Според информация, публикувана в американския вестник The Wall Street Journal и цитирана от негови източници в украинското военно ръководство, военновъздушните сили на Украйна може да започнат използването на изтребители F-16 в бойните действия още тази зима. Планът включва обучение на украински пилоти от страна на американски специалисти, които ще бъдат изпратени за обучение във военновъздушна база в Аризона.
Според официалните лица, цитирани от вестника, малка група от до 10 украински пилоти, говорещи английски, ще могат да бъдат обучени в рамките на пет месеца. Освен обучение на пилотите, създаването на условия за логистична поддръжка на изтребителите е също предизвикателство. Вестникът също подчертава, че американските официални лица са по-предпазливи в оценката на възможните срокове за въвеждането на F-16 в активната украинска служба, предаде "Фокус".
Прогнозата на някои представители на САЩ е, че украинците може да започнат бойното използване на F-16 в средата на 2024 година или дори по-късно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 странно
Коментиран от #4
10:15 11.09.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Обичайна дипломатическа практика
До коментар #1 от "странно":
А ... светлото бъдеще е...при Богатата и Развита Южна Корея.Няма цял живот да им пращат хуманитани помощи!
10:25 11.09.2023
5 Ксаниба
10:25 11.09.2023
6 пепа
Коментиран от #46
10:26 11.09.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 хъ хъ
До коментар #7 от "Едва ли":
Ти па си гоУем оптимист бре.🤣10:30 11.09.2023
9 Тагарев съм
10:30 11.09.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 А шофьори за фърчилата
10:33 11.09.2023
13 ехаа
До коментар #7 от "Едва ли":
Провал е, че жълтопаветниците няколко пъти ви редиха, а площада пак хлътнал седи.10:35 11.09.2023
14 стоян георгиев
Коментиран от #16
10:38 11.09.2023
15 Руски плач
Ф-16 идват точно когато наземните операции ще са ограничено от климатичните условия, и естественото прикритие за наземните цели ще бъде никакво, за да си вършат работата.
Коментиран от #18, #21
10:39 11.09.2023
16 Руски плач
До коментар #14 от "стоян георгиев":
Нямаше как да стане по-бързо. Трябва да се изработи план за това в какъв момент е най-добре да се използват, когато украинците ще имат КАПАЦИТЕТ да ги използват и т.н.Реалността е, че Ф-16 идват в първия възможен момент. Всъщност, като се замислиш, Запада дава на Украйна всяко оръжие, което тя може да използва, без да предизвиква нелудничави действия от руснаците. Виж как руснаците хубаво свикнаха и с ракетите със средеен обсег, и с танковета, а сега и със самолетите. Скоро украинците ще имат и ракети с дълъг обсег.
Коментиран от #20, #23
10:41 11.09.2023
17 ЕВРОНЮЗ
10:44 11.09.2023
18 Алфа херинга
До коментар #15 от "Руски плач":
Ще си свършат работата и ще станат за скрап. Не ме карай да се смея, какво ще направят зимата с 30на самолета? Те вече тръгнаха да мобилизират и жените, така че какво да коментираме повече.Коментиран от #22, #26
10:45 11.09.2023
19 Краварска медия
10:46 11.09.2023
20 ЕВРОНЮЗ
До коментар #16 от "Руски плач":
😂 😂 😂 Абсолютно правилно. Свикнаха АЛИГАТОРИТЕ и ЛАНЦЕТ много им се радват10:47 11.09.2023
21 як Бандерски рев
До коментар #15 от "Руски плач":
ще има и тази зима.Коментиран от #25
10:47 11.09.2023
22 Руски плач
До коментар #18 от "Алфа херинга":
"какво ще направят зимата с 30на самолета? "Само от любопитство, ти с колко самолета мислиш че оперира Русия на предните линии?
10:48 11.09.2023
23 стоян георгиев
До коментар #16 от "Руски плач":
Можеше обучението на пилотите да почне значително по рано а самолетите в момента да са на терен.щеше да помогнат много при роботино и бахмут и щеше да спестят много смърт в украинската армия.като цяло съм съгласен с теб,но често решенията за оръжия са политически а не продиктувани от военната необходимост.за съжаление със самолетите е точно така.Коментиран от #24, #28
10:49 11.09.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Руски плач
До коментар #21 от "як Бандерски рев":
Ще има нови терористични актове срещу цивилна инфраструктура, но това вече го "видяхме". Ефект няма.Това е, което не могат да разберат руските терористи: след като веднъж си превърнал заплахата си в действие, вече не можеш да я използваш като "заплаха". Остава ти да повтаряш отново и отново действието, с надежда нещо да постигнеш.
Я сега познай, след като предния път, когато имахте много повече възможности за терор, а украинците имаха много по-малко възможности да ви отвръщат, не успяхте, колко ще успеете сега?
10:51 11.09.2023
26 стоян георгиев
До коментар #18 от "Алфа херинга":
Няма да са 30 но даже и с два биха създали сериозни проблеми за руската логистика и отбрана.виж кво направиха 100танка и 20 хаймарса.западното оръжие е светлинни години пред руското и малки количества дават сериозни резултати.що се отнася до загиналите русия има поне пет пъти повече.Коментиран от #30
10:52 11.09.2023
27 стоян георгиев
До коментар #24 от "провинциалист":
За кой бизнес е лошо?Коментиран от #38
10:53 11.09.2023
28 Руски плач
До коментар #23 от "стоян георгиев":
"Можеше обучението на пилотите да почне значително по рано а самолетите в момента да са на терен"Дали?
Нека видим. Трябваше да бъдат избрани пилоти: не можеш да дадеш в ръцете на украински пилот Ф-16 без да се опиташ поне да се увериш, че няма да го даде право в ръцете на руснаците, както стана с руския Ми-8. След това трябва да се изберат хора, които да са готови да започнат такова обучение. Доколкото ми е известно, първите такива "пресявки" са били миналата година Октоври/Ноември.
Трябва да се изработи план за логистиката: миналата година лятото Русия все още имаше широки възможности да атакува летища из цялата територия на Украйна - трябваше да се изработи стратегия за защита на летищата, от които ще излитат Ф-16. И така нататкъ и така нататък.
Истината е, че не е лесно да се въведе нова оръжейна система. Затова нормално в мирно време отнема 5-10 години това да се случи. Тук имаме някакви очаквания за 6 месеца до година. Няма как.
Коментиран от #35
10:57 11.09.2023
29 Шинел/бг
10:59 11.09.2023
30 Правоверен Евроатлантик
До коментар #26 от "стоян георгиев":
Я пак за танковете и хаймарсите? Кога последно някой се похвали с техен успех?Всяко ново оръжие в началото създава проблеми и после се неутрализира. Къде са взривените складове и поразените цели? Преди украинците се хвалеха с тях, а от месеци няма нищичко.
Сега правят пропагандни атаки на руска територия без смислен ефект. Единствената голяма щета, която нанесоха е, че поразиха стратегическа авиация на Русия, ама за това руснаците са си виновни, че не са си защитили хангарите подобаващо.
И атакуваха два пъти Керченския мост - първият път Украйна остана без ток и още не си е възстановила енергоподаването и потреблението, вторият път остана без зърнени пристанища.
Контраофанзивата им стопи техниката и живата сила дотолкова, че вече ще мобилизират хора с увреждания и жени.
А вече на Запад видяха, че Украйна е бита карта, САЩ и Великобритания открито говорят за спиране на военните помощи. Въпрос на време е, тогава Зеленски и кликата му ще бъдат убити - знаят твърде много, за да им се размине. А Украйна ще я плячкосат съседите и. Полша има нескрити мераци е се въоръжава яко за война. С кого ли?
Коментиран от #33, #41, #44
11:00 11.09.2023
31 Георгий
11:05 11.09.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Аз ли да гледам?
До коментар #30 от "Правоверен Евроатлантик":
"Я пак за танковете и хаймарсите? Кога последно някой се похвали с техен успех?"Нета е ПЪЛЕН с видеа на попадения на Хаймарс. Направо им късат шортите на руските артилерийски, ПВО и радарни системи.
А танковете им направо гонят руските навскяъде където изобщо има такива двубои. Последния беше как един Леопард потроши два Т-80 за под минута.
Коментиран от #37
11:07 11.09.2023
34 Реалността
До коментар #32 от "С400 Триумф":
Последната Ц400 триумф беше заснета как един Хаймарс я отперва точно в десятката, докато един дрон я заснема. Беше на Кримския полуостров преди някъде 10 дни.Коментиран от #45
11:08 11.09.2023
35 стоян георгиев
До коментар #28 от "Руски плач":
Тва дето пишеш е така ,но въпреки това можеше всичко да се направи до сега и при украинското контранастъпление да има самолети.мнението не е мое а на залужни.украина имаше готови и проверени пилоти имаше логистично подготвени и защитени летища .без въздушна подкрепа и превъзходство всяка наземна операция е в огромен риск.в момента това което правят украинците е феноменално и непостигано .напълно учудващо за западните генерали и струва кръвта на елита на украинския народ.дори десет самолета биха променили сериозно ситуацията.Коментиран от #39
11:09 11.09.2023
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Правоверен Евроатлантик
До коментар #33 от "Аз ли да гледам?":
Баш за леопардите недей отваря дума, че на германците им е много болна тема. Руснаците дори показаха няколко трофейни. А снимките как горят в полето заедно с брадлитата обиколиха нета. Пробвай с нещо по-сериозно. Я кажи като си експерт колко установки хаймарс има в момента ВСУ и на кой фронт участват?Коментиран от #47
11:12 11.09.2023
38 провинциалист
До коментар #27 от "стоян георгиев":
като започнеш от оръжия, минеш през горива и стигнеш до глобални сфери на влияние, всичко по веригатаКоментиран от #42
11:12 11.09.2023
39 Руски плач
До коментар #35 от "стоян георгиев":
Аз си казвам само мнението, и разбира се, Залужни със сигурност знае по-добре, но искам да кажа, че има обективни проблеми, не е само да "искане". Аз съм абсолютно сигурен, че Запада иска да даде на Украйна всичко, която тя може да използва. Възможно е да има различния между това как Запада и Украйна виждат възможностите за усвояване на нови оръжия и заради това да има "забавяне".Украйна не е имала готови пилоти за Ф-16. Това е различна оръжейна система от тази, на която те са научени. Съгалсен съм, че без въздушна поддръжка е трудно и съм съгласен, че постиженията на украинците са феноменални, но има реалности, които пречат нещата да са "идеални".
Коментиран от #52
11:14 11.09.2023
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Руски плач
До коментар #38 от "провинциалист":
Да се чуди човек от такъв "гений" като джуджето в Кремъл, как се подлъга така да им осигури всичкото това, вместо да ги остави с празни ръце? А си съсипа и икономиката и износа, само и само да им направи тая услуга.11:17 11.09.2023
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 стоян георгиев
До коментар #30 от "Правоверен Евроатлантик":
от 70 танка леопард русия запали 5 от 40 англииски два.екипажите на всички отселяха.от 20 хаймарс русия не успя да унищожи ни един.за сметка на това русия загуби около 5000 танка като поне 3000 са заснети при загубата им.що се отнася до живата сила ти не следиш и не познаваш как действат украинците и руснаците.украинците се бият на малки автономни групи от 10 до 50 човека и с много добра логистика и комуникация в тези групи.дори и да претърпят загуби те са ограничени и ранените се извозват и спасяват на момента.при руснаците всичко това отсъства.Коментиран от #49, #51
11:19 11.09.2023
45 С400 Триумф
До коментар #34 от "Реалността":
Евала на анализа ти ако изобщо инфото ти е вярно Русия има само едно С400 и ще дигне белия байрак а и тоя Хаймарис най вероятно вече е на скраб реален клоунеКоментиран от #50
11:20 11.09.2023
46 Никой
До коментар #6 от "пепа":
Или нещо друго да прави!Да забавлява урките на фронта като за последно!11:20 11.09.2023
47 Аз ли да гледам?
До коментар #37 от "Правоверен Евроатлантик":
"Руснаците дори показаха няколко трофейни."Верно, и такъв ли фейк са успели да измислят в Кремъл?
За 8 седмици офанзива през най-минираната зона в света и срещу предполагаемо най-силната артилерия в света (по собствените думи на руснаците) плюс срещу най-страховитите атакуващи хеликоптери (пак о думи на самите руснаци) има всичко на всичко ..... 6 унищожени Леопарда. Това не само, че е невероятно постижение, ами и за малко контекст - само за ДВА ДНИ, в района до Авдийвка руснаците изгубиха 4 танка Т-90 (два от М варианта). Общата бройка на загубените руски танкове, за същото време, е в диапазона на стотици.
Та, толкова с руските фантасмагории.
11:21 11.09.2023
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Правоверен Евроатлантик
До коментар #44 от "стоян георгиев":
Аха, затова украинските гробища са препълнени и Зеленски ще строи мемориално гробище по-голямо от това в Арлингтън, САЩ, което е за 400000 души. Контранаступа върви до последния украинец. Какво превзе ВСУ последно, че не са се хвалили? Работино и Артьомовск взеха ли ги? Или бранят Купянск и Харков да не станат руски.Коментиран от #60
11:23 11.09.2023
50 Реалността
До коментар #45 от "С400 Триумф":
Инфото ми е подкрепено от видео: пишеш "Ц400" и "Крим" и гледаш.По-интересния въпрос е, че това унищожаване е било заснето от ДРУГ апарат, нещо, което допълнително поставя някои интересни въпроси за това кавко може Ц400.
Иначе можеш да си фантазираш как Хаймарса, който помля Ц400 "вероятно" е унищожен. Той Конашенков вече няколко пъти унищожи всички Хаймарси, а те продължават да ви правят на луди калинки.
11:25 11.09.2023
51 Бягай на фронта тогава урко?
До коментар #44 от "стоян георгиев":
Вярваш ли си или майтап си правиш!Коментиран от #53
11:25 11.09.2023
52 стоян георгиев
До коментар #39 от "Руски плач":
Проблема е че запада се управлява от политици не от военни.всъщност проблем е условно казано,но политика трябва да обеди избирателя трябва да извърши процедура и това изисква време и не винаги е бил унисон с необходимостта.маса американски генерали като ходжис да речем молеха политиците за западни самолети,сенатори запознати с военната ситуация детайлно също,но процедурата се забави.байдън маса време тотално отказваше преговори за самолети а германците и до сега се правят на луди,французите също.това косва много украински животи за съжаление.та проблема със самолетите е политически .залужни за това и не натиска мощно и се бави контранастъплението.щото се знае ква ще е цената без въздушна подкрепа.въпреки това се постигна много .11:27 11.09.2023
53 стоян георгиев
До коментар #51 от "Бягай на фронта тогава урко?":
Аз в кво вярвам е б з значение.важното е кво се случва а се случва квото ти казвам .чети и записвай.войната в украйна не е наша война ,но дойде ли у нас ще имаш сериозни проблеми с хора като мен другарю колаборант.обещавам ти.11:30 11.09.2023
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 стоян георгиев
До коментар #54 от "С400 Триумф":
Тва не е верно.узраел ежедневно напада сирия .говоря за постоянно самолетни атаки без никакви загуби.евреите се съобразяват единствено да не ударят руските части там.ти не си видял щото не четеш и не гледаш има поне 20 руски телеграм канала дето дават переодично инфо за руските проблеми на фронта има безброй видеа с поразена руска техника включително ц 400.аз не съм виновен за твоята некомпетентност.Коментиран от #56
11:40 11.09.2023
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Тонто
Украйна се върна да контролира газовите и петролни платформи в Черно море между Крим и Одеса. Тези обекти са по-известни под името "Вишките Бойко" .
Русия окупира платформите през 2014 г. и от тогава ги експлоатира.
А след пълномащабнато нахлуване ги превърна и във военни бази.
За овладяването на платформите са участвали специални части. В плен са попаднали много боеприпаси за хеликоптери , други ракети ,както и специален радар Нева.
12:37 11.09.2023
58 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
12:51 11.09.2023
59 Яко разгонен!
19:26 11.09.2023
60 Пич,
До коментар #49 от "Правоверен Евроатлантик":
Да те питам що храниш трола? Седнал си да дискутираш с билборд с опорки! После се чудим защо коментарите са пълни с редки гoвнa...19:37 11.09.2023