Липсата на субсидии накара германците да купуват по-малко електромобили през 2024-та

7 Януари, 2025 15:09 805 7

Докладите показват спад с близо 28%

Липсата на субсидии накара германците да купуват по-малко електромобили през 2024-та - 1

Германия, най-големият автомобилен пазар в Европа, отбеляза значителен спад в продажбите на електрически превозни средства през 2024 г. Продажбите са намалели със зашеметяващите 27,4%, като само 380 609 електромобила са намерили нов дом. Този рязък спад, при който пазарният дял на електромобилите спадна до 13,5%, се дължи на отпадането на държавните субсидии в края на 2023 г.

Докато продажбите на електромобили се забавиха, традиционните хибриди отбелязаха рязък ръст на популярността, като продажбите им скочиха с 12,7% до 947 398 единици, заемайки 33,6% пазарен дял. Plug-in хибридите също отбелязаха ръст, макар и с по-бавни темпове, като продажбите им се увеличиха с 9,2% до 191 905 единици.

Липсата на субсидии накара германците да купуват по-малко електромобили през 2024-та

Решението на германското правителство за постепенно прекратяване на субсидиите за електромобили, целящо да откаже пазара от държавната подкрепа, се оказа сериозна пречка. Този ход, в съчетание със затрудненията на германската икономика, създаде предизвикателна среда за въвеждането на електромобилите.

Въпреки това не е загубена всякаква надежда. Канцлерът Олаф Шолц предложи нова програма за подпомагане на електрическите превозни средства на европейско равнище, а призивите за подновяване на правителствената подкрепа за германската автомобилна индустрия набират сила.


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 3 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 анонимен

    17 0 Отговор
    Пари няма, действайте!
  • 2 Тарикат Гатю

    27 0 Отговор
    При 70% държавна субсидия и аз зимам електричка !
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Далвера

    19 0 Отговор
    Не е само до субсидии. Има спад на купуването на коли като цяло поради влошената икономическа обстановка. В момент, когато не знаеш утре дали ще имаш доходи, едва ли ваденето на торба пари за 4-риколка, за която трябва и да се правят компромиси е правилната инвестиция.
  • 5 Пилот на Ферари

    11 2 Отговор
    То не само електромобили , европейците закъсаха с финансите . Санкциите работят яко .
    Фолксваген за 2023 година са продали 3.3 милиона автомобила . От производител номер едно с 11 милиона , паднаха на 3.3 милиона .
    Рено и те бяха производител номер преди няколко години с 11 милиона продажби - сега 1.3 милиона продадени автомобила .

    За това карат на дотации , а реват че Китай бил дотирал автомобилите си ??!!
  • 6 Ма Ка така

    9 0 Отговор
    Се дават суПсиТиЙ, тава не е пазарно, капитализмът иска пазар, никаква държава, нидейти така де.
  • 7 Японеца

    7 2 Отговор
    Ще го разберат по трудният начин! ЕЛ коли с ДВГ генератори на метан или пропан-бутан.
    Евтино, екологично и достъпно. Отделя се СО2 и Н2О.
    Но идиотите искат да набедят СО2 за лош газ, а той е 0.04 от земната атмосвера.
    И разстенията се хранят с него умни и спец еколози!