Daimler няма да жертва рентабилността на предстоящите поколения електрически автомобили, само за да изпълни по-строгите изисквания на ЕС за отделянето на въглероден двуокис. Това заяви изпълнителният директор на компанията Ола Келениус на годишната конференция за резултатите на компанията в Щутгарт.
Все повече се покачва натискът върху автопроизводителите за наводняване на пазара с превозни средства, които емитират ниски емисии на въглероден двуокис. Това е единственият начин автоконцерните да избегнат големите глоби на ЕС.
Припомняме, че към 2021-а всички новорегистрирани коли в ЕС трябва да отделят средно едва 95 грама CO2 на километър. Това съответства на разход от 4.1 литра бензин или 3.6 литра дизел. Ограниченията за отделните автоконцерни варират и зависят от средното тегло на произведените коли на съответната марка, което също представлява проблем за автоконцерните, тъй като клиентите все повече гравитират към закупуване на по-големи и по-тежки кросоувъри. С оглед на всичко това, най-добрият шанс за производителите на автомобили е да наблегнат на екологично чистите електромобили.
„Трябва да действаме по икономически рационален начин. Много е важно да се постигнат адекватни цени за новите ни електромобили“, коментира Келениус относно натиска върху автоиндустрията и очакванията пазарът да бъде залят с електрически превозни средства.
Санкциите на Европейския съюз ще бъдат наложени на автопроизводителите, които не успеят да намалят нивата на емитиране на въглероден двуокис от 2020-а и 2021-а нататък.
Келениус каза, че Daimler трудно ще се справи с новите граници на отделените емисиите. „В средносрочен план съм уверен, но 2020-а и 2021-ва ще бъдат тежко предизвикателство“, допълни той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Е то се виде.
13:55 16.02.2020
2 Joyar
Коментиран от #3, #4, #7, #8
14:35 16.02.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Ахаххахая
До коментар #2 от "Joyar":
В българия ве бокоса е подготвил договирите вече ахаха15:46 16.02.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Хахахаха
До коментар #5 от "Driving pleasure":
От тъп фен на бмв акъл не щем.16:49 16.02.2020
7 type-R
До коментар #2 от "Joyar":
Защото не ги интересува. Единственото което има значение за маймуните в ЕС е СО2! За да могат конгломератите да продължат да бълват скъпи еднодневки и да не им се спъва печалбичката!17:43 16.02.2020
8 Защото няма да им излязат сметките
До коментар #2 от "Joyar":
Как ще ти кажат какво ще правят старите батерии, като ще излезе, че производството на нови батерии от рециклираните стари ще е с много по-малък въглероден отпечатък и направо ще им изгори опорката с големия въглероден отпечатък за производство на батерии. Също така пропускат да споменат, че батериите при изкопаването и транспорта на материалите, вместо използването на ДВГ както в момента, също ще намалят въглеродния отпечатък. Правят сметки, че през 2030 година в Германия производството на ток ще разчита на 38 процента въглища в микса, при положение че още миналата година процентите бяха 25 и продължават да падат. Всички тези изследвания се пишат за шарани, които като гледам не липсват.19:06 16.02.2020
9 Пламен
Просто изказвам мнение.
Коментиран от #12
19:46 16.02.2020
10 TSLA
Мене ме интересува СЕГА какво правите вие за филтрите, ремъците, консумативите и старите чаркалаци, дето КЪМ МОМЕНТА ги бълвате на кило всеки един. Проследявате ли депонирането и рециклирането им или ги засилвате в реката/храста/сервиза откъдето пак отиват там, питам аз. НИЩО не правите по въпроса, МНОО ЯСНО! Nada, zero, зилч! Обаче сте страаашни еколози и радетели на батерийно рециклиране. Страашни и много съвестни! Само за това ви баят балалайките. Иначе чашката през прозореца и фаса на земята, нали?
Коментиран от #14, #17
20:41 16.02.2020
11 Балет Арабеск
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Каза той и се наведе на бензиноколонката. Аз уважавам само патриоти, купуващи родния ток. Да си продадеш мъжкото достойнство за малко тунджа... неам думи!20:47 16.02.2020
12 type-R
До коментар #9 от "Пламен":
Ми нали точно това ти обясняеаме, че на никой в ЕС не му пука за "твойте деца" а само и единствено за продължаването на икономическия модел, базиран на свръхпроизводство! Аз лично нямам нищо против електричките, ако ми хареса даже бих карал електричка, но въпроса не опира до нашето мнение, а само до мнението на КОРПОРАЦИИТЕ!!!Коментиран от #16
21:53 16.02.2020
13 Хайл
21:59 16.02.2020
14 Random
До коментар #10 от "TSLA":
По същата логика и батериите може някой да ги хвърля някъде. Иначе чаркалаците се рециклират без проблем. Филтрите също, хартия отдавна се знае как се рециклира.04:16 17.02.2020
15 Бпф
07:58 17.02.2020
16 Соичиро Сан
До коментар #12 от "type-R":
Имат ли електричките VTEC? Като нямат да го духат с въртящия си момент!))))Коментиран от #18
09:36 17.02.2020
17 Стига ва
До коментар #10 от "TSLA":
Подпалвач нещастен09:37 17.02.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.