Американското министерство на търговията обяви началото на официално разследване за влиянието на вноса на средно- и тежкотоварни камиони, автобуси, ванове и свързани с тях части върху националната сигурност на страната, предава News.bg.
Процедурата се провежда съгласно т.нар. „Секция 232“ от американското търговско законодателство и може да послужи като основа за налагане на нови мита върху чуждестранните превозни средства.
Според изявление на министерството, до средата на май ще се събират публични становища и информация относно капацитета на вътрешното производство, както и за потенциална зависимост от ограничен брой чужди доставчици.
Очаква се най-силен удар от евентуалните мита да понесе Мексико, която е най-големият износител на средно- и тежкотоварни камиони за САЩ. Данни от януари сочат, че вносът от южната съседка се е утроил от 2019 г. насам. Освен Мексико, сред засегнатите страни вероятно ще бъдат и Канада и Япония.
Американската администрация за международна търговия отбелязва, че в Мексико действат 14 производителя на камиони и автобуси, както и две компании, специализирани в производството на двигатели. Страната е световен лидер в износа на влекачи, като 95% от продукцията е предназначена за американския пазар.
Сред компаниите, които могат да бъдат пряко засегнати, е Stellantis - майка на Chrysler, която произвежда тежкотоварни камиони Ram и ванове в Мексико. Шведската Volvo Group също планира значителна инвестиция - 700 милиона долара - в нов завод в Монтерей, чието откриване е насрочено за 2026 г.
Разследването съвпада с промени в търговската политика на президента Доналд Тръмп, който по-рано този месец наложи 25% мита върху леките автомобили и обяви намерения да разшири обхвата на митата и върху вносните авточасти до 3 май.
Министерството на търговията подчерта, че в рамките на разследването ще се анализира и ефектът от „нечестни търговски практики“ и „държавно субсидирано свръхпроизводство“, които влияят негативно върху вътрешните цени в САЩ.
В същото време, автомобилната индустрия призовава Белия дом да се откаже от новите мита, предупреждавайки, че подобна стъпка може да повиши транспортните разходи - точно в момент, когато администрацията се опитва да овладее инфлацията, особено в чувствителни сектори като хранителните стоки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 демократ
Коментиран от #3
09:57 24.04.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Град Козлодуй
До коментар #1 от "демократ":
най евтения транспорт е морския ама то трябва да си ходил на учелищеКоментиран от #6
10:00 24.04.2025
4 цвъц
10:02 24.04.2025
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
10:05 24.04.2025
6 демократ
До коментар #3 от "Град Козлодуй":
И най бавният10:43 24.04.2025
7 Некой шеф в цру да земе и да
11:03 24.04.2025