С „революцията на електрическите коли“, която изглежда е в разгара си, се правят все повече и повече подобрения на превозните средства в сегмента - до степен, в която понятия като пробег и дълго време за зареждане бавно се превръщат в минало.
През 2020-а обаче може би трябва да се обърне повече внимание на това дали клиентите всъщност купуват и оценяват тези иновации, особено имайки предвид факта, че почти всички водещи производители вече влязоха в пазарната ниша.
Един от тях е Mercedes-Benz. Автоконцернът пусна първия си електрически кросоувър EQC. Любопитно е, че за момента той се продава изключително разочароващо в родината си Германия.
Немското издание Welt съобщи, че въпреки мащабната маркетингова кампания, през ноември, когато моделът излезе на пазара, само 19 EQC-та са били регистрирани във Федералната република. През декември пък от Daimler са реализирали 36 продажби.
За сравнение, конкурентите от Инголщат са отчели 478 регистрации на e-tron през март, когато той стартира. Още повече, според Федералната транспортна служба на Германия, през ноември Audi са продали 10 пъти повече електрически кросоувъра от Mercedes, а именно 192.
Заслужава да се отбележи, че немският автомобилен пазар не е точно лидер в продажбите на електромобили. Към края на 2019-а само 57 533 от регистрираните в Германия 3,6 милиона превозни средства са били изцяло електрически. Това все пак не обяснява разликата в продажбите на e-tron и EQC, който до момента е реализирал само 55 регистрации в родината си, особено след като Mercedes твърдеше, че планира първоначално да произвежда по 100 бройки на ден.
Припомняме, че електрическият SUV на Daimler има максимална мощност от 408 к.с. и максимален въртящ момент от 760 Нм, позволявайки му да развие от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди и максимална скорост от 180 км/ч. EQC е оборудван с батерия с капацитет 80 кВтч, а според данни на NEDC консумацията на електричество е между 19,7 и 20,8 кВтч/100 км, което означава автономен пробег от над 400 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 как така
Коментиран от #31, #113
13:03 12.01.2020
2 Ал та фанах Атаопънах
Коментиран от #16
13:04 12.01.2020
3 Ироничен
============
Превръщат се, ама бавно и още не са се превърнали.
Затова на такива коли се нахвърлят само заможни ентусиасти. А те са малко. Когато стане по-евтино, бързо и удобно да караш кола на ток, работата ще се обърне.
13:06 12.01.2020
4 Подвеждащо заглавие...
Коментиран от #6, #10, #154
13:07 12.01.2020
5 Значи Байо 🐇
Коментиран от #34
13:08 12.01.2020
6 Порно
До коментар #4 от "Подвеждащо заглавие...":
Дизелът няма нищо общо с Изтока , просто е много по изгоден.13:13 12.01.2020
7 Защо не продават?
Коментиран от #99, #107
13:13 12.01.2020
8 тттт
Коментиран от #33, #110
13:15 12.01.2020
9 логика
13:26 12.01.2020
10 makarena
До коментар #4 от "Подвеждащо заглавие...":
дизела е винаги бил номер едно.а тия глупости с токсичните батерий и ядрените централи оставям на заблудени продажници ,или на платени еко активисти.скоро светабще плаща за рециклиране на милионите електромобили.напрактика ще ги купувате два пъти.честито западняк !Коментиран от #30, #62
13:27 12.01.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Тесларче
13:41 12.01.2020
13 Край
13:43 12.01.2020
14 Мерцедист
Коментиран от #18
13:59 12.01.2020
15 Мастер
14:05 12.01.2020
16 Random
До коментар #2 от "Ал та фанах Атаопънах":
Най-продаван е Голф, а Дачия продава по-малко от бмв, само тука ги купуват и то служебни щото са каруци.Коментиран от #76
14:09 12.01.2020
17 Шляхтиц
14:14 12.01.2020
18 тттт
До коментар #14 от "Мерцедист":
Нали знаеш, че в оригинал това лафче е за Форд?Коментиран от #27
14:18 12.01.2020
19 гост
14:26 12.01.2020
20 защо
Коментиран от #23
14:29 12.01.2020
21 гост
Коментиран от #176
14:29 12.01.2020
22 Диамантената ръка
14:33 12.01.2020
23 гост
До коментар #20 от "защо":
Ами цената е 80 000 евро във върховия вариант , по-ниска от Модел Х , обаче Тесла има 12 000 продажби на Х в Европа , а този няма и 120 !!!!14:37 12.01.2020
24 Borislav Popov
Коментиран от #25
14:50 12.01.2020
25 гост
До коментар #24 от "Borislav Popov":
Интересно потенциалните купувачи на електромобили защо купуват Тесла на цена от 50 000 до 120 000 евро , а не купуват Мерцедес и Ауди за тия пари , да не говорим за Порше , дето е 180 000 без екстрите !!! Едни близо 100 000 (сто хиляди) продажби за 2019 сигурно са случайни ??Коментиран от #112
15:25 12.01.2020
26 шофьор на жп гаров електрокар
15:29 12.01.2020
27 Random
До коментар #18 от "тттт":
Само в сънищата ти15:30 12.01.2020
28 Госあ
Коментиран от #35
15:39 12.01.2020
29 Кавал
15:44 12.01.2020
30 Усмивката
До коментар #10 от "makarena":
Брачед .Дизелът беше номер 1 в миналото, когато имаше една проста роторна , вечна помпа, и едно , и четири бутала. Това бе двигателят на мерцедес дето го виждама по нашите улици още. 50 годишни машини.Колко от тич компмпютърните ще ги ма след 50 години15:49 12.01.2020
31 незнайко
До коментар #1 от "как така":
Не всичко на което пише МЕРЦЕДЕС е добро . Това е фирма която лежи повече на славата си отколкото на иновации ! Тях ги открадват ! Какво ново са измислили от тази фирма последните 30 години - НИЩО !!! Само тъпчат с ЕЛЕКТРОНИКА и надуват цени !!!15:51 12.01.2020
32 Мечо
15:56 12.01.2020
33 NikNay
До коментар #8 от "тттт":
Рено е с 28 години по-стара марка от мерцедес. . . .16:13 12.01.2020
34 BMW
До коментар #5 от "Значи Байо 🐇":
и аз ще взема два три16:17 12.01.2020
35 Какво?
До коментар #28 от "Госあ":
Разход 2-3 литра? На какво, на масло ли? Намери хибрид с 2 литра разход, ама с празна батерия, ще ти стисна ръката! Иначе разхода е 2 литра + 30 кВ ток! За първите 100! Като свърши тока, става 7-8 разход!Коментиран от #177
16:22 12.01.2020
36 Какво се чудите
Коментиран от #39
16:27 12.01.2020
37 Driving pleasure
16:32 12.01.2020
38 Кавал
16:32 12.01.2020
39 Какво се чудите
До коментар #36 от "Какво се чудите":
Да допълня, че при висок разход на ел.енергия на една кола и висока цена на енергията на бързите зарядни в Германия, излиза по-евтино на дизел. За това трябва да се гледа, колата да е икономична на ел. енергия за да е конкурентна на дизелова. Ако излиза на една цена, хората предпочитат дизел, заради автономността. Но ако излиза доста по-евтино на ток, тогава всеки си решава, дали да не вземе електричка. Но за това трябва да се гони нисък разход на ел. енергия.16:33 12.01.2020
40 Ruthless
Коментиран от #43
16:38 12.01.2020
41 стоян
16:44 12.01.2020
42 Боби
Коментиран от #44
16:44 12.01.2020
43 Отговор
До коментар #40 от "Ruthless":
42 е до теб.16:49 12.01.2020
44 Driving pleasure
До коментар #42 от "Боби":
И като има зарядни? Бутай ток на бърза зарядна редовно, после сменяй батерия! По ценоразпис на тесла 100 киловатова батерия е 40 000 долара. Навит ли си още да я съсипваш с бърза зарядна? А ако не си навит ти остава да стоиш вързан по 20 часа за обикновения контакт - сега ще кажеш, че и това не върши работа. Ми а добро утро електричките са т**ак работа!Коментиран от #45
16:49 12.01.2020
45 Боби
До коментар #44 от "Driving pleasure":
Чакай малко, гаранция нали си има. То и един бензинов двигател можеш да съсипеш, ако става въпрос. Там батериите си имат водно охлаждане, което поддържа температурата, така че не съсипва батерията. Батерията се съсипва при прегряване.Коментиран от #47
16:52 12.01.2020
46 дедо
Коментиран от #48
16:55 12.01.2020
47 Driving pleasure
До коментар #45 от "Боби":
За къде да чакам? На един двигател в най-лошия случай ще направ основен ремонт за 3-4 000 лева. За смяна на батерия ще хвръкнат 30-40!Да имаш гаранция, ама тая кола вечно твоя ли ще е? След 8 години гаранцията я няма и какво правиш тогава? Дори да решиш да смениш батерита ще платиш 2 пъти веднъж за нова батерия и веднъж за да рециклират старата, щото за това ти ще платиш, не на теб да ти дадат нещо.
Остатъчната стойност ти е екстремно малка и съчетано с по-високата първоначална цена цялото това упражнение ти излиза златно.
Коментиран от #50
17:07 12.01.2020
48 стефчо
До коментар #46 от "дедо":
Така е дедо,който ходи с 2,50 лв в джоба винаги е разбирач и компетентен на световно ниво. Всичко му е ясно и има планове как да реши проблемите на държавата. Питай дори някой "бакшиш"....Коментиран от #115
17:07 12.01.2020
49 Кавал
17:10 12.01.2020
50 Боби
До коментар #47 от "Driving pleasure":
Ти недей я мисли. Аз като гледам Лийфове от 2011 - 2012, цената не им е паднала много. Незнам от къде тези метафори, че като ти свърши гаранцията и сменяш батерията.Коментиран от #52, #101
17:14 12.01.2020
51 колето бацила
17:19 12.01.2020
52 Driving pleasure
До коментар #50 от "Боби":
Искаш ли да ти продам 3 годишния си акумулатор, пък аз ще си купя нов? Всички от многохилядниците са с батерии сменяни поне по веднъж ако не и повече. Обикновено карат 250 - 300 хил и батерията е аут.Коментиран от #53, #54
17:28 12.01.2020
53 Боби
До коментар #52 от "Driving pleasure":
Зависи. Но има Лийфове с оригиналните си батерии на 200 хил. км на доста високи цени все още, виж в Германия. Между другото, руснаците също доста са започнали да минават на електрички, внасят от Япония. И при евтин бензин там, пак им излиза по-евтино на ток.Коментиран от #56
17:34 12.01.2020
54 Боби
До коментар #52 от "Driving pleasure":
Но и да ти кажа, че едно ДВГ също заминава на тези километри! Новите двигатели са изчислени за тези километри, смята се по около 17 хил. км. на година среден пробег, живот на колата в Германия е 12 години и колата се хвърля с вече изхабен ДВГ.Коментиран от #57, #58
17:38 12.01.2020
55 Aнтилон
17:42 12.01.2020
56 Driving pleasure
До коментар #53 от "Боби":
Пак зависи, ако караш малко и зареждаш от контакта в къщи - може. Ама пак това са коли без гаранция - а батерия пада от веднъж пъро деградира плавно после следва срив. Риска при подобна покуплка е огромен, защото потенциалната загуба е огромна - директна тотал щета.И ако до сега електрички са купувани от по-заможни хора, (еквивалент на Ес клас или 7ма серия и компания където загубата на стойност е огромна) които са можели да си позволят загуба без да им дреме при масовизацията нещата не са така. Сега електрички трябва да започнат а си ги купуват и хора от долния сегмент на средната класа, а те си цент парите и не поемат финансови рискове.
И не само мерцедес ще забрида с продажбите. Извинявай ама новия Опел Корса Е струва колкото топ изпълнението на Инсигния ГСИ - ако имам 60 и кусур хиляди ще взема големият просторен, комфортен автомобил не цикалка. А за да има приличен пробег от 300+ км малката няма как да е по-евтина. На запад ако не са не малките субсидии забрави, че нкой ще си похарчи парите за електрически котлон!
Коментиран от #59
17:45 12.01.2020
57 Антилон
До коментар #54 от "Боби":
Да, но един ремонт на ДВГ излиза няколко хиляди, дори по малко ако имаш инструменти и необходимите умения и си го направиш сам. Малко трудно ще си поправя батериите сам за нищо пари.17:47 12.01.2020
58 Driving pleasure
До коментар #54 от "Боби":
Кои са тия по-нови ДВГ дето са изчислени на 200 хил км? На 200 ни ги продават на нас, и ние им въртим още 200 преди първия ремонт на ДВГ :) Приятел тъкмо си купи 3 годишно Пежо на 207 000 (може би) нито има загуба на компресия, нито има признаци на някакви проблеми. Минимум още 100 ще му сложи и то при калпавите горива в БГ... това са митове и легенди как модерните Двигатели не струват - електрониката им е проблема на тях - не механиката!Коментиран от #60, #63
17:49 12.01.2020
59 Боби
До коментар #56 от "Driving pleasure":
Пак ще напиша, че рискът при тези километри е при всички коли. Бензинови и дизелови коли, също заминават на тези километри. Ясно е че малките електрички не са конкурентни, те за това не се продават. Само едни продават масово, явно има защо!Коментиран от #65
17:52 12.01.2020
60 Боби
До коментар #58 от "Driving pleasure":
Така ли мислиш? Ето ти статия, от производителите на ДВГ на Пежо, за 1.2 двигателите. Но и другите са същите. Живот на ДВГ, 15 години или 240 хил. км! Това го заявява производителя на мотора. Приятно четене.https://www.dnevnik.bg/skorost/2015/01/02/2441523_kolko_e_jivotut_na_novite_motori_ili_na_gosti_v/
17:56 12.01.2020
61 Plameni
Коментиран от #145, #146
17:56 12.01.2020
62 TSLA
До коментар #10 от "makarena":
Това "Батерий" някой римски перфект ли е? Първо се научете на българска граматика и после искайте да ви взимат насериозно. Дотогава ще сте на принципа: Като ми баеш байно ле, кой ли ми та слуша..Ако даскалите в БГ си вършеха работата, повечето тук щяхте да сте без книжки, поради липса на диплома за средно образование!
18:14 12.01.2020
63 Боби
До коментар #58 от "Driving pleasure":
Сега стана ли ти ясно? 240 хил. км на мотора! Добре, айде ще го сменим ще хвърлим няколко хил. лв., ама след това ще е като нова, а? А, колко е живота на скоростната кутия? 260 хил.? А след това пък, гърнето за смяна, пробило се! И т. н. Стана ли ти ясно? Да допълня, че новите коли не могат да ги правят на всички евтини сервизи (гаражи), понеже са сложни и трябва на фирмени.18:16 12.01.2020
64 Госあ
Коментиран от #66
18:18 12.01.2020
65 Driving pleasure
До коментар #59 от "Боби":
И аз пак ще ти кажа, че едно е риск от основен ремонт на двигател, съвсем друго е риск от смяна на батерии. И пак ще ти кажа, че дори да хвърля двигателя на вторични ще изкарам 5 лева да ги изпия с приятели, а ти за да хвърлиш батериите ще си платиш ;)П.С. за линка с двигателя - за това не си купувам Пежо :D Всеки производител има и по един калпав двигател или недомислен детайл - това не променя общата картинка.
Коментиран от #68
18:21 12.01.2020
66 Боби
До коментар #64 от "Госあ":
Коя е тази Приус с 1.3 на 100 разход? Може, но по надолнище! При Плъг-ин хибридите с празна батерия, означава че не си заредил батерията и караш само на ДВГ. Разход от 2 литра имаш, когато си заредил батерията изминеш 60-70 километра на ток и от там запали ДВГ и за 30 - 40 километра ти изгори 2-3литра. Но ако караш, далече, след като си изтощил батерията, караш само на ДВГ и тогава разхода не е 2-3 литра, а е 6-7 литра. Зависи, дали е магистрала или с какви скорости караш, но не е 2-3 литра.Коментиран от #81, #82
18:25 12.01.2020
67 Боби
Коментиран от #69, #70
18:31 12.01.2020
68 Боби
До коментар #65 от "Driving pleasure":
67 е до теб18:32 12.01.2020
69 Driving pleasure
До коментар #67 от "Боби":
Ами в пъти по-малко отколкото ще дам за заминала батерия - 7 за тотален ремонт двг и трансмисия срещу 70 за батерия... е не мерси18:45 12.01.2020
70 Антиелектрика
До коментар #67 от "Боби":
Как пък не ви омръзна да пишете едни и същи лъжи? Като сменяш никовете, дали пък не си личи, че си един и същ?6-7 000 лева за ремонт на ДВГ може да ги разправяш на някой, който никога не е имал кола! Чисто нов двигател в Мото-Пфое за Ягуар с 200 к.с. е 8 000 лева. Бях дал линк и за чисто нов двигател на М5 за 16 000 лева с 600 к.с. така че ни спести опашатите си лъжи.
А щом слагаш и като разход смяна на гърне, вече ми е ясно какви простотии пишеш, само и само да изкараш, че батерията ще е по-евтина за смяна със своите поне 20 бона на най-слабия Лийф.
Коментиран от #71, #72
18:47 12.01.2020
71 Боби
До коментар #70 от "Антиелектрика":
Ти като го купиш, трябва да ти го сложат, програмират и т. н. Айде, който има кола, да каже, че явно нямате. Като ти сменат батерия, все едно си сменил по-голямата част от колата и имаш гаранция за следващите няколко години! Като ти сменят ДВГ, дават ли ти гаранция, че скоростната кутия няма да издумка? Писах вече, че и в Русия са започнали да се преориентират, всеки си смята сам кое му е по-изгодно, но ДВГ, често излиза по-скъпо, освен ако не стои само паркирано на паркинга и да го гледаш през прозореца.Коментиран от #75, #79
18:59 12.01.2020
72 Боби
До коментар #70 от "Антиелектрика":
Аз не знам, на кой си писал. Но сте писали, че ДВГ издържа по 400 - 500 хил.км., а всъщност производителя дава 240 хил., така че твоите (вашите) писания са си само тук, форумни. А и никъде не пише, че една батерия ще издържи само гаранцията която е 200 хил. км!Коментиран от #80
19:13 12.01.2020
73 Pernik
19:17 12.01.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Гост
До коментар #71 от "Боби":
Основен ремонт на хонда сивик осмо поколение ми стъпи на хиляда лв.19:37 12.01.2020
76 Каращ дачия
До коментар #16 от "Random":
Много точен коментар. А на такива като г-н Сектанта, които обясняват колко прекрасни са Дачиите им пожелавам цял живот Дачия.19:40 12.01.2020
77 Комплексари сте
19:51 12.01.2020
78 Революционер
До коментар #74 от "Гост":
Ами революционерите обикновено са дори по-малко от 0,1 процент от населението, но въпреки това правят революции.Коментиран от #121
19:54 12.01.2020
79 Антиелектрика
До коментар #71 от "Боби":
Ново 20. Сега пък ще ми кажеш, че за поставяне на двигател ще ти вземат няколко хиляди лева ли?Освен това да кажеш, че за нов двигател не давали гаранция, не знам каква простотия беше.
Що се отнася до скоростната кутия, в електричката също я има, ама ти откъде да знаеш.
И стига си изсмуква от пръстите глупости - колко електрички има в Русия, че ги даваш изобщо за пример? Точно там с тези огромни разстояния, никой, ама абсолютно никой не би си взел електричка за извънградско пътуване.
19:57 12.01.2020
80 Антиелектрика
До коментар #72 от "Боби":
Сега ще буташ този 1,2 двигател като някакво доказателство ли? Аз ти давам пример с 3 и 4 литрови двигатели колко струват, ти пак си знаеш твоето за 1,2.И да, на 200 000 км батерията на Лийфа се скапва, защото за 1000 заряда и пробег от 200 км, батерията е за боклука в повечето случаи.
Освен това не ми говори колко са надеждни електричките, защото преди месец имаше статия за един германски барон, който беше сменил 3 електромотора на през 40-50 000 км.
20:00 12.01.2020
81 Госあ
До коментар #66 от "Боби":
Новият Prius,новият - "Предимството на Toyota Hybrid е, че той зарежда собствената си батерия "в движение" - тъй като се задвижва от конвенционалния си двигател - зарежда се дори и когато спира. Така че притеснения като: "как да зареждя Toyota Hybrid", "къде са разположени изводите за зареждане" или «къде е най-близката ми хибридна станция за зареждане?" просто не са приложими.Тъй като не е нужно да включвате Toyota Hybrid в контакта, за да заредите батерията, не сте ограничени в пробега на автомобила. Това означава, че няма зареждане през нощта, намиране на контакти, изчакване или преплитащи се кабели. Toyota Hybrid автоматично превключва между електрическия и бензиновия си двигател, когато е необходимо. Очевидно е, че трябва да заредите резервоара си, тъй като имате конвенционален бензинов двигател - но хибридната ефективност означава, че с горивото ще изминете по-дълго разстояние в сравнение с конвенционален автомобил."Коментиран от #83
20:16 12.01.2020
82 Госあ
До коментар #66 от "Боби":
Не забравяй-1.3 /100 за Prius 3/100 Rav 4. !!! Toyota, разбира се.Коментиран от #84, #87, #90
20:19 12.01.2020
83 Боби
До коментар #81 от "Госあ":
И колко е разхода на Тойота хибрид? 2-3 литра ли е?20:27 12.01.2020
84 Боби
До коментар #82 от "Госあ":
Я пусни, някое видео. Искам да видя, къде е този разход. Дали не е само във форума!Коментиран от #89
20:28 12.01.2020
85 ддд
20:31 12.01.2020
86 ддд
20:37 12.01.2020
87 Боби
До коментар #82 от "Госあ":
Едно видео за Тойота Корола, последен модел хибрид, в градско където е силната страна на хибрида с ниски скорости и чести спирания които зареждат батерията, разхода е 4 литра на 100! Извънграда ще е към 6. Незнам за какви 1,3 пишеш, нещо си се объркал. Видеото е от Тубата.https://youtu.be/-bGR2ffSEm4
Коментиран от #91
20:38 12.01.2020
88 бом
https://efahrer.chip.de/elektroautos/mercedes-eqc-400-4matic_20197
20:41 12.01.2020
89 Госあ
До коментар #84 от "Боби":
Ето един линк с инфо https://hicomm.bg/auto/hibridniyat-toyota-prius-plug-in-e-s-cyal-kup-inovacii.htmlКоментиран от #92
20:42 12.01.2020
90 Боби
До коментар #82 от "Госあ":
Ето тук е на Приус, ИСТИНСКИЯ РАЗХОД, а не форумния!https://youtu.be/Yo06Us7611k
Коментиран от #94
20:42 12.01.2020
91 Госあ
До коментар #87 от "Боби":
Туба,буба...т'ва е положението 1,3 за Prius, 3 за rav 4. Нови модели. Не ти говоря за тези от 2006'таКоментиран от #93
20:45 12.01.2020
92 Боби
До коментар #89 от "Госあ":
Е ясно, ама това е Плъг-ин, момче. Това се зарежда в мрежата и изминава до 45 километра на ток и след това пали двигателя! Ако батерията не ти е заредена, не ти гори 1,3 на 100! И пак пишат само разхода на бензин, без да пишат разхода на ток. Колата е сигурно с 12 кВч батерия, които се зареждат от мрежата но не ги пишат. След като батерията е празна, разхода пак ще е около 6 на магистрала.20:48 12.01.2020
93 Боби
До коментар #91 от "Госあ":
Пак да напиша, може би не разбра, това е ПЛЪГ-ИН! Означава, че е с голяма батерия и зарежда от мрежата.Коментиран от #96
20:49 12.01.2020
94 Госあ
До коментар #90 от "Боби":
Хахаха, а това да мериш разход на градско го могат само немците с гоуфа, ама дизел 😂 Освен това градско по добре да караш повечко на токКоментиран от #97
20:49 12.01.2020
95 БАЙ ИВАН
20:50 12.01.2020
96 Госあ
До коментар #93 от "Боби":
Прав си за батерията. Това единствено има значение. Не знам...дали наистина има смисъл от тея plug in...Коментиран от #98
20:55 12.01.2020
97 Боби
До коментар #94 от "Госあ":
Един хибрид на градско гори по-малко от колкото на извънградско. Незнам дали и това го знаеш. Защото се кара бавно (харчи малко ток) и има чести спирания които зареждат батерията. Хибрида гори повече извънграда от колкото в града.20:57 12.01.2020
98 Госあ
До коментар #96 от "Госあ":
И все пак, дали пък няма разлика между батериите на plugin'а и тея на електричките. Има разбира се. Щото с тази можеш да караш на електричество 45 км. И пак, тя се зарежда от движението и ти дава такъв разход на комбиниран режим. Иначе, може да я зареждаш в контакт и да караш само ва електричествоКоментиран от #100
21:00 12.01.2020
99 ти сероизно ли?
До коментар #7 от "Защо не продават?":
личи си че не си стъпвал там21:07 12.01.2020
100 Боби
До коментар #98 от "Госあ":
Батерията е същата, но по-малка. Батерията при електричките също се зарежда при спиране, рекуперация се казва. При всички коли с батерии, зарежда при спиране. Но при малките батерии на Тойота батерията не зарежда от мрежата, а само при спиране. Там на ток изминава няколко метра и тока свършва.21:13 12.01.2020
101 Random
До коментар #50 от "Боби":
Как ще не е паднала много, бяха по 60 хил лв, сега 2013 година на 50хил км ти е малко над 20хил. Това ако е малко....21:15 12.01.2020
102 Боби
Коментиран от #103
21:16 12.01.2020
103 Госあ
До коментар #102 от "Боби":
Определено тук не съм много запознат, но през цялото време имам предвид въглеродни емисии. Да така е, при малките батерии не можеш да караш много на ток за разлика от plug in. Така е. Но ето едно много интересно четиво, което подкрепя тезата ми https://www.emissionsanalytics.com/news/hybrids-are-betterКоментиран от #104
21:23 12.01.2020
104 Госあ
До коментар #103 от "Госあ":
Тази публикация е много цитирана. Включително в реферирани научни издания. Това имам предвид21:34 12.01.2020
105 wgw
21:46 12.01.2020
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Дръж се мъжки!
До коментар #7 от "Защо не продават?":
Прибрах се от родината на любимия ти наркоМъск. Сега да те светна как стоят нещата в ,,тъз най-напреднала държава" по казуса дето се коментира тук. Наистина там са доста праволинейни и можеш да ги ловиш на ,,гола кука". Та лапнаха те куката и доста народ се сдоби с тази нова технология, добре позната у нас от продукцията на завод ,, 6-ти септември" в в ,, Красна поляна". Но какво се случи държавата там се усети, че от акцизи, такси и други ,,стрижби" на петролните горива печели доста, а от електричките нищо и реши да поправи тази несправедливост. Та вече там за електрокарите се плаща и паркиране и доста сносен данък изчислен върху 14000 мили годишен пробег и съответен коефициен спрямо kWT на колата и разни други съображения. Та накратко за една ,,Тесличка" модел 3 това удоволствие е 5800$ за година. Това ясно е казано било данък за достъп до пътна мрежа на електрокар. Та едно българско павеню там още преди 3 години се обзаведе с електричка и проглуши ушите на всички с тая придобивка, но миналата година беше като припикано мушкато след въвеждането на тези благини за електричките. Отделно дето имаше някакви скъпи ядове с електромотор и трансмисия, който му бяха поети частично от гаранция,но не изцяло, защото той нещо беше усрал пейзажа. Аз не зная защо тук не се пише за тези американски случки, които, няма как да не се пренесат и тук с навлизане масово на тези сечива. И най-озадачаващо за мен си остана защо караш, не караш ще плащаш за 14000 мили и довода беКоментиран от #111
21:57 12.01.2020
108 fermera
22:00 12.01.2020
109 Боби
22:08 12.01.2020
110 гост
До коментар #8 от "тттт":
Най-големият инвеститор (собственик) в Даймлер (Мерцедес) е китаеца Li Shufu с 9,7% дял. Следват Кувейт с 6,8%; BAIC Group c 5% и Renault/Nissan с 3,1%...https://www.daimler.com/investors/share/shareholder-structure/
22:22 12.01.2020
111 Дръж се мъжки!
До коментар #107 от "Дръж се мъжки!":
толкова изминавал един гинго средно на година по пътищата им.Та не зная що не се коментират тези нововъведения за електроавтомобилите, нима не се знаят тук?!?! Та момчета внимавайте - играе ли мечката някъде в този глобален свят, ще заиграе и тук, просто трябва да се натрупа критична маса от пациенти, горди собственици на електрички.Та и друго установих след 2,5 месеца престой в моята красива Родина, жестоко съсипана от бивши и сегашни последователи на комунистите - спасение има само през ,,Терминал-2". Направих си нов контракт в Германия и съм искрено доволен. Истината е в социалната държава, далече от див капитализъм като в САЩ, България, Русия, (Канада-да!; САЩ-не!).Ама вие си имате акъл, ще го измислите, сигурен съм! Хайде, успех!!!
22:36 12.01.2020
112 Ами
До коментар #25 от "гост":
Купувачки и дизайнери сетих се за кайен всички графини и дизайнери караха такива. Би ли тръгнал България Испания с това или нещо яко да речем порше ама истинско не кайен за тези пари. Виж Бургас Варна може да пием кафе в мола.00:02 13.01.2020
113 Хайл
До коментар #1 от "как така":
Какво като е мерцедес-хората боклици не искат00:12 13.01.2020
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Гост
Коментиран от #123
08:45 13.01.2020
117 Гост
Коментиран от #125
08:47 13.01.2020
118 Гост
Коментиран от #130
08:50 13.01.2020
119 Гост
Коментиран от #124
08:52 13.01.2020
120 Глупаците и малоумниците могат да четат
До коментар #114 от "глупаци":
А ти очевидно не можеш и да четеш дори, та смятай на какво ниво си. Прочети отново: "Към края на 2019-а само 57 533 ОТ РЕГИСТРИРАНИТЕ в Германия 3,6 милиона превозни средства са били изцяло електрически. "Само през 2019 година, в Германия са регистрирани толкова автомобили, колкото се движат общо в България. Не можеш ли да го схванеш?
Коментиран от #122
08:55 13.01.2020
121 Гост
До коментар #78 от "Революционер":
Вашите революционери, като Ленин, Троцки, Герджиков и Енгелс ли? хахахахаха08:56 13.01.2020
122 Гост
До коментар #120 от "Глупаците и малоумниците могат да четат":
Това все пак си остават 1,5% от колите в Германия. А ти можеш ли да схванеш това, другарю токажия?08:58 13.01.2020
123 Госте, госте, смени репертоара
До коментар #116 от "Гост":
Само преди две години се подиграваше че електромобилите нямали и 1% повтарям словом ЕДИН ПРОЦЕНТ пазарен дял. Сега говориш за 10%. Какво според тебе означава революция? Днес един процент , а утре директно 100% така ли? Това не е процес който да приключи за един ден, като да свалиш правителство. Нужно е технологично време от поне десетина години в най-добрия случай. Поне десетина.Коментиран от #127
09:02 13.01.2020
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Лъжеш мажеш
До коментар #117 от "Гост":
Какви зарядни станции като ставаше въпрос за опашка на една единствена станция. Колко километрична да е опашка от 15 автомобила, чакащи да заредят на 30 колонки? Може да са чакали през нощта, само ако са се наредили през нощта, защото зареждането става за 40 минути, следователно в най-лошия случай биха чакали 40 минути на опашка и 40 минути да заредят. Това се случва защото зарядната станция там е бавна, но скоро ще я направят и нея бърза като останалите и ще се зарежда за 20 минути.Хайде сега да кажеш къде ще си зареждаш този mercedes и за колко време? Е как да го купуват хората?
Коментиран от #128
09:08 13.01.2020
126 Чочко
09:20 13.01.2020
127 Гост
До коментар #123 от "Госте, госте, смени репертоара":
Ааааа не не не. Е тука имаш три изречения и поне четири грешки. Първо, няма как да съм твърдял това преди две години, защото аз чета сайта от 3 години, но пиша в него едва от това лято. Второ, точно гост е този, който от две години предвижда 100% властване на електрически коли в световният пазар. Трето, електромобилите не са 10%, а казах, че са 10% заедно с хибридите. Прави разлика, и отново те моля да четеш внимателно, за да не бъркаш компотите с компютри, и да не се излагаш. И четвърто, делът на електромобилите в момента май е към 6%, което хич не е бум, нито революция за последните няколко години.09:22 13.01.2020
128 Гост
До коментар #125 от "Лъжеш мажеш":
Тия оправдания ги кажи на електрофилите, дето висят по цяла нощ за ред на зарядка. Хората ти сложиха една снимка на статията и ти си мислиш, че това се случва само на една станция ли? Ограничено мислене.Коментиран от #131
09:24 13.01.2020
129 Зомби с квадратен волан
Горните спорове между Боби и противници се съсредоточават в детайлите, но не отчитат дългосрочните ползи от електрическите автомобили върху здравето на хората, живеещи в градовете, околната среда, спестяването на ресурси.
Коментиран от #132, #138
09:26 13.01.2020
130 Не искат Мерцедес но бъркаш за Тесла
До коментар #118 от "Гост":
Само ти си мислиш че не искат Тесла в Германия. До ноември месец в Германия са закупени 8087 броя Тесла модел 3. Как ти се струва тази цифра в сравнение с 55 продажби на mercedes за два месеца? Нали уж продажбите на Тесла били, защото се натрупали много чакащи, но след това продажбите щели да намалеят, че даже да спрат, след доставките на заблудените зомбита? Нали всички чакаха сериозните производители, за да си купуват качествени електромобили от тях, а не некачествени тесли? Какво ти казват продажбите?Коментиран от #133, #139
09:29 13.01.2020
131 Ограничен от този сайт
До коментар #128 от "Гост":
Ограничена твоето мислене защото се информираш само от тук. Статиите бяха десетки, следяха опашките няколко дни по време на празниците, но всички статии и клипове бяха единствено за тази зарядна станция. Цялото чудо бяха няколко пъти по два-три часа опашки в часовете пик, а през останалото време имаше свободни зарядни станции. В крайна сметка от Tesla изпратиха един камион с батерии Мегапак, на който бяха инсталирани десетина зарядни станции и решиха "проблема".Ама ти откъде може да знаеш това, като си вадиш изводите от една единствена снимка и злобни коментари под нея? След това всичките ти "изводи" са плод на въображението ти.
Коментиран от #142
09:39 13.01.2020
132 Кликбейт Кинг
До коментар #129 от "Зомби с квадратен волан":
Тесларастите не са тук за да отчитат дългосрочните ползи от електрическите автомобили върху здравето на хората.... и т.н. Името ми подсказва защо са тук.09:40 13.01.2020
133 Plameni
До коментар #130 от "Не искат Мерцедес но бъркаш за Тесла":
В Германия не че не искат Mercedes, а не искат електрически Mercedes. 318 353 са продадените Mercedes -и само за 2019г в Германия. От 2008г Tesla са продали общо близо 900 000 автомобили ,а Mercedes САМО за 2019г са продали близо 2 400 000 автомобили срещу 361 561 автомобили за Tesla. Просто казано Mercedes са продали 2 000 000 автомобила повече от Tesla за последната годинаКоментиран от #134
10:22 13.01.2020
134 Прав си
До коментар #133 от "Plameni":
Говорех конкретно за електромобилите. Не е лошо да погледнеш цифрите, които си публикувал и да си направиш съответните изводи. Това което виждаме от тях е, че за първите 10 години, Тесла е произвела 540 хиляди автомобила, а само за последната година е произвела 360 хиляди. Това според тебе не е ли стряскащ ръст на продажби, при положение че това са продажбите само от една от двете фабрики. Втората започва продажби тази година, а от следващата година започва производство и продажби трета фабрика. Не е ли стряскащо че 300 хиляди продажби са само от един модел, който е седан, ако погледнем тенденциите те не са най-търсените на пазара. Тази година започва производството на SUV, който ще има още по-големи продажби от седана? Не е ли стряскащо, че fiat ще подарят парите на Tesla за новия им завод в Германия, вместо да си построят собствен с тези пари? Стига сте гледали това минало, защото вървите с гърба напред, погледнете в посоката в която искате да се движите. Опитай се да видиш какво ще се случи през следващите години, ако тенденцията се запази?Коментиран от #136, #137, #140
10:39 13.01.2020
135 Morgoth
10:57 13.01.2020
136 Plameni
До коментар #134 от "Прав си":
За мен лично продажбите на Tesla няма да нарастват с такива темпове поради факта, че всички производители ще произвеждат по няколко електрически автомобили ,плъгин хибриди и хибриди .Конкуренцията и изборът ще е много голям.Коментиран от #141
11:00 13.01.2020
137 Крив си
До коментар #134 от "Прав си":
Стряскащо??? Евентуално може да е стряскащо за шефа на Мерцедес когато трябва да обяснява на собствениците на компанията защо миксерите им не се купуват. За мен стряскащото е че запасите ми от домашно вино и сланинка намаляват и трябва да ги попълня за уикенда че баджанака ще идва на гости.11:19 13.01.2020
138 Гост
До коментар #129 от "Зомби с квадратен волан":
А отчиташ ли дългосрочните вреди върху водите и въздуха, от производството и рециклирането на литиеви батерии? Те се отразяват след по-дълъг период на време, но пък са почти необратими, и на всичко отгоре, предприемеш ли мерки за минимализирането им, резултатът закъснява с десетилетия.11:19 13.01.2020
139 Гост
До коментар #130 от "Не искат Мерцедес но бъркаш за Тесла":
Казват ми, че Мерцедес си остава премиум марка. Луксозните коли внаги са продавали по-малко бройки от масовките. Това не тие Дачия. Самото авторче на статията твърди, че в Германия електромобилите нямат добър пазар. Ти му противоречиш.Коментиран от #149
11:21 13.01.2020
140 Гост
До коментар #134 от "Прав си":
Един познат отвори цех за бонбони. Предната година произвеждаше по 5 кутий на ден. Тази година прави по 50 кутий на ден. Не е ли стряскащо? Стряскащото в света на малките числа си е пак малко число.Коментиран от #150
11:25 13.01.2020
141 Гост
До коментар #136 от "Plameni":
Пазарът на електрички скоро ще се пренасити. В момента са алтернатива на всевластващият петрол, но когато се балансират, тъстовете вече няма да са такива, а ще намалеят. Няма да има доминант. Ще има алтернативи и избор. Но каквото и да изберем, пак едни и същи чичковци ще държат парите. Ей това зомбитата на Илон не го схващат и се кефят, че грабителят им е показал, че има и друга ръка.Коментиран от #151
11:28 13.01.2020
142 Гост
До коментар #131 от "Ограничен от този сайт":
Интересно, защо никой не следи опашките п бензиностанциите, а всеки следи тези по електростанциите?Коментиран от #152
11:30 13.01.2020
143 Язе
https://ev-database.org/car/1135/Mercedes-EQC-400-4MATIC
https://ev-database.org/car/1092/Audi-e-tron-55-quattro
12:02 13.01.2020
144 Коmapak
12:16 13.01.2020
145 Ахахахаа
До коментар #61 от "Plameni":
Дааа имат продажби откакто вече не са мерцедес а рено. Добре, че са франсетата та да направят кола от техниъе недоразумения. Едно голямо беаво за рено!12:32 13.01.2020
146 Гост
До коментар #61 от "Plameni":
Това е разликата между истинските коли и електрическите. При истинските всичко се говори на база изминали, декларирани, готови факти. При електрическите всичко е на "ще" - момини надежди за светло бъдеще.Коментиран от #147
14:27 13.01.2020
147 Plameni
До коментар #146 от "Гост":
Само три от девет продукта на Тесла са в производство.Коментиран от #148, #153
14:43 13.01.2020
148 Гост
До коментар #147 от "Plameni":
Останалите са още на фаза "ще".15:24 13.01.2020
149 Луксозен и скъп?
До коментар #139 от "Гост":
Е колко да е луксозен и скъп този модел? Тесла модел ЕС е по-скъп от него, вече стана на осем години модел, но въпреки това се продава повече отколкото луксозният по-евтин чисто нов модел на mercedes, въпреки че от mercedes са хвърлили повече пари за реклама, отколкото са им всичките приходи от този модел. Дори не споменавам колко му е струвала разработката и колко струва заводът който ги прави. А после разправяйте че Тесла била на загуба. Това вече какво ти говори, нещо логиката май ти издиша, а? Тесла модел Х е още по-скъп и също има повече продажби. 19 броя за първият месец от продажбите. 19 броя! ДЕВЕТНАДЕСЕТ.Коментиран от #166
16:19 13.01.2020
150 Ех, Госте, Госте
До коментар #140 от "Гост":
Като почнеш да даваш такива неадекватни примери, не знам да се смея ли или да плача. За какви семки и бонбонки говориш бе пич? Тук говорим за автомобили. От porsche се хвалят че имат огромен ръст на продажбите. 2018 са продали 256 255, а през 2019 продажбите са нараснали с 10% до 280 800. Въпреки огромния ръст, Тесла тази година ги задмина като бърз влак на малка гара, както по брой продадени автомобили, така и по оборот. Dacia може и да бие porsche по брой продадени автомобили, но нещо май се затруднява да ги бие по оборот? Милиарди оборот малки числа ли са?Коментиран от #167
16:41 13.01.2020
151 Чичко паричко
До коментар #141 от "Гост":
Ти май не следиш никакви тенденции? Ако не си чул все още, тенденциите са пазарът на електроенергия да се децентрализира и всеки да може да произвежда и да търгува с електроенергия. Сигурно трудно ще разбереш разликата между това, да седнат няколко шейха и да решат каква е цената на петрола, с това, да си избереш от кой от 20-те доставчика да си купиш тока и да се договорите за цена и условия. Дори без да договаряш нищо, в момента имаш избора да си заредиш електромобила на два пъти по-ниска цена през нощта. Ти можеш ли да идеш на бензиностанция и да договориш два пъти по-ниска цена за горивото за която и да е част от денонощието или ден от седмицата? Знаеш ли какво е за една транспортна фирма да зарежда на два пъти по-ниска цена?Коментиран от #168
16:50 13.01.2020
152 А защо не следят и пожарите?
До коментар #142 от "Гост":
Защо да следят опашките по бензиностанциите, като са нещо обичайно и безинтересно. Всеки се е редил на тях. За разлика от тях, опашки по зарядните станции не се случват често, веднъж защото по принцип има много колонки, а втори път, защото много преди да стигнеш на бензиностанцията можеш да видиш колко свободни колонки има за да знаеш дали да спираш въобще или да продължиш към следващата зарядна станция. Очевидно въпросната зарядна станция е била доста натоварена и покрай нея не е имало алтернативни за деня на благодарността, когато пътуват много хора.Колко автомобила мислиш че са изгоряли само тази година само в България, за няма и две седмици? Да си видяло новина тук? Няма и да видиш. Но не дай Боже да се запали някоя Тесла в който и край на света да е, ще има поне три статии за нея само в този сайт.
Коментиран от #169
16:59 13.01.2020
153 Смятай какво ще стане догодина
До коментар #147 от "Plameni":
"Само три от девет продукта на Тесла са в производство."Ако Тесла прави такова увеличение на продажбите само с три модела, като на практика повечето продажби са от един-единствен модел, защото другите са морално остарели, какво ще се случи когато Тесла започне да произвежда и останалите продукти.
Само за тази година, започва производството на още два продукта плюс обновяване на старите модели. Ако от mercedes са продали 54 кросоувъра за първите два месеца, можеш ли да предположиш колко кросоувъра ще продаде Тесла, като започне производството на техните? И не говорим за далечно бъдеще а за тази година, настоящата година, настоящето.
Коментиран от #156, #170
17:08 13.01.2020
154 Джоко
До коментар #4 от "Подвеждащо заглавие...":
Всички живущи от панелните гета ще могат всяка вечер като се приберат от работа да заредят електричките от водосточната тръба на паркинга. Тук още паркираме на площадки и тревни площи- той ми умува за бъдеща петролна криза! Ланколу, германеца все още е несигурен и предубеден, ти за собственика на газовата бомба се загрижи!17:16 13.01.2020
155 Васил
18:24 13.01.2020
156 Сега и после
До коментар #153 от "Смятай какво ще стане догодина":
В момента Тесла продава общо взето един модел който канибализира другите два. В момента в който пуснат и Модел Y някой няма да купува S & X, а точно от скъпите и луксозни модели се прави печалба която Илон и сектантите все още сънуват.Коментиран от #161
20:31 13.01.2020
157 НЕДЦ
20:44 13.01.2020
158 Е така
20:47 13.01.2020
159 Е така
20:47 13.01.2020
160 Plameni
Коментиран от #171
20:55 13.01.2020
161 Пфу
До коментар #156 от "Сега и после":
Тесла печели от масовото производство. Тесла печели точно от Модел 3, а ще печели още повече от Модел Y.Коментиран от #162, #165
22:47 13.01.2020
162 Пфу я
До коментар #161 от "Пфу":
Трудно ще е да си увеличат многократно продажбите с два модела. Част от първоначалния интерес се дължеше на това че доста купувачи не искат да са "като всички" и предпочетоха Tesla S пред Мерцедес S. Ако на всяко кьоше има Тесли, купувачите търсещи индивидуалност ще се отдръпнат.Коментиран от #163, #172
05:12 14.01.2020
163 Я, я, гут
До коментар #162 от "Пфу я":
Нещо в логиката ти куца. Най-продавани са тройките, а не еските. Продават се, защото са с най-ниска цена за километър пробег, който от своя страна е по-голям от конкурентите. Зареждат се най-бързо и има къде да ги зареждаш, защото от Тесла са помислили и за този проблем.В общи линии, се купуват, защото всичко е мислено за интересите на шофьора, а не за интересите на инвеститорите.
06:55 14.01.2020
164 Докер
07:20 14.01.2020
165 ха ха ха
До коментар #161 от "Пфу":
Май не правиш разлика между "печели повече" и "губи по малко"08:03 14.01.2020
166 Гост
До коментар #149 от "Луксозен и скъп?":
Мерцедес са на печалба, а Тесла на загуба. Чия логика викаш издиша?Коментиран от #173
08:52 14.01.2020
167 Гост
До коментар #150 от "Ех, Госте, Госте":
Като почнеш да извърташ нещата така, сякаш бизнес се прави за хвалба, а не за пари, се чудя да се смея ли, да плача ли. ЗАГУБА! ЛУУЗЪРИ - това са Тесла. Не могат да изкарат това, което влагат. Продуктите им не могат да си възвърнат вложенията. Айде лягай спи с мислите за многото бройки, недокарващи пари.08:56 14.01.2020
168 Гост
До коментар #151 от "Чичко паричко":
Пак шейховете ще ти продават ток. Тия мантри за децентрализация и сам да си правиш нещо, за да не зависиш от монополиста, са за заблудените жертви на надутите акции. И как ще си правиш тока сам? С колектори ли? Пробвали сме го това. Инвестицията не може да си избие парите. Дори сега, когато търсенето не е голямо. А като се юрнат всички да търсят колектори и акумулатори, цените ще се умножат по 5. И колектор и акумулатор трябва да се сменя през 5 или 6 години. Сметни си колко ток ползваш, сложи един коефициент за презапасяване, пък виж колко колектора и колко акумулатора ти трябват и колко пари ще ти струват на всеки 5 или 6 години да ги подменяш. Ще ти стъпят златни.Коментиран от #175
09:00 14.01.2020
169 Гост
До коментар #152 от "А защо не следят и пожарите?":
В кой свят живееш? Излез навън! Помириши реалността! Престани да четеш апокрифите в нета!09:03 14.01.2020
170 Гост
До коментар #153 от "Смятай какво ще стане догодина":
Ще се случи същото, което се случва и със сегашните й три продукта - ще е на загуба. И другите й продукти няма да могат да изкарат вложените в тях пари. Това е което показва тенденцията на Тесла. Нали много обичаш да следиш тенденциите?Коментиран от #174
09:05 14.01.2020
171 Гост
До коментар #160 от "Plameni":
Пред огледалото - хахахахаха09:07 14.01.2020
172 Гост
До коментар #162 от "Пфу я":
Абсолютно точен и верен коментар. Еваларка!09:09 14.01.2020
173 Луксозен и скъп?
До коментар #166 от "Гост":
Твоята логика издиша разбира се. От mercedes са спестили от развойна дейност, което личи от километри, спести ли се от зарядна структура, спестили са от завод за производство на батерии и отчитат това за печалба. В същото време губят пазарен дял. Тесла от своя страна, не стига че е вложила милиарди в разработки, в заводи за батерии и зарядна инфраструктура, но и увеличава пазарния си дял всяка година с над 50%. Самият факт, че дори в някое тримесечие имат печалба въпреки този ръст, говори че не губят от продажбата на електромобили. Просто реинвестират всичко и печелят пазарен дял.Както виждаш клиентите предпочитат в Тесла пред mercedes. Кой греши тогава? Оставяш маркетинга дати промива мозъка, но не виждаш очевидното - Тесла правят по-добри електромобили от mercedes, mercedes просто шият хубави седалки и препасват хубаво детайлите. Просто са се превърнали в тапицери и тенекеджии. Най-добрите в занаята.
Коментиран от #178, #179, #180, #181
10:02 14.01.2020
174 Тенденциозен
До коментар #170 от "Гост":
Гледам че все се въртиш около "загубите" на Tesla, които аз упорито продължавам да наричам инвестиции. Слушай се в съвета си и си покажи главата навън. Тези инвестиции вече дават резултати. Никой не иска електромобилите на mercedes, но Тесла продава всичко което може да произведе и не може да смогне на търсенето, въпреки мантрите, че търсенето щяло да намалее.Ще се самозастреляш ли след две седмици, като разбереш, че въпреки рекордните доставки през последното тримесечие, Tesla отново е на печалба? Като гледам това май ти остана единствената опорна точка, която също ще се срути съвсем скоро. Не забравяй че Амазон 10 години работиха само на загуба. Знаеш ли кои са Амазон и какво представляват в момента?
Коментиран от #182, #183
10:47 14.01.2020
175 Ти за гаранция чувал ли си
До коментар #168 от "Гост":
Всичките ти опорни точки са толкова фалшиви, че или си тъп или се опитваш нас да правиш на такива.За какви смяни през пет-шест години на батериите и фотоволтаиците говориш, като само гаранцията им е 10 години за батериите и 25 години за фотоволтаиците? Батериите даже не са задължителни. Скоро не бях смятал, но Сега погледнах актуалните цени на централите. Една 25 киловатова централа струва 25 000 лв. Годишното производство за нашият регион е от 30 до 35 мегаватчаса годишно. Това са от 7500 до 8750 лв спестени годишно при сегашните цени на тока. Колко време мислиш, че ще отнеме на фирмите да си направят тази сметка при всеки следващ скок на тока? Аз само преди година, същата тази централа струваше над 35000 лв. Очевидно е че цените падат въпреки търсенето, точно обратното на това което твърдиш.
Коментиран от #184
11:47 14.01.2020
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 Аз съм
До коментар #35 от "Какво?":
Тъп ли си или не си се докосвал до хибрид? Няма такъв който е с празна батерия....само плъгините...23:16 14.01.2020
178 Гост
До коментар #173 от "Луксозен и скъп?":
Вземи научи какво съставлява печалбата на един продукт, пък тогава спори. Инфраструктурата е отделен продукт от електромобила. Можеш да имаш 20 продукта, като някой от тях да са на печалба, а други да са на загуба. Загубите от едното не намалят печалбата от другото. Колите на Тесла не носят печалба, и причината въобще не е в инфраструктурните вложения!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Научи го наизуст и си го повтаряй, докато поумнееш!Коментиран от #185
08:48 15.01.2020
179 Гост
До коментар #173 от "Луксозен и скъп?":
Стига с тези тримесечни печалби, че е много смешно. Още малко ще почнат да се хвалят с едномесечни проблясъци на печалби, а след тях и на седмични. Смешен си.08:49 15.01.2020
180 Гост
До коментар #173 от "Луксозен и скъп?":
Какъв маркетинг бе душко? Мерцедес правят маркови коли вече сто години. Аз на историята и фактите ли да вярвам или на твоите мечти за светлото ти теслерастично бъдеще, което все ти го обещават, че ще дойде, а то все не идва?08:51 15.01.2020
181 Гост
До коментар #173 от "Луксозен и скъп?":
Хората с пари търсят хубави седалки. Само пишлеметата заменят комфорта за някой друг киловат отгоре. Точно на това му се вика джендерастия.08:55 15.01.2020
182 Гост
До коментар #174 от "Тенденциозен":
ИНВЕСТИЦИИТЕ В ДРУГ ПРОДУКТ НЕ ПРИЧИНЯВАТ ЗАГУБИ ОТ ДРУГ ПРОДУКТ!!!!! Като смяташ колко пари си спечелил днес от продажбата на домати, докато си мръзнал цял ден на тарабата, приспадаш ли от печалбата вложенията за дрехи, сметки у дома, нови гуми за колата и други такива? Тия неща не се приспадат от печалбата на продукта. Вземи прочети един учебник по икономика, че много се излагаш. Виж кое сформира печалбата на даден продукт. Това е разликата между приходите ОТ ПРОДУКТА и разходите ЗА ПРОДУКТА. Зарядната инфраструктура е отделен продукт и нейните разходи не влизат в образуването на печалбата на електромобила. ПРЕСТАНИ ВЕЧЕ!!!!09:00 15.01.2020
183 Гост
До коментар #174 от "Тенденциозен":
Ще се самозастреляш ти. Аз не съм облъчен до побесняване манияк, като тебе.09:01 15.01.2020
184 Гост
До коментар #175 от "Ти за гаранция чувал ли си":
Айде върви да лъжеш хлапетата от площадката с тия 25 години гаранция на батерии за соларна система. Хората излязоха прави за знанията ви. Чао чао!09:03 15.01.2020
185 Научи се ти
До коментар #178 от "Гост":
Компанията Tesla е на загуба, а не производството на електромобили. Tesla има един от най-големите маржове печалба за произведен автомобил - над 20%, за разлика от повечето от 100-годишните, чиито марш е едноцифрено число много често под 5%. Хайде да се обзаложим, че при толкова много доставки, последното тримесечие ще е на печалба. А ако губят от всеки произведен автомобил, както твърдиш би трябвало и загубата да и не по-голяма не мислиш ли?14:20 15.01.2020