Дългоочакваното обещание за твърдотелни батерии е все по-близо до реалността, тъй като Mercedes-Benz започна пътни тестове на EQS, оборудван с литиево-метална твърдотелна батерия. Тази разработка бележи значителна стъпка към преодоляване на ограниченията на традиционната литиево-йонна технология, като потенциално поставя началото на нова ера на удължен пробег и повишена безопасност на електромобилите.
Тестовият автомобил, „леко модифициран“ EQS, използва твърдотелни батерии, доставени от Factorial Energy, които се отличават с уникален „плаващ носител на батерията“. Този иновативен дизайн е насочен към присъщото предизвикателство на разширяването и свиването на материала по време на циклите на зареждане и разреждане. Mercedes-Benz е вградил „пневматични задвижвания“, които взаимодействат с тези промени в обема, оптимизирайки работата на батерията и нейната дълготрайност.

Ключовото предимство на твърдотелните батерии се състои в използването на твърд електролит, който замества течния електролит, използван в конвенционалните литиево-йонни батерии. Този твърд електролит повишава безопасността на клетките и позволява използването на усъвършенствани аноди, като например литиев метал, които значително увеличават енергийната плътност. Mercedes-Benz прогнозира, че тази технология може да постигне гравиметрична енергийна плътност до 450 Wh/kg, проправяйки пътя към по-леки и компактни акумулаторни батерии.

В тестовия автомобил EQS това означава забележителен заявен пробег от 1000 километра, което е с 25% повече в сравнение с литиево-йонна батерия с подобен размер. За контекст, стандартният EQS 450+ с литиево-йонна батерия с капацитет 118 kWh постига пробег по WLTP над 800 км.
Прототипът на EQS ще бъде подложен на строги тестове през следващите месеци, за да се потвърди ефективността и издръжливостта на технологията в реални условия. Главният изпълнителен директор на Factorial Energy Сию Хуанг приветства интеграцията като „историческо постижение“, демонстриращо, че технологията на твърдотелните батерии е преминала от лабораторно любопитство към осезаемо автомобилно приложение. Главният технически директор на Mercedes-Benz Маркус Шефер повтори това мнение, като подчерта ангажимента на компанията за иновации и устойчивост чрез разработването на твърдотелни батерии в автомобилен мащаб. Този ход е сигнал за сериозното намерение на Mercedes да бъде в челните редици на следващото поколение технологии за батерии за електрически автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вилма
12:07 25.02.2025
2 мдаааааааа
Коментиран от #4, #7
12:10 25.02.2025
3 Ше си купа пет ..
Коментиран от #6
12:12 25.02.2025
4 Ха-ха-ха ха-ха-ха ха-ха-ха
До коментар #2 от "мдаааааааа":
1 000 км пробег по наклона надолу а след това едно денонощие за да заредиш следващите 1 000 км за следващия наклон.12:16 25.02.2025
5 1984
Това е най-важното в цялата статия: Мерцедес-Бенц (както и всички други Европейски производители) използват китайски или корейски батерии. ЕС няма НИКАКВО производство, нито разработки на собствени батерии. Как очакват да стане електрификацията на транспорта в Европа????? Наистина ли са малоумни Урсулите??? Наливат се трилиони евро в безумия като гей паради, транс-незнамквоси, издръжка на "инжеИнери" от Африка и какво ли не още, само не и в разработка/производство на нови технологии за батерии. Как очакват да се случат нещата????
Коментиран от #8
12:17 25.02.2025
6 Шестата ие без пАре
До коментар #3 от "Ше си купа пет ..":
Иевтино ги давам. 200 хиляди евро бройката. Кво му плащаш?12:17 25.02.2025
7 Аз да не съм тираджия!
До коментар #2 от "мдаааааааа":
Дори и те имат задължителна почивка след 4 часа шофиране.Коментиран от #9
12:26 25.02.2025
8 Прав си
До коментар #5 от "1984":
Ама не съвсем. Няма как да има производство на нови технологии, когато няма образование. Повечето от завършилите училище са почти неграмотни.Стара китайска мъдрост гласи, че ако искаш да завземеш някоя нация, е достатъчно да ти дадат да образоваш младите. НПО са си свършили чудесно работата и ако искаме промяна, Това е първото място от което трябва да се започне - образоване на млади инженери, които да разработват новите технологии. В момента няма такива!
12:28 25.02.2025
9 И ти ли си
До коментар #7 от "Аз да не съм тираджия!":
И ти ли спираш да пикаеш през 200 км за половин час, за да си заредиш батерията? На моя автомобил пълня резервоара за три минути и изминавам минимум 1700 км с магистрална скорост без да спирам. С два резервоара за 24 часа съм в другия край на Европа само с пет минутно спиране зареждане и пикаене.На другия ден на обратно по същия начин. И така три пъти седмично! Това можеш ли да го направиш с електромобил?
Коментиран от #10, #11, #13
12:30 25.02.2025
10 Не само за това,
До коментар #9 от "И ти ли си":
а защото съм на положение!Защото съм човек!
Защото съм си пресметнал времето за пътуване така, че като пристигна, да не изглежда все едно са ме били и ограбили.
Пак то повтарям.
Аз не съм тираджия!
Не работя и като шофьор!
12:34 25.02.2025
11 И като слезеш,
До коментар #9 от "И ти ли си":
миришеш на спарени чорапи, смърдящ gupнuк, воняща ycтa, имаш xeмopougu, u тромби във вените на краката, и после спиш 24 часа, и си като пребит!Мерси, ама няма нужда....
Коментиран от #15
12:37 25.02.2025
12 факт
12:48 25.02.2025
13 факт
До коментар #9 от "И ти ли си":
Няма такава колаКоментиран от #14
12:49 25.02.2025
14 Лъжеш
До коментар #13 от "факт":
Всеки автомобил с ДВГ може да го направи. Първо си купи автомобил или поне се повози и после коментирай. Стига сте карали електрички на PlayStation. Влезте в реалния живот!13:00 25.02.2025
15 Не слизам
До коментар #11 от "И като слезеш,":
Така е, в неделя спя 24 часа, но на кого му пука на какво мириша като сляза, след като от понеделник до събота не слизам?Всеки понеделник сряда и петък тръгвам от София за Севиля, а всеки вторник четвъртък и събота тръгвам от Севиля за София. Всяка седмица! По пътя спирам само за 5 минути, както прави всеки истински мъж който не е лигльо. Електричките не са за мен.
Коментиран от #16
13:07 25.02.2025
16 Карай си камиона
До коментар #15 от "Не слизам":
и не се обаждай.Тук се обсъждат коли за преуспели хора, не за шофьори на Спиди, Еконт, DHL или на международни маршрутки, возещи строителни бригади.
Карай си "Чавдар" и не се обаждай неподготвен!
Коментиран от #17
13:12 25.02.2025
17 Истински мъж
До коментар #16 от "Карай си камиона":
Какъв камион бе прошляк, кой камион може да стигне от София до Севиля за по-малко от 24 часа като мен? Това са 3 400 км в едната посока. Всяка седмица ходя по три пъти до Севиля. Когато електромобилите могат да направят това чак тогава ще си купя. Истинските мъже не спим по зарядните станции и не спираме да пикаем през 200 км. Истинските мъже караме истински автомобили и ежедневно и денонощно се наслаждаваме на звука на двигателя. Не ми хвали електрически миксери.14:26 25.02.2025