31 Октомври, 2024 19:05, обновена 1 Ноември, 2024 09:22 31 807 47

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

  • mazda-
  • cx-80-
  • cx-60-
  • тест

Най-голямата и най-луксозна Mazda правена някога за Европа дебютира по време на Автомобилен салон София 2024

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda - 1

Преди по-малко от две седмици по време на Автомобилен салон София 2024 посетителите на изложението видяха за първи път у нас Mazda CX-80. Най-голямата и най-луксозна Mazda правена някога за Европа дебютира по време на салона, но преди това да се случи, ние имахме възможност да я тестваме по време на международен тест организиран от марката в Германия. Ето и впечатленията ни от първите динамични тестове на модела.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Екстериор

Ако екстериорът на CX-80 ви се струва поразително познат, то това вероятно е така, тъй като кросоувърът споделя цялата си предна част с представената по-рано CX-60. Новият CX-80 споделя познатия дизайн „Kodo “ с по-малкия си събрат, като се отличава с елегантен профил и удължено междуосие. Повдигайки темата за размерите, можем да споменем, че междуосието се е увеличило и вече достига 3120 мм или с 250 мм повече от това при по-малкия брат с означение 60. Това е основно забележимо в задните врати, които са удължили значително своят размер и от своя страна позволяват по-лесно влизане на втория и третия ред седалки. От Mazda наричат този дизайн „грациозна издръжливост“ или поне така е преведено от японски на английски, а тук вече е и на български.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

След като споменахме междуосието, ще допълним и другите характеристики, които са дължина от 4955 мм, височина от 1710 мм и ширина от 1890мм. Едва ли за някого е изненада, че задната част също има поразителна прилика, макар да можем да отличим някои освежени линии, като тези на пространството около номера и долната част на бронята, които са отличителни за по-големия кросоувър. Изборът на размер за джантите се свежда до три варианта за 20-цолови дизайни, а купето може да е боядисано в девет цвята, един от които е изцяло новият Melting Copper.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Интериор

Преминавайки към интериора, тук отново няма да забележите никаква разлика с CX-60, ако сравняваме мястото в предната част, като налице са премиум материали, които в зависимост от нивото на оборудване могат да бъдат в изцяло черен цвят с черна кожа и тъмни дървени апликации или по-светла тема с бял кожен салон и светли дървени апликации. Пред водача стои дигитален километраж с няколко различни теми за конфигуриране, които наподобяват класически аналогов километраж, а в средната част откриваме 12.3-инчов дисплей, който се командва от голям джойстик върху средната конзола. Тук можем да споменем и размера на централната конзола, която въпреки, че изглежда луксозно и се слива много добре с интериора, все пак може да стеснява една идея вътрешното пространство за краката на шофьора и пътниците.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Както споменахме, инфотеймънт системата се управлява от физически бутони за разлика от много други нови модели, точно както и климатроникът се управлява от физически бутони, нещо което все по-рядко се среща в нови модели.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Седалките, които при нашата версия бяха с електрическа настройка и обдухване са големи и удобни, а нагласянето им може да стане лесно чрез вграден помощник, който настройва всичко след задаване на вашия ръст в менюто. Преминавайки на втория ред, трябва да споменем, че CX-80 се предлага с опция за 6 или 7 места и съотвено класическо разположение с три седалки за втория ред (тип „пейка“), две седалки с тунел между тях или две седалки с централна конзола. Задните седалки могат да се регулират по всички параметри без височина, като предлагат достатъчно пространство за втория ред, както по отношение на главата, така и по отношение на краката, което обикновено е основният проблем.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Тук идва моментът да споменем и третия ред седалки, който всъщност е и най-голямата промяна в CX-80. Ако трябва да бъда честен, ще си призная, че бях скептично настроен за него и не го възприемах като място на което бих могъл да се събера със своя ръст от близо 190 см, но за моя изненада успях да седна удобно, като единствената ми забележка е за по-високия под, който е типичен за този клас автомобили с трети ред седалки, но въпреки това не беше толкова голям проблем. При разгънат трети ред седалки, мястото в багажника става 258 литра, което не е най-оптималното за седем човека, но при сваляне на третия ред седалки то нараства до 687 литра.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Нивата на оборудване за интериора са пет на брой - Exclusive-line, Takumi, Homura, Takumi Plus и Homura Plus, като всички разполагат с богато оборудване, включително тризонов климатроник, 12,3-инчов цветен TFT централен сензорен екран, гласово управление Alexa в автомобила, DAB радио, Bluetooth, безжичен AppleCarPlay® и Android AutoTM, хибридна навигация, круиз контрол и други.

Задвижване и технически характеристики

Стигнахме и до задвижването, а то е също толкова опростено, колкото и останалата част от автомобила и се свежда до една дизелова и една plug-in хибридна опция. Новоразработеният 3.3-литров дизелов шестак е наличен и тук и вероятно ще е по-предпочитаната опция за българския пазар, предвид любовта на българина към нафтата. Тук двигателят е във вариант с 254 конски сили и 550 нютон метра въртящ момент, които се предават към четирите колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия. Вече сме ви разказвали подробно за този двигател и подобно на предходните ни впечатления, така и тук ще споменем, че двигателят е идеален за това за което колата е направена, а именно дълги преходи, без да усещате умората от пътя. Кутията превключва плавно без да усещате какво се случва, а обезшумяването на купето прави трудно познаването на типичния за дизел звук. Наличието на въртящ момент е ясно забележимо при по-рязко подаване на газ, а скорости дори и над позволените за България не бяха притеснителни по немския аутобан без ограничения. Разходът, който от Mazda дават по каталог достига до 6.8 литра на 100 километра, но спокойно можете да паднете и под него, ако шофирате в рамките на ограниченията и без резки натискания на газта.

Що се отнася до Plug-in хибридната версия, тя разчита на 4-цилиндров 2.5-литров бензинов двигател и един електромотор. Тук системната мощност е 327 конски сили, като това може да бъде усетено при ускорение, което тук отнема 6.8 секунди за разлика от 8.4 секунди при дизела. Въпреки това, максималната скорост при бензина е ограничена до 195 км/ч срещу 219 км/ч за дизела. Този двигател несъмнено предлага по-добра динамика в комплект със заредена батерия, а при изключително градско шофиране, може да даде и по-добър разход, благодарение на опцията за шофиране само на ток, който може да достигне до 60 километра.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

От Mazda твърдят, че са променили окачването спрямо по-малкия брат CX-60, но и тук е забележимо това „подскачане“ при по-големи неравности, макар и да не е толкова изразено, както и накланянето в завой, което можем да приемем за нормално в този клас. Въпреки това, заключението ни е, че Mazda са успели да направят кросоувър, който попада в един доста оспорван клас. Цените започват от 109 990 лева с ДДС за дизеловата версия в ниво на оборудване Exclusive-Line и достигат до 132 890 лева с ДДС за хибрида в Takumi Plus версия.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 39 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алекс

    44 7 Отговор
    Кви са тоя цени, смях
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Тоз

    30 8 Отговор
    Лексус ще струва толкова, ама друго си е премиум Мазда.

    Коментиран от #12

  • 5 въх малее

    29 21 Отговор
    ама вие честно ли съчетахте думите мазда и лукс в едно изречение?
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Луксозен клозет

    23 6 Отговор
    Вярно ли, че немските марки ги имат тея работи отдавна, а не бе.
  • 11 Ауто Билд

    27 11 Отговор
    Като гледам моя Пасат си ги има тези екстри .Маздата се опитва да се намеси там където , по принцип Тойота е номер 1 . Нямам какво да кажа за цента , те парите за нищо ги нямат .При налични 100хил , че и нагоре , никой няма да избере точно Мазда .

    Коментиран от #15, #29

  • 12 Дичко

    27 2 Отговор

    До коментар #4 от "Тоз":

    200 хиляди лева е Лексус този клас

    Коментиран от #23

  • 13 БайБоцимир

    37 3 Отговор
    Шест цилиндровият двигател е наистина страхотен. Интериорът е много добър, физическите бутони са голям плюс, усещането е за истинска кола, а не някакво Тамагочи. Говоря от мои впечатления от СХ-60. Окачването обаче не е на ниво, според мен. Сравнително комфортно е, но е някак небалансирано. Гледам, че преди мен мрънкат за цената, но аз искам някой да посочи един конкурент в този ценови диапазон, с такова ниво на оборудване и такъв двигател! Няма!
  • 14 РЕАЛИСТ

    27 8 Отговор
    Купи ли я някой в България, веднага му пращайте данъчните, да видят, как ги е изкарал тия пари. Така правеше едно време по соца икономическа милиция. Не можеш ли да докажеш произхода, веднага се конфискува в полза на държавата.

    Коментиран от #25

  • 15 Ауто Мотор унд Шпорт

    8 14 Отговор

    До коментар #11 от "Ауто Билд":

    Де да знам. Чудех се дали със 100 хилки да не си взема доказан Баварец уткоуловител или да не ги дам благотворително за Мазда. Голяма дилема. За Такуми версията да не говорим

    Коментиран от #16, #17, #44, #45

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Уса

    13 3 Отговор
    В сащ е 4 пъти по евтина,но изглежда по зле от съветски автомобил
  • 20 Леля Гошо

    12 5 Отговор
    Като че ли са се опитали да предложат нещо в класа на новото Волво ХС90 хибрид, но значително по-евтино. Може и да им се върже някой.

    Коментиран от #46

  • 21 Вярно

    10 7 Отговор

    До коментар #18 от "трябва да си":

    Мазда е по-добрия автомобил.

    Коментиран от #41

  • 22 Малко тромаво тва

    9 9 Отговор
    327 коня, а ускорение до 100кмч е едва 6.8 секунди.

    Коментиран от #34

  • 23 Мдааа

    20 4 Отговор

    До коментар #12 от "Дичко":

    А едно китайско Донго, абсолютно същото е 63 хил. лева. И то с прозрачен и отварящ се таван.

    Коментиран от #31

  • 24 Е сега

    12 0 Отговор
    дължина от 4955 мм, височина от 1710 мм и ширина от 1710мм и спрях да чета.
    Характеристики 4995/1714/2134 + междуосие 3120
  • 25 Директора

    8 4 Отговор

    До коментар #14 от "РЕАЛИСТ":

    Само дето едно време нямаше лизинг и кредит. Сега отиваш и я взимаш на изплащане и не е нужно да оставиш една торба с пари, както мислят повечето тук.
  • 26 сеск

    37 4 Отговор
    Тука 80% са се качвали в нова кола само по изложенията, ама иначе са големи разбирачи. Намерете нещо ново за тая цена и го купете бе, нали много разбирате. Идете си купете Ауди, Мерцедес, БМВ... нали това е лукс и премиум.
    Много приказки без покритие. Сигурно критикуващите карат от ония "истинските" коли от 97-а година. Опел Астра примерно.

    Коментиран от #27

  • 27 фен на опел

    11 3 Отговор

    До коментар #26 от "сеск":

    Еее колега ай да не се обиждаме на марки, аз карам също и опел астра от 95год. и според мен си е доста истинска и забавна кола, казвам го защото карам и други коли и то нови и мога доста да сравнявам нещата. карал съм и мазда и съм много доволен от колата, особено цена-качество, до 250 000 км не беше влизала в сервиз, естаствено не говоря за стандартните обслужвания. продадох я на 320 000 на близък човек и още е карат хората и са доволни. тази спезиално СХ 80 си личи как са взели СХ 60 и са е "разпънали" и чисто пропорционално за мен не изглежда добре, иначе е страхотен автомобил за тези пари трудно се намира конкуренция.

    Коментиран от #28

  • 28 F-16,/рисунка с водни боички/

    8 2 Отговор

    До коментар #27 от "фен на опел":

    Колега, ТВА да не е обувка или ластик ДА Я РАЗПЪВАТ??? За мен, отзад е грозничка, прилича на комби, пикап, или баничарка, най-много на подобие на микробус..
  • 29 Ввв

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "Ауто Билд":

    Бе то принципно имаш право,но виж БМВ и компания какво предлагат за тези пари,4 цилиндрови миксери,иначе 20 хил.лв доплащане за 6-цил.на БМВ,Пасат въобще нз къде го буташ при изброените!!!
  • 30 хамсал

    7 0 Отговор
    То, че гроздето е кисело, кисело е, ама какво са направили с предните фарове?
  • 31 Порно

    7 2 Отговор

    До коментар #23 от "Мдааа":

    Само дето донгото е с големия двигател от 1.5, пък и бензин. А е и доста по малко. Това е с размерите на GLS, и е повече от два пъти по евтино. Разбира се, не е утко уловител като петнадесет годишен баварец
  • 32 Следящ

    16 2 Отговор
    Явно не сте особено запознати с цените на този клас автомобили. Най-опосканата Kia Sorento започва от 105к, а това е даже по-голямо, по-мощно и т.н. Тойота Highlander и тя почва някъде 110-115к. Мазда имат ИЗКЛЮЧИТЕЛНО конкурентни цени. Дали не харесват или не е друг въпрос.
  • 33 Техно

    6 0 Отговор
    Истината е че цената е добра. Баварец с подобни екстри стъпва на 190-200 хил. Срещу 140 си е разлика. Лекса в луксозно изпълнение е 175 хил и с базов двигател, като е по-малък. Само Киа и Хюндай са малко по-евтини, мисля че към 120 до 130 хил. Но няма трилитров дизел. Просто цените вече са здраво индексирани.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Иван

    8 2 Отговор
    В САЩ и Канада хората отдавна са оценили и карат предимно Тойота, Хонда и Мазда. Ако искате проверете клипове с тестове или класации по надеждност. Специално за Мазда всеобщото мнение е, че откакто се откачиха от Форд и си се развиват самостоятелно, са дръпнали страшно много и като мотори - бензинови, разбира се, и като премиум усещане на интериор, и като дизайн.
    В редица от тестовите ревюта, моделите им се класират доста преди другите японски конкуренти дори. Само тука, у нас , наш Ганьо още живее с митологията отпреди 20 години и залага на немски тракатралници и бе признава нищо друго. Не случайно и сервизите са пълни с ВАГ-ове, БМВ-та и Мерцедеси. А относно чисто новите коли - всички марки ги проектират така , че след гаранцията да почнат ядовете.

    Коментиран от #36

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Уса

    2 1 Отговор
    Първата ни кола в сащ беше Мазда Протеже чисто японска на 200 000 мили с омаслен двигател не добре подържана,но вървеше добре.Тая кола ни вози 2 години само смяна на масло,кабели на свещите и 1 преден лагер и направи 300 000мили.Дарих я на военните на собствен ход.По онова време Мазда спечели признанието за най-добър двигател и всичко свърши,повече такива мазди не съм виждал станаха американски и загубиха.Тогава минахме на Тойоти Ярис произведени в Япония,случайно изпадат ограничени бройки,но от 5 години вече ги няма всичко се прави в сащ.От всички автомобили средна класа само Тойота и Хонда държат цени останалите са кочини включително и немските
  • 38 Уса

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Иванее":

    Нисана в сащ е пълен боклук дори не се прави в Япония а някъде из Мексико

    Коментиран от #40

  • 39 КонПетентен

    2 2 Отговор
    Маздите и беемветата са боклуци и затуй умни хора не гио купуват
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Наистина Мазда е много добра кола.

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "Вярно":

    От 9 години имам Мазда и съм много доволна
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Порно

    2 1 Отговор
    От 2018 имам Мазда 6 дизел, наближава 200 000 км, никакви забележки, прекрасна за каране , вози удобно, сменял съм сам консумативи. Харчи съвсем малко повече от предната - Пежо 308 дизел, но е и повече кола. Навремето разликата в цената беше двойна, но сега като гледам е 20 %. Та, ако можете да си позволите, не се притеснявайте. Аз моята ще я карам поне още 3-4 години. И да не прозвучи кощунствено, но в момента най доброто съотношение цена качество е Октавия дизел. Другото е за тези, които плащат данък обществено мнение.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Кочо Честименски

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ауто Мотор унд Шпорт":

    Ще си вземеш единица с предно предаване за тия пари.
  • 46 Кочо Честименски

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Леля Гошо":

    Къде намесваш китайските боклуци?
  • 47 Алексбг

    1 0 Отговор
    Правят хората коли ,мотори,електроника и други нововъведения,че се късат.! Да, ама това са японците. Ако Вазов беше жив щеше да се по зове ,на техните творения и да каже отново...."и на клеветата строшава зъбът "!