През декември миналата година се появиха оптимистични слухове за следващото поколение Ford Focus RS, за който се говореше, че ще получи електрифициран мотор с над 400 конски сили. Сега се оказва, че най-вероятно компанията ще трябва да преосмисли концепцията си за горещия хечбек в резултат на все по-строгите регулации и стандарти за вредни емисии в Европа.
Първоначалният план на производителя беше Focus RS да бъде мек хибрид, който да използва 2.3-литров турбокомпресорен четирицилиндров двигател за захранване на предните колела и електрически мотор, който да се грижи за задния мост. Според Autocar обаче тази електрическа система няма да е достатъчна, за да бъдат покрити новите наредби на ЕС за емисии на въглероден двуокис.
„Чакаме нашият инженерен екип да излезе с решение относно задвижването на следващия Focus RS. Това не е никак лесно предвид новите правила на ЕС за емисии на въглероден двуокис на продуктовата гама на автоконцерните“, коментира анонимно бивш директор във Ford. Въпросното решение може да бъде пълноценен хибрид, след като вариантът "мек хибрид" не е достатъчен.
Освен това, шансовете да видите новия Focus RS тази година са изключително тънки. Според Autocar, обновената стратегия на американския автоконцерн ще забави появата на агресивния хечбек поне до 2022-ра.
Изданието твърди, че за Focus RS Ford ще премине от 2.3-литровия EcoBoost, с който е оборудван актуалният модел, към модифицирана версия на новия 2,5-литров мотор, работещ по цикъла на Аткинсън съвместно с CVT трансмисия и система за задвижване на четирите колела. Това е пълноценен хибриден силов тракт, който се използва и в новата Kuga за европейския пазар. Смята се, че той може да се форсира до около 300 к.с., както да бъде подпомаган с допълнителни 100 к.с. от електрическата задна ос.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 така така
13:04 15.02.2020
3 Потребител
14:06 15.02.2020
4 type-R
Коментиран от #19
14:11 15.02.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 jар
Коментиран от #7, #16
16:02 15.02.2020
7 Ъхъ
До коментар #6 от "jар":
Хонда цвик вътре не мога се побера в тая жапанка корейска.Коментиран от #8, #12
16:57 15.02.2020
8 type-R
До коментар #7 от "Ъхъ":
Хахаха, явно си доста неподготвен. Сегашния Сивик, особено пък type-R, е по-голям от предишното поколение Акорд! Ширината е вече към 2м, вече дори не отговаря на името си Сивик (градски)!17:31 15.02.2020
9 Коmapak
18:42 15.02.2020
10 ххх
Няма въглероден двуокис, химичното наименование е въглероден диоксид!
Коментиран от #15
19:21 15.02.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Бастун
До коментар #7 от "Ъхъ":
ми отстлабни малко...Коментиран от #17
22:07 15.02.2020
13 Форд
22:43 15.02.2020
14 Факт!
01:02 16.02.2020
15 Не се притеснявай
До коментар #10 от "ххх":
Тецовете ще спрат да пушат много преди автомобилите с ДВГ. До десетина години ще са затворили по икономически причини, защото произвеждат много по-скъп ток от новоизградените ВЕИ. Сега карат по инерция, защото така сме свикнали. Същото важи и за автомобилите. Ще се предпочитат електрическите пред ДВГ много преди да влязат в сила забраните, в момента в който станат по-евтини от ДВГ.08:20 16.02.2020
16 Гошо
До коментар #6 от "jар":
Хонда Сивик и красота? ХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХА13:05 16.02.2020
17 Кавал
До коментар #12 от "Бастун":
С тоя умрял сивик може да ми пръднеш на дебелия фуйКоментиран от #18
21:23 16.02.2020
18 Бастун
До коментар #17 от "Кавал":
дебел бил хахаха.ама къс вееееее….21:47 16.02.2020
19 Ххахахахахаха
До коментар #4 от "type-R":
Точно пък Хонда , да каже , че Форд е грозен. Много съм са смял08:16 18.02.2020