8 Февруари, 2020 12:00 3 254 15

Според Bosch пикът на автопроизводството вече е достигнат

  • bosch-
  • авто

Глобалното автомобилно производство може вече да е достигнало своя връх. Това заяви изпълнителният директор на Robert Bosch Фолкмар Денър, обявявайки съкращение на работни места, за да се справи с 44-процентния спад в годишната си оперативна печалба, както и спада в търсенето на автомобили.

Очаква се през 2020-а глобалното автопроизводство да се свие за трета поредна година с 2,6 процента до 89 милиона превозни средства. "Това се дължи на спада в търсенето в Китай, Европа и САЩ. Възможно е да сме преминали пика на автомобилното производство“, каза Денър.

Той също така прогнозира, че авто индустрията ще се наслаждава на положителен ръст най-рано през 2025-а, докато за периода 2017-2020 тя се е свила с 10 милиона бройки.

От Bosch заявиха, че за 2019-а печалбата на концерна преди лихви и данъци (EBIT) е намаляла до 3 милиарда евро, което представлява спад от 44% в сравнение с тази от 2018-а, а именно 5.4 милиарда. Маржът на EBIT пък се е свил с 3 пункта до 4 процента заради по-слабото търсене в Китай и Индия.

Въпреки това, оборотът на компанията е останал стабилен през миналата година - 77.9 милиарда евро, тъй като Bosch съумя да се възползва от повишената сложност на превозните средства, което позволи на концерна да продава повече компоненти и системи на произведен автомобил.

Очаква се преминаването към електрическа автомобили да създаде нови възможности за концерна в по-дългосрочен план. В краткосрочен план обаче това ще се отрази на работните места. "Необходими са десет работници, за да се направи дизелова система за впръскване, трима за бензинова и само един за производство на електромотор", каза изпълнителният директор на Robert Bosch Фолкмар Денър.

В резултат на това компанията заяви, че когато е необходимо, ще бъдат направени корекции на персонала, включително по-кратко работно време, доброволни съкращения и пакети за обезщетения. Концерна обаче отказва да предостави глобална цифра за размера на редуциране на работни места.

Припомняме, че още миналата година Bosch намали броя на персонала си с 6 800 до 402 800 работници.

Компанията се надява да надхвърли 1 милиард евро в продажби на компоненти за електрически автомобили през тази година, заделяйки 500 милиона евро за инвестиции в електромобилност през 2020-а, заяви Денър.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Случаен

    22 2 Отговор
    Гонят печалба, нищо друго. Търсят откъде да спестят разходи
  • 2 Равносметка

    19 5 Отговор
    Почти всички компоненти по сегашните автомобили са от Китайски производители които ги правят на цени които никой не може да конкурира.Бош,Сименс,Лукас и още много големи Европейски производители ще закъсат много защото всеки предпочита да купува евтино отколкото качествено.

    Коментиран от #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 фффф

    9 9 Отговор
    Преминал е, ама пика на ДВГ автомобилите. Масово хората изчакват за ел. автомобил и от там е спадът. Бош са извън тази игра, но няма как да кажат на акционерите, че са проспали новият век и затова ги омайват с глупости. Иначе масово ще си продадат акциите и ще си купят на Тесла.

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 гост

    10 7 Отговор

    До коментар #5 от "Госта":

    Ти четеш ли какво ти пишат хората ?? За три години 10 милиона спад или над 10% от продажбите !! И очакват още пет години минимум да продължи , тоест още 15% поне или общо над 25 милиона броя по-малко продадени !!! Нали ти е ясно , че това е цялото годишно производство на ВАГ , Тойота и ГМ !!! И това ако не е срив , здраве му кажи !!! Пушилниците ще умрат до десет години максимум !!
  • 7 гост

    11 1 Отговор

    До коментар #2 от "Равносметка":

    От десетина години повечето неща с марка Бош са правени в Китай, особено пък на българския пазар. Нито горивните им системи, нито винтовертите, нито бойлерите им са правени от руси синеоки немци в горите на Тюрингия.
  • 8 фффф

    8 2 Отговор

    До коментар #5 от "Госта":

    Абе многоумник, защо като никой не се интересува от миксери, продажбите им се увеличават с геометрична прогресия и производителите не смогват, а ретро марките бележат срив?

    Коментиран от #12

  • 9 За старите истински коли

    10 1 Отговор
    Г-н Денър много кефи: "Нeoбхoдими ca дeceт рaбoтници, зa дa ce нaпрaви дизeлoвa cиcтeмa зa впръcквaнe, тримa зa бeнзинoвa и caмo eдин зa прoизвoдcтвo нa eлeктрoмoтoр"!Истината за бъдещето и неговата ефективност,който се приспособи първи и по-рано, ще спечели!Така че ,надлъгването се изостря!

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "За старите истински коли":

    И тая дизелова система е само ЕДНА от всичките системи за умиращото ДВГ , а другите искат не по-малко работници ! Да не говорим , че батерията също не иска повече работници от електромотора , ако въобще не се правят от роботи и двата !!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Госта

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "фффф":

    Аууу,любимата ти Тесла да,но като токът за джендърите като теб поскъпне в пъти и субсидиите от държавите секнат,тогава ще лапкаш пак мухи,аман от баламурници

    Коментиран от #15

  • 13 В е л и к и я

    3 2 Отговор
    Проблемът е в производството на най новите модели е , че са по некачествени , но и по скъпи от предходните .. Ще има да се молят с реклами да им купим боклуците .. !
  • 14 Зомби с квадратен волан

    2 1 Отговор
    Златният век на автомобила с ДВГ отмина и беше приблизително 1910-1990 г. Няма как 7,8 млрд души да имат личен автомобил. Електрификацията на личното превозно средство е правилната насока, но и тя е преходен етап към интегриран обществен транспорт. Не е гот, но при толкова население, няма как.
  • 15 Скъп ток дори без електрички в България

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Госта":

    1 евро в Германия, 63 евро в България + 10 евро такса ЗКО (Задължение към обществото) е цената на електроенергията днес!!! Е, как ще ги стигнем германците?! Каква да ни е индустрията и мисли ли някой за нея? Или приоритет е само спасяването на новия Кремиковци - ТЕЦ Марица Изток 2?”. Това написа във фейсбук председателят на КРИБ Кирил Домусчиев.

    Той е публикувал и карта с цените на тока за бизнеса в Европа

    Както виждаш, в Германия тока е 50% ВЕИ, но е сам можеш да сметнеш колко пъти по-евтин отколкото в България, където 50% от тока се произвежда от въглища, които упорито не искаме да изоставим. Изводите оставям на тебе.