Автомобилната индустрия се променя. Ford ще произвежда електрически Mustang с четири врати. GM може да възкреси Hummer като марка за електрически SUV-та. Google пък разработва автономни автомобили. Времената са странни, а според изпълнителния директор на VW Херберт Дис компанията му би могла да тръгне по пътя на Nokia, в случай, че не се адаптира достатъчно бързо. Производителите на автомобили са под огромен натиск и бъдещото им финансово оцеляване може да бъде застрашено.
Дис изрази съмнения относно способността на VW да се адаптира към бързо променящата се индустрия, заявявайки пред висшите мениджъри на компанията, че ерата на класическите автоконцерни е приключила.
В момента производителите се надпреварват в технологичните иновации, срещайки нетипична конкуренция от Силициевата долина, която невинаги е фокусирана върху незабавна печалба. На всичкото отгоре VW и други производители са изправени пред все по-строги регулации за вредните емисии и повишаване на стандартите за безопасност, като успоредно се налага да разработват автономни и електрически коли, при това едновременно.
Част от плана на немския автоконцерн за развитие се състои в повишаване на пазарната му капитализация от сегашните му 91 милиарда евро до 200 милиарда евро. Това означава, че автопроизводителят ще се стреми да намали разходите си и да инвестира предимно в нови технологии. Според Херберт Дис VW може да спести пари от дейността си в Германия. Компанията ще отделя по-малко средства за проучване и развитие на горивни клетки, докато същевременно намалява разходите си чрез услугите си за мобилност.
През предстоящото десетилетие може да имаме възможността да наблюдаваме и изпитаме сеизмични промени в автоиндустрията. Електрическите и самоуправляващите се автомобили могат да направят чудеса за намаляване на замърсяването на въздуха и безопасността. Този технологичен възход обаче би означавал вероятно по-малко автосервизи и по-малко възможности за работа в бранша.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Грета T
10:33 26.01.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Вариатор
Я пак моля!!!!!
Коментиран от #29
10:38 26.01.2020
4 Borislav Popov
Коментиран от #24
10:38 26.01.2020
5 Коmapak
Коментиран от #9
10:38 26.01.2020
6 Въглеводородораст
10:44 26.01.2020
7 Някой си
10:45 26.01.2020
8 Сибирски анадолец
Коментиран от #54
10:46 26.01.2020
9 Някой си
До коментар #5 от "Коmapak":
Гледах една снимка на блъсната тесла скоро. Задницата разделена от предницата точно по заварките......кой е допуснал подобна кола на пътя ми е много интересно.Тесла не би издържала никакъв краш тест!
Коментиран от #12, #15, #16, #21, #41
10:47 26.01.2020
10 Etnolog
10:49 26.01.2020
11 Тоя е пич
10:49 26.01.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Антиелектрика
Въпросът е, че VW не знаят какво да правят, защото те иновации нямат в никакви области. Сега се ослушват, защото стратегията им е само на сигурно да играят, но тогава може да се окаже твърде късно.
Нито разработват водородни автомобили, нито изграждат зарядни станции, за да им предпочита някой електричките.
Лично според мен ЕС си направи страшно сепуко, но такъв е живота.
Коментиран от #27
10:52 26.01.2020
14 Госあ
10:55 26.01.2020
15 Borislav Popov
До коментар #9 от "Някой си":
Гледал си ти ама нищо не разбираш, почти всички високотехнологични коли, като Ферари, Ламборджини и други, така се разчленяват след силен удар. Специално са изготвени по този начин, понеже така има по голям шанс за хората в колата да останат живи.Коментиран от #61
10:55 26.01.2020
16 Коmapak
До коментар #9 от "Някой си":
Която и кола да я уцелиш със 150+ на правилното място няма да издържи. Не защитавам тесла в никакъв случай, просто отбелязвам. В Германия преди години едно ферари влезло в гора с над 300. Двигателят му беше на 200м. от основата. Искаш да кажеш, че ферари не са здрави по тази логика.Коментиран от #19
10:56 26.01.2020
17 Някой си
До коментар #12 от "Къде гледа ... реклама на ВАЗ или Лукойл":
Не ми се търси, из туитъра някъде е, можеш да си потърсиш и сам!10:57 26.01.2020
18 Онзи
10:57 26.01.2020
19 Някой си
До коментар #16 от "Коmapak":
В градско движение беше, а на другата кола имаше някоя и друга драскотина и хлътнало.Едва ли е било със 150 в града.
Коментиран от #25, #30, #67
10:59 26.01.2020
20 бмв
11:03 26.01.2020
21 Borislav Popov
До коментар #9 от "Някой си":
Забравих в предния си коментар да кажа, че Тесла в последния краш тест, който се състоя в края на миналата година, показа отличен резултат, оценка 5 по петобалната система. Всичко това може да се провери много лесно в интернета, така, че не разбирам как можеш да пишеш тук глупости, че Тесла не би издържала никакъв краш тест!11:04 26.01.2020
22 gggw
11:12 26.01.2020
23 Blackthorn
11:16 26.01.2020
24 Blackthorn
До коментар #4 от "Borislav Popov":
Ще приключи само и единствено, защото светът такъв, какъвто го познаваме ще приключи!Коментиран от #38
11:17 26.01.2020
25 Коmapak
До коментар #19 от "Някой си":
Нали разбираш, че с 80 при такъв удар няма така самурайски да я отреже. В статията пишеше 200, но ако беше така щетите по нисана щяха да са фрапиращи. Не си много прав за краш тестовете на електрическите спрямо конвенционалните коли. Не си представяй, че ВАГ правят странични краш тестове с над 100км/ч.11:19 26.01.2020
26 Аз пиша
Коментиран от #64
11:19 26.01.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Грешен отговор
До коментар #3 от "Вариатор":
Тези милиони коли нищо не значат вече. От тази година започват с глобите. Всяка марка с въглероден двуокис на 95 грама на км. ще плаща глоба от 95 евро на грам над тези 95 грама на всяка кола. Така че колкото повече продава повече глоби ще плаща, ако не покрива нормите. Как ще ги покрива? Като увеличава продажбите на електрички! НОоо, електричките трябва да се купуват! Ако не се купуват цените им ще паднат, даже ще продават на загуба! Защо? Защото загуба от цената на електричката е много по-малка от глобите които ще получат!Коментиран от #32, #33
11:24 26.01.2020
30 Borislav Popov
До коментар #19 от "Някой си":
Хайде стига си се правил тук на улав, намери статията, тук в следващата страница и виж, че става въпрос за по висока от 150 км. в час скорост - Oчeвидци твърдят, чe шoфьoрът нa "ниcaнa" e кaрaл c близo 200 км/ч.Коментиран от #31
11:25 26.01.2020
31 Някой си
До коментар #30 от "Borislav Popov":
Не става въпрос за тази статия.Току що го гледах пак, в платформа за видеосподеляне на фейса е, за съжаление не знам как да сложа линк тук през телефона.
Коментиран от #34
11:36 26.01.2020
32 Коmapak
До коментар #29 от "Грешен отговор":
Нали е ясно, че производителя няма да плаща глобата а ще я натовари на клиента? Не познавам разумен човек, който ще я извади от собствената си печалба. Всички леки коли ще поскъпнат. Това не знам в каква степен се отразява на българина, който така или иначе кара 5+ годишна кола на която гаранцията и експлоатационния срок са изтекли. Т. е. тези 2500-4500 Евро увеличение ще ги разберем след 10 годишно обезценяване.Коментиран от #58
11:39 26.01.2020
33 Да бъда по-ясен
До коментар #29 от "Грешен отговор":
Да допълня, че за всяка кола например от 190 гр. на км. трябва да се продаде една електрическа за да няма глоби на нея. Ако не продадат, глобата за останалите 95 грама е 9025 евро.11:41 26.01.2020
34 Borislav Popov
До коментар #31 от "Някой си":
Е и, каква марка е там колата, която е ударила Теслата, къде се е случило ?? Струва ми се че ти просто нагло лъжеш, не знаел той как да даде линк, бла, бла..)Коментиран от #36, #48
11:42 26.01.2020
35 ar146ts
Коментиран от #37, #39
11:48 26.01.2020
36 Коmapak
До коментар #34 от "Borislav Popov":
Може вече да има и друга разрязана тесла😁 Все пак почти милион коли се движат по пътищата и се случва какво ли не. Умрях от смях как една кифла търсеше къде да зареди бензин в теслата си. Е кажи ми колко трябва да си прост?! Има 85000 $ за тесла и няма акъл за 1 долар... 😂😂😂Коментиран от #40
11:51 26.01.2020
37 Не е само Нокия
До коментар #35 от "ar146ts":
А някой помни ли, Кодак? Бяха най - големите във фотографските хартия, фотоапарати и т. н. Но останаха в историята защото техните фотоапарати бяха лентовите, които спряха да се използват. Не се ориентираха, че хората минаха на цифрови фотоапарати! Та и те бяха големи.11:52 26.01.2020
38 Borislav Popov
До коментар #24 от "Blackthorn":
Хайде да не изпадаме в крайности, времето ще покаже, но чак пък света да приключи, не ми се вярва.11:55 26.01.2020
39 Komapak
До коментар #35 от "ar146ts":
Пътя на нокиа свърши когато ги купи Майкрософт. Фолксваген няма кой да ги купи. А при голямо държавно участие ще им измислят някоя вратичка. Даже се съмнявам, че има такава вратичка, но ние сме зле информирани. Интересни времена за предвижването ни предстоят без съмнение. Ама не искам тротинетка!!!!!!12:00 26.01.2020
40 Borislav Popov
До коментар #36 от "Коmapak":
Може и да има, но се съмнявам понеже няма за това новина, нали знаеш, че медиите не ги попускат такива "гафове " на Тесла.Коментиран от #42, #44
12:26 26.01.2020
41 Гост
До коментар #9 от "Някой си":
Тесла е най сигурния в краш тестовете автомобил.12:29 26.01.2020
42 Komapak
До коментар #40 от "Borislav Popov":
Гафа не е на Тесла, а на нисана. Освен това съм виждал катастрофа с 200+ в Германия. Знам какво се случва. Кадрите от монитора са едни на живо картинката е потресаваща. По интересно е че колата беше бмв и на човека абсолютно нищо му нямаше. Отделно от това видях нещо изключително странно. Един Фиат и един пасат се бяха запалили на пътя през 200-300м. един от друг. Та така за незапалимите ДВГ.....12:36 26.01.2020
43 Незнайко от Слънчевия град
Коментиран от #46
12:38 26.01.2020
44 Komapak
До коментар #40 от "Borislav Popov":
Търговците на електричките са изключително агресивни. Реших да убия време и влезнах да разгледам един ягуар. Само гледах. Понеже не обелих дума ме замериха с десетки статистики и безумни приказки само и само да си го купя. Аз очевидно нямам 65000евро, поне нямам такъв вид. Когато започнаха да развалят витрината 3/4м. вече реагирах. Може и на персонала да му е доскучало и е решил да се позабавлява, може и скрита камера да е, но факта си е факт. Апропо чудесен SUV е... 😊12:45 26.01.2020
45 Чавдар
12:51 26.01.2020
46 Коmapak
До коментар #43 от "Незнайко от Слънчевия град":
Щели да ги монтират в дома ти за още 5г. 😁😁😁Докато руснаците си направят завода за рециклиране. Завидяха на Украйна за Чернобил. Там Германия дотук за отпадъци е дала 4млрд. Евро. Очакванията са, че на площадката на Чернобил място има и доставките на радиоактивен отпадък тепърва ще бъдат огромни. Германия поетапно започва да вади от употреба АЕЦ.12:51 26.01.2020
47 Boxer 3.0
Клиентите на ВАГ групата да му мислят! Имат да събират 110 милиарда!
13:07 26.01.2020
48 Някой си
До коментар #34 от "Borislav Popov":
Пробвай Tesla vs GTA race & crash!Tesla get split in half. Insane
Коментиран от #49, #50
13:28 26.01.2020
49 Някой си
До коментар #48 от "Някой си":
Във фейса търсете това и после пак тук да видим кой лъже и си измисля :)Не ми се включва компа, там мога да сложа оригинален линк.
13:32 26.01.2020
50 Borislav Popov
До коментар #48 от "Някой си":
Казах ти вече, ей, не се прави тук на улав ! Толкова ли не виждаш, че това което ти показваш и тукашната, от оня ден новина са едно и също ?? Бял Нисан ГТР, удря Тесла и рикошира в червен Форд Мустанг, сложи си очилата и изгледай по внимателно видеото от линка, който си дал и изгледай видеото от тази новина и стига си се излагал тука. https://fakti.bg/avto/440492-gt-r-otnese-polovin-tesla13:58 26.01.2020
51 Някой си
Коментиран от #52, #53
14:02 26.01.2020
52 Borislav Popov
До коментар #51 от "Някой си":
Въпроса е, че ти сам тук твърдеше, че аварията от тукашната новина и тази авария за която ти тук пелтечиш, били 2 различни. Сега убеди ли се, че не си прав ? А що се отнася за преполовената Тесла, в коментар № 15 съм ти обяснил причината, заради която се е преполовила.14:14 26.01.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Nick
Коментиран от #56, #57
15:07 26.01.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Госあ
До коментар #55 от "Nick":
А Дасо и CEA вече имплементират водородните клетки в авиацията.15:28 26.01.2020
58 pepy
До коментар #32 от "Коmapak":
"... Нали е ясно, че производителя няма да плаща глобата..."Шефът на VW е прав и въпросът не е само до глобите:
2027 - Австрия, в обществените поръчки без коли с ДВГ;
2030 - Ирландия, без дизелови и бензинови коли.
Много столици и градове започнаха да забраняват колите с ДВГ в определени дни, зони и т.н.
16:02 26.01.2020
59 мДа
19:41 26.01.2020
60 Шумахер
19:44 26.01.2020
61 мДа
До коментар #15 от "Borislav Popov":
Недей да говориш глупости, момче. Да не се опитваш да ни кажеш, че Теслата е с шаси тип монокок, като на повечето нови Ламбота и Ферарита? Хайде малко по-сериозно със сравненията, моля те.Коментиран от #62
19:47 26.01.2020
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Аууууу
Коментиран от #65
22:16 26.01.2020
64 goni
До коментар #26 от "Аз пиша":
Майтапчия!:) Карам си аз танка и гледам тока привършва!:) Ама, няма страшно!:) Еи сега ще дойде една цистерна с ток и ще заредя!:) Разбира се единственият танк, който може да върви на ток е детска играчка!:) Ама, и там трябва да сменяш батериите!:)08:18 27.01.2020
65 Komapak
До коментар #63 от "Аууууу":
Колега, за ВАГините или добро или нищо. Ще бъдеш цензуриран! А иначе споменатите от теб факти са си точно така.10:57 27.01.2020
66 Ганьо от Ловеч
11:53 27.01.2020
67 Gtrrrrr
До коментар #19 от "Някой си":
Gtr-а беше смазан ква драскотина и хлътнало21:16 29.01.2020