11 Октомври, 2024 14:08 18 768 33

След 120 години Mercedes-Benz спира производството на таксѝта

  • германия-
  • mercedes-benz-
  • таксѝ
След 120 години Mercedes-Benz спира производството на таксѝта - 1

Компанията Mercedes-Benz се отказва от бизнес със 120-годишна история. Германският автомобилен производител спря да произвежда лекотоварни специални версии, които се използваха основно в таксиметровите служби. Това съобщава Nandelsblatt.

Причината е, че през осемте месеца на 2024 година продажбите на специални версии на таксѝта са паднали със 71% от 1 730 на 497 броя. Така търсенето на пътнически таксѝта от немската марка намалява в пъти.

От десетилетия Mercedes-Benz E-Class е синоним на таксѝта в Германия, но тази година само 127 бизнес седана са продадени в Германия. Изданието отбелязва, че преди пет години в родината на марката всеки втори таксиметров автомобил е бил Mercedes-Benz, но днес делът е паднал до 18%.

Освен това автомобилният производител не се интересува от продължаване на продажбите на фабрични специални версии на таксѝта, тъй като пазарът е твърде малък и такситата не отговарят на луксозните стандарти. Според топ мениджъра на компанията Ола Калениус, вече няма да има специални отстъпки за таксиметровите превозвачи и поръчката на автомобил в основна конфигурация с избрания цвят вече не е възможна.

В същото време Mercedes-Benz ще продължи да произвежда таксѝта в сегмента на минивановете. Интересно е, че таксѝто в съвременния смисъл е изобретено от Daimler през далечната 1896 година, тоест е уместно да говорим за вид бизнес с повече от 120-годишна история.

Отбелязва се, че германските таксиметрови шофьори постепенно преминават към Volkswagen и Toyota. През последните години Volkswagen Touran и Caddy остават най-продаваните в сегмента. Като цяло шест до седем хиляди нови таксита се регистрират в Германия всяка година, така че капацитетът на сегмента е наистина малък.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ачо от ПП

    43 12 Отговор
    Не мога да ги разбера. Могат да продължават да произвеждат и просто да ги подаряват на Украйна като не ги искат в Германия.

    Коментиран от #8, #25

  • 2 Началото на края

    65 8 Отговор
    След над 100 годишна история немското автомобилостроене започва да умира.

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    21 16 Отговор

    До коментар #2 от "Началото на края":

    Напротив , отива там където трябва да бъде , в най- скъпите класове ! Безсмислено е да се конкурира за евтините със китайци , турци и скоро африканци ! Както никой отдавна не произвежда евтини дрехи , обувки , играчки и дори мебели и бяла техника в Германия , така и от автомобилите ще останат само тези над 80-100 000 евро , другите отдавна са изнесени в държави , където заплатите не са по 3-4 000 евро , а по 300-400 !!
  • 4 Преди години писах

    41 6 Отговор
    Преди години писах, че това ще се случи и много експерти ме убеждаваха как това няма как да стане.
    Сега ви казвам - Автомобили ще се произвеждат основно в Китай и други азиатски дестинации.
    А Западна Европа този отрасъл ще си отиде безвъзвратно. И не само той.

    Коментиран от #7

  • 5 Охооо

    9 28 Отговор
    Руското автомобилопроизводители умря с варшавския договор, където бяхме длъжни да купуваме руски автомобили. Сега даже руснаците са със Западни автомобили

    Коментиран от #28

  • 6 българина

    27 7 Отговор
    германците са доказани и оти, настъпват мотиката, докато мозъка им не стане на арабски сироп.... знаят защо стана така и не спират, просто немската автоиндустрия приключва завинаги. Кой каквото си направи и ЕК и сащ взети заедно не могат
  • 7 гост

    17 13 Отговор

    До коментар #4 от "Преди години писах":

    Сглобяването на автомобил отдавна не е " висша технология" , а рутинна дейност за хора с основно образование ! А с пълното навлизане на роботите след десетина години дори ще стане като производството на стоки за еднократна употреба ! Най- интересното е , че в Азия почти няма пазар за втора употреба , в Китай втора ръка са под 3 процента , в Индия са под 7 , а дори е Япония са под 20 !! Китайците предпочитат да си купят кола за 2-3 000 долара , която тук никой не би купил и на детето си , но нова , затова и са тия милиони продадени коли , 90% от които са под 5000 долара ! И дори Китай вече почти е загубил производството на дрехи и обувки , всичко се произвежда в Малайзия , Индонезия и дори Африка и се опакова в Китай и се пише " мейд ин Чайна " !! А в Европа се развиват бизнеси които носят заплати по 3-4 - 5 , че и 10 000 евро !! Това е бъдещето , а не затъпяваща работа на конвейер , която може да свърши робот за 3-4000 евро , при това по- добре !

    Коментиран от #10

  • 8 пешко

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "Ачо от ПП":

    комуне нас.рано
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Реалист

    14 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Демек викаш европейците са хората с добавена стойност и са бъдещето на света а азиатците са хамалите?

    Коментиран от #14, #15

  • 11 Един

    29 4 Отговор
    Потърсете си Мерц на 15/20 години ,докато още се намират.За да покарате истински.И след време да си спомняте какви автомобили се правеха някога.Това ще си остане безвъзвратно в миналото.

    Коментиран от #13

  • 12 Човек на Задвратника

    20 1 Отговор
    Мерцедес да ги направят 400 000 евро тогава съм сигурен че ще си върнат продажбите
  • 13 Имам едим МБ

    34 2 Отговор

    До коментар #11 от "Един":

    И се го карам. Не мисля и да го сменям. Яко куче и не умира. Ама тогава когато е произведен още нямаше джендария и в заводите работеха бели хора.
  • 14 ЗХзхзс

    11 12 Отговор

    До коментар #10 от "Реалист":

    Последните 60-70 години ситуацията е точно такава. Азиатците маат като ненормални това, което европейците (и американците) им спуснат и поръчат.

    Всички китайофили разправят, че китайците щели да станат много велики и можещи и умни, но исторически досега такова нещо не е имало, пък уж са империя на незнам-си-колко хиляди години.

    Коментиран от #23, #29

  • 15 Сър Мастър Бейтс

    17 1 Отговор

    До коментар #10 от "Реалист":

    Истинските Мерцедес бяха до 2001-2002 някъде. W124 и в по-малка степен W210. След това, мама мия с тия електроники.. Човек вземе ли си сега 15-20 годишен Мерцедес ще има доста срещи от първо лице със сервизите.
  • 16 Сър Мастър Бейтс

    2 1 Отговор
    Горното е до коментар 11.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Дали защото Е класата

    2 2 Отговор
    е базирана на С и те викат не пасат трева. А цената???? Уауууууу
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Тука е заровено цуценцето

    10 1 Отговор
    "...вече няма да има специални отстъпки за таксиметровите превозвачи..."
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 гост

    8 7 Отговор

    До коментар #14 от "ЗХзхзс":

    Никога , ама никога не е бил Китай империя в цялата си история , напротив него да го владели чужди империи векове !! И татари и монголи и европейци и какви ли не ! Те не могат със вътрешните си проблеми да се оправят , та с чужди . Просто бяха най- голямата безплатна работна ръка за Европа и Америка , но вече и това свърши ! Само в Азия вече има два пъти по толкова и то много по- евтини работници ! Само Пакистан , Индонезия , Филипините и Виетнам вече са повече от китайците , без да броим Индия , дето сама е повече работници от Китай ! Златните годинки на Китай свършиха , оттук нататък почват проблемите !
  • 24 Шишо бакшишо

    10 0 Отговор
    Така е,като произвеждат автомобили милионници.Един Мерцедес може да го карам цял живот като такси.
  • 25 Иванов

    6 8 Отговор

    До коментар #1 от "Ачо от ПП":

    Що не караш Лада, като си такъв любител на руский мир?
  • 26 Турбодизел

    10 0 Отговор
    Е-клас за последните няколко години поскъпна безумно, а ресурса на агрегатите му намаля. Хората се научиха са ползват градски транспорт+ тротинетки всякакви и т.н. и über също диша във врата на таксиметровите компании. Всичко това в съвкупност води дотам, че една Е-класа с цената и ресурса си общо взето почти няма възвръщане на инвестицията при покупка. Отделна тема са хибридните Тойоти, които харчат по 5 л. бензин в градски условия и ходят по 500 хкм без да гъкнат.

    Коментиран от #33

  • 27 а ся

    9 0 Отговор
    кво ше карат българските тарикати. Щото е много модерно да купиш пясъчен бенц и да гледаш лошо от седалката, на която мустакатият чичо Ханс е возил клиенти една петилетка.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Будител

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "ЗХзхзс":

    Най вероятно и най тъпият китаец е по умен от теб
  • 30 Будител

    3 0 Отговор
    То бива да си тъп, бива ...ама чак толкова..
  • 31 антрашпиц

    1 0 Отговор
    Ма то няма как да стане да продаваш седан за 100-120 бона и да бъде такси .....
  • 32 Е клас шофьор на всички серии

    0 0 Отговор
    Истината е , че Е класата няма това качество , което имаше преди, новите мотори разработка с рено са пълни боклуци и не издържат на карането на такситата, а цената на Ето върви нагоре и нагоре...
  • 33 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Турбодизел":

    Хибридните тойоти харчат 5 в града, но само на хартия.