13 Ноември, 2024 10:48 1 834 10

Volkswagen започва да произвежда автомобили на китайска платформа

  • volkswagen-
  • платформа-
  • китай

Първият такъв модел ще бъде пуснат в продажба през 2026 година

Volkswagen започва да произвежда автомобили на китайска платформа - 1

Volkswagen ще се откаже от собствената си MEB платформа в Китай. Предприятието Volkswagen Anhui, три четвърти от което са собственост на германците, ще започне да произвежда електрически автомобили на базата на архитектурата CEA (China Electrical Architecture), разработена съвместно с китайската XPeng.

Според вътрешни лица от компанията, причината за преминаването към друга платформа са слабите продажби на кросоувърите от семейството ID. Първият Volkswagen с платформа CEA ще излезе от поточната линия в края на 2025 година и ще започне да се продава през 2026-а.

Volkswagen планираше да пусне няколко модела на платформата MEB, но сега тези планове очевидно са преразгледани: следващата кола на европейската архитектура, която вече беше в процес на разработка, беше отложена. Нейното място ще бъде заето от нов продукт на китайска платформа. Общо до 2026 г. Volkswagen Anhui щеше да пусне четири нови продукта.

VW стартира продажбите на автомобили ID Unix през юли, но оттогава са продадени само няколкостотин копия - слаб резултат за огромния китайски автомобилен пазар. Началната цена е 209 900 юана (27 300 евро). Volkswagen се опитва да стимулира търсенето с промоции, включително отстъпка от 40 000 юана (5 000 евро) за покупки преди края на годината.

Очаква се преходът към китайската платформа да позволи на Volkswagen значително да намали цените, което би следвало (според германците) да привлече купувачи. Прогнозираната начална цена на автомобила в CEA е 140-180 хиляди юана, или 18 200 - 23 400 евро.

Междувременно новите продукти на Volkswagen са изненадващи по цена. Миниванът Multivan T7 със сложна тримоторна настройка и задвижване на всички колела получи цена от 70 670 евро. "Калифорнийският кемпер", ако не пестите от опции, с лекота може да струва повече от 100 хиляди евро.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 карате кид оригинала

    12 0 Отговор
    Това е признание, че Хпанг е по-напред от Воуксваджен с технологията. А Форд продължават да плащат, за да ползват вече бракуваната платформа iD 😄

    Коментиран от #5

  • 3 Тц, тц, тц

    15 0 Отговор
    Тежки времена за голфаджиите настанаха! Перник се готви за протести!

    Коментиран от #4

  • 4 Зевс

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "Тц, тц, тц":

    Защо бре, поне всички резервни части вече ще са оригинални, китайски :)
  • 5 Факт

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "карате кид оригинала":

    Е те затва ГМ ги бие като маче у ди рек
  • 6 Перник

    6 0 Отговор
    Предатели, аз се кълнях в швабите, купувам си 5 голфа 1.9tdi, да си имам до живот
  • 7 Гориил

    3 0 Отговор
    Това е началото на стагнация и деградация на германската автомобилна индустрия. За да запази детството, Германия няма нито инвестиции, нито природни ресурси. Американците физически не са в състояние да осигурят на Берлин втечнен газ в обещаните обеми Непрекъсната ураганна активност. проливни дъждове и бури доведоха до спиране на производството на нефт и газ на платформи в Мексиканския залив. Наскоро видях висококачествени сателитни снимки във вестник "Известия" на разрушените газопреработвателни заводи в Съединените щати, които Москва наблюдава внимателно.
  • 8 Варна 3

    0 0 Отговор
    Поредните боклуци за следващата година
  • 9 Ако

    1 0 Отговор
    Ако ще го продават в България, името АнХуй не е лошо да се смени.
  • 10 паси плачещият идиот

    1 0 Отговор
    Браво на VW !-----преди години беше създал специален Softwaren отдел като отдели около 5 Милиарда Евро и първоначално работиха около 2.500 програмни инженерии -- и накрая Нула, Нищо след 3 години труд затвориха отдела . На скорo бях прочел ,че ще произвежда Електрически трактори за Африка естествено батeриите и електрониката ще е Китайска а сега коли на тяхна платформа . Това е много добре ,че започнаха да разбират ,че времето на лидерство то им е вече история . " Или ще се качи на Китайският влак или ще бъдат премазан" друга алтернатива за Ханс няма .