Германия, най-големият автомобилен пазар в Европа, отбеляза значителен спад в продажбите на електрически превозни средства през 2024 г. Продажбите са намалели със зашеметяващите 27,4%, като само 380 609 електромобила са намерили нов дом. Този рязък спад, при който пазарният дял на електромобилите спадна до 13,5%, се дължи на отпадането на държавните субсидии в края на 2023 г.
Докато продажбите на електромобили се забавиха, традиционните хибриди отбелязаха рязък ръст на популярността, като продажбите им скочиха с 12,7% до 947 398 единици, заемайки 33,6% пазарен дял. Plug-in хибридите също отбелязаха ръст, макар и с по-бавни темпове, като продажбите им се увеличиха с 9,2% до 191 905 единици.
Решението на германското правителство за постепенно прекратяване на субсидиите за електромобили, целящо да откаже пазара от държавната подкрепа, се оказа сериозна пречка. Този ход, в съчетание със затрудненията на германската икономика, създаде предизвикателна среда за въвеждането на електромобилите.
Въпреки това не е загубена всякаква надежда. Канцлерът Олаф Шолц предложи нова програма за подпомагане на електрическите превозни средства на европейско равнище, а призивите за подновяване на правителствената подкрепа за германската автомобилна индустрия набират сила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 анонимен
15:13 07.01.2025
2 Тарикат Гатю
15:14 07.01.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Далвера
15:16 07.01.2025
5 Пилот на Ферари
Фолксваген за 2023 година са продали 3.3 милиона автомобила . От производител номер едно с 11 милиона , паднаха на 3.3 милиона .
Рено и те бяха производител номер преди няколко години с 11 милиона продажби - сега 1.3 милиона продадени автомобила .
За това карат на дотации , а реват че Китай бил дотирал автомобилите си ??!!
15:21 07.01.2025
6 Ма Ка така
15:22 07.01.2025
7 Японеца
Евтино, екологично и достъпно. Отделя се СО2 и Н2О.
Но идиотите искат да набедят СО2 за лош газ, а той е 0.04 от земната атмосвера.
И разстенията се хранят с него умни и спец еколози!
16:17 07.01.2025