В хода на представянето на новата стратегия на Mercedes-Benz по-рано тази година главният директор на отдела за развитие на Daimler Ола Келениус уточни кога ще дойде краят на ДВГ за компанията - 2039-та. От тогава нататък новите коли на автоконцерна трябва да са CO2-неутрални.
За да постигне целта за преобразяване на продуктовата палитра след 20 години, компанията планира да продава само електромобили или плъг-ин хибриди. В допълнение, ДВГ в хибридните превозни средства в бъдеще ще работят със синтетични горива, които ще се извличат от възобновяеми енергийни източници и по този начин ще са неутрални на въглероден двуокис. Проблемът обаче е, че за момента такива горива все още не са налични на пазара.
Само за разширяване на гамата си от електромобили Daimler инвестира десет милиарда евро. Освен това автоконцернът работи и върху развиването на технологията на горивните клетки. В допълнение, не само германските, а и европейските автомобилни фабрики на групата трябва да работят с неутрално влияние върху климата до 2022-та. В това направление ще ги последват и другите производствени центрове по света, но кога и колко пари ще бъдат отпуснати за тази цел не бе оповестено от Келениус.
Планираният край за ДВГ и преминаването към електромобили и плъг-ин хибриди през 2039-та не е напълно доброволен. С оглед на силно обсъжданите гранични стойности Daimler е принуден от ЕС да намалява емисиите на CO2 от автомобилите, продавани всяка година. До 2021-та стойността трябва да бъде намалена от 132 до 102 грама въглероден двуокис на километър, а до 2030-та трябва да падне с още 37.5 процента. Дотогава 50 процента от автомобилите на Mercedes, продавани в световен мащаб, трябва да бъдат изцяло електрически или оборудвани с плъг-ин хибридна система. Подобна програма за неутрално влияние върху климата Daimler разработва и за камионите си.
Все още не е обявено кога CO2-отпечатъкът на цялата група ще намалее до нула. Като цяло обявяването на стратегията на Mercedes-Benz за 2039-та, по-точно планираното пенсиониране на ДВГ и преминаването към електрифициране, закъсня в сравнение с другите концерни. Доставчикът Bosch иска да направи производството и управлението си CO2-неутрално до 2020-та, докато цялата Volkswagen група иска да постигне тази цел до 2050-та.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Дедо ви
Коментиран от #4, #5
13:12 10.08.2019
3 оня
Коментиран от #6
13:29 10.08.2019
4 гост
До коментар #2 от "Дедо ви":
То това е предвидено за "в световен мащаб" , демек разбирай за Африка и крайните части на Южна Америка , където няма човек на 500-600 км !! В Европа , САЩ и Китай това ще е още 2025 -2026 , ако искат въобще да продават нещо !!!13:36 10.08.2019
5 гост
До коментар #2 от "Дедо ви":
За Сибир не споменах , щото там тогава няма да имат пари и за Лади , да не говорим за Мерцедеси !!! То всъщност като се срине петрола само след 5-6 години не знам дали ще имат пари даже за хляб !!!13:42 10.08.2019
6 гост
До коментар #3 от "оня":
Всъщност у нас ще е след 10 години максимум , щото дотогава законите трябва да са 100% еднакви с европейските , тоест коли със над 65 гр СО2 на км ще бъдат ЗАБРАНЕНИ !!!!! За движение , за продажба много преди това !!!Коментиран от #14, #29
13:45 10.08.2019
7 Абв
13:54 10.08.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Дъ Клаш
14:26 10.08.2019
10 Бичето
14:27 10.08.2019
11 Бай Стою касапина
14:44 10.08.2019
12 Мосак Фонсека
да не говорим за строителната техника и други подобни където пък се изисква мощност която само дизела предлага за сега,още има да почакаме още мъничко 20-30 години някъде
15:07 10.08.2019
13 Госта
15:19 10.08.2019
14 Гост
До коментар #6 от "гост":
Всъщност у вас,ще се возиш на вибратор,като и сега де,но ще издържа по-дългоКоментиран от #21
15:21 10.08.2019
15 Ruthless
15:39 10.08.2019
16 Друг сектант
До коментар #1 от "сектант wanna be":
След 20 години Дачия няма да знаят какво е. До тогава може да се преквалифицират в производството на моливи или химикалки.17:18 10.08.2019
17 Васил
17:35 10.08.2019
18 699
18:25 10.08.2019
19 Kirumo
19:52 10.08.2019
20 Дса
До коментар #1 от "сектант wanna be":
Тос пък. Аве тия дачии с китайските пластмаси, се шофират предимно като фирмени автомобили или от пенсионери взели 10 заплати при пенсионирането си като военни да речем. Кой дубайски шейх или президент на компания ще си поръча дачия лимузина. Хахха не ме карай да се смея с тия кенефи, че направо чак са ми грозни. Имам 2 мерцедеса (стари) и дачия ми е служебната. Познай дали не съм наясно със разликите. Мерцедеса ми единия е 97-ма другия 2008-ма. Спрямо дачията която е 2015. Са върхова технология.Коментиран от #28
21:29 10.08.2019
21 гост
До коментар #14 от "Гост":
Всъщност това е жалкото ти мизерно бъдеще , да си мечтаеш за вибратори , щото собствения ти кадящ и тракащ ще е заминал отдавна в пресите , хахахах !!Коментиран от #26
22:51 10.08.2019
22 BMWPower
ДВГ е имало преди, ще има и много векове напред!!!
01:50 11.08.2019
23 Мик
07:53 11.08.2019
24 Teлефонист
08:44 11.08.2019
25 Гошо
10:11 11.08.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Хахаха
Еволюцията е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не, не може да бъде спряна. Не можеш спря гората да се разлисти. Както и не можеш спря буталата да бъдат заменени от електромагнитната ТЯГА, развъртаща се за част от секундата до мнайсе хил. оборота, вадеща 500 коня от 50кг тегло. Просто няма как ;)
Коментиран от #30
13:33 11.08.2019
28 Крали Марко
До коментар #20 от "Дса":
Напълно съм съгласен. И аз карам служебна Дачия - дизелово Сандеро 2017г. В момента съм в процес на търсене на следващата ми лична кола и гледам немски, японски, корейски, шведски и чешки коли, както на старо от 7000, или върнати от лизинг, така и нови до 40 000лв. Не знам на какво ще се спра, но със сигурност няма да е Дачия.13:45 11.08.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Guest
До коментар #27 от "Хахаха":
И като се събуди,чаршафът мокър и понамирисва....10:07 12.08.2019