Предложените от Европейския съюз мита върху китайски стоки не представляват "наказание", заяви германският министър на икономиката Роберт Хабек пред китайски официални лица в Пекин, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Хабек е първият високопоставен европейски представител, който посещава Китай, откакто ЕС предложи налагането на високи мита върху вноса на китайски електромобили, за да се противопостави на отпусканите от Пекин държавни субсидии, оценявани от Брюксел като твърде високи.
Китай предупреди в навечерието на визитата на германския министър, че ескалацията на напрежението с Евросъюза по въпроса за електромобилите може да предизвика търговска война.
"Важно е да се разбере, че това не са наказателни мита", заяви Хабек на първата пленарна сесия на дискусия по въпросите за климата и трансформацията. Държави като САЩ, Бразилия и Турция са прилагали наказателни мита, но не и ЕС, отбеляза той. "Европа прави нещата по различен начин", обясни германският министър.
Хабек посочи, че в продължение на девет месеца ЕК е проучвала в детайли въпроса дали някои китайски компании не са се възползвали нечестно от субсидиите. Нито една мярка за изравнително мито, която е наложена след прегледа на ЕС, "не представлява наказание", каза Хабек. Той подчерта, че въпросните мерки имат за цел да компенсират преимуществата, които Пекин предоставя на китайските компании. "Трябва да се постигнат общи и равни стандарти за достъп до пазара", каза още германският министър на икономиката.
Хабек заяви пред председателя на Китайската национална комисия за развитие и реформи Чжън Шанцзе, че предложените от ЕС мита имат за цел да изравнят условията на конкуренция с Китай.
"Ще направим всичко, за да предпазим китайските компании", отговори от своя страна Чжън.
Предвижда се ЕС да въведе временни мита от 4 юли. Същевременно Брюксел ще продължи да води разследване за субсидиите до 2 ноември, когато могат да бъдат наложени окончателни мита за срок от пет години.
Въпреки че търговското напрежение е ключова тема от визитата на Хабек в Китай, целта на германския министър на икономиката е да се задълбочи сътрудничеството между двете индустриализирани държави в областта на екологичния преход. Хабек участва в първата пленарна сесия на диалога за климата и трансформацията, след като през юни миналата година Германия и Китай подписаха меморандум за разбирателство за сътрудничество в областта на изменението на климата и зеления преход.
През миналата година Китай инсталира нови мощности за възобновяеми енергийни източници, осигуряващи близо 350 гигавата, което е повече от половината от общото количество в световен мащаб.
Макар че Хабек похвали увеличаването на производството на възобновяема енергия в Китай, той отбеляза, че е важно да не се разглежда само разширяването на възобновяемите енергийни източници, но и общите емисии на въглероден диоксид. През 2023 г. почти 60% от електроенергията в Китай е произведена от въглищни централи.
Същевременно около 75% от общото количество изгорени въглища в света се падат на Китай, Индия и Индонезия, тъй като правителствата са склонни да дават приоритет на енергийната сигурност, наличността и цената пред количеството въглеродни емисии, отбелязва Ройтерс.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТОЯ МУ ЗАШЛЕВИХА СТРАШЕН ШАМАР
Коментиран от #10
12:19 22.06.2024
2 Шмъркан
12:19 22.06.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Немското про 100
12:21 22.06.2024
5 Путинофил
Вижда се, че ЕС вече се разпада, съществува само по документи.
Коментиран от #15
12:21 22.06.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Така Така
Ат
12:21 22.06.2024
8 Мек Член
Коментиран от #16, #33
12:23 22.06.2024
9 Няма проблеми и техните
12:24 22.06.2024
10 КОТарАК 🐱
До коментар #1 от "ТОЯ МУ ЗАШЛЕВИХА СТРАШЕН ШАМАР":
що да диктуват? конкурирай се с тях , кой те спира?Коментиран от #22, #23
12:24 22.06.2024
11 Галигео Галигей
12:25 22.06.2024
12 И китайците
:)))))
12:30 22.06.2024
13 хъъъъхъъ
12:31 22.06.2024
14 Талибан
12:32 22.06.2024
15 Русофил
До коментар #5 от "Путинофил":
Е за тва руснаците ги боли целия калашников, че не сме с тях. Имаме тежка карма явно. И лай.. Но да настъпим- ще се рпзвали12:39 22.06.2024
16 Русофил
До коментар #8 от "Мек Член":
А не е верно, имаме big Brad 4ед.А той фсичко има12:41 22.06.2024
17 Това е
Коментиран от #21, #24
12:41 22.06.2024
18 Инна
12:43 22.06.2024
19 От страни
12:43 22.06.2024
20 А ти, Хабек, трябва да разбереш,
12:43 22.06.2024
21 Няма какво да говориш тука, а отивай
До коментар #17 от "Това е":
И то веднага и ги вдигай, направи ги колкото сметнеш ти за необходимо.Хич не губи време да се обясняваш тук!12:45 22.06.2024
22 ТИ НА КОЙ СВЯТ ЖИВЕЕШ
До коментар #10 от "КОТарАК 🐱":
В Германия тези магазини са по на няколко етажа защото няма място за строеж, а тук им дадоха най-хубавите и ценни огромни парцели с паркинги за да се мазнят на Меркел и Щолц сега. Търговските вериги налагат ужасна политика на българските производители и им вземат по-голямата част от печалбата. Данъци почти не плащат и изнасят печалбата с помощта на разни схеми за подизпълнители12:45 22.06.2024
23 Да, и ти можеш
До коментар #10 от "КОТарАК 🐱":
Да се конкурираш с крокодилите в река Замбези кой плува по-бързо.12:48 22.06.2024
24 Сократ
До коментар #17 от "Това е":
Добре де. Ще вдигнат митата до небето. После телефончета, компютърчета и всякаква техника от къде? От сащ? Мисли бе, не пиши опорки.Коментиран от #25
12:51 22.06.2024
25 Това е
До коментар #24 от "Сократ":
Глобализацията в сегашния и вид приключва.Веригите за производство и доставки се променят. Запада разбра, че Китай няма да бъде лоялен партньор и бизнеса с тях започва да се свива. Телефончетата и компютърчетата ще се произвеждат в други страни.Коментиран от #36
12:56 22.06.2024
26 Сандо
13:06 22.06.2024
27 Дълго_Име
13:10 22.06.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 не може да бъде
13:33 22.06.2024
30 Дойчо
13:35 22.06.2024
31 факуса
13:44 22.06.2024
32 Хи хи хи
Коментиран от #35
13:47 22.06.2024
33 факуса
До коментар #8 от "Мек Член":
а вече нема да могат и крадат демократично,щот ще ги бият лошо през крадливите пръстчета13:48 22.06.2024
34 Въййй
Такър, такър по пътя на коприната
за месец два
ще си е у дома.
13:53 22.06.2024
35 факуса
До коментар #32 от "Хи хи хи":
вчера четох ,евтиния волксваген 20 000ойрота13:53 22.06.2024
36 Така Така
До коментар #25 от "Това е":
Тези другите страни са заедно в няколко организации с тоя лошия Китай и те също няма да са лоялни на извратените лицемери14:17 22.06.2024
37 Чичо Дончо каза
14:41 22.06.2024
38 Стайков
15:12 22.06.2024
39 Китайските
Коментиран от #40
15:33 22.06.2024
40 Госあ
До коментар #39 от "Китайските":
Ти па точно к’во праиш ве ? Кафява маса. Иначе, 50% от световните продажби на ВАГ са в Китай и 25% на Мерцедес. Са като им треснат обратно същите мита, пак нема да е наказание. Но нова с търговията са бели кахъри, уреждат се. Въпросът е, че сте много агресивни и нахални и за войни мислите.Коментиран от #41
15:56 22.06.2024
41 Ами да си карат
До коментар #40 от "Госあ":
прекрасните, евтини и качествени коли китайците. Задръстили са европейските пристанища с техни коли, а искат европейски?! Щом са готови да ги купуват за 2-3 пъти повече пари ще могат и за 3-4 пъти повече. Немецът взима 4000 евра заплата, а китаеца колко взима?Коментиран от #43, #44
17:49 22.06.2024
42 Без коментар
18:46 22.06.2024
43 Госあ
До коментар #41 от "Ами да си карат":
Кой китаец ? Тоя от Шанхай,Пекин, Шенджен, Гуанджоу и т.н. взема такава заплата, че да праи каквото си иска. Чаткаш ли ? Щом 25% от Мерцедес се продава там. Ще си ги карат и техните разбира се, никакъв проблем. Или японски като ще е ДВГ или хибрид. Слушай ме са, наглецо, бай китаец направи така, че хората от източна Европа, които не крадат ДДС и еврофондчета, също да могат да пазаруват. Ясно ли е ? Като набутат само скъпи западни боклуци с много по ниско качество, както влаковете у нас, и хората започнат само да гледат, какво мислиш че ще стане ве ? А ?18:57 22.06.2024
44 Госあ
До коментар #41 от "Ами да си карат":
Китай има някаква зависимост все още (все още продчертавам) само от Япония и Нидерландия. Ясно ли ти е? Оттам нататък нито за швабата му дреме, нито за франсето, за ония инцести от острова пък съвсем. Хибриди и двг и Япония и Корея. Електрички от Европа или теслите да купува, А ? Хахахаха19:01 22.06.2024