Готови ли сте да дадете още един шанс на "мръсния" TDI на Volkswagen? Автопроизводителят се надява на това, тъй като излиза с нов дизелов двигател, който по негови думи е по-чист от всякога. Благодарение на иновативната нова система от два каталитични конвертора (SCR) и впръскване на AdBlue, което представлява 32.5% нетоксичен и незапалим уреен разтвор и 67.5% деминерализирана вода, VW предлага най-екологичния си TDI.
След дизеловия скандал, наричан още Дизелгейт, се спекулираше, че от Волфсбург ще се откажат изцяло от дизеловия агрегат. VW обаче ще продължи да произвежда ДВГ успоредно с електромобилите, в чието развитие инвестира огромни средства.
Наскоро автоконцернът представи изцяло новия си дизелов двигател EA 288 EVO заедно с иновативната си Twin-Dosing Technology. За да обясни системата, VW създаде анимирано видео, което показва как тя функционира.
EA 288 EVO разполага с два каталитични конвертора със собствена система за впръскване на AdBlue, необходим за намаляване на отделянето на азотни окиси, които бяха главният виновник за Дизелгейт.
Според VW новата Twin-Dosing система редуцира вредните емисии с над 80 процента. При впръскване на AdBlue в първия каталитичен конвертор, намиращ се в близост до двигателя, което му позволява да бъде загрят по-бързо, азотните оксиди се редуцират особено ефективно при ниски температури, като например, след като колата е запалила или по време на бавно градско каране. Това се дължи на факта, че SCR системата изисква определена температура, за да работи оптимално. Във втория каталитичен конвертор отново се впръсква AdBlue. Той, на свой ред, се намира под каросерията и е изключително ефективен при загрята кола или висока температура на двигателя, като например при шофиране с висока скорост. Тази двойна защита осигурява почти цялостно премахване на азотните окиси, правейки EA 288 EVO възможно най-чист.
Припомняме, че при впръскването на AdBlue при отработените газове в кaтaлитичния кoнвeртoр редуциращият агент (урея) се разгражда, комбинирайки се с пара, за да се образува амоняк, кoйтo рeaгирa c aзoтнитe oкиси и oт aуcпухa излизaт бeзврeдeн aзoт и вoднa пaрa.
VW вярва, че новият двигател EA 288 EVO ще даде на клиентите всички предимства, които предоставяха предишните TDI агрегати, но без вредните емисии. „Иновативната технология за двойно дозиране поставя нашите дизелови агрегати значително под текущите граници и дори под бъдещите граници, изисквани съгласно стандарта Euro 6d за отделените емисии на азотни оксиди. Следователно нашите TDI са не само изключително ефективни, мощни и генериращи голям въртящ момент - те също така допринасят и за по-чиста околна среда. Това ни прави много горди“, обяснява Маркус Кьоне, ръководител на разработката на дизелови агрегати във Volkswagen.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 jар
Коментиран от #7, #16, #59, #66, #71
13:13 08.02.2020
2 smeh
Коментиран от #35
13:16 08.02.2020
3 Кристовв
Коментиран от #28
13:18 08.02.2020
4 пейо
Коментиран от #54
13:19 08.02.2020
5 Гост
13:21 08.02.2020
6 Тошо
13:27 08.02.2020
7 Eee
До коментар #1 от "jар":
Къде ги видя тия 600км. Пробег при електричките с едно зараждане?И карал ли си електричка през зимата в минусови температури да видиш колко км. Ще си изминал?Коментиран от #9
13:43 08.02.2020
8 Гошко шофьорчето
13:55 08.02.2020
9 Поинтересувай се
До коментар #7 от "Eee":
Тесла Модел 3 вече се предлага дори с по висок пробег.Дори скоро имаше статия за Пежо което тази година ще се продава и също ще минава над 600км с едно зареждане.Коментиран от #10, #12
13:59 08.02.2020
10 Бачо Киро
До коментар #9 от "Поинтересувай се":
Ти не гледай тестовете в Калифорния... Нагоре по Мичиган около нулата и не могат вратите да си отворят по половин час, хем с подгряване... Баш модел 3. Да не говорим, че при по-сериозни температури и модел Х има изгорял точно от системата за подгряване... Тесла трябва да вземат хора, които да им оправят автомобилната част. Електрическата ясно, че са напред с материала. Но колата не е просто таблет и 4 колела. Имат елементарни проблеми които не съществуват дори при евтини или дърти коли... Ясно, че трябва да е красиво за толкова пари, но трябва и да е функционално при доста повече ситуации, не само докато отиваш на кафе в Калифорния.Коментиран от #13, #18
14:17 08.02.2020
11 Вин
Коментиран от #27
14:41 08.02.2020
12 HitDobavki
До коментар #9 от "Поинтересувай се":
Купи си първо от теслата пък после коментирай хартиени измишльотини! Ама предполагам че никога няма да имаш пари да си го позволиш това електрокарче!Коментиран от #14
14:51 08.02.2020
13 Пълни глупости
До коментар #10 от "Бачо Киро":
Виж какви са вратите при Ауди А5! И почти всички спортни коли са без рамка на вратите. Там също са без рамка и стъклата замръзват за уплътненията. На всички коли вратите замръзват, но не всички имат предварително подгряване за да ги разтопят.Коментиран от #40
14:52 08.02.2020
14 И ти също
До коментар #12 от "HitDobavki":
Купи си покарай, та тогава плюй след тях.14:53 08.02.2020
15 ВАГ
15:09 08.02.2020
16 Случаен
До коментар #1 от "jар":
Как ще изостават като развиват по-новата технология? По-скоро другите вървят назад15:15 08.02.2020
17 Алфа Ромео
15:16 08.02.2020
18 111
До коментар #10 от "Бачо Киро":
Тесла е едно шаси с 600 килограма батерии в дъното, електромотор и малко по-умен софтуер който да следи ефективното ползване на батериите. Като изработка не струват и има много да учат от европейците. Ако един ден учените измислят по-добра и по-лека химия за батериите, европейските производители ще направят по-добри електромобили, а междувременно Теслата ще я купуват основно в слънчева Калифорния като втора кола.15:19 08.02.2020
19 Вариатор
Коментиран от #26
15:21 08.02.2020
20 Алфа Ромео
15:30 08.02.2020
21 Бледоликият Джон
15:43 08.02.2020
22 Наглец
Коментиран от #36, #47
15:46 08.02.2020
23 Американеца
15:53 08.02.2020
24 авто фен
15:57 08.02.2020
25 Ивайло
15:57 08.02.2020
26 авто фен
До коментар #19 от "Вариатор":
Модерен дизел не съществува, затова са всичките сложни филтри и системи за пречистване на "модерния дизел".15:59 08.02.2020
27 авто фен
До коментар #11 от "Вин":
Последният им дизел е това, обявиха го преди няколко години. Преминават изцяло на хибриди и ел.коли след 2030г.16:00 08.02.2020
28 авто фен
До коментар #3 от "Кристовв":
Това не е развитие на морално остарелия като принцип на работа тракащш дизел. Това е усложняване на системите за пречистване,фитлри, катализатори на иначе допотопния дизел. Ако се модернизираше самият двигател,той нямаше да има нужда от толкова сложни пречистващи системи!16:05 08.02.2020
29 Яонеца
Фабриката на Мъск в Берлин ще заработи и ще видим ваг къде ще са?
Коментиран от #39, #51
16:23 08.02.2020
30 И най смотаната газуредба е по добре
17:10 08.02.2020
31 анонимен
17:25 08.02.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Реалист
Коментиран от #37
17:34 08.02.2020
34 Токо
Коментиран от #38
18:41 08.02.2020
35 Токо
До коментар #2 от "smeh":
Е как бе колега ! Ти не знаеш ли , че щом излезе нов модел и веднага се обаждат на Факти и ги викат за тестове. Краш и всякакви !Задал си въприса на правилното място . Тук са специалисти и по електро автомобилите и по грипените и по ф-16 .... Ти питаш и те ти отговарят18:45 08.02.2020
36 Нет
До коментар #22 от "Наглец":
В Изгрев е18:51 08.02.2020
37 Терминатор
До коментар #33 от "Реалист":
Абсолютно вярно!!! Подкрепям те на 1000 000% колега!!!18:58 08.02.2020
38 Така е
До коментар #34 от "Токо":
Първо руснаците ще минат. Ние сме след тях.19:09 08.02.2020
39 ...
До коментар #29 от "Яонеца":
А колко вредни емисии се отделят при производството на батериите за електричките? И какво ще стане с батериите, които са извадени от употреба?Коментиран от #41, #50
19:10 08.02.2020
40 перничанин
До коментар #13 от "Пълни глупости":
Норвежец , ти си знаеш. Разкрих те!!!!:)))19:15 08.02.2020
41 авто фен
До коментар #39 от "...":
А колко вредни емисии се отделят при производството на милиардите оловни акумулатори за дизеловите коли и какво става с тях след излизане от употреба?19:32 08.02.2020
42 GYR
Коментиран от #45, #65
19:39 08.02.2020
43 Иванов
Коментиран от #44
19:46 08.02.2020
44 По точно
До коментар #43 от "Иванов":
VW се опитват да се спасяват с дизела но скоро ще правят промоции от сорта,купуваш Туарег получаваш Пасат безплатно но това не е всичко само до края на месеца взимаш и Голф за да имаш една кола за каране докато другите две са в сервиза.19:57 08.02.2020
45 авто фен
До коментар #42 от "GYR":
Ама ти вярваш ли си на измишлъотините. Къде видя радиационни елементи в литиево-йонните батерии? Не говори повече подобни глупости.И за какво разграждане на тези батерии говориш, те се рициклират.
В кой клас си по дяволите?
Коментиран от #46
20:06 08.02.2020
46 Не му обръщай внимание
До коментар #45 от "авто фен":
За това му плащат. Той и сам го знае че не са радиоактивни. По-скоро са радио активни, защото активират радиото.20:22 08.02.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Опа
21:00 08.02.2020
49 ВаГ
или некой нещастен смърдящ дизел!Истината всички я знаем!!!-Бензин!!!
21:19 08.02.2020
50 Японеца
До коментар #39 от "...":
Рециклират се, сегашните батерии какво се правят? Популизъм е твоя въпрос, хитър ход на 100 годишните умиращи пушилници!22:36 08.02.2020
51 Кореец
До коментар #29 от "Яонеца":
И като заработи какво ще стане бе каун?!Ще наложиш ел.вибраторите ли?На путкин ден чувал ли си изразът?!Аман от пишлемета с пилешки мозък22:44 08.02.2020
52 Я. Петров
Коментиран от #60
00:48 09.02.2020
53 Всички е за печалба, а не екология
04:03 09.02.2020
54 КонТрол
До коментар #4 от "пейо":
Гольо , да не би сервизите да режат без желанието на собственика?09:27 09.02.2020
55 Браво
10:06 09.02.2020
56 некойси
11:30 09.02.2020
57 VW представи чист боклук!!!
11:52 09.02.2020
58 www
12:14 09.02.2020
59 Хайл
До коментар #1 от "jар":
НАВЛЕК ЕЛЕКТРОКАРСКИ.от къде ти идва тока да си заредиш боклука за 8 часа и някви 220 км,като ти се скапе батерията кой ще я рециклира...иначе си професор,много ги разбираш12:17 09.02.2020
60 Хайл
До коментар #52 от "Я. Петров":
Пълни и двата то от което си вземе...вдигнаха вече цената...2.20 нафта и 1 лв адблу за литър и от разход 5/100 за 10 лв става 5/100 за 11 лв-повишение 10 %Коментиран от #63
12:21 09.02.2020
61 ърт
12:55 09.02.2020
62 Dizeldjiqta
13:26 09.02.2020
63 ххх
До коментар #60 от "Хайл":
Консумацията на адблу е 2-4% спрямо консумацията на гориво. С други думи на 2 резервоара гориво ще платите 5 до 10 лв за адблу...Коментиран от #64, #67
13:45 09.02.2020
64 Мистър Уейн
До коментар #63 от "ххх":
Няма и толкова 5000-6000 километра издържа Ад блу резервоарът на 240 к.с. TDI.14:16 09.02.2020
65 Иванов
До коментар #42 от "GYR":
Ти тия глупости във всичките теми тука ли ги написа?Дано поне са ти платили.
14:34 09.02.2020
66 6495
До коментар #1 от "jар":
Хаха представили чист дизел. Немска честна дума хахаха. Не, благодаря немски коли никога повече. Не ядем доматите с колците.14:37 09.02.2020
67 Хайл
До коментар #63 от "ххх":
Знам колко го ползва това адблу защото карам нещо с адблу и до болка ми е ясно-за колите е по-скъпо от камионите макар да е налято от една и съща цистерна,но ми е друга мисълта-"грижа за природата" за сметка на брата шофьорКоментиран от #68
15:40 09.02.2020
68 60 ст е реалната цена на адблу
До коментар #67 от "Хайл":
Между другото масово в Бг разфасовките с адблу не се съхраняват правилно! Повечето хора се притесняват какво става ако замръзне, а всъщост проблема е лятото, кагато го напече слънцето на някой рафт... Ако замръзне проблем няма, но като го оставим на 40С или го купим от такова място то става негодно!16:39 09.02.2020
69 type-R
18:19 09.02.2020
70 гого
20:34 09.02.2020
71 Хей
До коментар #1 от "jар":
Що сравняваш едното с другото?20:36 09.02.2020
72 гост
09:42 10.02.2020