Тиендзин, като крайната точка е Шанхай.

Новият маршрут е съвместен проект на международната морска линия Hainan Yangpu Newnew Shipping Co и китайската логистична компания Torgmoll. Контейнеровозът NEWNEW POLAR BEAR има усилен ледови клас и е с вместимост 1600 TEU (мерна единица, равна на обема, заеман от стандартния 20-футов контейнер). На борда му се намира руска продукция за износ, най-вече от дървопреработващи предприятия от Северозапад.

„Маршрутът ще бъде използван през лятно-есенната навигация и ще свързва нашите северни пристанища с китайските. През този период по Северния морски път могат да преминават на открити води и при леки ледови условия корабите от нисък ледови клас и такива без ледови клас“, отбеляза специалният представител на „Росатом“ за развитието на Арктика Владимир Панов. Според Ке Дзин, представител на NewNew Shipping Line в Русия, Северният морски път е един от стратегическите приоритети в сътрудничеството между Русия и Китай и разширяването на превозите по най-краткия маршрут по вода между Европа и Азиатско-тихоокеанския регион ще укрепи отношенията между двете страни.

„През 2023 година планираме пускането на четири кораба по маршрута между пристанища на Санкт Петербург и Калининград и тези на Китай, както и един кораб между Архангелск и пристанище на Китай. С подкрепата на „Росатом“ сме сигурни, че ще завършим успешно преминаването по Северния морски път“, каза още той. „Росатом“ и енергийната група „Новатек“ съобщиха наскоро, че планират да стартират целогодишна навигация в източната част на Северния морски път в началото на 2024 г. Така товаропотокът по маршрута може да достигне 80 млн. тона годишно, при сегашните 32 млн. тона. В перспектива до 2030 г. обемът може да се увеличи до 150 милиона тона.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вашето Мнение

    53 7 Отговор
    БРИКС фалира шаш и ес, като ги върна в землянките където винаги им е било мястото.

    Коментиран от #3, #7, #18, #30

  • 2 Последния Софиянец

    6 50 Отговор
    Пътя на клошарите.

    Коментиран от #5, #14

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Хо,Хо, Хо

    7 40 Отговор
    1600 TEU. е с това обърнаха търговията! Смях. Това не еконтейнеровоз, това е лодка. Хайде бегайте ,че ставате за смях!

    Коментиран от #17, #24

  • 5 време е..

    33 2 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Суецо да оди,за основен ремонт..

    Коментиран от #8

  • 6 ...

    2 27 Отговор
    Кви ледоразбивачи ви гонят бе??? Последните 7 години там не е замръзвало. След дъжд качулка.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 аха

    2 40 Отговор

    До коментар #5 от "време е..":

    и някой от Европата ще си качи стоката да минава през тероРусия и разбитите и пътища от пристанището им по които ще се влачи 1 месец.

    Коментиран от #15

  • 9 ха ха ха

    3 25 Отговор
    тая новина я претоплят от 2014 насам.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ксанибa

    28 2 Отговор
    Траура на соооснята
  • 12 Калпазанин

    41 2 Отговор
    Дайте още санкции, прайдове и учете хората на димокрация с цел модерно робство, къщата от карти започва да е срива тя е почнала де, не случайно чакалите вият на умряло и само срещи правят да видим ще посмеят ли да ги нападнат щото май други възможности не им останаха само с пропаганда и санкции не става

    Коментиран от #16

  • 13 По този "търговски" път путин

    3 31 Отговор
    ще напусне русия на път за Китай !
  • 14 Пешо

    17 0 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Защо винаги ни занимаваш с твоето ежедневно занимание в София. Контейнери много и сигурно има , има за теб много. Като намалее си се връщаш на село.
  • 15 време е..

    24 2 Отговор

    До коментар #8 от "аха":

    Нещо да се заклещи в суецо..

    Коментиран от #21, #29

  • 16 Рожко

    21 1 Отговор

    До коментар #12 от "Калпазанин":

    Да нападнат, ама проток между Канада и Мексико?И то най широкият. Мани ама и Канада ще стане ивица.
  • 17 чи фут.

    19 1 Отговор

    До коментар #4 от "Хо,Хо, Хо":

    Ей голема държава е тая россия,тва атлантици,европейци..не моот да понесат че са царе на референдумите..а тука не щат болгарский левь.
  • 18 Русофил

    4 20 Отговор

    До коментар #1 от "Вашето Мнение":

    В землянките са руснаците на фронта. Ние сме на морето и си пием узото.

    Коментиран от #32

  • 19 Пътят е път, ама?

    7 16 Отговор
    Пътят е път, ама товарооборотът колко е? В сравнение с ЕС Русия е малка икономика, под 2% от световната. Колко товари ще примъкне за вътрешния си пазар от Китай? А какво ще закара в Китай? За транспортни услуги до европейски пристанище ще трябва да забравят за дълго време.

    Да погледнем суровите данни. За 2023 година Китай изнася най-много за:
    United States ($530B)
    Hong Kong ($323B)
    Japan ($168B)
    South Korea ($140B)
    Germany ($134B)
    За същата година Китай най-много внася от:
    South Korea ($158B)
    Japan ($153B)
    United States ($151B)
    Australia ($138B)
    Chinese Taipei ($126B)

    Къде е тук Русия и Великия Северен Морски Път?

    Коментиран от #20, #28, #37

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 ...

    6 5 Отговор

    До коментар #15 от "време е..":

    Мечти мечтиииии. Надежди говежди
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 морски

    2 7 Отговор
    Най-големият контейнеровоз Ирина е 24,346 TEU. Прави 6-7 курса Китай-Европа годишно, приблизително 150 000 контейнера. Оня там ледения е 1600 TEU. 15 пъти по-малък. Годишно ще прави 10-11 курса или около 16 000 контейнера. Минимум 9 пъти по-малко. Направо ще обърне пазара.

    Коментиран от #27

  • 24 Пътят е път, ама?

    3 8 Отговор

    До коментар #4 от "Хо,Хо, Хо":

    Като за малка икономика като руската е добре. Китайците да си прекарват дървен материал от Сибир до техните фабрики за хартия.
  • 25 Хехе

    2 2 Отговор
    А нас какво ни вълнува това?
  • 26 Любо

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "ТаУмВзе":

    Върни се в училище и се научи да пишеш. От такива неграмотни като теб България е на това дередже.
  • 27 Онзи

    7 2 Отговор

    До коментар #23 от "морски":

    Ако е така,защо си буташ разшляканата халка в бизнеса между Русия и Китай?!?!?
  • 28 Отговарям..

    0 3 Отговор

    До коментар #19 от "Пътят е път, ама?":

    E kak kъде...в сънищата на Рогозката...мигар не си чувал, че Русия наследи и мегаломанията на СССР...
  • 29 Фнимавай...

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "време е..":

    Ти глей да се не заклещи у заднио ти двор, че....
  • 30 Да ти кажа...

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Вашето Мнение":

    Абе като гледам как все повече пишман държави с никакво БВП се опитват чрез тоя БРИКС да се накачулят на клона на Китайската икономика..май ше стане като СИВ..ШЕ ТЪРПЯТ КИТАЙЧЕТАТА ДА ИЗДЪРЖАТ ВСЯКАКВИ МЪРЗЕЛИ ДО ЕДНО ВРЕМЕ, ПА КАТО СЕ ОТРЪСКАТ..ТОГАВА ШЕ ГОВОРИМ КОЙ ШЕ ОДИ У ЗЕМЛЯНКИТЕ
  • 31 Аха точно така е!

    2 0 Отговор
    През 2003 г. Володимир Зеленски създава своята продуцентска компания „Квартал 95“. През 2012 г. „Квартал 95“ започва да създава продукции за телевизията „1+1“, притежавана от един от най-крупните олигарси на Украйна – Игор Коломойски.

    По това време Игор Коломойски е вторият по богатство човек в Украйна, с еврейски произход. Започнал с незаконни финансови операции през 90-те, той придобива металургични и енергийни компании, банка, медии. Основава най-голямата банка в Украйна – Приватбанк. В изтекъл запис от 2016 г. Байдън казва на Порошенко да придвижи въпроса с Приватбанк и Порошенко го прави – национализира банката. И си създава сериозен враг в лицето на Коломойски.

    През 2015 г. в телевизията на Коломойски започва излъчването на политическата комедия „Слуга на народа“. Зеленски е в главната роля на скромен човек от народа, учител по история, чиито ученици го насърчават да се кандидатира за президент и набират дарения за кандидатурата му. Народът го избира за президент и той започва да изпълнява всички съкровени народни мечти – уволнява мастити политици, съкращава чиновници, дори замени удобните кресла в парламента с дървени столчета. На семейството си ясно заяви, че привилегии няма да има и продължи да живее в апартаментчето си и да пътува с колело. Епизодите на сериала са пуснати безплатно и в YouTube. Сериалът е излъчен и в Netflix през 2017 г. Очевидна предизборна кампания на Зеленски.

    Зеленски обявява кандидатурата си за президент на 31 декем

    Коментиран от #36

  • 32 Русофил

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Русофил":

    Е верно узото от ментетата на цар киро
    Ама мирише а анасон.
  • 33 Да,да,да!

    1 0 Отговор
    Някой да се е запитал защо една европейска държава не е в евр.съюз нито в евро зона и винаги неотрална?

    Коментиран от #34, #35

  • 34 Точно

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Да,да,да!":

    За да не започне отново,гонението!
  • 35 ...

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Да,да,да!":

    От твоя клас всички ли завършиха?
    Не е - щото няма задължение да бъде. Личен избор И ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАДЪЛЖЕНИЯ.
  • 36 Аналогия

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Аха точно така е!":

    Сега напиши същото, ама за Слави Трифонов и БТВ, която беше собственост на... а бе те много собственици се смениха, като се замислиш. Или за Магърдич Халваджиян и Нова, които пак нещо такова. Или за Евтим Милошев и Нико Тупарев, на които не искам да им влизам в дирите.

    Това, за което пишеш, е най-обикновеното нещо в медийния бизнес. Един произвежда съдържание (content), друг го разпространява (broadcasting).
  • 37 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Пътят е път, ама?":

    Много си умен! Русия осигурява проходимостта на маршрута, китайците си движат стоките които им трябват и плащат такса за ледоразбивачите. Съответно ако друга страна иска да мине, и тя ще си плати а това вече е екстра печалба, при положение , че Русия си е осигурила кинтите от Китай. Сменете салдата с парични потоци и може и да проумеете как се движи икономиката и защо още не е фалирала!
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания