26 Януари, 2020 10:30 8 456 67

Според шефа на VW ерата на традиционните автопроизводители е приключила

  • vw-
  • volkswagen

Автомобилната индустрия се променя. Ford ще произвежда електрически Mustang с четири врати. GM може да възкреси Hummer като марка за електрически SUV-та. Google пък разработва автономни автомобили. Времената са странни, а според изпълнителния директор на VW Херберт Дис компанията му би могла да тръгне по пътя на Nokia, в случай, че не се адаптира достатъчно бързо. Производителите на автомобили са под огромен натиск и бъдещото им финансово оцеляване може да бъде застрашено.

 
Дис изрази съмнения относно способността на VW да се адаптира към бързо променящата се индустрия, заявявайки пред висшите мениджъри на компанията, че ерата на класическите автоконцерни е приключила.

В момента производителите се надпреварват в технологичните иновации, срещайки нетипична конкуренция от Силициевата долина, която невинаги е фокусирана върху незабавна печалба. На всичкото отгоре VW и други производители са изправени пред все по-строги регулации за вредните емисии и повишаване на стандартите за безопасност, като успоредно се налага да разработват автономни и електрически коли, при това едновременно.

Част от плана на немския автоконцерн за развитие се състои в повишаване на пазарната му капитализация от сегашните му 91 милиарда евро до 200 милиарда евро. Това означава, че автопроизводителят ще се стреми да намали разходите си и да инвестира предимно в нови технологии. Според Херберт Дис VW може да спести пари от дейността си в Германия. Компанията ще отделя по-малко средства за проучване и развитие на горивни клетки, докато същевременно намалява разходите си чрез услугите си за мобилност.

През предстоящото десетилетие може да имаме възможността да наблюдаваме и изпитаме сеизмични промени в автоиндустрията. Електрическите и самоуправляващите се автомобили могат да направят чудеса за намаляване на замърсяването на въздуха и безопасността. Този технологичен възход обаче би означавал вероятно по-малко автосервизи и по-малко възможности за работа в бранша.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грета T

    16 30 Отговор
    Заради петрола и США големите производители на коли не искат да преминават на хибридни двигатели! :\
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Вариатор

    25 17 Отговор
    С този ресурс който имат да немогат да се справят хахаха.Фолкс с ваген продава над 10млн автомобили годишно,има над 100 предприятия във 27 различни страни и разполага със повече от 600 000 работници !!!!
    Я пак моля!!!!!

    Коментиран от #29

  • 4 Borislav Popov

    23 16 Отговор
    Още не е приключила но в близкото бъдеще, на там отива работата и няма да приключи напълно, а само ще настъпят промени в полза на електричките.

    Коментиран от #24

  • 5 Коmapak

    29 10 Отговор
    Май тесла сериозно ги стресна след като вече открито коментира темата. Според мен е по-добре късно отколкото никога! Прекалено много време отделиха на новия си завод в Турция ли да е, в България ли да е.... А то се оказа, че въобще не трябвало ДВГ завод да правят а батерии... Доста по неудобно е предвижването в момента, но до една година няма да е така.

    Коментиран от #9

  • 6 Въглеводородораст

    20 13 Отговор
    Тоа не разбира!Нашите двг капацитети и хибридни ибрици в следващите коментари ще ви обяснят къде греши.
  • 7 Някой си

    24 24 Отговор
    Чакай да започнат да горят като факли и тогава ще видим, и икономия и екология.
  • 8 Сибирски анадолец

    22 30 Отговор
    Усещате ли как диваците от Северна Азия, ще продават само в Африка високо въглеродните си, високотехнологични ресурси...?! Е, поради исторически обременености и суеверия, балканските примати може да карат и Лада на брикети, докато отровят кокошките си на двора.

    Коментиран от #54

  • 9 Някой си

    31 25 Отговор

    До коментар #5 от "Коmapak":

    Гледах една снимка на блъсната тесла скоро. Задницата разделена от предницата точно по заварките......кой е допуснал подобна кола на пътя ми е много интересно.
    Тесла не би издържала никакъв краш тест!

    Коментиран от #12, #15, #16, #21, #41

  • 10 Etnolog

    24 14 Отговор
    Стига философии, бъдещето е предначернтано. Петролните държави и тези с лошо екологично производство, няма да имат пазар в Европа... Бай Ганю не го бръснат за слива, той вика слава на Вова и си мисли , че е екологичен...
  • 11 Тоя е пич

    29 9 Отговор
    за разлика от оня алчен дядка Пиех който създаде Дизелгейт и докато пукна все вярваше,че VAG вечно ще печели от жалките си тракащи печки.Ако на истина има амбициите да поведе концерна в посоката на съвременните технологии може и да спаси фалита.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Антиелектрика

    36 8 Отговор
    То и за най-скараните с математиката е ясно, че с налаганите санкции и забрани, няма смисъл да се правят автомобили в сегашния им вид.
    Въпросът е, че VW не знаят какво да правят, защото те иновации нямат в никакви области. Сега се ослушват, защото стратегията им е само на сигурно да играят, но тогава може да се окаже твърде късно.
    Нито разработват водородни автомобили, нито изграждат зарядни станции, за да им предпочита някой електричките.
    Лично според мен ЕС си направи страшно сепуко, но такъв е живота.

    Коментиран от #27

  • 14 Госあ

    22 14 Отговор
    Ети бе, гледах че скапаните тесли са по мръсни дори от класически двг. https://www.emissionsanalytics.com/news/hybrids-are-better а оня със сметките от 5ти клас, да пише на хората с публикацията, че грешат, щото изобщо няма да си губя времето с елементарните му разсъждения.
  • 15 Borislav Popov

    20 13 Отговор

    До коментар #9 от "Някой си":

    Гледал си ти ама нищо не разбираш, почти всички високотехнологични коли, като Ферари, Ламборджини и други, така се разчленяват след силен удар. Специално са изготвени по този начин, понеже така има по голям шанс за хората в колата да останат живи.

    Коментиран от #61

  • 16 Коmapak

    20 3 Отговор

    До коментар #9 от "Някой си":

    Която и кола да я уцелиш със 150+ на правилното място няма да издържи. Не защитавам тесла в никакъв случай, просто отбелязвам. В Германия преди години едно ферари влезло в гора с над 300. Двигателят му беше на 200м. от основата. Искаш да кажеш, че ферари не са здрави по тази логика.

    Коментиран от #19

  • 17 Някой си

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Къде гледа ... реклама на ВАЗ или Лукойл":

    Не ми се търси, из туитъра някъде е, можеш да си потърсиш и сам!
  • 18 Онзи

    21 8 Отговор
    След 1.8t vag не може да произведе нищо което да изкара до смяна на ангренаж или верига без основен ремонт на двигателя.Дизелите им са от зле по-зле,глави вода масло и ремонти за хиляди.Колко от вас имат познати,коита да карат VAG след 2010г?Че и по големите градове голф 5-6 са рядкост...Добре че 2121 взеха некакви бройки да се знае,голфа все още не е умрел напълно
  • 19 Някой си

    7 6 Отговор

    До коментар #16 от "Коmapak":

    В градско движение беше, а на другата кола имаше някоя и друга драскотина и хлътнало.
    Едва ли е било със 150 в града.

    Коментиран от #25, #30, #67

  • 20 бмв

    6 3 Отговор
    Значи и те са приключели!
  • 21 Borislav Popov

    22 4 Отговор

    До коментар #9 от "Някой си":

    Забравих в предния си коментар да кажа, че Тесла в последния краш тест, който се състоя в края на миналата година, показа отличен резултат, оценка 5 по петобалната система. Всичко това може да се провери много лесно в интернета, така, че не разбирам как можеш да пишеш тук глупости, че Тесла не би издържала никакъв краш тест!
  • 22 gggw

    9 3 Отговор
    според мен трябва да се направи "open source" автомобил. да може да се настройва и променя всичко
  • 23 Blackthorn

    1 1 Отговор
    Ще има да взема!
  • 24 Blackthorn

    8 7 Отговор

    До коментар #4 от "Borislav Popov":

    Ще приключи само и единствено, защото светът такъв, какъвто го познаваме ще приключи!

    Коментиран от #38

  • 25 Коmapak

    5 4 Отговор

    До коментар #19 от "Някой си":

    Нали разбираш, че с 80 при такъв удар няма така самурайски да я отреже. В статията пишеше 200, но ако беше така щетите по нисана щяха да са фрапиращи. Не си много прав за краш тестовете на електрическите спрямо конвенционалните коли. Не си представяй, че ВАГ правят странични краш тестове с над 100км/ч.
  • 26 Аз пиша

    15 5 Отговор
    Акумулаторите автомобили нямат толкова енергия колкото класическите. Което си е сериозен проблем ограничаващ използването им. Ако бяха равностойни или по-добри, военните отдавна да бяха ги внедрили.

    Коментиран от #64

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Грешен отговор

    18 4 Отговор

    До коментар #3 от "Вариатор":

    Тези милиони коли нищо не значат вече. От тази година започват с глобите. Всяка марка с въглероден двуокис на 95 грама на км. ще плаща глоба от 95 евро на грам над тези 95 грама на всяка кола. Така че колкото повече продава повече глоби ще плаща, ако не покрива нормите. Как ще ги покрива? Като увеличава продажбите на електрички! НОоо, електричките трябва да се купуват! Ако не се купуват цените им ще паднат, даже ще продават на загуба! Защо? Защото загуба от цената на електричката е много по-малка от глобите които ще получат!

    Коментиран от #32, #33

  • 30 Borislav Popov

    12 3 Отговор

    До коментар #19 от "Някой си":

    Хайде стига си се правил тук на улав, намери статията, тук в следващата страница и виж, че става въпрос за по висока от 150 км. в час скорост - Oчeвидци твърдят, чe шoфьoрът нa "ниcaнa" e кaрaл c близo 200 км/ч.

    Коментиран от #31

  • 31 Някой си

    0 7 Отговор

    До коментар #30 от "Borislav Popov":

    Не става въпрос за тази статия.
    Току що го гледах пак, в платформа за видеосподеляне на фейса е, за съжаление не знам как да сложа линк тук през телефона.

    Коментиран от #34

  • 32 Коmapak

    11 3 Отговор

    До коментар #29 от "Грешен отговор":

    Нали е ясно, че производителя няма да плаща глобата а ще я натовари на клиента? Не познавам разумен човек, който ще я извади от собствената си печалба. Всички леки коли ще поскъпнат. Това не знам в каква степен се отразява на българина, който така или иначе кара 5+ годишна кола на която гаранцията и експлоатационния срок са изтекли. Т. е. тези 2500-4500 Евро увеличение ще ги разберем след 10 годишно обезценяване.

    Коментиран от #58

  • 33 Да бъда по-ясен

    5 2 Отговор

    До коментар #29 от "Грешен отговор":

    Да допълня, че за всяка кола например от 190 гр. на км. трябва да се продаде една електрическа за да няма глоби на нея. Ако не продадат, глобата за останалите 95 грама е 9025 евро.
  • 34 Borislav Popov

    5 4 Отговор

    До коментар #31 от "Някой си":

    Е и, каква марка е там колата, която е ударила Теслата, къде се е случило ?? Струва ми се че ти просто нагло лъжеш, не знаел той как да даде линк, бла, бла..)

    Коментиран от #36, #48

  • 35 ar146ts

    17 1 Отговор
    Много е прав шефа на VW като споменава NOKIA.Според мен направо са тръгнали по техният път.

    Коментиран от #37, #39

  • 36 Коmapak

    14 3 Отговор

    До коментар #34 от "Borislav Popov":

    Може вече да има и друга разрязана тесла😁 Все пак почти милион коли се движат по пътищата и се случва какво ли не. Умрях от смях как една кифла търсеше къде да зареди бензин в теслата си. Е кажи ми колко трябва да си прост?! Има 85000 $ за тесла и няма акъл за 1 долар... 😂😂😂

    Коментиран от #40

  • 37 Не е само Нокия

    29 1 Отговор

    До коментар #35 от "ar146ts":

    А някой помни ли, Кодак? Бяха най - големите във фотографските хартия, фотоапарати и т. н. Но останаха в историята защото техните фотоапарати бяха лентовите, които спряха да се използват. Не се ориентираха, че хората минаха на цифрови фотоапарати! Та и те бяха големи.
  • 38 Borislav Popov

    7 2 Отговор

    До коментар #24 от "Blackthorn":

    Хайде да не изпадаме в крайности, времето ще покаже, но чак пък света да приключи, не ми се вярва.
  • 39 Komapak

    14 5 Отговор

    До коментар #35 от "ar146ts":

    Пътя на нокиа свърши когато ги купи Майкрософт. Фолксваген няма кой да ги купи. А при голямо държавно участие ще им измислят някоя вратичка. Даже се съмнявам, че има такава вратичка, но ние сме зле информирани. Интересни времена за предвижването ни предстоят без съмнение. Ама не искам тротинетка!!!!!!
  • 40 Borislav Popov

    5 2 Отговор

    До коментар #36 от "Коmapak":

    Може и да има, но се съмнявам понеже няма за това новина, нали знаеш, че медиите не ги попускат такива "гафове " на Тесла.

    Коментиран от #42, #44

  • 41 Гост

    7 10 Отговор

    До коментар #9 от "Някой си":

    Тесла е най сигурния в краш тестовете автомобил.
  • 42 Komapak

    5 7 Отговор

    До коментар #40 от "Borislav Popov":

    Гафа не е на Тесла, а на нисана. Освен това съм виждал катастрофа с 200+ в Германия. Знам какво се случва. Кадрите от монитора са едни на живо картинката е потресаваща. По интересно е че колата беше бмв и на човека абсолютно нищо му нямаше. Отделно от това видях нещо изключително странно. Един Фиат и един пасат се бяха запалили на пътя през 200-300м. един от друг. Та така за незапалимите ДВГ.....
  • 43 Незнайко от Слънчевия град

    19 8 Отговор
    Струва ми се, че ентусиазмът по електрическите коли е силно надценен. Сега се чудим какво да правим с камарите стари гуми. Като прибавим към тях и камарите токсични стари батерии от десетки милиони коли ако минем само на тях не ми се мисли. Първо или най-малко успоредно с разработката на една технология трябва да върви и разработката на рециклиращата индустрия за тези технологии. Сега ни агитират да не изхвърляме една батерийка ААА в контейнерите а какво да кажем за батериите от един автомобил.

    Коментиран от #46

  • 44 Komapak

    7 6 Отговор

    До коментар #40 от "Borislav Popov":

    Търговците на електричките са изключително агресивни. Реших да убия време и влезнах да разгледам един ягуар. Само гледах. Понеже не обелих дума ме замериха с десетки статистики и безумни приказки само и само да си го купя. Аз очевидно нямам 65000евро, поне нямам такъв вид. Когато започнаха да развалят витрината 3/4м. вече реагирах. Може и на персонала да му е доскучало и е решил да се позабавлява, може и скрита камера да е, но факта си е факт. Апропо чудесен SUV е... 😊
  • 45 Чавдар

    12 14 Отговор
    Вибратори не ни трябва . Да си ги карат еко дебилите , които мислят че тва е еко кола .
  • 46 Коmapak

    4 3 Отговор

    До коментар #43 от "Незнайко от Слънчевия град":

    Щели да ги монтират в дома ти за още 5г. 😁😁😁Докато руснаците си направят завода за рециклиране. Завидяха на Украйна за Чернобил. Там Германия дотук за отпадъци е дала 4млрд. Евро. Очакванията са, че на площадката на Чернобил място има и доставките на радиоактивен отпадък тепърва ще бъдат огромни. Германия поетапно започва да вади от употреба АЕЦ.
  • 47 Boxer 3.0

    15 0 Отговор
    Познайте кой ще финансира увеличението на капитализацият от 90 на 200 милиарда.
    Клиентите на ВАГ групата да му мислят! Имат да събират 110 милиарда!
  • 48 Някой си

    1 2 Отговор

    До коментар #34 от "Borislav Popov":

    Пробвай Tesla vs GTA race & crash!
    Tesla get split in half. Insane

    Коментиран от #49, #50

  • 49 Някой си

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Някой си":

    Във фейса търсете това и после пак тук да видим кой лъже и си измисля :)
    Не ми се включва компа, там мога да сложа оригинален линк.
  • 50 Borislav Popov

    3 3 Отговор

    До коментар #48 от "Някой си":

    Казах ти вече, ей, не се прави тук на улав ! Толкова ли не виждаш, че това което ти показваш и тукашната, от оня ден новина са едно и също ?? Бял Нисан ГТР, удря Тесла и рикошира в червен Форд Мустанг, сложи си очилата и изгледай по внимателно видеото от линка, който си дал и изгледай видеото от тази новина и стига си се излагал тука. https://fakti.bg/avto/440492-gt-r-otnese-polovin-tesla
  • 51 Някой си

    2 7 Отговор
    Въпросът е - РАЗПОЛОВЕНА ЛИ Е ТЕСЛАТА ПО ФАБРИЧНИТЕ ШЕВОВЕ?

    Коментиран от #52, #53

  • 52 Borislav Popov

    6 4 Отговор

    До коментар #51 от "Някой си":

    Въпроса е, че ти сам тук твърдеше, че аварията от тукашната новина и тази авария за която ти тук пелтечиш, били 2 различни. Сега убеди ли се, че не си прав ? А що се отнася за преполовената Тесла, в коментар № 15 съм ти обяснил причината, заради която се е преполовила.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Nick

    2 1 Отговор
    Go to hydrogen fuel, you can have the same format but with ZERO emmisions.

    Коментиран от #56, #57

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Госあ

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Nick":

    А Дасо и CEA вече имплементират водородните клетки в авиацията.
  • 58 pepy

    16 5 Отговор

    До коментар #32 от "Коmapak":

    "... Нали е ясно, че производителя няма да плаща глобата..."

    Шефът на VW е прав и въпросът не е само до глобите:

    2027 - Австрия, в обществените поръчки без коли с ДВГ;
    2030 - Ирландия, без дизелови и бензинови коли.

    Много столици и градове започнаха да забраняват колите с ДВГ в определени дни, зони и т.н.
  • 59 мДа

    9 3 Отговор
    Джендърски времена настанаха.
  • 60 Шумахер

    4 4 Отговор
    Нищо ново, това Ганчев със завода в Ловеч отдавна го разбра
  • 61 мДа

    5 4 Отговор

    До коментар #15 от "Borislav Popov":

    Недей да говориш глупости, момче. Да не се опитваш да ни кажеш, че Теслата е с шаси тип монокок, като на повечето нови Ламбота и Ферарита? Хайде малко по-сериозно със сравненията, моля те.

    Коментиран от #62

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Аууууу

    8 2 Отговор
    Нещо не ми се връзват нещата тука! Фолк с Ваген и прогрес, иновации и нови технолбогии?!? че те до преди по-малко от 10 години още си правеха дизелите с допотопната технология с помпа-дуза, докато света се развиваше и повечето производители тогава бяха минали даже на 2-ро поколение комънрейл.... В последствие и вагените минаха на комънрейл тихомълком, без много шум! Та пак питам вагени и развитие, нови технологии? СМЯХ!!!

    Коментиран от #65

  • 64 goni

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "Аз пиша":

    Майтапчия!:) Карам си аз танка и гледам тока привършва!:) Ама, няма страшно!:) Еи сега ще дойде една цистерна с ток и ще заредя!:) Разбира се единственият танк, който може да върви на ток е детска играчка!:) Ама, и там трябва да сменяш батериите!:)
  • 65 Komapak

    3 1 Отговор

    До коментар #63 от "Аууууу":

    Колега, за ВАГините или добро или нищо. Ще бъдеш цензуриран! А иначе споменатите от теб факти са си точно така.
  • 66 Ганьо от Ловеч

    3 1 Отговор
    чак сега разбрах, защо Ганчев избърза да затвори завода в Ловеч
  • 67 Gtrrrrr

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Някой си":

    Gtr-а беше смазан ква драскотина и хлътнало