10 Юли, 2018 09:00 29 931 71

Краят на магистралите без ограничение за Германия е гарантиран

  • магистрали-
  • германия-
  • скорост

Електромобилите ще променят класическите немски аутобани

Краят на магистралите без ограничение за Германия е гарантиран - 1
Снимка:AP
Електрическият автомобил и автономното шофиране имат общ недостатък: те не са подходящи за високи скорости. Именно заради все по-нарастващото убеждение, че те са бъдещето на автоиндустрията, Германия ще ограничи скоростта по своите магистрали.
Въпросът дали трябва да има ограничение на скоростта по немските магистрали предизвиква разгорещени дискусии.

Анкети показват, че половината от запитаните са в подкрепа, а другата половина са против въвеждането на новата мярка. Ако зависеше от Зелените максималната позволена скорост по немските магистрали щеше да е 80 км/ч.

С поглед към бъдещето на автобранша, скоро специалният статут на Германия относно „свободното“ шофиране по магистралите ще остане в миналото. Причините за това са две:Електрическата мобилност и автономното шофиране.
Електрическите автомобили работят с изключително висока ефективност. При ниски скорости, именно когато двигатели с вътрешно горене са екстремно неефикасни, предимството на електромобилите е особено голямо. При високи скорости и натоварвания, това предимство намалява все повече и повече, защото разхода на енергия се покачва експоненциално. Темпото на шофиране при електрическите автомобили има значителен ефект върху пробега.
При Tesla Model S например пробега от 334 километра със скорост 90 км/ч се редуцира на 255 километра с темпо 110 км/ч. Със 130 км/ч дистанцията намалява до 199 километра.
При BMW i3, който разполага със значително по-малка батерия, спадът в пробега при увеличение на скоростта е още по-рязък. Със скорост от 110 км/ч остават 91 километра, а със 130 км/ч шофьорът трябва да търси нова зареждаща станция след само 71 километра.
В сравнение с електромобилите, колите с двигатели с вътрешно горене са икономични при движение с препоръчителната скорост по магистралите. Едва след 180 км/ч пробега им се намалява наполовина.
Втората причина, поради която колата на бъдещето ще се движи значително по-бавно, е автономното шофиране. При високи скорости сензорите на автоматизираните автомобили работят на своите лимити, защото става все по-сложно за тях да виждат и анализират пътя в радиус от стотици метри. Ще бъде трудна и смяната на ленти при приближаваща кола отзад със скорост от например 220 км/ч.
Политиката, която е поставила както електрическите автомобили, така и автономно шофиране като цели на мобилността, няма да може да направи друго, освен да ограничи скоростта на немските магистрали. Единствените въпроси са как и кога.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Boxer

    65 3 Отговор
    Всички на конвейра... Ако продължават така ще се возя на автобус - поне суматилък разходи ще спестя...
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Кибик

    123 9 Отговор
    Това което наричат автономно шофиране е всъщност точно обратното, защото ще ни отнемат свободата да караме където си искаме, когато си искаме, с колкото км/ч решим без никой да знае. Свободата е робство, всички с имплантиран чип за 24-часов контакт с Биг Брадър

    Коментиран от #4

  • 4 БГман

    83 5 Отговор

    До коментар #3 от "Кибик":

    Много си прав. Целта не е повече сигурност, а повече контрол. Същевременно и затъпяване на населението и разчитане на технологиите. А контрола върху технологиите ще го държат управляващите и те така.
  • 5 Споко

    18 79 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Спокойно бе, момче. Шофирането е някакво базово умение, което се учи за 3 месеца, нормално е да се заменят едни от най-големите тъпаци на обществото с роботи. Все едно да ти плащат, че ходиш... Тея смешни бакшиши и шофьорчета скоро ще търкат кенефи, да са учили.. :)

    Коментиран от #8, #23, #46

  • 6 Петър

    40 8 Отговор
    Какво ви дреме че ФРГ ограничават скоростта по магистралите си,в България отдавна това нещо е направено но състезатели-глупаци се намират в изобилие?
  • 7 Иван

    77 3 Отговор
    Демек тази тесла с 5 човека, багаж скорост от 130км/ч и ако е и студено времето няма да може да измине и 100км. На всеки 100км ще трябва да спираш по 30 мин да зареждаш батерията :D Haha
  • 8 Driving pleasure

    46 2 Отговор

    До коментар #5 от "Споко":

    Да де... и е потресаващо че има хора, които даже това елементарно умение не могат да усвоят, а им трябва сложна, скъпа и ОПАСНА електроника, за да ги замени. Парадоксалното в случая, е че точно тези пък претендират, че са нещо по!

    А на бакшишите ще им плащаш, за да не работят когато ги заместят роботите което отново води до парадокс - ти "интелектуалеца" си нацакан да ти бъркат в джоба, а е нацакан и бакшиша, който с 0 трудова дейност ще затъпява още повече

    Бъдещето, което мързеливия идиотизиран интелектуалец гради е ще доведе до още по-голямо социално разслоение, до масово затъпяване и в крайна сметка до края на човешкия род (което предвид потресаващия човешки идиотизъм може би не е толкова лошо...)

    Коментиран от #17, #33

  • 9 Голям Слон

    18 50 Отговор
    Идеята ми допада. Все пак и емисиите вредни газове драстично ще се намалят. Едно е да караш автомобил със 120 и да имаш разход 6-7 литра, друго е да го шпориш със 250 и да имаш разход 15-19 литра. Че даже и повече в общия случай. Даже няма база за сравнение. Освен това каквото и да шофираш, физиката не можеш да я пребориш. За анатомията да не говорим. Нямаш контрол! Най-зверските задръствания, в които съм попадал, са били именно по германските аутобани. Не рядко съм стоял на място в продължение на 4-5 часа. Със сигурност добрите страни ще са повече от негативите, ако действително това се случи.
  • 10 Коларят

    27 30 Отговор
    По-ниските скорости са по-безопастни при движение. Това е факт, неспоменан в статията. И разходът на масовите автомобили с ДВГ също нараства след 90 км в час, независимо от автомобила.

    Коментиран от #11

  • 11 Злобар

    20 3 Отговор

    До коментар #10 от "Коларят":

    Айде бе дали е така???
    Нали затова вече има автоматици със 8 скорости и даже нагоре.
    За безопасността няма спор, ама ако нищо не се движи ще е най-добре няма да има никакви зблъсаци. Трябва да се правят някакви компромиси в зависимост от дължината на магистралата, пътната настилка, широчината и т.н.

    Коментиран от #32

  • 12 smeh

    51 3 Отговор
    Е затва говорих, че електрофилите дразнят. Те ИСКАТ ДА СЕ НАЛАГАТ без да се съобразяват. Когато нещо е в техен УЩЪРБ, в случая високата скорост, не оставят право на избор. В Германия можеш да стигнеш с ДВГ 2пъти по-бързо, а те директно искат да ти лепнат ограничение, да се "влачиш" с тях. Ако все още се чудите, това се прави с ЦЕЛ - всички предимства на ДВГ пред Електромоторите да бъдат "скопени" със закон, защото предстои новото робство - батериите.

    Коментиран от #13, #15

  • 13 1 към 1

    11 0 Отговор

    До коментар #12 от "smeh":

    Какво има да се чудим то си е казано директно.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 чичкопаричко

    44 0 Отговор

    До коментар #12 от "smeh":

    Като с гейовете. Все нещо искат и са недоволни.
  • 16 К.К.

    5 13 Отговор
    Измислена статия и голям проблем през колко време ще си зареждаш колата, кой колкото си иска толкова да си я зарежда, щом минава 100км с 2лв ще пие по-често кафе на магистралата, всеки си избира сам.
  • 17 дядо Гошо

    32 1 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Коментарите сочат, че в сайта има трезво мислещи хора! Строго против ограничаването на свободата при придвижване!
  • 18 Никой

    12 12 Отговор
    Глупава статия. Аутобаните в Германия са последното място където можеш да достигнеш максималната скорост на кола на пътната мрежа и слагането на ограничения няма да донесе нищо хубаво за продажбите спортните по-динамични автомобили. "Електрическият автомобил и автономното шофиране имат общ недостатък: те не са подходящи за високи скорости." - бисер на деня. Неефективността на електромобилите след 150км/ч идва от липсата на скоростна кутия. Двг има много по-малък диапазон от обороти, затова трябват 6 скорости, за да достигне същата скорост като Тесла на 1 скорост. Естествено скоростната кутия добавя тежест и разходи, а в момента електромобилите са достатъчно тежки и скъпи, че да е безсмислена. Предполагам в бъдеще ще има електромобили с 2-3 скорости, които спокойно могат да си развиват 300 без това да намалява ефективността значително.
    А нали автономното шофиране е точно за това - бързо и безпроблемно задвижване. Какъв би бил смисъла да се направят сложни коли със стотици сензори и камери, които си общуват помежду си, а продължат да се влачат с 130?

    Коментиран от #21

  • 19 Награден фонд

    32 1 Отговор
    Дреме ми, моята бракма и без това не може да вдигне 130км/ч.
    А камо ли да стигне до Германия.
  • 20 ЙЪН

    20 2 Отговор
    ВСИЧКО Е ЗА ПАРИ И ЗА ПАРИ ОТ ГЛОБИ .
    ТУК ГЛЕДАМ ТАБЕЛИТЕ НА НАСЕЛЕНИТЕ МЕСТА ИЗНЕСЕНИ НА КИЛОМЕТРИ ПРЕД КЪЩИТЕ КЪДЕТО Е САМО КОПРИВА И БЪЗАК.
    Е НЕ Е ЛИ ЗА ПАРИ ОТ ГЛОБИ НАПРАВЕНО.
  • 21 Гадина

    21 5 Отговор

    До коментар #18 от "Никой":

    Каква скоростна кутия те бие у кухата глава не разбирам. Проблема винаги е бил челно съпротивление и експоненциално нарастващата нужда от мощност за неговото преодоляване при нарастване на скоростта. Независимо с какво гориво е колата.

    Коментиран от #26, #28

  • 22 бойнг

    20 1 Отговор
    сложи му ограничение и такса и го наречи прогрес да го ***
  • 23 Alex

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Споко":

    Търкам кенефа ма вземам по 2600 лв на месец ти колко взимаш чисто?

    Коментиран от #25

  • 24 GTE

    16 7 Отговор
    Скорости между 70 и 100 км/ч са предостатъчни и за човешките сензори на възприятие и за техническото състояние на колите, както и на пътищата. Със сигурност всички ако се движат с тези скорости произшествята ще намалеят драстично.
  • 25 фонзи

    7 1 Отговор

    До коментар #23 от "Alex":

    тоа не взема, дават му за кавали
  • 26 Именно

    2 12 Отговор

    До коментар #21 от "Гадина":

    Точно затова им трябва скоростна кутия, колега.

    Коментиран от #27

  • 27 Татнту за кукуригу

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Именно":

    Е да ама ако и сложат скоростна кутия и съединител си става една от многото че и по-тежка на всичкото отгоре. Тогава забрави някой да си вземе такова нещо.
  • 28 Driving pleasure

    12 4 Отговор

    До коментар #21 от "Гадина":

    Значи представи си, че караш 2000 година БМВ 530д с 5 степенна автоматична скоростна кутия - при 200 км/ч стрелката на оборотомера ще надминава 4000 и ще гони червената зона

    Представи си сега същият път, същата скорост отново БМВ 530 но 2018 г с 8 степенен автомат - при 200 км/ч двигателят ще работи с при малко над 2500 об/мин

    Представи си сега разхода при 4000 оборота и при 2500 оборота - това имат предвид колегите пишейки за скоростните кутии.

    Коментиран от #30

  • 29 Driving pleasure

    4 1 Отговор
    Хах... сега видях, че ми е премахнат коментара... какво толкова казах и кое не беше вярно в него?!
  • 30 Голям Слон

    6 4 Отговор

    До коментар #28 от "Driving pleasure":

    Започвам да си представям вече... В единия двигател вериката е като от мотокар, а в другия е като от велосипед :-) Единият си кара и свирка без да мисли. А другият се чуди откъде ще намери 2500 лева в най-добрия вариант, за да си я смени, защото му е консуматив. За оборотите добре, но в крайна сметка автомобилът преодолява въздух и пътна настилка. И в разхода при тази скорост на двата двигателя няма драстична разлика. Вероятно си изненадан.

    Коментиран от #37, #39, #59

  • 31 Шаран БГ

    9 1 Отговор
    Германците именно имат тая приказка и често я повтарят: СКОРОСТТА УБИВА !!
    Но именно германците не знаят на какво се казва аутобан !? Да дойдат тука, в България, да ги пусна аз по АМ "Тракия", че да разберат какво е !!
    Ще разберат.... ако стигнат живи и здрави до другия и край
  • 32 Алфа Ромео

    8 5 Отговор

    До коментар #11 от "Злобар":

    Кви автоматици с 8 скорости те гонят бе пич, къде живееш в Германия ли, в България 80% от хората карат 15-20+ годишни коли.

    Коментиран от #38

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Марио

    13 4 Отговор
    Не разбрахте ли вече,че не скоростта убива хората,а лошите пътища както в България,некадърните шофьори и вече и тези ОПАСНИ автономни техники и шофирания.Човек трябва да има контрол върху автомобила,не той върху него.

    Коментиран от #41

  • 35 Гост

    7 1 Отговор
    Ами много от самопровъзгласилите се за ИНТЕЛЕКТУАЛЦИ просто идея си нямат от това което пишат или се опитват да наложат като "Обществено мнение "" опитват се да изкривяват ОБЩЕСТВЕНОТО МНЕНИЕ КУДКУДЯКАЙКИ ЩАСТЛИВО в някоя "Независима Медиа "
  • 36 Гост

    6 1 Отговор
    Ами много от самопровъзгласилите се за ИНТЕЛЕКТУАЛЦИ просто идея си нямат от това което пишат или се опитват да наложат като "Обществено мнение "" опитват се да изкривяват ОБЩЕСТВЕНОТО МНЕНИЕ КУДКУДЯКАЙКИ ЩАСТЛИВО в някоя "Независима Медиа "
  • 37 Driving pleasure

    8 6 Отговор

    До коментар #30 от "Голям Слон":

    Mercedes S350cdi 7G-tronik pri 140 6.8 разход при 200 9.9 не е като при електричката която въобще не може да вдигне 200 и която утроява разхода на енергия
  • 38 Злобар

    6 2 Отговор

    До коментар #32 от "Алфа Ромео":

    Без да се заяждам бих те посъветвал да се поразходиш из централната част на София да видиш.
    Да по селата е различно както и по селата на Германия сигурно.

    Коментиран от #54

  • 39 Татнту за кукуригу

    10 2 Отговор

    До коментар #30 от "Голям Слон":

    Логиката ти е като на бавноразвиващ се.
    Ходи карай с 20 на първа и после с 200 на 8 и после ела да се обесняваш.
    Нали оборотите на двигателят са еднакви а с 20 челното съпротивление е много-по малко от 200???
    Опссссссссс ще се изненадаш от резултата.
  • 40 1234

    12 0 Отговор
    Ами не е ли по просто да се забрани автномния режим на магистрала!?!?!? Май да! Германците продължават да се замозатриват уникални са само че този път без нас... Ще сринат пазара на бързи коли в германия бмв и мерцедеса ще станат пежа и рена, но много скъпи, за какво да ги купуваме?
  • 41 Голям Слон

    10 4 Отговор

    До коментар #34 от "Марио":

    Представи се сега, че някой ти удря шамар. Представи си, че същият този някой го прави, но на забавен каданс. Къде реакцията ти ще бъде по-бърза? Ама честно :-) Именно скоростта убива. Каквато и реакция да извадиш, няма как от 200 до 0 да спреш за 20 метра. Да не говорим, че самата реакция изисква някакво време. Което обърнато в спирачен път отново са метри и метри. Пътищата не убиват. Убива невъзможността да прецениш правилно къде и как да караш.

    Коментиран от #42, #44, #56

  • 42 Според зависи

    7 1 Отговор

    До коментар #41 от "Голям Слон":

    Много правилно си се кръстил голям слон :))
    Скоростта няма как да убие а несъобразената скорост убива !
    Аз също не одобрявам без лимит пътища дали ще е 200 дали нещо друго всеки път трябва да си има лимит.
    Примерно какъв е асфалта, колко са широки лентите, колко са на брой.
    Също ако си 10т как се спира знаеш ли е не е като да си 1т!!!!
    Също не случайно има за магистрала да не се карат мотопеди и каручки за да не ти се налага да спираш до 0.
    Даже само вземи Тракия има участък където и 130 км/ч е рисково щото асфалта е оле мале а има и някъде където 160 си е ОК и не се усеща, просто си трябва държава.

    Коментиран от #43

  • 43 Голям Слон

    16 5 Отговор

    До коментар #42 от "Според зависи":

    :-) Прави впечатление как повечето скачат, като ощипани госпожички, когато някой реши да ограни скоростните им пориви. Много народ в действителност не си дава сметка за нещата, защото е крайно неграмотен във всеки един аспект на думата. Достатъчно е да имаш акъл за 5 ст., за да направиш сметка с колко м/с се движиш при определена скорост. При 200 км/ч това са вече 54 м/с. Слагаме половин секунда реакция (ако си бърз) и прибавяме 27 метра. Стараха 80 метра преди да направиш каквото и да било. Каквато и кола да караш, едва ли от 100 км/ч д 0 ще можеш да спреш за по-малко от 35 метра. За 200 км/ч даже не мога да предположа :-) И така, караш си спокойно с 250 км/ч и си мислиш, че скоростта не убива, а убиват пътищата :-)))))) А добрият шофьор е не онзи, който кара със 140 по българска магистрала, а онзи, който може да прецени с колко да кара :-)

    Успех на всички колеги с големи и малки категории.
  • 44 Знаещ

    8 1 Отговор

    До коментар #41 от "Голям Слон":

    Да доразвием твоята логика. Ако караш със 130 на магистрала и някой те засече ненадейно гарантирано ще се блъснеш и е възможно да умреш. Ако обаче на същата магистрала караш с 10 км/ч дори някой от средната лента да те засече, поради бавното движение на колите ти ще спреш и няма даже да се докоснете камо ли да умреш. Дай всички да караме с 10, защото е наистина безопастно. Ако шофират идиоти и 100 км/ч е много опастна скорост. По-скоро трябва да се наблегне на спазването на правилата за движение и на насилственото ако трябва повишаване на културата на шофиране в България. Както сам знаеш, въпреки че в Германия на много места се кара с 200 особено нощем когато няма задръствания, жертвите на пътя са много по-малко отколкото в България, където има ограничения навсякъде.

    Коментиран от #45

  • 45 Голям Слон

    8 5 Отговор

    До коментар #44 от "Знаещ":

    Никъде не съм твърдял, че трябва да се кара с 10 км/ч :-) Грешно следваш логиката ми. Направих една "проста" математическа обосновка, че скоростта действително убива. Убиват и редица други фактори: липса на опит, лоши настилки, падащи камъни, пияни и дрогирани водачи. Но в крайна сметка всичко се свежда до прецека! А преценката идва с опита. А той от своя страна е производна на куп други фактори: първоначално обучение, годишен километраж, психо-физично състояние на водача и т.н. Много се разпрострях. Та, така. Недей вади думи от контекста. Не искам да кажа нищо подобно.

    Коментиран от #47, #49

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Знаещ

    3 5 Отговор

    До коментар #45 от "Голям Слон":

    Пак повтарям, че с 10 км/ч не можеш да загинеш,а със сто е много вероярно. Това показва, че скоростта убива и трябва да я ограничим до наистина безопастни нива. Гарантирано безопастна скорост е 10 км/ч. Значи на магастралите трябва да се движим с 10 и няма да има нито един смъртен случай. Това е твоята логика.
  • 48 Morgoth

    5 1 Отговор
    Ясно е, че рано или късно свободата в Гемания ще бъде потъпкана. Само че това е тема която изниква всяка година, защото има едни идиотизирани зелени, които уж се борят за свобода, ама само на тези на които им е угодно. Те постоянно преотварят темата, но също така постоянно немците им отказват.
    По-склонен съм да вярвам, че първо автономните коли ще навлезат масово и след това ще бъдат въведени отграниченията, когато вече няма да има толкова шофьори. А проблема на електричките е никакъв - това, че няма горна граница не значи, че са принудени да карат с 200. Който иска да си пести батерията да кара с 90 на магистралата. Той и бензина се хаби доста по-малко при тази скорост.
  • 49 Знаещ

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Голям Слон":

    Като цяло харесвам коментарите ти, но тук специално не си съвсем прав. Германската статистка го доказва.

    Коментиран от #53

  • 50 ivo Враца

    3 2 Отговор
    МОДЕРАТОРЧЕТО:БЯХ НАПИСАЛ,ЧЕ МОЯТА БРАКМА НЕМОЖЕ ДА ВДИГНЕ ТОЛКО И ДА СТИГНЕ ДО ГЕРМАНИЯ.КОЕ Е НЕ ПО ТЕМАТА ИЛИ ОБИДНО,НА ДРУГ ЕЗИК ИЛИ Т.Н.:Публикувано във факти.бг: ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.
    Напиши тук в този "форум"къде съм сгрешел за да махнеш коментара........

    Коментиран от #51

  • 51 Награден фонд

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "ivo Враца":

    А така е друго..
  • 52 Антиелектрика

    9 0 Отговор
    Поредното доказателство, че парите не винаги гарантират интелект! Публикувано във факти.бг: "Ако зависеше от Зелените максималната позволена скорост по немските магистрали щеше да е 80 км/ч."
    Това е достатъчно красноречиво, че зелените са новите фашисти! Само да внимават да не свършат в канавката на историята!
  • 53 Голям Слон

    3 2 Отговор

    До коментар #49 от "Знаещ":

    С едната кълка върху статистиката също не е работа. Това, че в една държава има ниска смъртност на пътя ВЪБЩЕ не означава, че това по някакъв начин е обвързано с високите скорости по аутобаните :-) Чувал ли си за ideotentest в Германия? А за TUV? Когато на пътя излизат хора, които гарантирано нямат проблеми с това, да бъдат шофьори, а автомобилите им минават щателни проверки - тогава е друго. Когато в една държава всичко е оставено на самотек, като нашата, тогава е съвсем друго. Всичко, което искам да кажа, е че скоростта наистина убива, а статистиката само по себе си е суха математика. Кой е учил, той знае. Нашата смъртност идва най-малко от онези два фактора, за които споменах в началото на този пост.
  • 54 Алфа Ромео

    2 2 Отговор

    До коментар #38 от "Злобар":

    Централната част на София и богаташките квартали около града са малка част от България, и в Ст Загора има нови скъпи коли но уверявам те че тези коли са малък процент от автопарка на България. Има и една част нови евтини коли, предимно фирмени, които в никъв случай не могат да имат модерен автоматик.

    Коментиран от #62

  • 55 Skk

    3 0 Отговор
    Някой напоса TUV. Колега, пак стигаме до държавата в България взимаме която искаш кола купува ме и чисто нови части сменяваме ги и пак няма да го мине. Вервай ми не съм виновен че тука всичко е менте. Гаранция за ремонт някой дава ли?
  • 56 Марио

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Голям Слон":

    Това със шамара и търг сравнение, защото няма нищо общо с шофшрането.Иначе да,трябва да прецениш къде да караш.
  • 57 onq s konq

    8 0 Отговор
    Сигурно много хора мислят като мене,но явно само аз ще го кажа:Бавното каране предполага по-малка вероятност водачът да блъсне някого,но МНОГО ПО-ГОЛЯМА НЕГО ДА ГО БЛЪСНАТ!
  • 58 Афе

    5 0 Отговор
    Германия заплетена с аутобани. някои нямат понятие как се кара кола на немски аутобан.трябва да измине 100 км за да стигне на работа и вечер също100км трябва да измине с колко искаш да кара тоя човек естествено 150 км 200 км в час. Електрически автомобили само за градовете след 50 години може да се промени нещо
  • 59 Антон 1

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Голям Слон":

    Е , а в смених на 180000 км , и какво ?
    Кефа от тази кутия и този двигател при f11 е уникален ! Като вземеш предвид и междуосие и център на тежеста , задно окачване на възглавници и уникално прецизното управление , ааааа ?
    Айде , който си има брада , си има и гребенче !
    Темата не е кой какво пари може да задели за “ консумативи “!
    Аз например се старая да печеля повече , а не да харча по-малко!:)
  • 60 ГостЪ

    4 0 Отговор
    И последното нормално място изчезва населението навсякъде се лумпенизира
    Тотално . Живота става абсурдно тъп направо да ти се отще .
  • 61 1-2-3 😁

    4 5 Отговор
    Пичове, карайте си с над 300 като мен, където и когато можете, по възможност между 1 и 4 след полунощ, когато движението е минимално и се радвайте на живота, защото животът е кратък, нооо..... внимавайте! Мислете! Преценявайте! И помнете : човекът е човек, когато е на път! 🚜💨
  • 62 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Алфа Ромео":

    Ох, това за богаташките квартали искрено ме разсмя! Тук снегът е наистина повече. Затова има повече джипки. Тук-таме има някой заможен, останалите сме нормални граждани с наследствени имоти.
  • 63 Мартин

    5 0 Отговор
    Аз сьм в Германия това с ограничението няма как да стане. Някой политик ако реши да прави това може спокойно да забрави за катиетата си

    Коментиран от #64

  • 64 Пасквил

    1 4 Отговор

    До коментар #63 от "Мартин":

    Разбира се че няма нищо общо с истината. Не виждаш ли че това е поредния пасквил срещу електрическата мобилност, за да отблъскват хората от електромобилите. Което разбира се няма как да се случи. Всеки с две стотинки мозък в главата си знае, че електромобилите вече са по-бързи, та това в статията няма как да е вярно. Ако има ограничение, то няма да е заради електромобилите, които още днес могат да карат с каквато си искат скорост. Бързо или икономично. Ако проблемът беше със зареждането, просто щяха да увеличат броя на плануваните бързи зарядни станции с 350 киловата мощност.

    Един час зареждане с такава мощност, осигурява 1000 километра пробег със 180 км/ч или 1800 км с 100 км/ч. Колкото е по-голяма батерията, толкова по-малко на брой зареждания ще са разпределени в този час, а капацитетът на батериите расте всяка година.
  • 65 Шофьор

    2 0 Отговор
    Най-важното е скоростта да е съобразена с пътните условия и да се спазва ДИСТАНЦИЯ!!! Скъпи колеги, спазвайте ДИСТАНЦИЯ и няма да има верижни катастрофи!Най-опасните е да се залепиш зад някоя кола и да караш така,а ако изскочи човек или животно на пътя!?Мислете,и не бъдете нагли!!!

    Коментиран от #68

  • 66 Иван

    1 0 Отговор
    Нали щяха да намалят катрастрофити то двойно се увеличи герберите ще накара да се качите на коне те недигат повече от ограничения
  • 67 Иван

    1 0 Отговор
    Герберите забогатяха от глобите
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 ГостЪ

    3 2 Отговор
    Унгария 170 в лява лента до теб отпред вдясно кола със 165 пред нея тирове .
    Дори не пуска мигач защото вижда че пред теб има път и си по-бърз чукваш и фаровете престроява се веднага пред теб.
    Отдясно бус с ремарке влиза най-вляво да
    изпревари , но със 140 . Движещите се с една скорост и в една посока оформят групи и не просто се съобразяват един с друг а всеки деиства все едно си говорят едновременно по телефона , дори някой да реши да мине с двеста . Пътуването те изпълва със спокойствие и удоволствие .
    Когато скоростта в лява лента стигне 95 километра хората пускат аварииките , дори да не се налага повече намаляване .
    Германия 180 постоянна скорост лява
    лента , зад теб колата наглася автопилота на 182 и понеже шофьора е бълтарин лумпен и си мисли ,че
    всички които не се съобразяват с него понеже 180 му се виждат нормални получава добре премислен удар в задната броня . Но зажалост дори и след това бусовете на наща фирма са единствените ,
    на които дори и на германците им се налага да изпреварват отдясно . Шофирането в бг и българските шофьори са пълна трагедия . За общо пет месеца сериозно шофиране тази и миналата година видях една лека кятястрофа
    Още на първия ден в бг видях над пет ,
    а след месец с и седем трупа и съм готов
    Да се обзаложа че е много повече заради многото неадекватници , които казват в прав текст ,че скорости над сто са неадекватни . Тези хора немагат да разберат , че не можеш да спреш света да се развива и той вече не е т

    Коментиран от #71

  • 70 ГостЪ

    0 0 Отговор
    там където са те . Ако не можеш да вървиш с другите проблема Може би е в теб .
  • 71 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "ГостЪ":

    Безспорно оформят групи... Идеални за верижни катастрофи :-)