19 Септември, 2016 14:10 27 022 32

2 г. затвор за превъртян километраж

  • километраж-
  • пробег-
  • закон-
  • затвор-
  • сба
2 г. затвор за превъртян километраж - 1

Съюзът на българските автомобилисти (СБА) внесе в Парламента предложения за промени в Закона за движение по пътищата и Наказателния кодекс, с които ще бъдат криминализирани манипулациите по километражите на употребяваните автомобили. Ако измененията бъдат приети, колите втора ръка ще се продават задължително със сервизна книжка, а фалшификациите в нея и занижаването на пробега ще се наказва с лишаване от свобода до 2 години и глоба до 6 хил. лева.

Предложението за добавяне на нов текст в Наказателния кодекс гласи: "Който с цел да набави за себе си или за другиго облага възбуди или поддържа заблуждение у някого, като внесе, измени, изтрие или заличи данни от километража на брояча на моторно превозно средство и с това причини на него или на другиго вреда, се наказва за измама с лишаване от свобода от една до две години и глоба до шест хиляди лева. Същото наказание се налага и на този, който, без да има право, внесе, измени, изтрие или заличи данни от километража на брояча на моторно превозно средство, за да получи нещо, което не му се следва."

Подобно наказание се предвижда и за лъжливи данни в сервизната книжка, която трябва да стане задължителна при прехвърляне на собствеността върху колата. СБА предлага данните за пробега на автомобилите, които се внасят в България, да се вписват в информационната система на сайта на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", а достъпът до тази информация да бъде свободен за всички.

От Съюза на автомобилистите предлагат и промени в Наредбата за регистрацията, отчета, пускането в движение и спирането от движение на моторните превозни, с които пробегът да се вписва в регистрационния талон. Има и идея застрахователите да бъдат задължени да вписват показанията на километража при всеки оглед за сключване на "Каско".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой си

    1 1 Отговор
    Нещо хубаво да стане в тая държава.

    Коментиран от #19

  • 2 гост

    1 1 Отговор
    Кое му е хубавото, че се занимават с глупости вместо да стумулират покупката и ограничат вноса на стари коли, да затегнат прегледите където всеки барутник минава и да спират джигитите от движение?
    Как ще се доказва кой е превъртял километрите като една кола внос може да премине пез 5 търговеца от Италия до България след свалянето й от регистрация например? Сервизни книжки и сегашните имат, но се попълват на коляно. Добро утро как действа автомобилната мафия, да мафия понеже никой търговец не е наказан за нарушена гаранция, никой няма да бъде наказан и за километри.
    Стимулирайте хората да си купуват нови коли, чисти, тихи, и без толкова смрад от ауспуха, тогава ще кажа браво, вървите в правилната посока.

    Коментиран от #9, #11

  • 3 същата работа

    1 0 Отговор
    Мъртвороден закон, как ще докажат, кой го е превъртял, като всички са корумпирани, а и в чужбина също може да е врътнат. В Италия, Австрия, Германия също въртят километражи, защото автокъщите ги държат разни джагали.

    Коментиран от #16

  • 4 давиди

    3 0 Отговор
    Дай Боже да стане това. И изведнъж всички холи 2ра ръка ще станат по над 300 000 км, вместо както е сега - всички между 105 000 и 160 000.... :)
  • 5 Бат Чаво

    1 0 Отговор
    Това ще е добре да стане, но нито ще могат да докажат дали пробегът е превъртан, нито пък ще има наказани!
    Реално кола с пробег 120-150 хиляди километра всъщност може да е била и с пробег 300-400 хиляди, дори и повече, а ако наистина човек реши да купи кола с пълна сервизна история и реален пробег да речем от 100-120 хиляди без превъртания и измами, трябва да плати 2-но по-висока цена за тази кола, в сравнение с кола която е превъртана и тогава автомобилите в България или ще са прекалено скъпи и няма да можем да си ги позволим, или пък ще ги оставят с реален пробег от по 300-400-500 хиляди километра и тогава ще се замислите дали да си я купите тази кола...
  • 6 Патето Яки

    0 0 Отговор
    А дано ама надали.
  • 7 същата работа

    1 0 Отговор
    И кво сега ще пълнят гушите на мазните сервизи, всеки преди да си продаде колата трябва да отиде до сервиз да му издадат сервизна книжка, където някой тупан е сложил печат и подпис, че е сменил еди кво си, а то всъщност е само чиста формалност.

    Това може да стане , но САМО за ЧИСТО НОВИ КОЛИ, купени от магазина!
    Ние станахме по-вярващи от Папата, дори и в богатите страни не обслужват колата постоянно във фирмени сервизи, до 5-тата година най много и айде, след това е Джовани или Антонио с гаражния сервиз.
    Повечето българи си сменят маслото сами, а дори някои си ремонтират колите сами и след, като не опират до сервиз нямат и сервизни книжки. За да получат такава при продажба трябва да отидат в някой сервиз, където да впишат километрите, да ударят печат и подпис и за това сервиза ще вземе ПАРИ.
    Сега стана ясно, за какво правят тези промени СБА.
  • 8 цък

    0 0 Отговор
    А джамбазите, къде ще си излежават присъдите ми то само за Горубляне 2 нови затвора трябва да се построят ;) А присъдите, ще се събират ли в смисъл джамбаз превъртял на 1 кола - 2 години, а за 10 коли 20 години ли? :)
    Нищо няма да излезе и от тоя закон най-много да изгори някой нещастник които си е сменил разваленото табло на Б4-та например.
  • 9 хейтър

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Старите коли са ти проблема на теб пък... Шумни са щот някое тъпо малко п...лче е взела кюнеца на баба си и си го е сложил на умрелия курник. Шумни са колите с големите мотори на п...лите дето ги настъпват в града, щот си мислят че ще им пораснат пишките, шумни са и моторите на келешите дето карат със 100 в града, щото и те очевидно имат нЕкви комплекси. тия дето убиват хора от комплекси и некадърност. 2 години затвор и отнемане на книжка за 30/40км/ч над ограничението в града. Старите коли не са никакъв проблем. Проблем са тъпаците в тая ш...на държава.
  • 10 Не ми се вярва много

    1 0 Отговор
    Виждам няколко недомислени пункта в законопроекта. Първият е, че трудно се доказва превъртане на километража при нов внос на автомобил. Той е превъртян още преди границата и как ще се документира това?

    Вторият момент е при регистрацията в КАТ. Толкова ли показва? Толкова! Качва се на сайта на СБА, което е чудесно. Обаче собственикът годишно изминава с този автомобил 50-100,000 километра, а като отиде в сервиз да го отчетат, дали може отново да си врътне километража? Да го остави така, все едно е изминал 5,000 км за годината? Нали може?

    Отделно - има на пазара доста софтуер за промяна на данните на бордовия компютър. Стига един лаптоп и съоръжението да се включи през буксата. 500-600 лв. ще ти излезе по-скъпичък и надежден такъв уред, но пък за всички марки и модели. Ще се контролират ли и тези уреди? Май не!

    Между другото, отдавна имаше нужда от мерки в тази насока, защото човек поглежда пазара на автомобили в България и недоумява как, след като не произвеждаме автомобили (Грейт Уол не ги броя) е възможно редица марки у нас да са по-евтини, отколкото на наситен пазар като немския или италианския? Пътищата за това са два - или винаги автоджамбазът удря "кьоравото" и взема най-бързо колата, или се подбират само най-евтините оферти и колите се закрепват, колкото да се продадат. "Само сядаш и караш"! :-)
  • 11 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Трябва да се наложат реални ограничения за отработените газове и тогава вноса ще се промени. Необходимо е да се задействат КАТ, отдел регистрации, и ГТП-пунктовете да спрат с редовната измама. Всеки да е свободен да си кара барутник но данъка да не му е 10лв, а 400лв, да се вписва при регистрация има ли катализатор, няма ли, и колко са му отработените газове. На Запад като не може да си покриеш нормите не може да продължиш регистрацията на колата, тук никой го не е еня каква смрад дишаме и то предимно дизелова. Дизелите са добри, но нови, с действащи филтри, а не стандартната практика на изрязване на филтрите да продължава.
    Какво ме интересува колата дали е на 100 или 400х.км щом тази на 400 е по-чиста, по-поддъражана и по-екологична от тази на 100? Пак действат без капка мисъл. Никой не казва какво стана с екотаксата, никой не казва дали се спазва изискването за гаранция от търговец. Новата кола е най-добре, но държавата трябва да се намеси, защото сега всичко стимулира пропадналите и стари коли, не помага на хората, само така им се вменява, защото утре ще отидат на лекар и кой знае с какво ще ги диагностицират, пък да се радват на 10лв данък.
  • 12 Бат

    0 0 Отговор
    На мен ми намирисва пак на някаква далавера с това нововъведение "задължителна сервизна книжка" за мпс-та втора ръка. Тоест ако нямаш такава трябва да си издадеш срещу сумата "Х" която ще платиш на СБА защото само те ще ги издават или техни поставени лица, иначе не можеш да си продадеш колата законно...
  • 13 дАА

    0 0 Отговор
    има клип в ютуб руснак провери Х5 на 270 х км обаче се оказа 660 х км
    евала на бмв, вървеше си иделно
  • 14 GoПРо

    0 0 Отговор
    Трябва да докажеш, че има причинена вреда първо: " ... и с това причини на него или на другиго вреда ... "
  • 15 Будинов

    0 0 Отговор
    От Германия има някакъв шанс да докажеш км,или питаш собственика на талигата или ако я купиш от арабела,фес или друг измекяр търсиш пак последния собственик.Има начин да го намериш,трябва име и адрес.След това питаш гугъл за ортлихе инфо и излиза и тлф на човека.Проверено на 100%
  • 16 всички

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "същата работа":

    коли са имали собственици приди да отидат при джамбазите звъниш питаш!Измама съдиш и те така.В Германия мисля Хамбург авто журналисти хванаха търговец с връщан километраж от документите трябва да видиш предишният собственик!И там този бизнес е масово в ръцете на арапи,югославяни и руснаци...В Италия са арапи и албанци
  • 17 боби турбото

    0 0 Отговор
    Нова предпоставка за корупция Мафията от СБА огладня и хаиде нова схема .То всичко оправиха та сега и това.СБА .ДАИ трябва да се закрият паразити корумпирани.КАТ не е ли достатъчен за конрол ? Още кървопйци аиде стига вече.
  • 18 jambazina

    0 0 Отговор
    Кво ги плюете СБА, нали все някой трябва да го предложи. Трябва и на тоя пазар да има регулации, защото наистина е много голям, дори хора дето могат да си позволят нови коли тичат на горублене с надеждата да бъдат излъгани. Когато всички разберат, че добрите употребявани коли струват пари, тогава и пазара на новите ще тръгне, и измамите ще престанат. А сервизните книжки са фактор ако ходиш при читав сервиз, с механици дето са учили за това, а не бивши сервитьори.
  • 19 гнида

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Някой си":

    Дали ще стане ?
  • 20 Слависим

    0 0 Отговор
    Hubavoto e che Selskite tarikati ot Gorubliane chte triabva da si hodiat na selo i da KOPAT nivite ane da vartit kilometragite na KOlite .Chte vartit MOTIKITE!!!!!HA-HA-HA
  • 21 DBS

    0 0 Отговор
    Добре де хубаво приемат го това и то се спазва.И като видите кола в перфектно,наистина перфектно състояние на 462000 никакъв интерес,след две седмици си заминава на 162000 реални и пича доволен.
    Тия А6 и петици 2004-5 дето ги гледате за 10-11К на 185000.....какви са...на мин 500К км.Ако действително е с такъв пробег подобна кола е подобна сума,но в евро.
    Давам ги за пример защото нашенеца гледа винаги на премиум да се метне ако е "завъртел некой лев".
    И не несъм търговец на коли.
    Просто ние искаме да ни лъжат.

    Коментиран от #28

  • 22 ЛЛИ

    0 0 Отговор
    Като гледам всички собственици на автокъщи са за затвора май,май.
  • 23 Иван

    0 0 Отговор
    Относно коли от Германия,освен сервизна книжка да се търси и да има TÜV.Поне 1 година.Тогава наистина може да попаднеш на свястна кола.Много първи собственици пазят също фактури за закупени части и услуги.Свястни коли има.Просто човек трябва да е търпелив.
  • 24 555

    1 0 Отговор
    Познайте после какво следва.Автомобили над 200 000 км. се забраняват за внос.Певъртането и вписването ще става на границата .Познайте от кои и срещу каква сума.
  • 25 колю

    2 0 Отговор
    Цялата работа е да окрадат още човечеца който е решил да си продаде колата. Той пък да си го избива от купувача. И по средата стоят тарикатите за които единствено работи системата. Не правят нищо освен подписче ,печатче ,заверка или номерче. То не бе такси,данъци,налози все за измислени неща. Защо на пример след като съм платил регистрационни табели, за което има документи те реално не са мои. Продаваш си колата с или без табели. Ако искаш си ги запазваш за регистрация на нова която купуваш. Нали съм платил и те са си моя собственост. Да ,ама не. Как ще се гушат онея по веригата. То да са само табелите. Край няма.
  • 26 Дядо поп

    2 0 Отговор
    Не може ли да вденете,че всеки един допълните-
    лен контрол,увеличава паразитната администрация със
    съпътващите я разходи за заплати ,осигуровки,климатици.
    Това значи и допълнителна корупция,защото в пазарната
    икономика всичко се купува и продава включително и
    контрола.И ефекта ще бъде нулев както при другия контрол
    упражняван от държавата. Необходима ни е работеща
    съдебна система,позволяваща осъждането на всеки
    измамник при доказана измама,независимо дали те мамят в километраж,килограми или друго.
  • 27 Оксо

    1 0 Отговор
    Каквото и решение да вземат тези изедници пак просролюдието ще страда няма да има наказани и осъдени ТОВА Е БЪЛГАРИЯ страната на неограничените възможности ако имаш пари разбира се айде ПОЗДРАВИ
  • 28 МоТо

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "DBS":

    Браво,така трябва-само че те ги въртят още в чужбина,все пак ако си събрал парички,купи си от оторизиран дилър на марка - върната от лизинг и със пълна сервизна история!
  • 29 Иван

    0 0 Отговор
    Тъпотия...май търговците на нови коли огладняха яко и си търсят лоби...
  • 30 123

    0 0 Отговор
    Гледам ви тук много големи европейци се извъдихте а нямате пари да си купите дори нови панталони! Що не си карате бараките и да мълчите,че ако започнат да се спазват всички изисквания и кола няма да остане на пътя.Някой от вас купувал ли е нова кола на лизинг?И гащите , ще ви вземат накрая и повече никога няма и да помислите за нова кола.

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "123":

    Коментира се как трябва да е, отворковци като теб няма нужда да пишат. Нали си паралия, ходи си караш новото БМВ.
    Не трябва да има значение нова ли е, стара ли е, а колко замърсява и според това да се определят данъци, такси и отсъствието на такива за чистите коли. Аз искам да си купя нова, събирам оферти, проучвам и какво излиза: трябва да плащам по 700лв годишно за такси чиста кола, а 20г. смръдлив дизел плаща 10лв. Умножи го това по 5г и излиза, че към амортизациите трябва да добавиш още поне 3000лв. На Запад първите години не дължиш нищо, не минаваш прегледи, точно защото си купил нова кола с високи норми, у нас, макар и да се водим в Европа, е точно обратното. Ей това не разбирам. Лизинг: в чужбина плащаш амортизационната стойност или за 5г плащаш 50% от цената, у нас за 5г плащаш 90% от цената и то с 4-5% лихва, макар банковите лихви да са 0,1% и финансирането да е в пъти по-евтино за лизинговите фирми. Пак в този Запад месечен лизинг на еквивалентна кола в БГ е 330лв, а у нас е 530лв. Бюджетните коли са по 150-200лв месечно, дали и у нас няма да се карат нови на лизинг, ако може срещу 150-300лв да караш гаранционна кола? И да може да си го позволиш това си е обир, прецакване, погазване на ощите норми и правила.
  • 32 Canko

    0 0 Отговор
    Ludi li ste be