С цел по-нисък разход на гориво специалистите от Мюнхен заложиха на ефикасни четирицилиндрови двигатели. Вън от всякакво съмнение, без значение бензин или дизел, качеството на BMW от пета серия остава доста над средното ниво, но въпросът е друг: Дизел или бензин да изберем? Представяме ви едно сравнение между две аналогични BMW-та - бензиново и дизелово или иначе казано - 520i и 520d:
Имаше времена, в които под капака на BMW 520i работеше престижен шестцилиндров двигател. За него бяха присъщи високите обороти, приятен звуков пейзаж и безпроблемно функциониране. Въпреки това дискусиите относно CO2-емисиите принудиха BMW да спрат да използват известния агрегат. Именно поради тази причина, подобно на предшественика си (Е60), 520i(F10) работи с 2,0-литров четирицилиндров двигател с директно впръскване. Надграждането в по-новата генерация се състои в Twinscroll-Turboloader.
Наистина липсва класическият звук на шестцилиндровия двигател, но мощността и въртящият момент са запазени. Все пак разхода на гориво напомня на версията с два цилиндъра повече: 9,5 литра на 100 км при тестването. Заводските данни от 6,2л/100км са силно занижени.
Еквивалентно мощният четирицилиндров дизелов модел също заслужава нашето внимание.
Не може да се отрече по-слабото представяне на 520d в студено и натоварено състояние. Моделът обаче компенсира този свой недостатък чрез по-високия си максимален въртящ момент със 110 нютон метра (380 Нм от 1750 до 2750 оборота; бензинов двигател: 270 Нм от 1250 до 4500 оборота). В ежедневието, например по наклоните на магистралите, 520d сърфира върху вълната на въртящия момент и по този начин създава много по-малко работа на 8-степенната автоматична скоростна кутия, отколкото 520i.
Освен това при тест дизеловият модел показва разход от 6,7 литра на 100 километра, което е почти с 3 литра под бензиновия. Тази икономичност гарантира на 520d едно зареждане на 1000 километра пробег. Препоръчително за шофьорите на дълги разстояния е динамичната система за окачването DDC, която, адаптирайки се автоматично на пътните условия, осигурява по-голям комфорт.
Иначе, с оглед на ценовите параметри дизеловата версия излиза далеч по-изгодна най-вече благодарение на по-ниския разход. Според приблизителни изчисления шофирането на 520d излиза по-евтино от това на 520i след изминаването на средно 8000 километра на година.
Технически данни
|
Бензин |
Дизел |
Модел |
BMW 520i |
BMW 520d |
Цилиндри/клапана на цил. |
4/4; Турбо, Директно впръскване. |
4/4; Турбодизел, Partikelf. |
Разпределитен вал |
верига |
верига |
Работен обем |
1997 cm³ |
1995 cm³ |
Мощност |
135 кВт/184 к.с. при 5000 – 6250 оборота |
135 кВт/184 к.с при 4000 оборота |
Максимален въртящ момент |
270 Нм при 1250 – 4500 /мин |
380 Нм при 1750 – 2750 /мин |
Скоростна кутия |
8-степенна, автоматична |
8-степенна, автоматична |
Предаване |
задно |
задно |
Тегло |
1742 кг |
1760 кг |
0 - 100 км/ч |
7,8 с |
8,2 с |
Максимална скорост |
233 км/ч |
225 км/ч |
Спирачен път 100-0 км/ч при студени спирачки |
37,0 м |
35,3 м |
Спирачен път 100-0 км/ч при топли спирачки |
35,5 м |
35,2 м |
Разход на гориво(тест) |
9,5 л / 100 км |
6,7 л / 100 км |
CO2-емисии (тест) |
225 г/км |
178 г/км |
Обем на резервоара |
70 л |
70 л |
Обсег с един резервоар |
736 км |
1044 км |
Разход на гориво(заводски данни) |
6,2 л / 100 км |
4,5 л/100 км |
CO2-емисии(заводски данни) |
144 г/км |
119 г/км |
Еконорми |
Euro 6 |
Euro 6 |
Резултат:
В случай, че се интересувате от по-динамично представяне и по-голям звуков комфорт, но искате малък четирицилиндров агрегат, то 520i е вашият модел. Търсите ли обаче по-изгодното предложение, разликата в разхода на гориво наклонява везните в полза на 520d.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
09:04 10.08.2017
2 ЕКСПЕРТ
09:05 10.08.2017
3 Morgoth
09:20 10.08.2017
4 520zender
10:01 10.08.2017
5 Любо Кар
Коментиран от #8
10:07 10.08.2017
6 Вихъра
10:13 10.08.2017
7 Бивш собственик на БМВ сега имам КИА
Коментиран от #10
10:15 10.08.2017
8 Хаха
До коментар #5 от "Любо Кар":
Добре разбирач, утре ще се разходя до Горубляне за някоя маздичка, не много изгнила.Да те питам за кисело мляко и сирене, кои марки препоръчваш??
..
10:17 10.08.2017
9 Не мерси
Коментиран от #11
10:19 10.08.2017
10 Стамен
До коментар #7 от "Бивш собственик на БМВ сега имам КИА":
Ти си герой бе!!Като си го купил осма употреба на 10 години какво очакваш? да работи като нова, а ти да си караш и нищо да не пипаш?
Да си беше направил сметката още тогава, че нямаш пари за 5er/7er и направо в шоурума на Киа, не сега да ревеш мойто момче.
Мечтите са ти по-големи от възможностите..
10:24 10.08.2017
11 няма защо
До коментар #9 от "Не мерси":
Никой не те задължава Ганьо, за охлюви като тебе има японски марки със лоша динамика, евтини пластмаси и тапицерии и несъществуваща надеждност10:27 10.08.2017
12 ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС
Коментиран от #33
10:29 10.08.2017
13 BMW е магнит за селяндури
Коментиран от #14, #15, #18
10:32 10.08.2017
14 Христо
До коментар #13 от "BMW е магнит за селяндури":
Вервай си..Колкото се кара Бенц от бизнес елита(световен, в бг няма бизнес елит) толкова и БМВ.
5er се продава повече от E class, сещай се кой ги кара..
10:41 10.08.2017
15 Random
До коментар #13 от "BMW е магнит за селяндури":
За мерцедес трябва да е мазен циганин с гол пъп, златни зъби и ланци по-тежки от него.10:42 10.08.2017
16 Храна
10:45 10.08.2017
17 Продавач на БМВта
Коментиран от #22
10:50 10.08.2017
18 Аз съм
До коментар #13 от "BMW е магнит за селяндури":
Само дето на този от ляво му липсва ключа за да си бърка в ушите,маратонките адибас и тена му е лабав.10:53 10.08.2017
19 Hallcat
11:00 10.08.2017
20 БМВ е магнит за селяндури
Коментиран от #23
11:00 10.08.2017
21 Аз съм
Коментиран от #26
11:02 10.08.2017
22 Христо
До коментар #17 от "Продавач на БМВта":
Защо?Трябва да си мизерник и да плюеш всичко добре направено, а в същото време да караш изгнил кош и да си много горд от себе си?
Ей такива са най-опасни на пътя и извън него.
11:03 10.08.2017
23 Аз съм
До коментар #20 от "БМВ е магнит за селяндури":
Хаха,м....ла с много опънат екип Ню йорк сити а.Дай още малко матерял ако може.11:06 10.08.2017
24 Ловеца на поршета
А относно статията. И двата мотора са малко слабички за това купе и не стават с тях да се ловят Поршета. И все пак от бензина по-добро няма.
Коментиран от #28
11:34 10.08.2017
25 Един гост
Едва ли ще имаш нужда от хора с опънати анцузи хахаха
11:44 10.08.2017
26 гамена
До коментар #21 от "Аз съм":
М....стите явно само от коли разбират а от къщи нищо11:50 10.08.2017
27 Гост
12:02 10.08.2017
28 green
До коментар #24 от "Ловеца на поршета":
Е не всички имаме очукани колелета , моето е по скъпо сигурно от колата ти (4800лв CANYON SPECTRAL) https://www.canyon.com/en-bg/12:04 10.08.2017
29 вес
12:06 10.08.2017
30 mitko kulturista
Ако искам да се возя на звезда (мерцедес) ще си хвана такси! Ако искам да се возя в автомобил ,ще си купя БМВ.
Коментиран от #31, #32
12:46 10.08.2017
31 копеле
До коментар #30 от "mitko kulturista":
Простоват израз12:56 10.08.2017
32 xxx
До коментар #30 от "mitko kulturista":
Глупости пишеш... откровени глупости!5-та серия с толкова малък като обем двигател е несериозно. Да ме прощават феновете на марката, но базов двигател тук трябва да е 2.5.
Коментиран от #39
14:49 10.08.2017
33 Мsux
До коментар #12 от "ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС":
Имам познат с Е39 и винаги нещо ремонтира по него, за мене това не е кола, даде за него 3500 и още около 4000 (боядисва го+ една камара ремонти) и пак не мяза на кола. За тия пари щеше да си купи къде, къде по-хубава кола. Иначе ако го питаш БМВ са най-добрите, а на мене ми е жал за него :DКоментиран от #34, #40
16:27 10.08.2017
34 Чуби
До коментар #33 от "Мsux":
Е хубаво,но аз пък познавам двама(наистина)на които 39-ките има не им създават почти никакви грижи.Или викаш те са изключение.Айде малко по-сериозно.17:09 10.08.2017
35 сойкаПЕИСМЕХУЛКА
Разход на бензин при тестване в реални условия 9,5 л / 100 км
Коментиран от #46
17:22 10.08.2017
36 Т.о.ш.и.б.и.я.н
17:28 10.08.2017
37 BMW
Но при покупка на старо, икономически по-изгодна е покупката на бензиновата версия, защото дизелите дето ги внасят тук на старо са на по 500 000 километра иги връщат на 150 000...
Като цяло дизелът е за хора, които пътуват на дълъг път и въртят повече километри...също и поддръжката на дизела е по-скъпа.
Иначе ако е нова, дори и да е дизел, просто няма грижи...новичкото си е новичко.
17:42 10.08.2017
38 Т.о.ш.и.б.и.я.н
18:05 10.08.2017
39 Димка
До коментар #32 от "xxx":
Първо се повози, после говори! Двигателите са съвсем достатъчни за купетата си, друг е въпроса с Е класата с E200d ... 150 к.с. на това купе е несериозно.19:36 10.08.2017
40 Имам БМВ и мерцедес
До коментар #33 от "Мsux":
Тук се говори за нови коли не за бабички23:29 10.08.2017
41 onq s konq
00:34 11.08.2017
42 Баварец
03:18 11.08.2017
43 Kris Borislavov
15:56 11.08.2017
44 Мерцедеса
20:02 11.08.2017
45 Язе
И тия си мислят,че правят добри и икономични коли.
23:56 14.08.2017
46 Зфг
До коментар #35 от "сойкаПЕИСМЕХУЛКА":
Нищо по смешно няма от новите двигатели на БНВ!! ДИЗЕЛ ОТ АЛУМИНИЙ.... ХА-ХА-ХА . ТУК ЗА НИКАКВА НАДЕЖДНОСТ И РЕСУРС не МОЖЕ да става и дума!! ПО РАНО БЯХА НАДЕЖДНИ, СЕГА НЕ! А ЗА ДИНАМИКАТА_ ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ГОДИНИТЕ И доколко е поддържан автомобила...Мн ясно че като е ново и вървИ. НО САМО първите 2_3 годинКи.. А МАЗДА И ХОНДА СА ДОСТОЙНИ МАРКИ, НЕ ОТСТЪПВАТ ПО НИЩО.. ОСОБЕННО СХ5- МОЖЕ ДА РАЗМАЖЕ доста БМВ та...21:21 15.02.2018
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.