В САЩ леките автомобили винаги са били по-продавани от пикапите. Коронавирусът обаче промени тази традиция. Изглежда, че през април пикапите са изместили леките коли от върха. Това предаде Motor1.
Нови данни показват, че през последния месец в САЩ пикапите за първи са изпреварили по продажби леките автомобили. Според Bloomberg, през април американските потребители са закупили над 186 000 пикапа. За сравнение, са продадени малко повече от 169 000 леки автомобила. Това е забележима разлика от 17 000 превозни средства. Същите данни сочат, че през април пикапите представляват над 40 процента от продажбите на General Motors, Ford и Fiat Chrysler.
Също така, миналият месец е най-слабият по отношение на закупените леки автомобили в САЩ за последните 20 години. Някои основни играчи в сегмента, като Honda, отчитат спад в продажбите от 54 процента заради пандемията.
Статистиката, събрана от Cox Automotive, рисува доста мрачна картина за април. Цифрите показват, че общите продажби на автомобили миналия месец са намалели с 53 процента спрямо предходната година и с 37 процента в сравнение с предходния месец.
Добрата новина е, че редица компании са възобновили производството си, тъй като много щати започват да премахват карантината. Някои компании в САЩ дори предлагат стимули като финансиране с нулев процент за период до 84 месеца, в опит да вдигнат нивото на поръчките. Имайки това предвид, очакваме продажбите на леки автомобили да се възстановят през следващите няколко месеца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Димов
Коментиран от #33
10:39 10.05.2020
2 jар
Коментиран от #17, #30
10:40 10.05.2020
3 хуманист
10:42 10.05.2020
4 Дивия Бил
Коментиран от #5
11:00 10.05.2020
5 Джуган
До коментар #4 от "Дивия Бил":
Човек трябва да е много задръстен за да предпочете някакъв седан или комби пред пикап. Аз съм супер доволен от моя, японски, 5 места, дизел, 1000 км с един резервоар, 4х4, бързи бавни, блокажи, минава навсякъде, 1 тон товар, може да влачи 3,5 тона ремарке, и всичко това на цената на добре оборудван седан средна класа. Става и за тоалетна хартия, и до мола, и за лов, и за риба, и за евакуация, даже ходя на театър с него и досега не са ме върнали :)Коментиран от #6, #8, #15
11:07 10.05.2020
6 Дивия Бил
До коментар #5 от "Джуган":
И къде например в София - бързи , бавни по светофарите ? Ако си горски - хубаво , ама за нормално семейство да си купи Джуган ?.....Коментиран от #16, #19, #26
11:13 10.05.2020
7 В .В.
11:26 10.05.2020
8 Прав си
До коментар #5 от "Джуган":
Много е практична, да се ходи до работа на 6 километра с нея всеки ден! Направо си мисля, че без пикапа до работа не можеш отиди!Коментиран от #10
11:28 10.05.2020
9 Така е
Коментиран от #14
12:02 10.05.2020
10 7272
До коментар #8 от "Прав си":
Малко хора работят на 6 км в щатите. Обикновено средното разстояние е 60 мили. Което е 100 км. В посока. 45 процента пт населението работи на втора работа. Още 50-60 мили. И то ко стана. Между 200 и 400 км на ден. Е няма как голфа да е вървежен. Всичко под 5,7л е малолитражка. Много ясно че в европа не е практично. Както в америка не е практично да се кара сешоар.Коментиран от #13, #29
12:06 10.05.2020
11 Borislav Popov
12:12 10.05.2020
12 пррц
12:27 10.05.2020
13 Прав си
До коментар #10 от "7272":
Ама аз отговарям на Джугана, а той си е у БГ-то!12:27 10.05.2020
14 Добре
До коментар #9 от "Така е":
Но не замърсява ли, мислите! Дали е правилно това което правят? Купуват, защото бензина им е евтин, но дали е добре? Когато това разстояние, можеш да го изминеш с 4 на 100 разход, трябва ли да гориш 15 на 100? Това не замърсява ли планетата, че трябва да му се радваме?Коментиран от #18
12:32 10.05.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Мдааа
До коментар #6 от "Дивия Бил":
Ааа Бил, да си имаме уважението, не ми обиждай машината. Супер си ми е Джугана. Близо 2г. го правих за да стане сегашният ЗМЕЙ. Ела да видиш къв риболов и какви екскурзии правим с групата. 6 човека си живеят в супер конфорт, с всички удобства. Даже поставки за кафе и халби има във фургона.Коментиран от #27
12:51 10.05.2020
17 Random
До коментар #2 от "jар":
Управление, безопасност, комфорт, практичност?Коментиран от #25
14:24 10.05.2020
18 Random
До коментар #14 от "Добре":
1. Не ме интересува 2.Затова има катализаториКоментиран от #20
14:27 10.05.2020
19 Ай шот дъ шериф
До коментар #6 от "Дивия Бил":
Светът не се изчерпва със София сбутани улици тесни тротоари и липса на места за паркиране.Коментиран от #22
14:57 10.05.2020
20 Добре
До коментар #18 от "Random":
Какви катализатори бе, пич? Имаш, по-висок разход от колкото е нужно. Това води до повече добив на нефт, от където идва и замърсяването! Нужно ли е да се изразходва 2 литра гориво, всекидневно за изминаване на 10 километра на един човек до работа, което разстояние спокойно се взима с колело например, за може би същото време като колата!15:00 10.05.2020
21 Моше лихваря
Коментиран от #23
15:26 10.05.2020
22 Дивия Бил
До коментар #19 от "Ай шот дъ шериф":
Светът не се изчерпва със София , ама я си представи половината автомобили в София , а и във всеки друг град да са пикапи ?А в Ню Йорк?
Луда работа .
15:31 10.05.2020
23 бат Стефчо
До коментар #21 от "Моше лихваря":
И аз това си мисля. Че в България пикапите се карат само от земеделци , които ги вземат с данъчен кредит и им се приспада ддс - то . Горивото е без акциз и ддс.15:34 10.05.2020
24 чиста статистика
Въпреки усърдието около Дизелгейт, американските власти изостават доста в намаляването на емисиите.
Съединените щати съвсем не са такъв остров на старателно спазваните екологични норми, както подсказва усърдието на властите в разобличаването на Дизелгейт. Средният разход и парниковите емисии на продаваните нови автомобили в Америка остават с над една трета по-високи от тези в Европа - и всъщност са се увеличили през февруари спрямо януари.
16:02 10.05.2020
25 jар
До коментар #17 от "Random":
Един приятел си купи Тойота Тундра 5.7 Лимитид чисто нова от САЩ и заедно с разноските по вноса и митото плати около 94000 лева.Ако искаш вярвай но този пикап има динамиката на спортна кола и е истинско удоволствие да се кара.Единствено максималната скорост около 165км.ч която развива напомня за товарното му предназначение.Високия разход на гориво наложи монтирането на газова уредба с която обаче дори за мое учудване продължи да работи и върви прекрасно и досега не се е наложил нито един ремонт.Спомням си също,че първата зима беше със заводските летни гуми и въпреки това минаваше на места където масовите SUV никога не биха се осмелили.Коментиран от #31
16:35 10.05.2020
26 Джуган
До коментар #6 от "Дивия Бил":
Ха хейтърите са се разшавали. Няколко пояснения, първо е купен нов от магазина с 5 години гаранция, второ, дълъг е но не е много широк, събира се в гаража ми и нямам проблем по централните софийски улици. Ходим с него за риба, на ски, на умерен офроуд, качва се на върха на планината и там си правим пикник с незабравима гледка, цялото семейство е влюбено в него. На всичкото отгоре ако някой по, как да кажа, рустикален приятел ме помоли да прекараме плочки и цимент защото го е страх че ще си изцапа жибката, и това не е проблем.17:48 10.05.2020
27 Джуган
До коментар #16 от "Мдааа":
Въпреки че има куп преимущества, пикапът не е за всеки. Със сигурност не е за комплексари, които ги е страх да не ги помислят за селяни (и няма да са далеч от истината :)17:56 10.05.2020
28 МДА
Американците от край време си карат пикапи.
18:36 10.05.2020
29 Голям Слон
До коментар #10 от "7272":
В щатите не познавах нито един обикновен работещ, който да пътува повече от 20-30 мили :-) Имаше един Пепи Петното, който имаше пикап и блъскаше по нефтените платформи. Той пътуваше много, но работата му не беше стационарна. Ако си инсталатор някъде - също пътуваш, но работата ти го изисква. Колко болен трябва да си да работиш стационарна работа и да пътуваш по 60 мили в посока :-)))) Иначе да ти кажа, пикапите рядко да първи и единствен автомобил. Обикновено се купуват от хора, които често се местят или работата им изисква такъв автомобил. Пикапът (т.нар. трък) се предпочита, защото комбинира пътнически и товарен автомобил. 4х4 са рядкост. Обикновено са само със задно предаване. Т.нар. "вен" (ванове) е още по-предпочитан избор, но за триместни машини, каквито най-често се явяват, рядко има нещо по-луксозно. Та, сега тия тръкове се предпочитат, защото горивата рязко поевтиняха. Докога ще е така, знаят малцина. Лично аз такова никога не съм има и най-вероятно няма да купя. Просто не ми трябва.18:46 10.05.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 селянин 1
До коментар #25 от "jар":
Тундра е дзвер..тва нема трошенье,карах една такава на едни арендатори на земя, но тва нема значение..преди години една серийна заводска версия 5,7.V8 със 380 к.с.но по важно са Нм-544..взе,,Индевър,,на буксир и го влачи 22 км по улиците на ангелите,да го закара като експонат в,,Калифорнийския научен център,,пробвали са да я влачат с рамчета,фордчета и един силверадо,но на 100 метра и кусор..изпушат.19:34 10.05.2020
32 qwerty
21:31 10.05.2020
33 1234
До коментар #1 от "Димов":
Това Димов сигурно идва от дим (пушек) - характерен белег на дизеловите боклуци в Европа. Уж намалявайки парниковите газове с малкия разход на дизелите, долната европейска политика изтрови хората в градовете с канцерогенни сажди и азотни окиси, а България е на върха в това отношение - европейската дизелова морга. Един стар и здрав бензин дори и "осмак", особено пък на газ е по-безвреден за хората, ама на теб не ти пука за екологията, знаем какъв ти е подтекста. ....22:30 10.05.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 66666181
09:02 11.05.2020
36 наблюдателен германец
14:46 11.05.2020