Веднага след премиерата на новото поколение на най-малкия SAV на BMW - X1 във Франкфурт през есента имахме възможност да го видим от първо лице и на най-мащабния автосалон правен до момента провел се в столицата ни, а сега в част от европейското Generation X турне седнахме и зад волана му. Моделът е претърпял наистина много промени и използва изцяло нова платформа наречена UKL2, която, за разлика от по-големите модели на компанията е насочена повече към предното задвижване и се използва също и от 2-series Active Tourer и Mini Clubman. При първото поколение стандартния автомобил бе със задно предаване и бе по-близко до повдигнато комби, докато тук автомобилът стандартно е с предно предаване и е наблегнато значително повече на пространството, а системата на задвижване на четирите колела Xdrive присъства при по-големите двигатели, но и тя е в превес на предния мост. Това обаче по никакъв начин не значи, че автомобилът е загубил предаването на информацията от колелата към волана и типичните за BMW контрол, повратливост и баланс, който е 57:43 между двете оси. Имахме шанса наистина да принудим автомобила да недозавива, но дори и на мокра настилка това бе трудно постижимо.
Екстериорът е в линията на всички нови модели на компанията с по-големи бъбрековидни решетки, като предните светлини леко напомнят за 1-series. Автомобилът наистина е претърпял сериозни изменения в обема си и се доближава повече до по-големия BMW X3, но без да загубва идентичността си. Височината му е увеличена с 53 мм, широчината с 23 мм, но се е скъсил с 28 мм, като това е станало и с междуосието, което е намалено с цели 92 мм. Благодарение на новата платформа теглото на X1 също е намалено с общо 40 килограма. Ако трябваше да притежаваме такъв автомобил със сигурност бихме заложили на външния М пакет, защото наистина променя визията.
Нарастването на височината на X1 е довело до повече пространство в купето. Водачът и пътниците вече седят значително по-високо - с 36 мм отпред, и 64 мм отзад. Мястото за коленете отзад е увеличено с 37 мм при серийното оборудване и с до 66 мм при предлаганата като опция регулируема на дължина задна седалка. Вместимостта на багажника е увеличена до 505 литра или 85 литра повече спрямо предходния модел. Задната седалка може да се сгъва в съотношение 40:20:40, като се предлага и опция за регулируем наклон. При пълното сгъване на задната седалка обемът на багажника достига общо 1 550 литра. Салонът е семпъл и стилен - типично за немските производители и се използва също и в 2-series Active Tourer, като не можем да го определим за чисто младежки. Материалите и цветовете, от които може да бъде изработен естествено са с голям избор.
Изборът от двигатели вече изключва шестцилиндровите и се залага на четирицилиндрови с принудително пълнене, като се предлагат общо три дизелови и два бензинови. При бензиновите 20i е с мощност от 192 конски сили и 280 нютонметра, а 25i е с мощност от 231 конски сили и 350 нютонметра с ускорение от 0 до 100 за 6.5 секунди. При дизеловите 18d разполага със 150 конски сили и 330 нютонметра, 20d със 190 конски сили и 400 нютонметра, а 25d с 231 конски сили и 450 нютонметра, като при него ускорението от 0 до 100 отнема 6.6 секунди. Очакват се и трицилиндрови
агрегати за 18i и 18d. Стандартните скоростни кутии са шестстепенна ръчна и осемстепенна автоматична, на която се предлага и спортна версия. Производителността на новите двигатели е повишена с общо 17%. Версиите на задвижване са две - sDrive за тези с предно предаване и xDrive -
интелигентната система за задвижване на четирите колела, която има и система за контрол при спускане на настилка с ниски нива на сцепление, като тя важи и за задна скорост и се управлява от волана. На специално изградените за целта съоръжения успяхме да изпитаме възможностите и на
предела. Базовата цена започва от 60550 лева за 18i sDrive и достига до 83950 за 25i xDrive, но има голям избор от екстри, които лесно могат да я повишат значително.
Подробни технически характеристики и разход на гориво за всички модификации - ТУК
Сравнете моделите на BMW с неговите конкуренти ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Опс
09:07 24.03.2016
2 опсмопсус
Добре, че изкараха Х6, да има нещо различно!
Интериора е прекрасен, няма спор!
Коментиран от #3, #6
09:16 24.03.2016
3 Опс
До коментар #2 от "опсмопсус":
Хааааа, опосуме, ти не закъсня, отново, както подобава с мега хейтърски коментар.Браво, не изневеряваш на себе си и на тотално сгрешената ти позиция относно НЕМСКИЯ ПРЕМИУМ БРАНД!
Коментиран от #8
09:19 24.03.2016
4 Julio
Коментиран от #5
09:32 24.03.2016
5 Пари
До коментар #4 от "Julio":
Да, така е, колата си е супер за България, стига да имаш пари да си я купиш чисто нова.........09:38 24.03.2016
6 ромпс
До коментар #2 от "опсмопсус":
Ти нали писа, че нямаш собствена кола, а караш само служебни.Щом е така, какви мнения въобще можеш да даваш след като нямаш опит с поддръжката на автомобил? Или си поредния комплексар с налепени плакатчета по стените на детската.
09:38 24.03.2016
7 мм84
10:31 24.03.2016
8 опсмопсус
До коментар #3 от "Опс":
Х6 е колата мечта на бмв!Всички останали Х са едни и същи с различни размери!
И безумно скъпи!
Пич, не мразя бенве, просто реалистично пресъздавам фенско-селският манталитет на някои каращите бенве!
Коментиран от #9
11:09 24.03.2016
9 Опс
До коментар #8 от "опсмопсус":
Фанатизираната ти омраза не е само към БМВ, а и към Мерц и Ауди, защо?Това са прекрасни марки, със страхотни продукти, откъде тази омраза и хейтване?
Коментиран от #12
11:24 24.03.2016
10 gost
15:04 24.03.2016
11 onq s konq
Коментиран от #14
17:12 24.03.2016
12 опсмопсус
До коментар #9 от "Опс":
Прочети пак какво съм ти написал под твоя пост,ако толкова не можеш да го разбереш, питай, пак ще го обясня!
20:06 24.03.2016
13 Кобрата
22:43 24.03.2016
14 пой
До коментар #11 от "onq s konq":
Братко, 4 цилиндъра не е бмв, а скопен мереноцедес!00:57 25.03.2016
15 Fake
Коментиран от #18
08:20 25.03.2016
16 Жребеца
11:52 25.03.2016
17 мм84
Ако имам , ако нямам. Ако имаш купи си и ракета, ама с ако не става. Когато си купуваш нова кола, си купуваш спокойствие. Нормално кола на 4 години от по-висок клас да е на същата цена. Но, помисли малко на тази с-клас какви експлоатационни разходи ще имаш. Въздушно окачаване - струва колкото гарсониера ако се скапе, а то се скапва. Ама Ганьо си е ганьо, с класа да кара с два лева в джоба.
13:26 25.03.2016
18 тъй
До коментар #15 от "Fake":
Кажи ми господин феИкалчо, колко бавареца си сменил и от колко серии, преди да стигнеш до тези изводи!Коментиран от #19
13:57 25.03.2016
19 Fake
До коментар #18 от "тъй":
Както казах , бмв е компромис ... Аз компромиси не правя ;)20:12 25.03.2016