Преди по-малко от две седмици по време на Автомобилен салон София 2024 посетителите на изложението видяха за първи път у нас Mazda CX-80. Най-голямата и най-луксозна Mazda правена някога за Европа дебютира по време на салона, но преди това да се случи, ние имахме възможност да я тестваме по време на международен тест организиран от марката в Германия. Ето и впечатленията ни от първите динамични тестове на модела.
Екстериор
Ако екстериорът на CX-80 ви се струва поразително познат, то това вероятно е така, тъй като кросоувърът споделя цялата си предна част с представената по-рано CX-60. Новият CX-80 споделя познатия дизайн „Kodo “ с по-малкия си събрат, като се отличава с елегантен профил и удължено междуосие. Повдигайки темата за размерите, можем да споменем, че междуосието се е увеличило и вече достига 3120 мм или с 250 мм повече от това при по-малкия брат с означение 60. Това е основно забележимо в задните врати, които са удължили значително своят размер и от своя страна позволяват по-лесно влизане на втория и третия ред седалки. От Mazda наричат този дизайн „грациозна издръжливост“ или поне така е преведено от японски на английски, а тук вече е и на български.
След като споменахме междуосието, ще допълним и другите характеристики, които са дължина от 4955 мм, височина от 1710 мм и ширина от 1890мм. Едва ли за някого е изненада, че задната част също има поразителна прилика, макар да можем да отличим някои освежени линии, като тези на пространството около номера и долната част на бронята, които са отличителни за по-големия кросоувър. Изборът на размер за джантите се свежда до три варианта за 20-цолови дизайни, а купето може да е боядисано в девет цвята, един от които е изцяло новият Melting Copper.
Интериор
Преминавайки към интериора, тук отново няма да забележите никаква разлика с CX-60, ако сравняваме мястото в предната част, като налице са премиум материали, които в зависимост от нивото на оборудване могат да бъдат в изцяло черен цвят с черна кожа и тъмни дървени апликации или по-светла тема с бял кожен салон и светли дървени апликации. Пред водача стои дигитален километраж с няколко различни теми за конфигуриране, които наподобяват класически аналогов километраж, а в средната част откриваме 12.3-инчов дисплей, който се командва от голям джойстик върху средната конзола. Тук можем да споменем и размера на централната конзола, която въпреки, че изглежда луксозно и се слива много добре с интериора, все пак може да стеснява една идея вътрешното пространство за краката на шофьора и пътниците.
Както споменахме, инфотеймънт системата се управлява от физически бутони за разлика от много други нови модели, точно както и климатроникът се управлява от физически бутони, нещо което все по-рядко се среща в нови модели.
Седалките, които при нашата версия бяха с електрическа настройка и обдухване са големи и удобни, а нагласянето им може да стане лесно чрез вграден помощник, който настройва всичко след задаване на вашия ръст в менюто. Преминавайки на втория ред, трябва да споменем, че CX-80 се предлага с опция за 6 или 7 места и съотвено класическо разположение с три седалки за втория ред (тип „пейка“), две седалки с тунел между тях или две седалки с централна конзола. Задните седалки могат да се регулират по всички параметри без височина, като предлагат достатъчно пространство за втория ред, както по отношение на главата, така и по отношение на краката, което обикновено е основният проблем.
Тук идва моментът да споменем и третия ред седалки, който всъщност е и най-голямата промяна в CX-80. Ако трябва да бъда честен, ще си призная, че бях скептично настроен за него и не го възприемах като място на което бих могъл да се събера със своя ръст от близо 190 см, но за моя изненада успях да седна удобно, като единствената ми забележка е за по-високия под, който е типичен за този клас автомобили с трети ред седалки, но въпреки това не беше толкова голям проблем. При разгънат трети ред седалки, мястото в багажника става 258 литра, което не е най-оптималното за седем човека, но при сваляне на третия ред седалки то нараства до 687 литра.
Нивата на оборудване за интериора са пет на брой - Exclusive-line, Takumi, Homura, Takumi Plus и Homura Plus, като всички разполагат с богато оборудване, включително тризонов климатроник, 12,3-инчов цветен TFT централен сензорен екран, гласово управление Alexa в автомобила, DAB радио, Bluetooth, безжичен AppleCarPlay® и Android AutoTM, хибридна навигация, круиз контрол и други.
Задвижване и технически характеристики
Стигнахме и до задвижването, а то е също толкова опростено, колкото и останалата част от автомобила и се свежда до една дизелова и една plug-in хибридна опция. Новоразработеният 3.3-литров дизелов шестак е наличен и тук и вероятно ще е по-предпочитаната опция за българския пазар, предвид любовта на българина към нафтата. Тук двигателят е във вариант с 254 конски сили и 550 нютон метра въртящ момент, които се предават към четирите колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия. Вече сме ви разказвали подробно за този двигател и подобно на предходните ни впечатления, така и тук ще споменем, че двигателят е идеален за това за което колата е направена, а именно дълги преходи, без да усещате умората от пътя. Кутията превключва плавно без да усещате какво се случва, а обезшумяването на купето прави трудно познаването на типичния за дизел звук. Наличието на въртящ момент е ясно забележимо при по-рязко подаване на газ, а скорости дори и над позволените за България не бяха притеснителни по немския аутобан без ограничения. Разходът, който от Mazda дават по каталог достига до 6.8 литра на 100 километра, но спокойно можете да паднете и под него, ако шофирате в рамките на ограниченията и без резки натискания на газта.
Що се отнася до Plug-in хибридната версия, тя разчита на 4-цилиндров 2.5-литров бензинов двигател и един електромотор. Тук системната мощност е 327 конски сили, като това може да бъде усетено при ускорение, което тук отнема 6.8 секунди за разлика от 8.4 секунди при дизела. Въпреки това, максималната скорост при бензина е ограничена до 195 км/ч срещу 219 км/ч за дизела. Този двигател несъмнено предлага по-добра динамика в комплект със заредена батерия, а при изключително градско шофиране, може да даде и по-добър разход, благодарение на опцията за шофиране само на ток, който може да достигне до 60 километра.
От Mazda твърдят, че са променили окачването спрямо по-малкия брат CX-60, но и тук е забележимо това „подскачане“ при по-големи неравности, макар и да не е толкова изразено, както и накланянето в завой, което можем да приемем за нормално в този клас. Въпреки това, заключението ни е, че Mazda са успели да направят кросоувър, който попада в един доста оспорван клас. Цените започват от 109 990 лева с ДДС за дизеловата версия в ниво на оборудване Exclusive-Line и достигат до 132 890 лева с ДДС за хибрида в Takumi Plus версия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алекс
19:28 31.10.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Тоз
Коментиран от #12
20:34 31.10.2024
5 въх малее
20:38 31.10.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Луксозен клозет
21:26 31.10.2024
11 Ауто Билд
Коментиран от #15, #29
21:44 31.10.2024
12 Дичко
До коментар #4 от "Тоз":
200 хиляди лева е Лексус този класКоментиран от #23
21:56 31.10.2024
13 БайБоцимир
22:11 31.10.2024
14 РЕАЛИСТ
Коментиран от #25
22:26 31.10.2024
15 Ауто Мотор унд Шпорт
До коментар #11 от "Ауто Билд":
Де да знам. Чудех се дали със 100 хилки да не си взема доказан Баварец уткоуловител или да не ги дам благотворително за Мазда. Голяма дилема. За Такуми версията да не говоримКоментиран от #16, #17, #44, #45
22:28 31.10.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Уса
23:45 31.10.2024
20 Леля Гошо
Коментиран от #46
00:01 01.11.2024
21 Вярно
До коментар #18 от "трябва да си":
Мазда е по-добрия автомобил.Коментиран от #41
00:15 01.11.2024
22 Малко тромаво тва
Коментиран от #34
00:38 01.11.2024
23 Мдааа
До коментар #12 от "Дичко":
А едно китайско Донго, абсолютно същото е 63 хил. лева. И то с прозрачен и отварящ се таван.Коментиран от #31
06:08 01.11.2024
24 Е сега
Характеристики 4995/1714/2134 + междуосие 3120
08:51 01.11.2024
25 Директора
До коментар #14 от "РЕАЛИСТ":
Само дето едно време нямаше лизинг и кредит. Сега отиваш и я взимаш на изплащане и не е нужно да оставиш една торба с пари, както мислят повечето тук.08:54 01.11.2024
26 сеск
Много приказки без покритие. Сигурно критикуващите карат от ония "истинските" коли от 97-а година. Опел Астра примерно.
Коментиран от #27
08:56 01.11.2024
27 фен на опел
До коментар #26 от "сеск":
Еее колега ай да не се обиждаме на марки, аз карам също и опел астра от 95год. и според мен си е доста истинска и забавна кола, казвам го защото карам и други коли и то нови и мога доста да сравнявам нещата. карал съм и мазда и съм много доволен от колата, особено цена-качество, до 250 000 км не беше влизала в сервиз, естаствено не говоря за стандартните обслужвания. продадох я на 320 000 на близък човек и още е карат хората и са доволни. тази спезиално СХ 80 си личи как са взели СХ 60 и са е "разпънали" и чисто пропорционално за мен не изглежда добре, иначе е страхотен автомобил за тези пари трудно се намира конкуренция.Коментиран от #28
10:00 01.11.2024
28 F-16,/рисунка с водни боички/
До коментар #27 от "фен на опел":
Колега, ТВА да не е обувка или ластик ДА Я РАЗПЪВАТ??? За мен, отзад е грозничка, прилича на комби, пикап, или баничарка, най-много на подобие на микробус..10:26 01.11.2024
29 Ввв
До коментар #11 от "Ауто Билд":
Бе то принципно имаш право,но виж БМВ и компания какво предлагат за тези пари,4 цилиндрови миксери,иначе 20 хил.лв доплащане за 6-цил.на БМВ,Пасат въобще нз къде го буташ при изброените!!!11:08 01.11.2024
30 хамсал
11:52 01.11.2024
31 Порно
До коментар #23 от "Мдааа":
Само дето донгото е с големия двигател от 1.5, пък и бензин. А е и доста по малко. Това е с размерите на GLS, и е повече от два пъти по евтино. Разбира се, не е утко уловител като петнадесет годишен баварец12:38 01.11.2024
32 Следящ
13:24 01.11.2024
33 Техно
15:19 01.11.2024
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Иван
В редица от тестовите ревюта, моделите им се класират доста преди другите японски конкуренти дори. Само тука, у нас , наш Ганьо още живее с митологията отпреди 20 години и залага на немски тракатралници и бе признава нищо друго. Не случайно и сервизите са пълни с ВАГ-ове, БМВ-та и Мерцедеси. А относно чисто новите коли - всички марки ги проектират така , че след гаранцията да почнат ядовете.
Коментиран от #36
17:30 01.11.2024
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Уса
21:56 01.11.2024
38 Уса
До коментар #36 от "Иванее":
Нисана в сащ е пълен боклук дори не се прави в Япония а някъде из МексикоКоментиран от #40
21:58 01.11.2024
39 КонПетентен
22:10 01.11.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Наистина Мазда е много добра кола.
До коментар #21 от "Вярно":
От 9 години имам Мазда и съм много доволна13:35 02.11.2024
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Порно
18:55 02.11.2024
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Кочо Честименски
До коментар #15 от "Ауто Мотор унд Шпорт":
Ще си вземеш единица с предно предаване за тия пари.12:52 05.11.2024
46 Кочо Честименски
До коментар #20 от "Леля Гошо":
Къде намесваш китайските боклуци?12:54 05.11.2024