9 Май, 2020 13:00 3 682 43

Тотален срив на автопродажбите във Великобритания през април

  • автоиндустрия-
  • автопазар-
  • великобритания-
  • нови регистрации-
  • tesla

През април новите регистрации във Великобритания са намалели с 97,3% на годишна база, поради въведените мерките за борба с разпространението на коронавируса. Това предаде Autocar.

През изминалия месец на острова са продадени само 4321 коли. Това е най-ниското ниво във Великобритания от 1946-а - година след Втората световна война, разкриват данни на Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT). През същия месец на миналата година пък са регистрирани общо 161 064 коли.

Тези цифри бяха описани като „неизненадващи“ от изпълнителния директор на SMMT Майк Хоуз, тъй като през април автокъщите и представителствата бяха принудени да затворят като част от мерките за намаляване на разпространението на коронавируса. Правителството започна преговори с търговците на коли, като определи 11 май за най-ранната възможна дата за рестартиране на дейността им, разкри Autocar миналата седмица.

SMMT заяви, че 71,5% от тези 4321 нови регистрации са били поръчки на юридически лица, което означава, че те най-вероятно са постъпили преди карантината. Само 871 автомобила са били закупени от физически лица във Великобритания през април.

Спадът в продажбите на коли е почти равномерно разпределен между видовете ДВГ и електрифицираните превозни средства. Регистрациите на автомобили с бензинов двигател са намалели с 98,5%, на дизелите - с 97,6%, на плъгин хибридите с 95,1, а на меките хибриди - с 99,3%.

Изключение правят единствено електромобилите. Продажбите на изцяло електрически превозни средства са намалели само с 9,7%, тъй като повечето от тях са били поръчани преди блокадата. Най-интересното е, че през април най-закупуваната кола във Великобритания е Tesla Model 3 с 658 нови регистрации. На второ място се нарежда друга "електричка" - Jaguar I-Pace с 367 продажби. Новият Vauxhall Corsa е трети в класацията с нови 264 регистрации.

Ford Fiesta, Volkswagen Golf и Ford Focus, които заемат челните места по продажби, напълно отсъстваха от топ 10, но до момента остават трите най-продавани коли през 2020-а.

Автоиндустрията преразгледа и прогнозата си за тази година и очаква общият брой на новите регистрации да спадне до 1,68 милиона автомобила. За сравнение, през 2019-а бяха продадени 2,3 милиона коли.

Сривът в новите регистрации във Великобритания през април е подобен на този, наблюдаван в други европейски страни. Във Франция продажбите са намалели с 88,8% на годишна база, а в Италия - с 97,5%.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 курейски дик татор

    12 2 Отговор
    ШОК.никой не би си го помислил

    Коментиран от #12

  • 2 Що он сказал меня

    13 9 Отговор
    Най-яърлите германофили скоро ще се самоубиват.
  • 3 ФЕН

    8 3 Отговор
    А не мисля това ще да е от БРЕкзида ..хахахаха тук при нас що не спадат ни е сме №1 по всичко
  • 4 тариката

    15 15 Отговор
    светът ще свърши, но балъците НЕ, набутвациите с тесла продължават ......
  • 5 гост

    10 12 Отговор
    Тесла мачка, хахахахаха

    Коментиран от #16, #24

  • 6 Гладен от Горубляне

    16 2 Отговор
    Ганьо след 10 години няма да има матриал да вкарва с десен волан. Шок, шок, шок.
    Между другото колите втора употреба рязко ще увеличат цената си. Особенно тези които не са бракувани. Просто хората няма да си сменят колите 2-3 години.

    Коментиран от #22

  • 7 Кабинчо

    5 0 Отговор
    Напишете у Бгето как е.
  • 8 Така така

    9 1 Отговор
    Явно, автомобилните заводи бяха затворени, не само заради опасност от заразяване! Те май, няма на кой да продават!
  • 9 Прави са

    13 9 Отговор
    Хората, чакат ел.коли! Не искат да се набутват с нови ДВГ коли, които са по-ненадеждни от старите им! Не става!

    Коментиран от #25

  • 10 мдам

    10 2 Отговор
    ами след като имигрантите им изядоха храната... с какво да си купуват автомобили??
  • 11 Де Юре

    7 2 Отговор
    Очаквам скорошни самоубииства на германофили.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Японеца

    3 4 Отговор
    Ше фалират някои автомобилостроители ! Познайте кои?

    Коментиран от #14

  • 14 Хайл

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Японеца":

    Тесла и немски боклуци...познах
  • 15 сектанта

    8 5 Отговор
    До края на годината Дъстър ще е номер едно в цяла Европа. Кризата ще удари по немските, корейските и японските надути пуяци и Дачия ще ги сложи на място!

    Коментиран от #17, #19

  • 16 Хайл

    8 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Мачка какво???? От 20 продажби за година продали 21 и "мачкали" 🤮🤮🤮💩 мачкат на бай Мюмюн мътурите рошави

    Коментиран от #26

  • 17 Хайл

    5 3 Отговор

    До коментар #15 от "сектанта":

    😂😂😂😂😂😂😂😂 къде чете тоя виц...ти и тесларя много си вярвате😂😂😂😂😂😂😂
  • 18 Ганчовец съм

    5 5 Отговор
    Усетихте ли на къде ще вее вятъра пичове.Към ел. тротинетките.След още 2-3 пандемии като тая измислени,ще кажат въздуха е мръсен и затова има пандемии.Грета ще се изкаже в името на автомобилното лоби и хоп,ще купуваме електрички и няма-няма.

    Коментиран от #27

  • 19 Този

    8 3 Отговор

    До коментар #15 от "сектанта":

    Ужас, недей така. Тия дачии са много зле. На нов дизелов дъстър му на правих 10000км и двигателя почна да трака като канче по стълбите. На друг колега му се извади полуоската при излизане от паркомясто. Тънки ламарини имат, ръждясват бързо, не са шумоизолирани и седалките са неприятни.

    Коментиран от #21, #28

  • 20 pipi

    1 1 Отговор
    в бг е тотален срив кво учакваш да е .
  • 21 фактически

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "Този":

    Аз ръждясала Дачия след 1999 не съм видял виж мерцедеси очиларки бол.
  • 22 Японеца

    10 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гладен от Горубляне":

    Цените ще падат, няма търсене! Скъпите марки са най-застрашени от срива на продажбите! Следват надутите имоти в БГ!

    Коментиран от #29

  • 23 Гост

    6 6 Отговор
    Това доказва, че който си купува Тесла няма капка разум а само пари за пилеене.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "Прави са":

    и като ги чакаш с какво ще си ги купят? ще си продадеш апартамента за да караш на кола на ток ли? цените им са много висои и непосилни за средната класа. само синчета с парите на бащите си ги пилеят за играчки.
  • 26 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Хайл":

    ама в проценти изглежда голямо числото, а това радва теслаците.
  • 27 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Ганчовец съм":

    а кога ще се изкашат срещу самолетите влаковете корабите и заводите? или те не замърсяват колкото колите?
  • 28 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Този":

    то да беше само това
  • 29 Гостенин

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Японеца":

    Мечтите са безплатни ,надяваме се да паднат цените но те падат.Искам да купя Мерцедес V 250 от 0-10 хиляди км за около 40-50 х. € през изминалата седмица обиколих 5 дилъра на марката в Германия нито един не свали цената със дори и цент от обявената .

    Коментиран от #31

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #29 от "Гостенин":

    Защото е Мерцедес. Не е краставици на пазара.

    Коментиран от #33

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Гостенин

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Да срив при автопрадажбите ,но без срив на цените ,не ни харесва но това е реалността .
  • 34 Предварителни поръчки

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    А защо и останалите не са изпълнили предварителните си поръчки? Защо са поръчвани само Tesla, през март, за да ги получат през април, когато също имаше коронавирус? Ами защото Тесла мисли крачка напред и предлага поръчки по интернет и безконтактни доставки, при които автомобилът се доставя на предварително уточнен адрес, а после клиентът го отключва дистанционно без да се налага да контактува с доставчика.

    Коментиран от #35

  • 35 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Предварителни поръчки":

    Защото при останалите като си поръчаш колата и ти я дават още преди да е изсъхнало мастилото на подписа ти.При тесла трябва да чакаш месеци да ти я сглобят в палатките си.Като при социализма ;) ама от америка хахахахха Тогава чакането на ред за кола не ви харесваше, но когато ви го налагат от сащ намирате начин да го възхвалявате.

    Коментиран от #36, #37

  • 36 Така да

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Нещо като се търси, е така! Другите марки като сглобяват повече, от колкото ги търсят винаги имат в складовете.

    Коментиран от #38

  • 37 Ето че сам си отговори на въпроса

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Точно затова продажбите на останалите спадат, а на Тесла продължават със същите темпове въпреки коронавируса. Просто Тесла продава всичко което може да произведе и затова строи в несвяст нови и нови фабрики, за да може да задоволи търсенето.

    Самият факт, че хората чакат с месеци, вместо да отидат при друг производител и да купят автомобил веднага, говори че другия производител просто не може да предложи това, което предлага Тесла.

    Коментиран от #39, #40

  • 38 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Така да":

    И при ладите и москвичите беше така. Много ги търсеха и се чакаше ред. Тесла ще ви върне комунизма.
  • 39 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Ето че сам си отговори на въпроса":

    Нещо си се объркал мой. Другите продават всичко което произведат и отчитат печалби въпреки непрестанните санкции които им налагаг. А тесла от 10 години съществуване няма и една цяла на печалба хахоха. Живее само от подаянията на правителството хахаха. Всички данъкоплатци и плащат но коли има само за истински вманиячените сектанти. Бедняка плаща теслата на богатия. Комунизъм отвсякъде хахаха. А мулетата са прекалено зомбирани да усетят как ги лъжат
  • 40 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Ето че сам си отговори на въпроса":

    Нещо си се объркал мой. Другите продават всичко което произведат и отчитат печалби въпреки непрестанните санкции които им налагаг. А тесла от 10 години съществуване няма и една цяла на печалба хахоха. Живее само от подаянията на правителството хахаха. Всички данъкоплатци и плащат но коли има само за истински вманиячените сектанти. Бедняка плаща теслата на богатия. Комунизъм отвсякъде хахаха. А мулетата са прекалено зомбирани да усетят как ги лъжат

    Коментиран от #41

  • 41 Объркан си както винаги

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Няма правителство, което да субсидира Тесла. Субсидират се електромобилите, независимо от производителя. Печалби се правят от масово производство, а въпреки десетгодишната си история, Тесла започна масовото си производство преди 2 години и от тогава има печалби, въпреки че през това време строи заводи в цял свят за утрояване на производството.
  • 42 Объркан си както винаги

    0 0 Отговор
    След като другите продават всичко веднага след като слезе от конвейера и нямат свободни наличности, как става това : "Защото при останалите като си поръчаш колата и ти я дават още преди да е изсъхнало мастилото на подписа ти."

    Хайде да не сме виждали летища и пристанища затрупани с непродадени автомобили?
  • 43 Хорхе

    0 0 Отговор
    Искам да споделя колко ми излизат годишните харчове за електроенергия при зареждане в домашни условия в Португалия за ТМ3 LR от 7март 2019 досега.
    Нощната тарифа е 0.101€
    -20% при доказана собственост на ел.автомобил и 23% ДДС
    Изминати около 35 000км и изхарчени около 6050kWh
    Идва 626,32€, но имам и зареждания на външни зарядни ,които все още тук са безплатни
    При същите условия с дизелака щях да съм похарчил около 3500€ за същия период и километри.
    Споделете и вашите разходи в БГ и чужбина, за да може повече хора да знаят колко са годишните разходи на този тип автомобили