13 Ноември, 2024 15:42 1 623 13

Кметът на Париж иска забрана за SUV-та и кросоувъри

  • кросоувъри-
  • suv-
  • париж-
  • забрана
Кметът на Париж иска забрана за SUV-та и кросоувъри - 1
Снимка: Shutterstock

Кметът на френската столица Ан Идалго се обяви против кросоувърите. Тя смята, че кросоувърите и SUV-тата замърсяват околната среда и представляват много по-голяма опасност по градските пътища от компактните коли.

Според The ​​Times, Идалго ще внесе законопроект във френския Сенат, който ще даде на градските съвети правомощието да забраняват използването на определени частни превозни средства, като се имат предвид въпросните кросоувъри.

Законопроектът ще бъде внесен за разглеждане следващата седмица. Ако той бъде одобрен и влезе в сила, тогава не всички кросоувъри и всъдеходи ще бъдат обект на ограничения, а само тази от луксозните и премиум марки, като например Range Rover.

Те са обозначени в проекта като "4x4s de luxe" или “quatre-quatres de luxe” » (луксозни автомобили със задвижване на всички колела). Това включва бензинови и дизелови кросоувъри и SUV-та с тегло над 1.7 тона, както и електрически SUV-та по-тежки от два тона.

Според статистиката, цитирана от The Times, кросоувърите и SUV-тата, които могат да бъдат забранени, представляват около 25 процента от автомобилния парк на Париж. Това е поредната мярка срещу тежките автомобили, като преди това цената на паркирането за тежки кросоувъри и SUV-та в Париж беше увеличена.

В центъра на града тя се увеличи и сега е 18 евро на час срещу 6 евро за автомобили от другите класове. Освен това във френската столица има забрана за всички автомобили в центъра на града, освен ако собствениците им работят в този район, отиват там за пазаруване, на ресторант или музей.

Недоволството на парижани от големите автомобили нарасна от миналия месец, когато шофьор на SUV Mercedes-Benz уби 27-годишния колоездач Пол Вари. Шофьорът е обвинен в непредумишлено убийство.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъй шъй

    30 4 Отговор
    Марксистко-ленинистите в зелено, действат, но донякъде имат и малко право. Вчера видях новата Секвоя по улиците-нещо подобно на Хамър. Безумно, ненужно, за комплексирани хора. Размерите на тези средства за парадиране, станаха ограмни. Возят по един объркан индивид.
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 3 Отговор
    Таксата за паркиране на SUV е по-висока, защото паркираният SUV
    ЗАМЪРСЯВА ПОВЕЧЕ 🤔🤔🤔
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    16 4 Отговор
    Ако колоездачката бе убита от малка двувратка, щяха ли да скочат срещу миксерите 🤔❓
  • 4 Край

    20 9 Отговор
    Прав е човека - вън големите брутални камионо-динозавърски джипове от големите градове. Германците правят джипове с които да се подчертава доминацията на собствениците над другите хора. Това не са автомобили за превозване на хора това са паметници за мегаломанско его. грозни и никому ненужни планини от материал и конски сили.

    Коментиран от #11

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Техно

    14 3 Отговор
    Правилно. Робите нямат право на личен транспорт. Върти педалите и гледай портрета на Мао за лека нощ.
  • 7 Някой

    10 14 Отговор
    Луда крава! Що така? Знае ли колко съвременни SUV са по-икономични и по-малко вредни от повечето стари градски коли? Дискриминация ли ще извършва?
  • 8 Смех

    6 4 Отговор
    Значи тритонен "джип" БМВ или Ауди е по-икономичен и по-щадящ за природата от моя старичък Ярис 1.5 бензин, дето тежи 900 кила, нали? За малко да повярвам... :)

    Хората най-сетне започнаха да се усещат. Колите трябва ДРАСТИЧНО да свалят размери и много килограми. Тогава могат и да си запазят двигателите с вътрешно горене, и да не замърсяваме допълнително природата с милиони тонове батерии. Вместо това да садим дървета, да влагаме повече в използване на природен газ, пропан-бутан, водород, синтетични горива и т.н. И на Земята наистина ще й олекне.
  • 9 Нормален

    1 1 Отговор
    В Париж гъмжи от Toyota CH-R. Собствениците им ще се изкефят на кмета.

    Коментиран от #10

  • 10 Не не

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Нормален":

    C-HR не е джип, той е вдигната Корола, тежи не повече от 1500 кг.

    Коментиран от #13

  • 11 Миналата седмица се скапа хладилника

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Край":

    и спешно трябваше да закупя друг. Доставката беше за след 3 дни и при това безплатна. Добре, че колата ми е една идея по-голяма и с помощта на приятел набутахме тежащия 85 кг. и висок 210 см. с кашоните хладилник в багажника на колата и си свърших работата. Ако беше забранено влизането на подобен автомобил в района, където живея ще да чакам 3 дни да ми доставят електроуреда.
  • 12 ДрайвингПлежър

    0 0 Отговор
    Щото е безкрайно откачена зелена терористка момата. Акъл на зелено не вирее!
    За съжаление мозъците на някои люде са вече толкова промити, че всяка откровено безумна идея намира поддръжници. Каква е разликата между 1700 кг и 1690 - историята мълчи

    1700 килограма означава че всички коли не само СУВ с размери около 4,7 метра, което далеч не е голям автомобил и цитираните по-долу Тудри, Секвои и Рейнджове, минава под ножа на зеления тероризъм БЕЗУМИЕ!
  • 13 ДрайвингПлежър

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Не не":

    Толкова, C-HR e 1500 кг +/- в зависимост от оборудването... ама това е 4,4 метра кола и ако си 120 килограма чичак в това нещо ще се чувстваш като сардина в консерва и ще искаш да минеш нагоре към нещо като РАВ-4, който не е голяма кола, 4,6, но спокойно подминава 1700 и стига над 1800 кг - и плащаш данък "Промит кметски мозък" защо?!