Сдружение на германски асоциации за повишаване на безопасността на движението по пътищата и природозащитни организации призова правителството в Берлин да въведе ограничения на скоростта по магистралите в страната, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Част от групата от неправителствени организации настоява максималната разрешена скорост за движение по магистралите в Германия да стане 100 км/ч, а други нейни представители настояват за 130 км/ч.
В момента няма ограничения на скоростта на германските магистрали, с изключение на участъци, обозначени със специални знаци, посочва "Дойче веле".
Една от организациите, участващи в сдружението - "Енвайрънментъл екшън Германия" (Environmental Action Germany - DUH), настоява за въвеждане на ограничения за скоростта от до 80 км/ч извън населено място и до 30 км/ч в населено място.
Ръководителят на екологичната група Юрген Реш посочва, че прилагането на мерки за ограничение на максималната скорост по пътищата и магистралите би помогнало за намаляване на вредните емисии на въглероден диоксид с 11 милиона тона годишно. Идеята на това предложение е, че автомобилите с двигатели с вътрешно горене отделят сравнително по-малко въглероден диоксид, когато се движат с по-ниска скорост, посочват експерти.
Горната камара на германския парламент - Бундесратът, днес обсъжда изменения на национлания закон за движение по пътищата. Едно от предложенията е германските власти да могат да въвеждат ограничения на скоростта от 30 км/ч в градски райони, където има по-голяма опасност от възникване на тежки пътнотранспортни произшествия. Такива са например улиците около детските градини, училищата или болниците.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Куту Кузлудуй
19:23 06.07.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 На магистралите няма проблеми
19:25 06.07.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 стрелок
19:28 06.07.2024
6 Всички
19:34 06.07.2024
7 Няма по вредни
19:34 06.07.2024
8 Рускиня - Тумберг 😊
19:37 06.07.2024
9 Браво!
19:37 06.07.2024
10 Намаляването на скоростта
Коментиран от #11, #12
19:37 06.07.2024
11 Факт
До коментар #10 от "Намаляването на скоростта":
Като най голям дял при ПТП е факторът превишена скоростКоментиран от #16, #17, #26
19:45 06.07.2024
12 ;плокийухъгт
До коментар #10 от "Намаляването на скоростта":
В общи линии си прав, но...- и в момента поне 60% от аутобаните в швабия имат ограничения от онея "динамичните", само дето не помня за последните 15г. тея "динамични ограничения" да са показвали повече от 140км/ч или пък изобщо да са угасвали- все има някакъв лимит да свети там...
- едно ограничение от 140км/ч е повече от достатъчно, аз в швабия карам винаги на темпомат със 140км/ч и да кажем за 400км. ако ме изпреварят 30 по-бързи от мен коли е голямата работа, а аз изпреварвам поне 120-130 коли... Просто хората масово карат спокойно с до 120км/ч...
Тоест ограниченията няма да променят почти нищо в случая
Коментиран от #20
19:51 06.07.2024
13 РЕД И ХАОС
19:51 06.07.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Баце ЕООД
19:57 06.07.2024
16 седрфтгъхуй
До коментар #11 от "Факт":
Не позна- най-големият фактор за ПТП е магарето зад волана...По вашите "магистрали" е позволена скорост 140км/ч, само дето нямате и 150км. път който да е подходящ за такива скорости... Да споменавам ли прословутата "магистрала Тракия"? Аз там повече от 110км/ч не вдигам просто щото е опасно- това не пречи разни "умници" да ме изпреварват с поне 170км/ч... Да не споменавам изобщо за мотористите които там летят ниско...
Коментиран от #19, #21
19:58 06.07.2024
17 Ами не е
До коментар #11 от "Факт":
С това те облъчват, за да оправдаят милионите за безсмислени камери и видно по теб, върши работа, за да си въртят търговията, докато ПТП-тата не намаляват!20:00 06.07.2024
18 одипеш
20:02 06.07.2024
19 Магарето зад волана
До коментар #16 от "седрфтгъхуй":
е субективен фактор! Оправи проблемите на пътя, които не са субективен, а обективен фактор, ако искаш да направиш нещо за намаляване на ПТП.Коментиран от #23
20:03 06.07.2024
20 Точно така
До коментар #12 от ";плокийухъгт":
Ограничението няма да промени нищо, само ще доведе до проблеми! В Германия от 30 години се борят да ограничат аутобаните и до сега няма един аргумент, лежащ на някаква статистика, че нещо ще оправи!Коментиран от #24
20:06 06.07.2024
21 Факт
До коментар #16 от "седрфтгъхуй":
Нормално е да съм прав. Високата скорост води до неуправляемост.Човешкия мозък е пригоден за ходене пеш и максимум тичане А тъпатси с анцузи пет пръста врат и два пръста чело дето обясняват какви драйвери и пилоти на делтаплан са, са ми ясни те убиват хората не някоя пенсия караща с 60.20:06 06.07.2024
22 Нов
20:22 06.07.2024
23 локийухъгтфр
До коментар #19 от "Магарето зад волана":
Магарето Е ЕДИНСТВЕНИЯТ ФАКТОР КОЙТО УБИВА ХОРА....- пътя бил с дупки...
- нямало видимост...
- знаците смотани...
- и още, и още...
Самите пътища имат МНОГО ПРОБЛЕМИ които да се решават- спор няма... Това НЕ ОТМЕНЯ ЗАДЪЛЖЕНИЕТО на магарето зад волана да кара със "съобразена с пътните условия скорост"...
Ти можеш ли като с магия утре да оправиш пътищата? Не можеш... Можеш ли от утре да караш с ограниченията, да не минаваш на "оранжево", да не паркираш където не трябва и т.н.- МОЖЕШ... Могат ли го всички- МОГАТ ГО...
Значи почвате да карате внимателно и спокойно и да си искате оправянето на пътищата... Но НЕ МОЖЕ да се оправдавате "те пътищата ни скапани, те за моите 20км/ч отгоре се заяждат"- изпълнявате си каквото се иска от вас и чак тогава ще имате пълното право ДА ИЗИСКВАТЕ от държавата нещо...
Има "права", има и "задължения" и те ВИНАГИ ВЪРВЯТ ЗАЕДНО...
Коментиран от #27
20:40 06.07.2024
24 кийухъгтф
До коментар #20 от "Точно така":
Аргументът да НЕ СЕ НАМАЛЯВА скоростта в швабия винаги е бил само 1- финансов...Изследванията показват, че ако се ограничи скоростта ще паднат с минимум 3% приходите от ДДС и Акциз от горивата... А това хич не са €100 000 загуба за бюджета- има още доста нули към числото...
Коментиран от #28
20:44 06.07.2024
25 Порно
20:48 06.07.2024
26 Порно
До коментар #11 от "Факт":
Най големия фактор за катастрофи е опасното шофиране, което у нас не искат да дефинират. Щото с радара се глобява лесно. Иначе казано - най големия дял за произшествия има бъг в задкормилното устройство, след това лошите пътища.20:55 06.07.2024
27 Така е
До коментар #23 от "локийухъгтфр":
Обаче това е субективен фактор! На един миу се отдава, на друг не, колкото и да се мъчи! Никога неможеш да направиш шофьори с еднакви умения и затова, това е субективен фактор! Можеш да ги накараш да спазват правила, но когато те са неправилни, поради неправилно изградена инфраструктура, ефекта ще е нулев. Затова направи така, че субективният фактор магарето, да може да бърка възможно най малко! Ограниченията в България, също са супер неадекватни в 60-70% от случаите, поради неправилно изградени пътища и инфраструктура! Колкото по малко ограничения има по един път, толкова по гладко е едно движение, а от там толкова по малко предпоставки за катастрофи.Та по въпроса можеш ли да спазваш ограниченията, можеш, но когато са неправилни те са вредни и ефекта няма да е положителен! Процеса с инфраструктурата може да отнеме години, но колко десетки години на нищоправене минаха, само с облъчването скорост и без грам ефект за ПТП! И преди 30 години бяха между 6 и 7000 ПТП и сега са толкова. Това е загубено време, с облъчването скорост! И за капак, понеже нищо не се прави по този въпрос, се изграждат нови пътища, със заложени грешки от старите! И вместо да правиш нещо добро за бъдещето, ти продължаваш да залагаш същото от сега и от миналото!
Дори да нямаш визия какво се случва на пътя и какви са проблемите, достатъчно е човек да се замисли логично! В България имаш няколко пътни артерии, с огромна честота на ПТП. Дали точно там, всеки кара с превишена скорост,
21:55 06.07.2024
28 Не е така
До коментар #24 от "кийухъгтф":
Поради простата причина, че ще намалиш пропускливостта на пътищата! В Германия задръстванията са огромни и сега и ще станат и още по големи! Всичко това не води до спестяване на гориво, а до още по висок разход!21:58 06.07.2024
29 хаха
22:09 06.07.2024
30 ЗЕЛЕНИТЕ
23:41 06.07.2024