25 Април, 2020 13:00 13 345 35

Вижте най-продаваните модели на немските марки автомобили

  • audi-
  • opel-
  • vw-
  • vag-
  • volkswagen-
  • bmw-
  • mercedes-
  • porsche
Вижте най-продаваните модели на немските марки автомобили - 1
Снимка: Shutterstock

Световната автоиндустрия е поставена пред огромни предизвикателства. Коронавирусната пандемия срина продажбите на нови коли, като по данни на Европейската асоциация на автомобилните производители през март в Европа новите регистрации са се свили с 51,8%. Автоконцерните на Стария континент са под натиск и от все по-затягащите се регулации за вредните емисии на ЕС, както и на все по-популярните електрифицирани превозни средства. Изглежда, че автодинсутрията се намира пред радикална промяна, която може да измести досегашните лидери и да проправи път на новите играчи.

Особено интересен е и бъдещият развой на събитията за водещите немски автоконцерни, които според мнозина са най-добрите в света. Изпитанията пред тях и проблемите им изглежда не спират. Освен регулациите на ЕС, електромобилността и конкуренцията в лицето на нови производители като Tesla, те се сблъскаха и с огромния скандал Дизелгейт. Не е ясно как опитните немци ще излязат от коронавирусната пандемия, какво място ще заемат в променящата се автоиндустрия и каква стратегия ще изберат. Дали ще заложат на абсолютно нови продуктови линии като ID на VW и i на BMW, които имат изцяло нов дизайн и визия, или ще се опитат да електрифицат вече наложените си топ модели. Именно заради това, всеки ход на германските марки се следи под лупа. С оглед на цялата тази неяснота, можем само да гадаем дали и как новите електрифицирани и електрически коли на немските автоконцерни ще бъдат възприети от променения автопазар. Нека погледнем обаче как са се представяли VW, Audi, BMW, Mercedes, Opel и Porsche до сега и по-точно - кои са най-успешните им модели.

Вижте най-продаваните модели на немските марки автомобили

VW Golf

Въпреки, че някои хора биха предположили, че най-продаваният модел на VW е емблематичният Beetle, безапелационният шампион от Волфсбург е Golf. Хечбекът дебютира през 1974-а и до момента има 35,5 милиона продажби, според данни на Autocar. Той отдавна е задминал вече пенсионирания Beetle, който е отчел общо 21,5 милиона продажби. Още през 2013-а е произведен 30-милионният Golf, като юбилейният автомобили беше 1.6 TDI BlueMotion.

Сега, в нормални условия, от фабриките на VW излизат по 2000 екземпляра от хечбека на ден. Новата Mk8 генерация на модела дебютира през 2019-а.

Вижте най-продаваните модели на немските марки автомобили

Opel/Vauxhall - Corsa

Името Corsa се появява за първи път в континентална Европа през 1982-а. Във Великобритания малката кола се е казвала Nova и е генерирала повече от половин милион продажби между 1982-а и 1993-а. За втората генерация на модела на Острова също приемат името Corsa. През годините продажбите на малкия автомобил вървят нагоре, като от 1982-а до сега са продадени 18,3 милиона бройки. Corsa все още е в топ 3 по продажби в много страни в Европа. Новата генерация на модела, която е базирана на Peugeot 208, дебютира през 2019-а.

Вижте най-продаваните модели на немските марки автомобили

BMW 3er

BMW 3er дебютира за първи път през май 1975-а. Седанът е наследник на 02er и е произведен в седем различни поколения. През годините моделната гама на 3er се разширява във варианти като кабриолет, купе, комби и "Gran Turismo". От 2013-a обаче вариантите купе и кабриолет създават своя собствена линия, а именно 4er.

3er е най-продавания модел на BMW, представляващ около 30% от общите автопродажби на марката. Колата е емблематична за сегмента си и през годините получава множество награди. M версията на 3er, дебютира с E30 M3 през 1986-a. Бестселърът в своя сегмент и в продуктовата гама на BMW генерира 14,3 милиона продажби от 1975-а до сега. Новата седма генерация 3er влезе в продажба през 2019.

Вижте най-продаваните модели на немските марки автомобили

Mercedes C-Klasse

Първата W202 C-Klasse продължава репутацията на компактния седан Mercedes 190. 190-ката се продава в близо 1,9 милиона екземпляра в периода 1982-1993, привличайки купувачи заради уникалното, за времето си, немско качество на материалите и самата сглобка, както и палитрата от двигатели, с които се предлага.

Насочен срещу BMW 3-er, C-Klasse набляга повече на комфорта. Това е подход, който се оказва успешен и до днес, тъй като продажбите на компактния седан на Mercedes, които възлизат на 10,5 милиона, не изостават с много от тези на неговия съперник от Мюнхен, който е прекарал почти 20 години повече на пазара.

Вижте най-продаваните модели на немските марки автомобили

Audi A4

A4 се появява за първи път през 1998-а и е пряк наследник на Audi 80. Компактният седан, който последен влиза в битка с BMW 3er и C-Klasse, изгражда имиджа си през годините предимно със своята надеждност и възможност за Quattro задвижване на четирите колела. До сега са продадени 7,3 милиона екземпляра от модела. От него са произведени 5 генерации, като последните две използват MLB платформата на Volkswagen. Втора и третата генерация на A4 имат кабриолет варианти, но след това те преминават в серията A5. Моделът има и комби разновидност, като тя е по-малък вариант на емблематичното Audi A6 Avant.

Вижте най-продаваните модели на немските марки автомобили

Porsche 911

Първоначално стартиран през 1963-а, 911 е най-популярната и трайна моделна линия на Porsche. И въпреки че в наши дни моделът представлява само 10% от продажбите на автоконцерна, той има 30% дял от печалбата на компанията, според доклад на Bloomberg от 2019. Освен това, финансовата медиа определя 911 за най-печелившия автомобил в света. Моделът притежава трайна привлекателност на ежедневна суперкола. До сега са продадени 1,1 милиона екземпляра от 911, като новото поколение 992 бе представено в края на 2018-а.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 така така

    21 70 Отговор
    ВаГ – НАЙ-ДОБРОТО НА ПАЗАРА!!!

    Коментиран от #3, #8

  • 2 Вагаджиите станаха

    49 18 Отговор
    По-долни и от бмв шофьорите.

    Коментиран от #13

  • 3 Лудогорец8

    35 8 Отговор

    До коментар #1 от "така така":

    Ти да не си пил нещо?
  • 4 Лудогорец8

    53 8 Отговор
    Искам да кажа само едно :най-продаваният автомобил не означава автоматично най-хубавият
  • 5 jap

    43 19 Отговор
    В световен мащаб най продаваната кола е Тойота Корола.Добре е всеки хейтър на японските модели да знае този факт.

    Коментиран от #11, #20, #28, #31

  • 6 Ххх

    24 0 Отговор
    С тия екостандарти за автомобилите европейските чиновници залитнаха твърде много, направо се оляха. И ако за френските производители, които произвеждат по - принцип по - нисък клас автомобили, предназначени за средностатистическия, и по - скоро за бедния европеец е в някаква степен оправдано да произвеждат по - икономични коли с по - малки двигатели, то как може в същия калъп да се вкарват немските тежки, мощни и луксозни автомобили ? Да, екологията е важна, но в страните извън Европейския съюз екологичните регулации са доста по - слаби. А все пак мисля, че мерките следва да са насочени основно към глобалния климат. И при това положение какъв е смисъла европейците да плащат толкова висока цена за екология, след като комините на другите континенти продължават да димят с предишната сила.
  • 7 YAMAHA

    40 3 Отговор
    А и този маслояд А4 не излиза 98г. А 94г
  • 8 Ти някога

    32 8 Отговор

    До коментар #1 от "така така":

    имал ли си VWиши Audi някога????От сврвиза не излизат(говоря за автомобили след 2010).Явно си карал само 20 годишни кошници

    Коментиран от #10, #35

  • 9 Eee

    27 5 Отговор
    Кой купува коли при тая криза дето всеки е заключен в къщи?
  • 10 Хей човек

    33 5 Отговор

    До коментар #8 от "Ти някога":

    3 ВАГ-а съм сменил.Карал съм ги от нови до към 180к.Ама от нови?.Ми не мога да се оплача.Мисля че за стандарта на Българина стават.По луксозния клас са друга бира.Ама там и поддръжката не е като Ариана.Всеки да кара каквото може да си позволи и така.Не се карайте тук за дребни неща и на кой му е по-голем,че то и Q7 голем ама видехте го Маминия син.И умната на пътя.
  • 11 Random

    18 5 Отговор

    До коментар #5 от "jap":

    Бе то и дачия се продава повече от S class ама всички знаем кое е по-доброто...
  • 12 Пешо от панелката

    11 14 Отговор
    БМВ Е30, Бенц W124 и Порше 911 са най доброто което някога е произвеждано
  • 13 Потвърждавам

    24 4 Отговор

    До коментар #2 от "Вагаджиите станаха":

    а най-наглеят тези с 1.9 тди, според мен това са основно комплексирани хора и прикрити гейове!

    Коментиран от #32

  • 14 Чисто нова Q седмица имах,2011 Г

    19 23 Отговор
    236000 км изминах без една повреда. Купих си Land cruiser 2017 година, дългата база, на 11000 км, на 36000 даде дефект в блокиращия диференциал- 6000 лева ремонт. Едвам се изпреварваше с него на двулентов път. Сега карам Туарег 2018 година - уникален автомобил. Само Тойота не ми ги хвалете, щото полудявам. А ако някой има дефекти в автомобили на wv group, то е защото ги купуват счупени и избушени от Италия и Германия, ако си вземете нов и си го поддържате и карате грамотно, може да ви надживее

    Коментиран от #16, #22, #23

  • 15 111

    20 3 Отговор
    Ало, ФАКТИ, кога най-накрая ще престанете да пишете BMW 3er (dritter) вместо BMW 3?
    Същото се отнася за 5er (fünfter) и другите модели от тази марка.

    Коментиран от #18, #34

  • 16 кой

    13 2 Отговор

    До коментар #14 от "Чисто нова Q седмица имах,2011 Г":

    Tyaper ?? kаква птица е тва ?
  • 17 тунберг

    19 7 Отговор
    швабите много са назад с електро и хибридните автомобили, на БМВ 3, хибрида тепърва излиза на пазара, Ауди само 1 Е-трон, VW също 1 моделче, Тойота са най напред с материала !!!
  • 18 HitDobavki Net

    11 1 Отговор

    До коментар #15 от "111":

    НЯМА ДА ПРЕСТАНАТ, ТАКА ЧЕ НЕ СИ ТРОВИ НЕРВИТЕ!
  • 19 Blackthorn

    12 1 Отговор
    От всичко изложено, възможно най-оправданият избор (най-малкото зло) е Корса -та.
  • 20 Plameni

    10 1 Отговор

    До коментар #5 от "jap":

    Да не забравяме че големите продажби идват и от това ,че се произвеждат повече от половин век под това име
  • 21 Джейсън Борн

    21 8 Отговор
    Курника Голф пак ли го тикат на първо място ?
    Най грозният от всички представени в статията.
  • 22 ба ти и каляската

    31 3 Отговор

    До коментар #14 от "Чисто нова Q седмица имах,2011 Г":

    Баж пък Туарега не ми го хвали ! "Уникален" - ама друг път. Гори масло като за световно и едвам си изкарва гаранцията . Купиш ли го - няма отърване от него. То и цените на втората употреба са показателни .
  • 23 ежко

    21 2 Отговор

    До коментар #14 от "Чисто нова Q седмица имах,2011 Г":

    Изобщо Туарег, Каен, БМВ 5/6 - коли без концепция, направени за източноевропейски гъзари....Искаш джип -вземи си джип, Искаш мускулеста кола -вземи си такава, искаш кола с обем -вземи си ван, ама разни коли дето са замислени на принципа "3 в 1", нито са 1, нито 2 ,нито 3:)И не на последно -цена/качество на немските е доста зле, ама пуста предубеденост...Познавам един -все нови аудита кара, все ги псува и пак ауди си купува.Необяснимо....
  • 24 Глад

    18 3 Отговор
    Цените на колите ще паднат драстично до 2-3 месеца, така че не бързайте да купувате. Досега ни цакаха с високи цени, сега се обърна мача. Нека им постоят малко и да им дойде акъла.

    Коментиран от #33

  • 25 Българин

    7 1 Отговор
    Най продаваната кола е Москвича
  • 26 оня с коня

    7 0 Отговор
    А най-непродаваната е Бугати
  • 27 Японеца

    4 7 Отговор
    Само бмв от ненските, може да се похвали с дизайн, агресивна външност и качествен интериор! Но имат механични проблеми!
  • 28 перничанин

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "jap":

    Прочети коментар #4, за Копола важи най-силно.

    Коментиран от #29, #30

  • 29 перничанин

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "перничанин":

    Корола:))
  • 30 перничанин

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "перничанин":

    Корола:))
  • 31 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "jap":

    Този факт показва,че е най продаваната и нищо повече.Масова и нищо повече,по тази логика проститутките са най-хубавите жени.
  • 32 Смехория жалка

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "Потвърждавам":

    Много "интересна" мисъл. Аз карам точно 1,9 ТДИ. Чалгата ти е изпила мозъка. Ти явно си от тези вече две чалга поколения, безмозъчни и елементарни от всякъде. На една ръка разстояние дали ще можеш да изразиш подобно мнение. Но така по чатове и коментари си много дълбок.
  • 33 55555555

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Глад":

    Чакай от умрял писмо
  • 34 Крюгер

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "111":

    Защото се казва 3er ( тройка) а не dritter (трети).
    Същото е и с 5-та серия .
    Как се казва ? Ниссан или Нисан ? Феррари или Ферари ? Митсубиши или Мицубиши ?
  • 35 пепи

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ти някога":

    МНОГО ама МНОГО си парав.
    пи VW и Ауди колкото повече наливаш за ремонт и смяна на каквото и да е толкова повече се троши.
    Аз от личен опит дори не след 2010 от 2006 та чак до наши дни
    VW - вагий
    Ауди - Аудий
    Това са радиоактивните им имена, щото винаги са в период на полуразпадане.