Анализаторите не са единодушни в оценката си за бъдещото поведение на 47-ия президент на САЩ по отношение на автомобилния бизнес, но в няколко послания все още са уверени: митническата война с Китай ще се разгърне с нова сила и електрическата мобилност ще бъде спряна.
След като Доналд Тръмп печели втори президентски мандат сред автомобилните производители веднага се появи паника. Досега най-голяма печалба записва "приятелят на Тръмп" Илон Мъск - акциите на неговата компания Tesla поскъпнаха с 14% веднага след победата на Тръмп. Други производители на електрически автомобили и традиционни автомобили обаче не са толкова доволни и има няколко причини за това.
Според Automotive News завръщането на бившия президент Доналд Тръмп в Белия дом вероятно ще доведе до период на несигурност в автомобилната индустрия по отношение на регулациите, стимулите и продажбите на електрически превозни средства.
Най-вече обезпокоени са китайците, защото очакват президентът Доналд Тръмп да предприеме стъпки за допълнителна изолация на китайските производители на автомобили и части, за да защити вътрешния пазар на САЩ. В същото време може да се очаква новата администрация да премахне данъчните стимули за електрически превозни средства, което ще навреди на автомобилните производители, които са инвестирали сериозно в електрически задвижвания.
Тръмп заплаши да наложи вносни мита върху стоки и от ЕС, така че акциите на европейските производители BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz и Porsche паднаха с 5.2 - 7.7%, съобщава Ройтерс . Все пак главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс каза, че BMW ще спечели от своето „много, много голямо присъствие в САЩ“. Може би говорим за завода на BMW в Спартанбург, който произвежда SUV-тата X5, X6 и X7.
Позицията на Тръмп за електрическите автомобили не е тайна за никого, напомня Electrek - вторият му мандат вероятно ще доведе до намаляване на инвестициите, отпуснати от екипа на Байдън в зелена енергия, отмяна на данъчни стимули за купувачите на електрически автомобили и промяна в политики, насочени към намаляване на емисиите на CO2.
Може би скоро ще чуем мненията и на други автомобилни производители за победата на Тръмп и евентуалните промени в автомобилния бранш. „Очакваме да бъде трудно за производителите и износителите на автомобили“, казва Никълъс Форест, главен инвестиционен директор в Candriam. - "Тръмп може да въведе още мита върху вносни стоки, така че и за германските и френските производители на автомобили всичко, което се изнася от Европа, е риск."
Но не само Европа. Тръмп иска да държи колите от Мексико извън страната. Ето защо китайската BYD например спря плана си за изграждане на завод в Мексико, който трябваше да се превърне в ключова производствена площадка за достъп до САЩ. BMW също така планира да започне производство на своите електрически автомобили от следващо поколение, наречени "Neue Klasse", в Мексико през 2027 година, но пък и Илон Мъск също изгражда завод на Tesla там.
Но най-вече, разбира се, Тръмп визира Китай в полезрението си: той планира постепенно да прекрати китайския внос по време на втория си мандат, както и да забрани на китайски компании да притежават американски недвижими имоти и инфраструктура в енергийния и технологичния сектор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДрайвингПлежър
Коментиран от #3
11:21 08.11.2024
2 сектант
11:29 08.11.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 За един сватба за друг брадва
Има автомобилни марки, които вече печелят от всеки продаден автомобил и клиентите биха ги купували дори без субсидии. Тесла само ще спечели от това, защото клиентите на останалите ще се пренасочат към Тесла, която предлага автомобилите си на най-ниски цени и въпреки това печели от всяка продажба.
12:13 08.11.2024
6 ИванКайман
Китайците могат да си продават евтинджоза в Азия и Африка и готово.
Коментиран от #7
12:18 08.11.2024
7 Има проблем
До коментар #6 от "ИванКайман":
Голям проблем. Китайците имат 30 години преднина в технологиите. Ако няма достъп до китайските технологии няма да има здравословна конкуренция. Тогава американските автомобилни компании ще изостанат технологично и ще могат да продават само на вътрешния пазар с протекции.Това може да ти изглежда добре в краткосрочен план, но тази къща от карти ще се срути при следващата смяна на президента. Да не говорим че ще изгубят всички световни пазари и ще ги оставят на китайците да ги залеят с евтини високотехнологични автомобили с високо качество. За качеството на американските автомобилни производители не смятам да ти обяснявам.
Коментиран от #20
12:32 08.11.2024
8 МЪСК
В интерес на целия Свят е да няма повече посредствени коли за измислени пари.
Коментиран от #9
12:48 08.11.2024
9 Гост
До коментар #8 от "МЪСК":
Като тази Тесла комплект с генератор,пътуваща от София до Слънчев бряг с едно зареждане.14:01 08.11.2024
10 Цицоманов
14:17 08.11.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Тъп Глупънсбъркър
Коментиран от #13
14:50 08.11.2024
13 Кой беше ти
До коментар #12 от "Тъп Глупънсбъркър":
"защото според мен не са нито "зелени", нито екологични!"и защо мислиш, че някой се интересува от твоето мнение?
Продажбите на Тесла растат и правят нови рекорди по продажби в САЩ, въпреки че никой там не се интересува от екология. Въпреки че напук на Тръмп много гласоподаватели биха си купили Тесла, но не са си купили по политически причини.
Клиентите си купуват електромобили по коренно различни причини от екология. Нито един еколог или политик вече може да спре преминаването към електромобили, след като китайците вече добутаха до зареждане на 400 км за 10 минути и продължават да свалят времето за зареждане. Отговорът на въпроса на заглавието на тази статия е отрицателен. Поставено е началото на края на ДВГ като основно задвижване.
Коментиран от #15
15:16 08.11.2024
14 Анонимен
17:25 08.11.2024
15 Гост
До коментар #13 от "Кой беше ти":
Теслю митичен,нещо си в грешка.Тесла има спад за деветмесечието на 2024 година.Миналата година 2023 продадоха 2 милиона Тесла,тази година 2024 ще са по малко.По твоите Екселски таблици очакваме 50% ръст и 3 милиона Тесли.Коментиран от #18
18:01 08.11.2024
16 Доналд Тръмп спира електрокарите!!
06:58 09.11.2024
17 Сър Мастър Бейтс
09:57 09.11.2024
18 2 милиона
До коментар #15 от "Гост":
Тесла само може да е сънувала 2 милиона продажби през 2023 година. Никога в цялата си история не са продавали толкова. Тази година също няма да продадат 2 милиона.11:23 09.11.2024
19 Крайно време е
Коментиран от #21
12:14 09.11.2024
20 Преди 30г. китайците
До коментар #7 от "Има проблем":
бяха икономическа нула. Благодарение на Запада купиха десетки хиляди западни заводи и китайското чудо е компилация от западни технологии, многобройният, трудолюбив, ниско платен и жестоко експлоатиран от комунистическата диктатура китайски народ и не на последно място скъпия западен пазар. Китай сам нищо не е постигнал, на глава от населението БВП е по-малко от на бедна България, просто са много. БВП на България е 100млрд. и ако го умножим по 230(толкова са повече китайците от нас) се получава 23трлн., а китайският е 18трлн.13:49 09.11.2024
21 Освен това
До коментар #19 от "Крайно време е":
на електричките трябва да се забрани влизането в подземен паркинг както на газовите автомобили. Не знам как ще се загаси там пламнала електричка.13:55 09.11.2024
22 Петър Петрол
20:37 09.11.2024
23 Петър Петров
20:38 09.11.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Иво
23:05 09.11.2024