Световната автоиндустрия е поставена пред огромни предизвикателства. Коронавирусната пандемия срина продажбите на нови коли, като по данни на Европейската асоциация на автомобилните производители през март в Европа новите регистрации са се свили с 51,8%. Автоконцерните на Стария континент са под натиск и от все по-затягащите се регулации за вредните емисии на ЕС, както и на все по-популярните електрифицирани превозни средства. Изглежда, че автодинсутрията се намира пред радикална промяна, която може да измести досегашните лидери и да проправи път на новите играчи.
Особено интересен е и бъдещият развой на събитията за водещите немски автоконцерни, които според мнозина са най-добрите в света. Изпитанията пред тях и проблемите им изглежда не спират. Освен регулациите на ЕС, електромобилността и конкуренцията в лицето на нови производители като Tesla, те се сблъскаха и с огромния скандал Дизелгейт. Не е ясно как опитните немци ще излязат от коронавирусната пандемия, какво място ще заемат в променящата се автоиндустрия и каква стратегия ще изберат. Дали ще заложат на абсолютно нови продуктови линии като ID на VW и i на BMW, които имат изцяло нов дизайн и визия, или ще се опитат да електрифицат вече наложените си топ модели. Именно заради това, всеки ход на германските марки се следи под лупа. С оглед на цялата тази неяснота, можем само да гадаем дали и как новите електрифицирани и електрически коли на немските автоконцерни ще бъдат възприети от променения автопазар. Нека погледнем обаче как са се представяли VW, Audi, BMW, Mercedes, Opel и Porsche до сега и по-точно - кои са най-успешните им модели.
VW Golf
Въпреки, че някои хора биха предположили, че най-продаваният модел на VW е емблематичният Beetle, безапелационният шампион от Волфсбург е Golf. Хечбекът дебютира през 1974-а и до момента има 35,5 милиона продажби, според данни на Autocar. Той отдавна е задминал вече пенсионирания Beetle, който е отчел общо 21,5 милиона продажби. Още през 2013-а е произведен 30-милионният Golf, като юбилейният автомобили беше 1.6 TDI BlueMotion.
Сега, в нормални условия, от фабриките на VW излизат по 2000 екземпляра от хечбека на ден. Новата Mk8 генерация на модела дебютира през 2019-а.
Opel/Vauxhall - Corsa
Името Corsa се появява за първи път в континентална Европа през 1982-а. Във Великобритания малката кола се е казвала Nova и е генерирала повече от половин милион продажби между 1982-а и 1993-а. За втората генерация на модела на Острова също приемат името Corsa. През годините продажбите на малкия автомобил вървят нагоре, като от 1982-а до сега са продадени 18,3 милиона бройки. Corsa все още е в топ 3 по продажби в много страни в Европа. Новата генерация на модела, която е базирана на Peugeot 208, дебютира през 2019-а.
BMW 3er
BMW 3er дебютира за първи път през май 1975-а. Седанът е наследник на 02er и е произведен в седем различни поколения. През годините моделната гама на 3er се разширява във варианти като кабриолет, купе, комби и "Gran Turismo". От 2013-a обаче вариантите купе и кабриолет създават своя собствена линия, а именно 4er.
3er е най-продавания модел на BMW, представляващ около 30% от общите автопродажби на марката. Колата е емблематична за сегмента си и през годините получава множество награди. M версията на 3er, дебютира с E30 M3 през 1986-a. Бестселърът в своя сегмент и в продуктовата гама на BMW генерира 14,3 милиона продажби от 1975-а до сега. Новата седма генерация 3er влезе в продажба през 2019.
Mercedes C-Klasse
Първата W202 C-Klasse продължава репутацията на компактния седан Mercedes 190. 190-ката се продава в близо 1,9 милиона екземпляра в периода 1982-1993, привличайки купувачи заради уникалното, за времето си, немско качество на материалите и самата сглобка, както и палитрата от двигатели, с които се предлага.
Насочен срещу BMW 3-er, C-Klasse набляга повече на комфорта. Това е подход, който се оказва успешен и до днес, тъй като продажбите на компактния седан на Mercedes, които възлизат на 10,5 милиона, не изостават с много от тези на неговия съперник от Мюнхен, който е прекарал почти 20 години повече на пазара.
Audi A4
A4 се появява за първи път през 1998-а и е пряк наследник на Audi 80. Компактният седан, който последен влиза в битка с BMW 3er и C-Klasse, изгражда имиджа си през годините предимно със своята надеждност и възможност за Quattro задвижване на четирите колела. До сега са продадени 7,3 милиона екземпляра от модела. От него са произведени 5 генерации, като последните две използват MLB платформата на Volkswagen. Втора и третата генерация на A4 имат кабриолет варианти, но след това те преминават в серията A5. Моделът има и комби разновидност, като тя е по-малък вариант на емблематичното Audi A6 Avant.
Porsche 911
Първоначално стартиран през 1963-а, 911 е най-популярната и трайна моделна линия на Porsche. И въпреки че в наши дни моделът представлява само 10% от продажбите на автоконцерна, той има 30% дял от печалбата на компанията, според доклад на Bloomberg от 2019. Освен това, финансовата медиа определя 911 за най-печелившия автомобил в света. Моделът притежава трайна привлекателност на ежедневна суперкола. До сега са продадени 1,1 милиона екземпляра от 911, като новото поколение 992 бе представено в края на 2018-а.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 така така
Коментиран от #3, #8
13:09 25.04.2020
2 Вагаджиите станаха
Коментиран от #13
13:13 25.04.2020
3 Лудогорец8
До коментар #1 от "така така":
Ти да не си пил нещо?13:15 25.04.2020
4 Лудогорец8
13:16 25.04.2020
5 jap
Коментиран от #11, #20, #28, #31
13:21 25.04.2020
6 Ххх
13:29 25.04.2020
7 YAMAHA
13:33 25.04.2020
8 Ти някога
До коментар #1 от "така така":
имал ли си VWиши Audi някога????От сврвиза не излизат(говоря за автомобили след 2010).Явно си карал само 20 годишни кошнициКоментиран от #10, #35
13:35 25.04.2020
9 Eee
13:45 25.04.2020
10 Хей човек
До коментар #8 от "Ти някога":
3 ВАГ-а съм сменил.Карал съм ги от нови до към 180к.Ама от нови?.Ми не мога да се оплача.Мисля че за стандарта на Българина стават.По луксозния клас са друга бира.Ама там и поддръжката не е като Ариана.Всеки да кара каквото може да си позволи и така.Не се карайте тук за дребни неща и на кой му е по-голем,че то и Q7 голем ама видехте го Маминия син.И умната на пътя.13:49 25.04.2020
11 Random
До коментар #5 от "jap":
Бе то и дачия се продава повече от S class ама всички знаем кое е по-доброто...14:28 25.04.2020
12 Пешо от панелката
14:35 25.04.2020
13 Потвърждавам
До коментар #2 от "Вагаджиите станаха":
а най-наглеят тези с 1.9 тди, според мен това са основно комплексирани хора и прикрити гейове!Коментиран от #32
14:41 25.04.2020
14 Чисто нова Q седмица имах,2011 Г
Коментиран от #16, #22, #23
15:32 25.04.2020
15 111
Същото се отнася за 5er (fünfter) и другите модели от тази марка.
Коментиран от #18, #34
16:38 25.04.2020
16 кой
До коментар #14 от "Чисто нова Q седмица имах,2011 Г":
Tyaper ?? kаква птица е тва ?16:47 25.04.2020
17 тунберг
16:51 25.04.2020
18 HitDobavki Net
До коментар #15 от "111":
НЯМА ДА ПРЕСТАНАТ, ТАКА ЧЕ НЕ СИ ТРОВИ НЕРВИТЕ!16:54 25.04.2020
19 Blackthorn
17:10 25.04.2020
20 Plameni
До коментар #5 от "jap":
Да не забравяме че големите продажби идват и от това ,че се произвеждат повече от половин век под това име17:44 25.04.2020
21 Джейсън Борн
Най грозният от всички представени в статията.
18:43 25.04.2020
22 ба ти и каляската
До коментар #14 от "Чисто нова Q седмица имах,2011 Г":
Баж пък Туарега не ми го хвали ! "Уникален" - ама друг път. Гори масло като за световно и едвам си изкарва гаранцията . Купиш ли го - няма отърване от него. То и цените на втората употреба са показателни .18:50 25.04.2020
23 ежко
До коментар #14 от "Чисто нова Q седмица имах,2011 Г":
Изобщо Туарег, Каен, БМВ 5/6 - коли без концепция, направени за източноевропейски гъзари....Искаш джип -вземи си джип, Искаш мускулеста кола -вземи си такава, искаш кола с обем -вземи си ван, ама разни коли дето са замислени на принципа "3 в 1", нито са 1, нито 2 ,нито 3:)И не на последно -цена/качество на немските е доста зле, ама пуста предубеденост...Познавам един -все нови аудита кара, все ги псува и пак ауди си купува.Необяснимо....23:19 25.04.2020
24 Глад
Коментиран от #33
02:55 26.04.2020
25 Българин
06:14 26.04.2020
26 оня с коня
07:22 26.04.2020
27 Японеца
07:42 26.04.2020
28 перничанин
До коментар #5 от "jap":
Прочети коментар #4, за Копола важи най-силно.Коментиран от #29, #30
08:12 26.04.2020
29 перничанин
До коментар #28 от "перничанин":
Корола:))08:18 26.04.2020
30 перничанин
До коментар #28 от "перничанин":
Корола:))08:18 26.04.2020
31 гост
До коментар #5 от "jap":
Този факт показва,че е най продаваната и нищо повече.Масова и нищо повече,по тази логика проститутките са най-хубавите жени.11:43 26.04.2020
32 Смехория жалка
До коментар #13 от "Потвърждавам":
Много "интересна" мисъл. Аз карам точно 1,9 ТДИ. Чалгата ти е изпила мозъка. Ти явно си от тези вече две чалга поколения, безмозъчни и елементарни от всякъде. На една ръка разстояние дали ще можеш да изразиш подобно мнение. Но така по чатове и коментари си много дълбок.13:29 26.04.2020
33 55555555
До коментар #24 от "Глад":
Чакай от умрял писмо14:58 26.04.2020
34 Крюгер
До коментар #15 от "111":
Защото се казва 3er ( тройка) а не dritter (трети).Същото е и с 5-та серия .
Как се казва ? Ниссан или Нисан ? Феррари или Ферари ? Митсубиши или Мицубиши ?
23:43 26.04.2020
35 пепи
До коментар #8 от "Ти някога":
МНОГО ама МНОГО си парав.пи VW и Ауди колкото повече наливаш за ремонт и смяна на каквото и да е толкова повече се троши.
Аз от личен опит дори не след 2010 от 2006 та чак до наши дни
VW - вагий
Ауди - Аудий
Това са радиоактивните им имена, щото винаги са в период на полуразпадане.
12:16 27.04.2020