През април новите регистрации във Великобритания са намалели с 97,3% на годишна база, поради въведените мерките за борба с разпространението на коронавируса. Това предаде Autocar.
През изминалия месец на острова са продадени само 4321 коли. Това е най-ниското ниво във Великобритания от 1946-а - година след Втората световна война, разкриват данни на Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT). През същия месец на миналата година пък са регистрирани общо 161 064 коли.
Тези цифри бяха описани като „неизненадващи“ от изпълнителния директор на SMMT Майк Хоуз, тъй като през април автокъщите и представителствата бяха принудени да затворят като част от мерките за намаляване на разпространението на коронавируса. Правителството започна преговори с търговците на коли, като определи 11 май за най-ранната възможна дата за рестартиране на дейността им, разкри Autocar миналата седмица.
SMMT заяви, че 71,5% от тези 4321 нови регистрации са били поръчки на юридически лица, което означава, че те най-вероятно са постъпили преди карантината. Само 871 автомобила са били закупени от физически лица във Великобритания през април.
Спадът в продажбите на коли е почти равномерно разпределен между видовете ДВГ и електрифицираните превозни средства. Регистрациите на автомобили с бензинов двигател са намалели с 98,5%, на дизелите - с 97,6%, на плъгин хибридите с 95,1, а на меките хибриди - с 99,3%.
Изключение правят единствено електромобилите. Продажбите на изцяло електрически превозни средства са намалели само с 9,7%, тъй като повечето от тях са били поръчани преди блокадата. Най-интересното е, че през април най-закупуваната кола във Великобритания е Tesla Model 3 с 658 нови регистрации. На второ място се нарежда друга "електричка" - Jaguar I-Pace с 367 продажби. Новият Vauxhall Corsa е трети в класацията с нови 264 регистрации.
Ford Fiesta, Volkswagen Golf и Ford Focus, които заемат челните места по продажби, напълно отсъстваха от топ 10, но до момента остават трите най-продавани коли през 2020-а.
Автоиндустрията преразгледа и прогнозата си за тази година и очаква общият брой на новите регистрации да спадне до 1,68 милиона автомобила. За сравнение, през 2019-а бяха продадени 2,3 милиона коли.
Сривът в новите регистрации във Великобритания през април е подобен на този, наблюдаван в други европейски страни. Във Франция продажбите са намалели с 88,8% на годишна база, а в Италия - с 97,5%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 курейски дик татор
Коментиран от #12
13:03 09.05.2020
2 Що он сказал меня
13:06 09.05.2020
3 ФЕН
13:10 09.05.2020
4 тариката
13:14 09.05.2020
5 гост
Коментиран от #16, #24
13:23 09.05.2020
6 Гладен от Горубляне
Между другото колите втора употреба рязко ще увеличат цената си. Особенно тези които не са бракувани. Просто хората няма да си сменят колите 2-3 години.
Коментиран от #22
13:34 09.05.2020
7 Кабинчо
13:53 09.05.2020
8 Така така
15:00 09.05.2020
9 Прави са
Коментиран от #25
15:05 09.05.2020
10 мдам
16:04 09.05.2020
11 Де Юре
16:10 09.05.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Японеца
Коментиран от #14
16:53 09.05.2020
14 Хайл
До коментар #13 от "Японеца":
Тесла и немски боклуци...познах19:51 09.05.2020
15 сектанта
Коментиран от #17, #19
19:59 09.05.2020
16 Хайл
До коментар #5 от "гост":
Мачка какво???? От 20 продажби за година продали 21 и "мачкали" 🤮🤮🤮💩 мачкат на бай Мюмюн мътурите рошавиКоментиран от #26
20:47 09.05.2020
17 Хайл
До коментар #15 от "сектанта":
😂😂😂😂😂😂😂😂 къде чете тоя виц...ти и тесларя много си вярвате😂😂😂😂😂😂😂20:51 09.05.2020
18 Ганчовец съм
Коментиран от #27
21:15 09.05.2020
19 Този
До коментар #15 от "сектанта":
Ужас, недей така. Тия дачии са много зле. На нов дизелов дъстър му на правих 10000км и двигателя почна да трака като канче по стълбите. На друг колега му се извади полуоската при излизане от паркомясто. Тънки ламарини имат, ръждясват бързо, не са шумоизолирани и седалките са неприятни.Коментиран от #21, #28
23:28 09.05.2020
20 pipi
01:46 10.05.2020
21 фактически
До коментар #19 от "Този":
Аз ръждясала Дачия след 1999 не съм видял виж мерцедеси очиларки бол.09:01 10.05.2020
22 Японеца
До коментар #6 от "Гладен от Горубляне":
Цените ще падат, няма търсене! Скъпите марки са най-застрашени от срива на продажбите! Следват надутите имоти в БГ!Коментиран от #29
09:17 10.05.2020
23 Гост
09:45 10.05.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Гост
До коментар #9 от "Прави са":
и като ги чакаш с какво ще си ги купят? ще си продадеш апартамента за да караш на кола на ток ли? цените им са много висои и непосилни за средната класа. само синчета с парите на бащите си ги пилеят за играчки.09:48 10.05.2020
26 Гост
До коментар #16 от "Хайл":
ама в проценти изглежда голямо числото, а това радва теслаците.09:49 10.05.2020
27 Гост
До коментар #18 от "Ганчовец съм":
а кога ще се изкашат срещу самолетите влаковете корабите и заводите? или те не замърсяват колкото колите?09:50 10.05.2020
28 Гост
До коментар #19 от "Този":
то да беше само това09:51 10.05.2020
29 Гостенин
До коментар #22 от "Японеца":
Мечтите са безплатни ,надяваме се да паднат цените но те падат.Искам да купя Мерцедес V 250 от 0-10 хиляди км за около 40-50 х. € през изминалата седмица обиколих 5 дилъра на марката в Германия нито един не свали цената със дори и цент от обявената .Коментиран от #31
10:02 10.05.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Гост
До коментар #29 от "Гостенин":
Защото е Мерцедес. Не е краставици на пазара.Коментиран от #33
10:26 10.05.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Гостенин
До коментар #31 от "Гост":
Да срив при автопрадажбите ,но без срив на цените ,не ни харесва но това е реалността .11:38 10.05.2020
34 Предварителни поръчки
До коментар #24 от "Гост":
А защо и останалите не са изпълнили предварителните си поръчки? Защо са поръчвани само Tesla, през март, за да ги получат през април, когато също имаше коронавирус? Ами защото Тесла мисли крачка напред и предлага поръчки по интернет и безконтактни доставки, при които автомобилът се доставя на предварително уточнен адрес, а после клиентът го отключва дистанционно без да се налага да контактува с доставчика.Коментиран от #35
15:30 10.05.2020
35 Гост
До коментар #34 от "Предварителни поръчки":
Защото при останалите като си поръчаш колата и ти я дават още преди да е изсъхнало мастилото на подписа ти.При тесла трябва да чакаш месеци да ти я сглобят в палатките си.Като при социализма ;) ама от америка хахахахха Тогава чакането на ред за кола не ви харесваше, но когато ви го налагат от сащ намирате начин да го възхвалявате.Коментиран от #36, #37
09:38 11.05.2020
36 Така да
До коментар #35 от "Гост":
Нещо като се търси, е така! Другите марки като сглобяват повече, от колкото ги търсят винаги имат в складовете.Коментиран от #38
14:40 11.05.2020
37 Ето че сам си отговори на въпроса
До коментар #35 от "Гост":
Точно затова продажбите на останалите спадат, а на Тесла продължават със същите темпове въпреки коронавируса. Просто Тесла продава всичко което може да произведе и затова строи в несвяст нови и нови фабрики, за да може да задоволи търсенето.Самият факт, че хората чакат с месеци, вместо да отидат при друг производител и да купят автомобил веднага, говори че другия производител просто не може да предложи това, което предлага Тесла.
Коментиран от #39, #40
19:36 11.05.2020
38 Гост
До коментар #36 от "Така да":
И при ладите и москвичите беше така. Много ги търсеха и се чакаше ред. Тесла ще ви върне комунизма.10:54 13.05.2020
39 Гост
До коментар #37 от "Ето че сам си отговори на въпроса":
Нещо си се объркал мой. Другите продават всичко което произведат и отчитат печалби въпреки непрестанните санкции които им налагаг. А тесла от 10 години съществуване няма и една цяла на печалба хахоха. Живее само от подаянията на правителството хахаха. Всички данъкоплатци и плащат но коли има само за истински вманиячените сектанти. Бедняка плаща теслата на богатия. Комунизъм отвсякъде хахаха. А мулетата са прекалено зомбирани да усетят как ги лъжат11:00 13.05.2020
40 Гост
До коментар #37 от "Ето че сам си отговори на въпроса":
Нещо си се объркал мой. Другите продават всичко което произведат и отчитат печалби въпреки непрестанните санкции които им налагаг. А тесла от 10 години съществуване няма и една цяла на печалба хахоха. Живее само от подаянията на правителството хахаха. Всички данъкоплатци и плащат но коли има само за истински вманиячените сектанти. Бедняка плаща теслата на богатия. Комунизъм отвсякъде хахаха. А мулетата са прекалено зомбирани да усетят как ги лъжатКоментиран от #41
11:00 13.05.2020
41 Объркан си както винаги
До коментар #40 от "Гост":
Няма правителство, което да субсидира Тесла. Субсидират се електромобилите, независимо от производителя. Печалби се правят от масово производство, а въпреки десетгодишната си история, Тесла започна масовото си производство преди 2 години и от тогава има печалби, въпреки че през това време строи заводи в цял свят за утрояване на производството.07:38 14.05.2020
42 Объркан си както винаги
Хайде да не сме виждали летища и пристанища затрупани с непродадени автомобили?
07:44 14.05.2020
43 Хорхе
Нощната тарифа е 0.101€
-20% при доказана собственост на ел.автомобил и 23% ДДС
Изминати около 35 000км и изхарчени около 6050kWh
Идва 626,32€, но имам и зареждания на външни зарядни ,които все още тук са безплатни
При същите условия с дизелака щях да съм похарчил около 3500€ за същия период и километри.
Споделете и вашите разходи в БГ и чужбина, за да може повече хора да знаят колко са годишните разходи на този тип автомобили
01:56 16.05.2020