Остарял танкер, натоварен с руски петрол, беше забранен от индийските власти и прехвърли товара си на друг кораб, за да завърши доставката. Това съобщават двама източници и данни от проследяване на кораба, цитирани от "Ройтерс", предава News.bg.
Танкерът Andaman Skies прехвърля суровия си петрол на плаващия под флага на Сао Томе и Принсипи кораб Ozanno.
Въпреки че след инвазията на Русия в Украйна през 2022 г. много купувачи избягват руския петрол, Индия и Китай остават негови редовни клиенти. Индия е най-големият купувач на руски суров петрол по море, като през 2024 г. той съставлява около 35% от общия ѝ внос.
Миналата седмица пристанищните власти забраниха на над 20-годишния Andaman Skies да влезе в пристанище Вадинар, тъй като сертификатът му за мореплаване не е издаден от одобрена от Индия класификационна агенция.
Корабът, плаващ под флага на Танзания, превозва около 100 000 тона (приблизително 800 000 барела) руски петрол "Варандей", продаван от "Лукойл" от пристанище Мурманск. В момента той се намира край пристанището на Мумбай в Западна Индия.
Очаква се Ozanno, танкер от клас Aframax, построен през 2008 г., да достави товара на Индийската петролна корпорация във Вадинар през следващата седмица.
Според индийските правила танкери на възраст над 20 години трябва да имат сертификат за морска годност, издаден от член на Международната асоциация на класификационните дружества или от организация, одобрена от морската администрация на Индия.
Индийските рафинерии купуват руски петрол на базата на доставка, като продавачът организира кораба, застраховката и другите транспортни услуги.
Въпреки че Andaman Skies и Ozanno са засегнати от санкциите на Великобритания и Европейския съюз, те не са в черния списък на САЩ или ООН. Индия следва единствено санкциите на ООН.
Миналия месец Ozanno достави 100 000 тона петрол "Уралс" до индийското пристанище Сика.
Западните държави са наложили санкции на стотици кораби, за които се подозира, че Русия използва за заобикаляне на ограниченията върху цените на износа на суров петрол и други товари.
Такива кораби не са регулирани или застраховани от конвенционални западни компании, което увеличава риска от екологични щети при евентуална авария. В момента норвежките власти разследват малка компания, която е издала фалшиви застраховки на десетки остарели петролни танкери, използвани от Русия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факти
Коментиран от #10, #12
13:50 04.04.2025
2 😆😆😆
Всяко нещо което се пуска е свързано с Русия и най-важното е да е негативно 😉
иначе няма да е сензация 😳👏👏👏
А пък то и няма с какво да ни удивите по повод възхода на България и ЕС🤦😂🤣
13:52 04.04.2025
3 Не е блокиране
13:52 04.04.2025
4 Сталин
13:53 04.04.2025
5 Мдаа
13:54 04.04.2025
6 То така е
13:54 04.04.2025
7 морски
13:55 04.04.2025
8 Пълен цирк
13:56 04.04.2025
9 Съветският ппенис акробат
Адолф Хойзингер, началник-щаб на Хитлер, става председател на Военния комитет на НАТО през 1961-1964 г.
Ханс Шпайдел, командир на НАТО за Централна Европа (CCE) 1957-1963 г.
Йохан Щайнхоф, председател на Военния комитет на НАТО, 1971-1974 г.
Йохан фон Клаймансег - НАТО CCE, 1967-1968
Ернст Фербер - НАТО CCE, 1973-1975
Карл Шнел - CCE на НАТО, 1975-1977.
Франц Йозеф Шулце - НАТО CCE, 1977-1979.
Фердинанд фон Зенгер и Етерлин - НАТО CCE, 1979-1983.
Коментиран от #15, #19
13:56 04.04.2025
10 А ние мозък, да те питам
До коментар #1 от "Факти":
Под какъв флаг сме се скрили и имаме ли български морски въобще ? Или нашият флот е подводен може би?Коментиран от #18, #20
13:58 04.04.2025
11 Пука му на някой вече
14:00 04.04.2025
12 Само питам
До коментар #1 от "Факти":
Ама бизнеса им върви ,нали?А ти купувай сега масла и добавки от Индия и Пакистан, защото Нефтохима и Лукойл не работят с руски петрол.Коментиран от #21
14:00 04.04.2025
13 Индия не е блокирала
14:02 04.04.2025
14 стоян
Коментиран от #17
14:05 04.04.2025
15 стоян
До коментар #9 от "Съветският ппенис акробат":
До 9 ком - явно е че от НАТО са избрали умни хора от висшата каста да управляват - но в сесесерето 1917 власта чрез преврат е узурпирана от нисшата каста на крепостните и вече 100 гд и сега с чекиста путин14:10 04.04.2025
16 Индира Рома
14:10 04.04.2025
17 Ъхъъъъъ ......
До коментар #14 от "стоян":
И 50 ст ще ти струва литър бензин....Коментиран от #22
14:10 04.04.2025
18 Турчин
До коментар #10 от "А ние мозък, да те питам":
Няма български флот, защото България не съществува. Българи няма - всички сте руснаци и говорите на развален руски език.14:11 04.04.2025
19 Германски
До коментар #9 от "Съветският ппенис акробат":
И понеже избраха нацисти, затова ФРГ стана супер сила само за 10 години, а 80 години след съветската окупация бившето ГДР все още живее в пост-комунистическа мизерия.14:14 04.04.2025
20 Факти
До коментар #10 от "А ние мозък, да те питам":
Ние сме скромни и си знаем мястото. Не се правим на велики като жалките руснаци. Не ходим да убиваме и рушим в чужди държави. Ние българите сме много по-стойностни хора от руските свuне, на които се кланяш.Коментиран от #24
14:20 04.04.2025
21 Факти
До коментар #12 от "Само питам":
Я аз да те питам защо сега петрола е по-евтин от преди войната? Русия на колко го продава на посредниците, че те като си сложат надценката и пак идва при нас по-евтин от преди, когато Русия ни го продаваше директно? Тук има два варианта - петролът или не е руски или Русия е на загуба. И двата ме устройват, пък ти им се кланяй колкото са "велики".Коментиран от #23
14:25 04.04.2025
22 стоян
До коментар #17 от "Ъхъъъъъ ......":
До 17 ком - не ме интересува цената на горивата -от цената се интересува путин - желанието ми е фалита и разпада на путиновата федерацияКоментиран от #25
14:33 04.04.2025
23 Факт е
До коментар #21 от "Факти":
Русляците винаги са ни стригали до дъно за серния им нефт ,и други бак луци14:42 04.04.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Мoдepаст работещ за соросоидeн рупор
До коментар #22 от "стоян":
Не знам дали ще се сбъдне желанието ти за фалита и разпада на путиновата федерация , ама това че ти няма да го доживееш е повече от сигурно.11:26 05.04.2025