5 Ноември, 2024 10:16 3 822 22

Защо в Германия е невъзможно да се правят евтини електромобили?

  • евтини електромобили-
  • германия-
  • opel

Отговорът на този въпрос идва от шефа на Opel

Защо в Германия е невъзможно да се правят евтини електромобили? - 1

На пресконференция с европейски журналисти Флориан Хютъл подчерта: "В Германия не могат да се произвеждат "акумулаторни" автомобили на стойност от 25 до 30 хиляди евро. Всичко е свързано с нивото на заплатите и разходите за електроенергия. Тези разходи увеличават парите нужни за производство на един електромобил до неприемливо ниво." Признанието идва след огромен спад от 27 процента в продажбите на Stellantis през третото тримесечие на тази година.

Компанията Opel отскоро е собственост на концерна Stellantis, но фабриките все още се намират в Германия. Според Хютъл е трудно да се произвеждат масови (и евтини) електрически автомобили в тази страна, а и няма никакви алтернативи, за да се постигне това. В Източна Европа проблемите са много сходни. А вносът от Китай е икономически непрактичен поради наложените от ЕС бариерни мита.

Флориан Хютъл не крие опасенията си, че според него германската автомобилна индустрия има мрачни перспективи. "Без държавна подкрепа продажбите на електрически автомобили ще продължат да падат и само дългосрочна програма за субсидиране на "батерийни" автомобили ще може да промени ситуацията. Настоящите целенасочени мерки в подкрепа на германските власти очевидно са недостатъчни."

Защо в Германия е невъзможно да се правят евтини електромобили?

Позицията на шефа на Opel се споделя и от най-големия автомобилен гигант - концерна Volkswagen. Три германски завода на VW са застрашени от затваряне, персоналът ще бъде незабавно уволнен или принуден да работи със значително по-ниско заплащане. Деиндустриализацията на германския автомобилен сектор ще се случи само след десетина години.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЯМБОЛИЯ

    10 32 Отговор
    Защото в ГЕРМАНИЯ се гледа качеството и стандарта. Качественото,каквото и да е то не може да е евтино. Така си е живота. Винаги когато съм купувал скъпи неща,са ми излизали евтино. Също са били представителни,удобни и практични. Не желая китайски евтини еднодневки.

    Коментиран от #6, #8, #11, #18

  • 2 долу ЕС

    18 2 Отговор
    и без да съм шеф на бмв, го знам това. АвТобранша е създаден на този континент, но няма да преживее колониалния на сащ ЕС! това е което не казва този голям шеф, само истината ще възроди европа
  • 3 Егаси кефът...

    13 8 Отговор
    ....да караш електромобил. Наскоро гледах клипче в тубата как един седнал с гайгеров брояч вътре и като настъпи газта и веднага радияция се отделя над нормата. Така ако си караш на дълъг път, си се облъчваш сам. Може би тва е подготовка да си светиш сам в тъмното и да не ползваш ток може би?!

    Коментиран от #13

  • 4 долу ЕС

    11 4 Отговор
    санкции, колониализъм и мигранти мюсюлмани води до това което е германия и което ще остане от нея. Европа ще оцелее единствено без скапания ЕС! ама не им дават. В европа коли няма да се произвеждат, Катя завършек след 100 г иновации...
  • 5 Гост

    5 3 Отговор
    Електрокарите(като изключим китайските каручки за по 5 к.долара) не може да са евтини,докато не се измислят нови батерии.
  • 6 Некой си

    26 3 Отговор

    До коментар #1 от "ЯМБОЛИЯ":

    Ти прочете ли статията или само заглавието?
    Високите заплати, които не са много по-високи от заводите в Китай, и високите цени на електроенергия, които са в десетки пъти по-висока от цените на електроенергията в Китай.
    Европейските "граждани" си заслужават дереджето, след като избират да ги управляват псевдополитици, които работят с перспектива не повече от три месеца.
    За справка - немският министър на икономиката Хабек е по образования философ, а по професия - писател на детски книжки.

    Коментиран от #14

  • 7 Ония с фордо

    18 1 Отговор
    Шизофренична зелена политика от страна на ЕС - искат чист въздух и електрички а налага мита и ред други ограничения за автомобили на достъпни цени от Китай !
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Пилот на Ферари

    16 1 Отговор
    Това го приказвам от три години , ама разбирачите на електромобили ми пееха други работи !
    Китайците може да не са върха при ДВГ , обаче при електрониката и електротехниката са много по напред .
    Европейците настъпиха мотиката с тия електромобили . Китай ги предлага много по евтини , с много по голямо разнообразие и с по добри качество .
    Европейски автомобил вече не може да се продаде на Китайския пазар . А със закриването на заводите в Русия - загубиха и половината Азиатски пазар .
    Сега Мерцедес отчита 54% по малко продажби , а Фолксваген и Ауди затварят заводи !
  • 10 Така така

    17 1 Отговор
    Немчулята сами се закопаха от алчност!
    Колите ви са тотална леща направени от счетоводители, а не от инженери с цена на 1 апартамент за купчина пластмаса с таблет.И проблема не е само в това частите са програмирани умишлено да се развалят и износват бързо,след което се започват едни скъпи ремонти и заменяне на части които струват 2-3-5 хиляди лева и повече.Шампанско и сълзи!
    Шампанското като е купите.
    Сълзите са като посетите сервиза.
  • 11 Ония с фордо

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "ЯМБОЛИЯ":

    Когато произвеждаш даден продикт с ниски разходи за материали , енергия и труд можеш да си позволиш да продаваш на по-нисли цени от конкуренцията ! По-ниска цена незначи автоматично по-ниско качество !
  • 12 ти да видиш

    9 5 Отговор
    Защото Германия пак загуби от Русия!
  • 13 Ония с фордо

    12 2 Отговор

    До коментар #3 от "Егаси кефът...":

    Колега в клипа става въпрос за електромагнитно излъчване а не за радиационно такова - изгубил си се някъде в превода .
  • 14 копейка

    5 10 Отговор

    До коментар #6 от "Некой си":

    а това къде го прочете? измисли си го, за да пасне на руската пропаганда и да изкараш някоя копейка повече.

    Коментиран от #16

  • 15 Врачанин

    6 19 Отговор
    Германия прави най добрите автомобили и няма как да са евтини . Французите правят любов , немците коли , а руснаците войни.

    Коментиран от #19

  • 16 Некой си

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "копейка":

    Кое къде съм го прочел, драги?
  • 17 Сък Май Дuk

    6 2 Отговор
    Защото германците са алчни.Себестойността на автомобилите е в пъти по-ниска от предлаганите цени, ама....лакомия.Нека сега да им е хак кано на Фолксваген-а
  • 18 Загрижен

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "ЯМБОЛИЯ":

    Явно, ти, карайки някой 20+ немски дръгел, си мислиш, че само дойчивците правят качествени автомобили, но грешиш.
    Много отдавна японци, корейци, че дори и китайците не само, че не отстъпват, но и правят и по-качествени, а и по-малко скъпи коли. Немско качество е мит от поне 10, 15 години в почти всяка сфера!
  • 19 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "Врачанин":

    Тия клишета с нищо няма да помогнат на Германците . Дори да включиш в клишетата и шведската тройка .
  • 20 Пежо

    2 1 Отговор
    Не знам защо и кой брюкселски умник, измисли либерализацията в енергийния сектор- те са си монополисти.Извиването на ръцете на индустрията с високи цени на електричеството, ще доведе до затваряне на предприятия =намаляване на приходите.Европейският съюз се управлява от неадекватни политици
  • 21 ЗАЩОТО

    2 1 Отговор
    VAG и FORD имат 150 доставчици на софтуер.
    В TESLA има един суперкомпютър (MCU) с резервно ядро, на който е инсталиран гениален софтуер (изцяло собствена операционна система; човекът е бил най-добрият програмист в Епъл), управлява всичко в колата: сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм. Спестени километри кабели и 50 електронни модула и модулчета, дето нямат синхронизиране (VAG и Форд със 150 доставчици на софтуер = маса бъгове и грешки). Лесно за диагностика, лесно за ъпгрейд. Когато немците разглобиха един Модел 3, се охълцаха. 20 години назад...

    ЗАЩОТО един ID.3 се произвежда за 30 часа, един Model 3 - под 10.

    ЗАЩОТО 21век ако не си МЕГА гъвкав и бърз в иновациите - изчезваш. Вика се ествен подбор - само най-бързият и най-добрият оцелява.
    VAG не са нито едно от двете. Правят посредствени коли и имат тежка и мудна система (бордове, синдикати, инвеститори, политици), която ги изважда от пазара поради неконкурентоспособност.
  • 22 ПОНЕЖЕ

    1 1 Отговор
    Доволни клиенти има само с качествена поддържа. А като имаш 35 модела, сервизите трудно се специализират. Вика се Product range architecture и това е тайната iPhone и Model Y да са на върха на пирамидата.