8 Ноември, 2024 11:10 3 305 9

Идва ли краят на електромобилите или как победата на Тръмп ще се отрази на автомобилния бизнес

  • доналд тръмп-
  • електромобили-
  • китай-
  • мита
Идва ли краят на електромобилите или как победата на Тръмп ще се отрази на автомобилния бизнес - 1

Анализаторите не са единодушни в оценката си за бъдещото поведение на 47-ия президент на САЩ по отношение на автомобилния бизнес, но в няколко послания все още са уверени: митническата война с Китай ще се разгърне с нова сила и електрическата мобилност ще бъде спряна.

След като Доналд Тръмп печели втори президентски мандат сред автомобилните производители веднага се появи паника. Досега най-голяма печалба записва "приятелят на Тръмп" Илон Мъск - ​​акциите на неговата компания Tesla поскъпнаха с 14% веднага след победата на Тръмп. Други производители на електрически автомобили и традиционни автомобили обаче не са толкова доволни и има няколко причини за това.

Според Automotive News завръщането на бившия президент Доналд Тръмп в Белия дом вероятно ще доведе до период на несигурност в автомобилната индустрия по отношение на регулациите, стимулите и продажбите на електрически превозни средства.

Най-вече обезпокоени са китайците, защото очакват президентът Доналд Тръмп да предприеме стъпки за допълнителна изолация на китайските производители на автомобили и части, за да защити вътрешния пазар на САЩ. В същото време може да се очаква новата администрация да премахне данъчните стимули за електрически превозни средства, което ще навреди на автомобилните производители, които са инвестирали сериозно в електрически задвижвания.

Тръмп заплаши да наложи вносни мита върху стоки и от ЕС, така че акциите на европейските производители BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz и Porsche паднаха с 5.2 - 7.7%, съобщава Ройтерс . Все пак главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс каза, че BMW ще спечели от своето „много, много голямо присъствие в САЩ“. Може би говорим за завода на BMW в Спартанбург, който произвежда SUV-тата X5, X6 и X7.

Позицията на Тръмп за електрическите автомобили не е тайна за никого, напомня Electrek - вторият му мандат вероятно ще доведе до намаляване на инвестициите, отпуснати от екипа на Байдън в зелена енергия, отмяна на данъчни стимули за купувачите на електрически автомобили и промяна в политики, насочени към намаляване на емисиите на CO2.

Може би скоро ще чуем мненията и на други автомобилни производители за победата на Тръмп и евентуалните промени в автомобилния бранш. „Очакваме да бъде трудно за производителите и износителите на автомобили“, казва Никълъс Форест, главен инвестиционен директор в Candriam. - "Тръмп може да въведе още мита върху вносни стоки, така че и за германските и френските производители на автомобили всичко, което се изнася от Европа, е риск."

Но не само Европа. Тръмп иска да държи колите от Мексико извън страната. Ето защо китайската BYD например спря плана си за изграждане на завод в Мексико, който трябваше да се превърне в ключова производствена площадка за достъп до САЩ. BMW също така планира да започне производство на своите електрически автомобили от следващо поколение, наречени "Neue Klasse", в Мексико през 2027 година, но пък и Илон Мъск също изгражда завод на Tesla там.

Но най-вече, разбира се, Тръмп визира Китай в полезрението си: той планира постепенно да прекрати китайския внос по време на втория си мандат, както и да забрани на китайски компании да притежават американски недвижими имоти и инфраструктура в енергийния и технологичния сектор.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    14 5 Отговор
    С други думи чичо ви Дони ще върне нещата малко към нормалното... което не значи, че няма да направи хиляди поразии с други неща. Дупе да е яко на еврофашагите обаче - Европа е бита карта!!!

    Коментиран от #3

  • 2 сектант

    9 2 Отговор
    Донгфенг Т5 ево и новият Дъстър сложиха краят на електромобилите
  • 3 нафталинко

    6 10 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    бърже бегай за лада или москвич докато не са ги изкупили Ватенко Воткаджиев
  • 4 Гориил

    3 5 Отговор
    Сигурен съм, че Тръмп ще започне азиатската си обиколка в Китай. Американските автомобили са направени от китайска стомана, така че са двадесет процента по-евтини. След като доставките на стомана от Китай бъдат спрени чрез мита, американският народ ще види бедност и цените на автомобилите ще скочат до небето.
  • 5 За един сватба за друг брадва

    3 0 Отговор
    При спиране на субсидиите да му мисли ford, които губят по 50 000 долара на продаден автомобил дори когато получават субсидии.

    Има автомобилни марки, които вече печелят от всеки продаден автомобил и клиентите биха ги купували дори без субсидии. Тесла само ще спечели от това, защото клиентите на останалите ще се пренасочат към Тесла, която предлага автомобилите си на най-ниски цени и въпреки това печели от всяка продажба.
  • 6 ИванКайман

    3 0 Отговор
    Всичко е точно- имаш индустрия, имаш продукция, имаш заплати, имаш сигурност.
    Китайците могат да си продават евтинджоза в Азия и Африка и готово.

    Коментиран от #7

  • 7 Има проблем

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "ИванКайман":

    Голям проблем. Китайците имат 30 години преднина в технологиите. Ако няма достъп до китайските технологии няма да има здравословна конкуренция. Тогава американските автомобилни компании ще изостанат технологично и ще могат да продават само на вътрешния пазар с протекции.

    Това може да ти изглежда добре в краткосрочен план, но тази къща от карти ще се срути при следващата смяна на президента. Да не говорим че ще изгубят всички световни пазари и ще ги оставят на китайците да ги залеят с евтини високотехнологични автомобили с високо качество. За качеството на американските автомобилни производители не смятам да ти обяснявам.
  • 8 МЪСК

    1 1 Отговор
    С отпадането на дотациите, на пазара остава единственият, който прави коли на ток с печалба. АЗ
    В интерес на целия Свят е да няма повече посредствени коли за измислени пари.

    Коментиран от #9

  • 9 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "МЪСК":

    Като тази Тесла комплект с генератор,пътуваща от София до Слънчев бряг с едно зареждане.