Италианските власти са започнали разследване срещу четири големи автомобилни производители - BYD, Stellantis, Tesla и VW Group - с обвинението, че са подвели потребителите относно пробега и спецификациите на батериите на своите електромобили. Това разследване подчертава нарастваща загриженост на пазара на електрически превозни средства: възможността за разминаване между обявените данни и реалните характеристики.
Италианският орган за защита на конкуренцията (AGCM), с подкрепата на Финансовата гвардия, проведе обиски в италианските централи на замесените автомобилни производители, обвинявайки ги в „нелоялни търговски практики“. Разследването е съсредоточено върху твърденията за предоставяне на „обща“ и „противоречива“ информация относно пробега на електромобилите на официалните уебсайтове.
Макар да признава използването на данните WLTP като европейски стандарт, AGCM твърди, че тези автомобилни производители не са разкрили по подходящ начин факторите, които влияят върху реалния пробег, и степента, до която тези фактори влияят върху действителните характеристики. Освен това в разследването се твърди, че липсва „ясна и пълна информация“ относно влошаването на капацитета на батерията с течение на времето, което е изключително важно за дългосрочното притежание на електромобил.
AGCM също така твърди, че производителите на автомобили не са разяснили в достатъчна степен условията и ограниченията на стандартните си гаранции за батериите. По същество властите смятат, че в маркетинговите материали са пропуснати критични подробности за реалните характеристики на електромобилите, което може да остави потребителите с непълна и подвеждаща представа за покупката на електромобил.
В изявлението си за Reuters, Stellantis заяви, че оказва пълно съдействие на органа и е предоставила необходимите отговори, информация и документи.
„Stellantis... е убеден, че е предоставил адекватни, точни и изчерпателни отговори на въпросите, зададени от длъжностните лица“, се казва в него.Stellantis поставя нуждите и удовлетворението на своите клиенти в центъра на всички свои дейности и вярва, че текущото разследване ще потвърди това“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НВа
Трудно е да са честни, защото ще се види че е още леко рано за извънградско пътуване на 300 км+.
Немците си написаха - реално пробегът е 40% от обявения когато е студено.
Вече какви са батериите друг въпрос като намаление на капацитета. Леново Тинкпад имат спад от 20% за 5-6 години, по-евтини марки са по-зле. Но много е голяма разликата в циклите. За тези 5 години да имам макс 300 разреждания общо на лаптоп, при колите в пъти повече.
Ще станат нещата, ама още малко време трябва.
Ако се стегнат и отворяд лицензите за двупосочните кабели да може колата да се използва за батерия за къща ще тръгнат. Сега има само един кабел по-популярен, отворен, дето ако не се лъжа е над 5000 лв.
Иначе дори Нисан Лийф е предвиден за това.
11:16 25.02.2025