Обявената предупредителна стачка на наземния персонал на "Луфтханза" започна в четири часа тази сутрин и ще продължи 27 часа, т.е. до 7,10 в четвъртък. Най-засегнати са летищата във Франкфурт и Мюнхен, авиокомпанията междувременно отмени между 80 и 90 процента от планираните за днес 1000 полета. Отпадат и част от полетите на седми и осми февруари от и до София от Мюнхен и Франкфурт, информира БТА.
Стачни действия в рамките на синдиката ver.di има и в Хамбург, Берлин и Дюселдорф, очаква се от тях да бъдат засегнати над 100 000 пътници. Отправено е и предупреждението пасажерите на отменените полети да не идват на летищата - там не биха могли да очакват помощ, тъй като на обслужващите гишета няма никой. Възможности за презаверяване на полетите има през сайта на "Луфтханза". Авиокомпанията очаква движението да се нормализира изцяло до петък.
Исканията на стачкуващите са за 12,5 процента увеличение на заплатите, но не по-малко от 500 евро месечно за период от една година. Освен това в рамките на концерна трябва на всички да бъде предоставена еднократна премия от 3000 евро заради инфлацията.
Защо германците започнаха да стачкуват толкова много?
Това е поредната стачка от началото на годината в Германия - след две прекъсвания на работата в железниците се стигна до стачка на служителите по сигурността на летищата, имаше и еднодневна стачка на обществения транспорт в цялата страна.
"Днес със сигурност има повече стачки, отколкото преди десет или 20 години", отбелязва пред ДВ Марсел Фратшер от Германския институт за икономически изследвания в Берлин. Ако се сравнят обаче трудовите протести във Федералната република с тези в съседните страни, положението изглежда сравнително спокойно. Между 2012-а и 2021-а година в Германия отпадналите работни дни годишно са 18 на 1000 заети, докато във Франция и Белгия този показател е съответно 92 и 96.
Обяснението - най-вече заради инфлацията. "Днес покупателната способност на мнозина е спаднала, тъй като през последните три години заплатите нараснаха много по-малко от цените и сега хората търсят начини да възстановят финансовите си възможности", казва Фратшер.
Има обаче и още една причина - липсата на достатъчно работна ръка вследствие на демографското развитие. "Имаме 1,8 милиона незаети работни места, а това придава повече самочувствие на заетите. Те искат по-добри условия на труд, по-добро заплащане и държат да наложат това", посочва Фратшер. Шефът на синдиката ver.di Франк Вернеке казва от своя страна следното в защита на тазседмичните стачки по летищата и в обществения транспорт: "Условията на труд в тези браншове са толкова катастрофални, че хората искат да бъдат разтоварени".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Амиии
13:37 07.02.2024
2 Дякон Унуфрий Араллампиев
13:38 07.02.2024
3 Алексей
13:40 07.02.2024
4 Българин
13:40 07.02.2024
5 Дааааааа, за тва иде реч!
13:41 07.02.2024
6 Гошо
13:41 07.02.2024
7 Иванушка 🇷🇺
Монголците поне коне и мляко имат, германеца с едната Урсула в ръце си остана ))))
Коментиран от #13
13:43 07.02.2024
8 Цент Тавър
13:53 07.02.2024
9 Краватар
13:54 07.02.2024
10 И всичко това е...
14:00 07.02.2024
11 В Германия
14:02 07.02.2024
12 Уса
14:07 07.02.2024
13 Атина Палада
До коментар #7 от "Иванушка 🇷🇺":
Световно водещи финансисти твъдвт, че икономическата криза в ЕС сега е по голяма и от голямата депресия през 30-те години на миналия век. Та, тогава са идвали германци по нашите земи да търсят работа и по добър живот. Пристигали дрипави... и от тогава е останал "лафа" : като изпаднал германец си!14:09 07.02.2024
14 Калпазанин
14:59 07.02.2024
15 Браво
18:09 07.02.2024
16 емил
17:29 16.03.2024