6 Юли, 2024 19:19 1 870 30

Революционно предложение! Неправителствени организации искат ограничения на скоростта по магистралите в Германия

  • германия-
  • магистрала

В момента няма ограничения на скоростта на германските магистрали, с изключение на участъци, обозначени със специални знаци, посочва "Дойче веле"

Революционно предложение! Неправителствени организации искат ограничения на скоростта по магистралите в Германия - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Сдружение на германски асоциации за повишаване на безопасността на движението по пътищата и природозащитни организации призова правителството в Берлин да въведе ограничения на скоростта по магистралите в страната, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Част от групата от неправителствени организации настоява максималната разрешена скорост за движение по магистралите в Германия да стане 100 км/ч, а други нейни представители настояват за 130 км/ч.

В момента няма ограничения на скоростта на германските магистрали, с изключение на участъци, обозначени със специални знаци, посочва "Дойче веле".

Една от организациите, участващи в сдружението - "Енвайрънментъл екшън Германия" (Environmental Action Germany - DUH), настоява за въвеждане на ограничения за скоростта от до 80 км/ч извън населено място и до 30 км/ч в населено място.

Ръководителят на екологичната група Юрген Реш посочва, че прилагането на мерки за ограничение на максималната скорост по пътищата и магистралите би помогнало за намаляване на вредните емисии на въглероден диоксид с 11 милиона тона годишно. Идеята на това предложение е, че автомобилите с двигатели с вътрешно горене отделят сравнително по-малко въглероден диоксид, когато се движат с по-ниска скорост, посочват експерти.

Горната камара на германския парламент - Бундесратът, днес обсъжда изменения на национлания закон за движение по пътищата. Едно от предложенията е германските власти да могат да въвеждат ограничения на скоростта от 30 км/ч в градски райони, където има по-голяма опасност от възникване на тежки пътнотранспортни произшествия. Такива са например улиците около детските градини, училищата или болниците.


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Куту Кузлудуй

    8 22 Отговор
    Браво
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 На магистралите няма проблеми

    16 15 Отговор
    Да се кара бързо. Обикновено карам със 180-220 по немските магистрали.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 стрелок

    19 0 Отговор
    уааау бааси взехте ми ума как никой не се е сетил досега
  • 6 Всички

    34 2 Отговор
    Нпо та трябва да бъдат закрити изхвърлени, чрез тях краварите контролират всичките си,, колонии"
  • 7 Няма по вредни

    34 0 Отговор
    от НПО-тата на САЩ!
  • 8 Рускиня - Тумберг 😊

    21 1 Отговор
    С новите ограничения, германците трябвада си купуват Запорожец, Трабант или Булгар-Рено😂
  • 9 Браво!

    8 15 Отговор
    Най-икономично е да са кара колело. 40 к.с. стигат за една кола. Всичко отгоре е избиване на комплекси. AMG, Brabus, M-division отиват в историята. Дерзайте, германци, взел съм си пуканки.
  • 10 Намаляването на скоростта

    25 3 Отговор
    води до намаляване на пропускливостта на един път! От там до задръствания, накъсвания на движението, неритмично движение, а всичко това са едни от основните предпоставки и причини за ПТП!

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Факт

    5 16 Отговор

    До коментар #10 от "Намаляването на скоростта":

    Като най голям дял при ПТП е факторът превишена скорост

    Коментиран от #16, #17, #26

  • 12 ;плокийухъгт

    17 1 Отговор

    До коментар #10 от "Намаляването на скоростта":

    В общи линии си прав, но...

    - и в момента поне 60% от аутобаните в швабия имат ограничения от онея "динамичните", само дето не помня за последните 15г. тея "динамични ограничения" да са показвали повече от 140км/ч или пък изобщо да са угасвали- все има някакъв лимит да свети там...
    - едно ограничение от 140км/ч е повече от достатъчно, аз в швабия карам винаги на темпомат със 140км/ч и да кажем за 400км. ако ме изпреварят 30 по-бързи от мен коли е голямата работа, а аз изпреварвам поне 120-130 коли... Просто хората масово карат спокойно с до 120км/ч...

    Тоест ограниченията няма да променят почти нищо в случая

    Коментиран от #20

  • 13 РЕД И ХАОС

    4 4 Отговор
    Сетих се за един разговор, че високата скорост по магистралите спестявали катастрофите. И искаха и в България да е така. Мислейки - че повечето жертви в България спрямо Германия се дължи на това. НЕ НЕ НЕ, НА ЛОШАТА БЪРЗА ПОМОЩ И МЕДИЦИНА В БЪЛГАРИЯ СЕ ДЪЛЖАТ ПОВЕЧЕТО ЖЕРТВИ. 2021 година в България като страна с под 7 милиона население в катастрофи са загинали над 560 души, ГЕРМАНИЯ през 2021 година при катастрофи по улиците и пътищата на страната са загинали 2562 души. ние 7-милиона, те 80 милиона.. Просто 2-3 пъти по неефективна медицина.. да ние сме общество от невротици, като във всеки бедняшки квартал и гето.. където вяма стабилност и ред.. Живеенето сред чужденци е добре, успокояващо е, не срещаш на всяка крачка невротици.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Баце ЕООД

    3 2 Отговор
    Комунисти!
  • 16 седрфтгъхуй

    16 3 Отговор

    До коментар #11 от "Факт":

    Не позна- най-големият фактор за ПТП е магарето зад волана...

    По вашите "магистрали" е позволена скорост 140км/ч, само дето нямате и 150км. път който да е подходящ за такива скорости... Да споменавам ли прословутата "магистрала Тракия"? Аз там повече от 110км/ч не вдигам просто щото е опасно- това не пречи разни "умници" да ме изпреварват с поне 170км/ч... Да не споменавам изобщо за мотористите които там летят ниско...

    Коментиран от #19, #21

  • 17 Ами не е

    11 1 Отговор

    До коментар #11 от "Факт":

    С това те облъчват, за да оправдаят милионите за безсмислени камери и видно по теб, върши работа, за да си въртят търговията, докато ПТП-тата не намаляват!
  • 18 одипеш

    6 2 Отговор
    Велосипед без батерия лесно вдига над 30км/ч, за тротинетките да не говорим. Да ходят в гората да защитават природата.
  • 19 Магарето зад волана

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "седрфтгъхуй":

    е субективен фактор! Оправи проблемите на пътя, които не са субективен, а обективен фактор, ако искаш да направиш нещо за намаляване на ПТП.

    Коментиран от #23

  • 20 Точно така

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от ";плокийухъгт":

    Ограничението няма да промени нищо, само ще доведе до проблеми! В Германия от 30 години се борят да ограничат аутобаните и до сега няма един аргумент, лежащ на някаква статистика, че нещо ще оправи!

    Коментиран от #24

  • 21 Факт

    7 6 Отговор

    До коментар #16 от "седрфтгъхуй":

    Нормално е да съм прав. Високата скорост води до неуправляемост.Човешкия мозък е пригоден за ходене пеш и максимум тичане А тъпатси с анцузи пет пръста врат и два пръста чело дето обясняват какви драйвери и пилоти на делтаплан са, са ми ясни те убиват хората не някоя пенсия караща с 60.
  • 22 Нов

    3 3 Отговор
    Нормално. Вече колиците ще са им китайски и, ако надуят скоростта може да почнат да се разпадат. А батериите горят като факли от първата минута до пълно овъгляне на всичко вътре и около каручката. Като се забият с 200 с кола с теглото на танк, голямо мазало ще става. Затуй по добре по- бавничко
  • 23 локийухъгтфр

    5 5 Отговор

    До коментар #19 от "Магарето зад волана":

    Магарето Е ЕДИНСТВЕНИЯТ ФАКТОР КОЙТО УБИВА ХОРА....

    - пътя бил с дупки...
    - нямало видимост...
    - знаците смотани...
    - и още, и още...

    Самите пътища имат МНОГО ПРОБЛЕМИ които да се решават- спор няма... Това НЕ ОТМЕНЯ ЗАДЪЛЖЕНИЕТО на магарето зад волана да кара със "съобразена с пътните условия скорост"...
    Ти можеш ли като с магия утре да оправиш пътищата? Не можеш... Можеш ли от утре да караш с ограниченията, да не минаваш на "оранжево", да не паркираш където не трябва и т.н.- МОЖЕШ... Могат ли го всички- МОГАТ ГО...
    Значи почвате да карате внимателно и спокойно и да си искате оправянето на пътищата... Но НЕ МОЖЕ да се оправдавате "те пътищата ни скапани, те за моите 20км/ч отгоре се заяждат"- изпълнявате си каквото се иска от вас и чак тогава ще имате пълното право ДА ИЗИСКВАТЕ от държавата нещо...
    Има "права", има и "задължения" и те ВИНАГИ ВЪРВЯТ ЗАЕДНО...

    Коментиран от #27

  • 24 кийухъгтф

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Точно така":

    Аргументът да НЕ СЕ НАМАЛЯВА скоростта в швабия винаги е бил само 1- финансов...

    Изследванията показват, че ако се ограничи скоростта ще паднат с минимум 3% приходите от ДДС и Акциз от горивата... А това хич не са €100 000 загуба за бюджета- има още доста нули към числото...

    Коментиран от #28

  • 25 Порно

    10 2 Отговор
    Тия са малоумни, един автомобил замърсява най много като се движи с ниска скорост на трета в града. При 130 кмч си на шеста и на по ниски обороти, отколкото на градско.
  • 26 Порно

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "Факт":

    Най големия фактор за катастрофи е опасното шофиране, което у нас не искат да дефинират. Щото с радара се глобява лесно. Иначе казано - най големия дял за произшествия има бъг в задкормилното устройство, след това лошите пътища.
  • 27 Така е

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "локийухъгтфр":

    Обаче това е субективен фактор! На един миу се отдава, на друг не, колкото и да се мъчи! Никога неможеш да направиш шофьори с еднакви умения и затова, това е субективен фактор! Можеш да ги накараш да спазват правила, но когато те са неправилни, поради неправилно изградена инфраструктура, ефекта ще е нулев. Затова направи така, че субективният фактор магарето, да може да бърка възможно най малко! Ограниченията в България, също са супер неадекватни в 60-70% от случаите, поради неправилно изградени пътища и инфраструктура! Колкото по малко ограничения има по един път, толкова по гладко е едно движение, а от там толкова по малко предпоставки за катастрофи.

    Та по въпроса можеш ли да спазваш ограниченията, можеш, но когато са неправилни те са вредни и ефекта няма да е положителен! Процеса с инфраструктурата може да отнеме години, но колко десетки години на нищоправене минаха, само с облъчването скорост и без грам ефект за ПТП! И преди 30 години бяха между 6 и 7000 ПТП и сега са толкова. Това е загубено време, с облъчването скорост! И за капак, понеже нищо не се прави по този въпрос, се изграждат нови пътища, със заложени грешки от старите! И вместо да правиш нещо добро за бъдещето, ти продължаваш да залагаш същото от сега и от миналото!

    Дори да нямаш визия какво се случва на пътя и какви са проблемите, достатъчно е човек да се замисли логично! В България имаш няколко пътни артерии, с огромна честота на ПТП. Дали точно там, всеки кара с превишена скорост,
  • 28 Не е така

    6 0 Отговор

    До коментар #24 от "кийухъгтф":

    Поради простата причина, че ще намалиш пропускливостта на пътищата! В Германия задръстванията са огромни и сега и ще станат и още по големи! Всичко това не води до спестяване на гориво, а до още по висок разход!
  • 29 хаха

    4 1 Отговор
    Кой измисли това за най-ниски емисии при ниска скорост? За 30 ще се кара на 2ра предавка и колата ще харчи двойно. От много време карам на по-ниски предавки(3та на 80-90 извън града при към 3000 оборота). Вместо по 8/100 харчи по 6. Гледам разхода на колите в книжките- при градско и пътища с по-ниска скорост е по-висок. Т.е. по-малко СО2 от повече изгорено гориво при повече задръствания? Зелените кратуни явно са на ниво предучилищна.
  • 30 ЗЕЛЕНИТЕ

    3 0 Отговор
    ВИНАГИ СА БИЛИ ИДИОТИ
Новини по държави: