Кметът на френската столица Ан Идалго се обяви против кросоувърите. Тя смята, че кросоувърите и SUV-тата замърсяват околната среда и представляват много по-голяма опасност по градските пътища от компактните коли.
Според The Times, Идалго ще внесе законопроект във френския Сенат, който ще даде на градските съвети правомощието да забраняват използването на определени частни превозни средства, като се имат предвид въпросните кросоувъри.
Законопроектът ще бъде внесен за разглеждане следващата седмица. Ако той бъде одобрен и влезе в сила, тогава не всички кросоувъри и всъдеходи ще бъдат обект на ограничения, а само тази от луксозните и премиум марки, като например Range Rover.
Те са обозначени в проекта като "4x4s de luxe" или “quatre-quatres de luxe” » (луксозни автомобили със задвижване на всички колела). Това включва бензинови и дизелови кросоувъри и SUV-та с тегло над 1.7 тона, както и електрически SUV-та по-тежки от два тона.
Според статистиката, цитирана от The Times, кросоувърите и SUV-тата, които могат да бъдат забранени, представляват около 25 процента от автомобилния парк на Париж. Това е поредната мярка срещу тежките автомобили, като преди това цената на паркирането за тежки кросоувъри и SUV-та в Париж беше увеличена.
В центъра на града тя се увеличи и сега е 18 евро на час срещу 6 евро за автомобили от другите класове. Освен това във френската столица има забрана за всички автомобили в центъра на града, освен ако собствениците им работят в този район, отиват там за пазаруване, на ресторант или музей.
Недоволството на парижани от големите автомобили нарасна от миналия месец, когато шофьор на SUV Mercedes-Benz уби 27-годишния колоездач Пол Вари. Шофьорът е обвинен в непредумишлено убийство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тъй шъй
15:52 13.11.2024
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
ЗАМЪРСЯВА ПОВЕЧЕ 🤔🤔🤔
15:54 13.11.2024
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
15:57 13.11.2024
4 Край
Коментиран от #11
16:03 13.11.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Техно
16:38 13.11.2024
7 Някой
16:57 13.11.2024
8 Смех
Хората най-сетне започнаха да се усещат. Колите трябва ДРАСТИЧНО да свалят размери и много килограми. Тогава могат и да си запазят двигателите с вътрешно горене, и да не замърсяваме допълнително природата с милиони тонове батерии. Вместо това да садим дървета, да влагаме повече в използване на природен газ, пропан-бутан, водород, синтетични горива и т.н. И на Земята наистина ще й олекне.
09:17 14.11.2024
9 Нормален
Коментиран от #10
11:26 14.11.2024
10 Не не
До коментар #9 от "Нормален":
C-HR не е джип, той е вдигната Корола, тежи не повече от 1500 кг.Коментиран от #13
17:08 14.11.2024
11 Миналата седмица се скапа хладилника
До коментар #4 от "Край":
и спешно трябваше да закупя друг. Доставката беше за след 3 дни и при това безплатна. Добре, че колата ми е една идея по-голяма и с помощта на приятел набутахме тежащия 85 кг. и висок 210 см. с кашоните хладилник в багажника на колата и си свърших работата. Ако беше забранено влизането на подобен автомобил в района, където живея ще да чакам 3 дни да ми доставят електроуреда.10:21 15.11.2024
12 ДрайвингПлежър
За съжаление мозъците на някои люде са вече толкова промити, че всяка откровено безумна идея намира поддръжници. Каква е разликата между 1700 кг и 1690 - историята мълчи
1700 килограма означава че всички коли не само СУВ с размери около 4,7 метра, което далеч не е голям автомобил и цитираните по-долу Тудри, Секвои и Рейнджове, минава под ножа на зеления тероризъм БЕЗУМИЕ!
21:25 16.11.2024
13 ДрайвингПлежър
До коментар #10 от "Не не":
Толкова, C-HR e 1500 кг +/- в зависимост от оборудването... ама това е 4,4 метра кола и ако си 120 килограма чичак в това нещо ще се чувстваш като сардина в консерва и ще искаш да минеш нагоре към нещо като РАВ-4, който не е голяма кола, 4,6, но спокойно подминава 1700 и стига над 1800 кг - и плащаш данък "Промит кметски мозък" защо?!21:32 16.11.2024