Глобалното автомобилно производство може вече да е достигнало своя връх. Това заяви изпълнителният директор на Robert Bosch Фолкмар Денър, обявявайки съкращение на работни места, за да се справи с 44-процентния спад в годишната си оперативна печалба, както и спада в търсенето на автомобили.
Очаква се през 2020-а глобалното автопроизводство да се свие за трета поредна година с 2,6 процента до 89 милиона превозни средства. "Това се дължи на спада в търсенето в Китай, Европа и САЩ. Възможно е да сме преминали пика на автомобилното производство“, каза Денър.
Той също така прогнозира, че авто индустрията ще се наслаждава на положителен ръст най-рано през 2025-а, докато за периода 2017-2020 тя се е свила с 10 милиона бройки.
От Bosch заявиха, че за 2019-а печалбата на концерна преди лихви и данъци (EBIT) е намаляла до 3 милиарда евро, което представлява спад от 44% в сравнение с тази от 2018-а, а именно 5.4 милиарда. Маржът на EBIT пък се е свил с 3 пункта до 4 процента заради по-слабото търсене в Китай и Индия.
Въпреки това, оборотът на компанията е останал стабилен през миналата година - 77.9 милиарда евро, тъй като Bosch съумя да се възползва от повишената сложност на превозните средства, което позволи на концерна да продава повече компоненти и системи на произведен автомобил.
Очаква се преминаването към електрическа автомобили да създаде нови възможности за концерна в по-дългосрочен план. В краткосрочен план обаче това ще се отрази на работните места. "Необходими са десет работници, за да се направи дизелова система за впръскване, трима за бензинова и само един за производство на електромотор", каза изпълнителният директор на Robert Bosch Фолкмар Денър.
В резултат на това компанията заяви, че когато е необходимо, ще бъдат направени корекции на персонала, включително по-кратко работно време, доброволни съкращения и пакети за обезщетения. Концерна обаче отказва да предостави глобална цифра за размера на редуциране на работни места.
Припомняме, че още миналата година Bosch намали броя на персонала си с 6 800 до 402 800 работници.
Компанията се надява да надхвърли 1 милиард евро в продажби на компоненти за електрически автомобили през тази година, заделяйки 500 милиона евро за инвестиции в електромобилност през 2020-а, заяви Денър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Случаен
12:04 08.02.2020
2 Равносметка
Коментиран от #7
12:12 08.02.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 фффф
Коментиран от #5
15:27 08.02.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 гост
До коментар #5 от "Госта":
Ти четеш ли какво ти пишат хората ?? За три години 10 милиона спад или над 10% от продажбите !! И очакват още пет години минимум да продължи , тоест още 15% поне или общо над 25 милиона броя по-малко продадени !!! Нали ти е ясно , че това е цялото годишно производство на ВАГ , Тойота и ГМ !!! И това ако не е срив , здраве му кажи !!! Пушилниците ще умрат до десет години максимум !!17:35 08.02.2020
7 гост
До коментар #2 от "Равносметка":
От десетина години повечето неща с марка Бош са правени в Китай, особено пък на българския пазар. Нито горивните им системи, нито винтовертите, нито бойлерите им са правени от руси синеоки немци в горите на Тюрингия.18:11 08.02.2020
8 фффф
До коментар #5 от "Госта":
Абе многоумник, защо като никой не се интересува от миксери, продажбите им се увеличават с геометрична прогресия и производителите не смогват, а ретро марките бележат срив?Коментиран от #12
18:21 08.02.2020
9 За старите истински коли
Коментиран от #10
18:22 08.02.2020
10 гост
До коментар #9 от "За старите истински коли":
И тая дизелова система е само ЕДНА от всичките системи за умиращото ДВГ , а другите искат не по-малко работници ! Да не говорим , че батерията също не иска повече работници от електромотора , ако въобще не се правят от роботи и двата !!18:40 08.02.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Госта
До коментар #8 от "фффф":
Аууу,любимата ти Тесла да,но като токът за джендърите като теб поскъпне в пъти и субсидиите от държавите секнат,тогава ще лапкаш пак мухи,аман от баламурнициКоментиран от #15
22:38 08.02.2020
13 В е л и к и я
22:50 08.02.2020
14 Зомби с квадратен волан
15:44 09.02.2020
15 Скъп ток дори без електрички в България
До коментар #12 от "Госта":
1 евро в Германия, 63 евро в България + 10 евро такса ЗКО (Задължение към обществото) е цената на електроенергията днес!!! Е, как ще ги стигнем германците?! Каква да ни е индустрията и мисли ли някой за нея? Или приоритет е само спасяването на новия Кремиковци - ТЕЦ Марица Изток 2?”. Това написа във фейсбук председателят на КРИБ Кирил Домусчиев.Той е публикувал и карта с цените на тока за бизнеса в Европа
Както виждаш, в Германия тока е 50% ВЕИ, но е сам можеш да сметнеш колко пъти по-евтин отколкото в България, където 50% от тока се произвежда от въглища, които упорито не искаме да изоставим. Изводите оставям на тебе.
16:15 09.02.2020