Golf-ът на Свен Бъркхард, един средностатистически германец, е паркиран пред вратата на семейното му жилище в Долен Рейн. Излъскан сив металик, на задната седалка е детското столче на дъщеря му Леони, а колата разполага с екстри, като круиз контрол, навигационна система, автоматична трансмисия и... с "мръсен" дизелов двигател. На практика тази кола има всичко необходимо, за да може Свен да пътува удобно със семейството си.
Технически е в пълна изправност, а пробегът и е само 133 000 километра
Но дизелите с екостандарт Euro 5, като него, могат скоро да бъдат извадени от употреба в Германия, според решение на Федералния административен съд. "Бихме искали да запазим колата", казва Бъркхард, "но за съжаление трябва да я продадем, при това много по-евтино". За оценка на колата си Свен се обръща към WKDA, които заявяват, че тя струва €5 365. Според собственикът ѝ обаче реалната цена на 1.6-литровият му дизелов Golf, който е произведен през 2015 година е €8 000.
Това е само една от историите на собственици на обявени за "мръсни" дизелови коли, а
по пътищата на Германия има 12.5 милиона дизела, които не отговарят на новия стандарт Euro 6
И докато предлагането на повече или по-малко възрастни дизелови автомобили на онлайн пазарите се увеличава, според ADAC търсенето на дизели е спаднало в Германия с около половината в рамките на една година.
Фердинанд Дюденхьофер, експерт от университета в Дуйсбург-Есен, казва: "Рискът от забрана за шофиране на тези коли в центровете на големите градове води до средна загуба от 3 000 евро на автомобил."
Очакванията са тази година цените отново да спаднат с поне 15 процента
От всичко това ще загубят германските водачи които всъщност нямат нищо общо с манипулацията с измерванията на отработените газове или могат да направят каквото и да било за да променят изискванията за контрол на замърсяването на въздуха в градовете.
Но не всички са губещи
Ще спечелят пазари, като нашия, защото все по-евтините дизели вече започват да идват на родна земя. А това са автомобили, които са в пъти по-качествени и по-екологични от масово застарелите коли, движещи се в момента по пътищата ни. А и у нас едва ли скоро ще има забрани за подобни автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 arbeit macht frei
Коментиран от #25
09:55 09.07.2020
2 Авто Джамбазки
Коментиран от #10, #19, #130
09:56 09.07.2020
3 Антимилиционер
09:56 09.07.2020
4 нЕма лошо
09:56 09.07.2020
5 дрт прч
Коментиран от #11
09:59 09.07.2020
6 Отново немска крайност.
Коментиран от #49, #106
10:00 09.07.2020
7 Българин
10:00 09.07.2020
8 Eeee
Коментиран от #31, #123
10:03 09.07.2020
9 джамбаз
Коментиран от #17
10:05 09.07.2020
10 Ебаджамбази
До коментар #2 от "Авто Джамбазки":
Ще стане да ти платя толкова пари и да ме преметнеш ще те "изтърбушвам" докато си жив...па и след това.10:05 09.07.2020
11 незнайко
До коментар #5 от "дрт прч":
Грешите, няма фантастичен филм с машини задвижвани от ДВГ ! Електроенергията и по точно електродвигателите ще са водещи в бъдещото развитие на транспорта.Коментиран от #39
10:06 09.07.2020
12 Лимо
Коментиран от #18, #29
10:06 09.07.2020
13 футуролог
Коментиран от #15
10:09 09.07.2020
14 Гост
Коментиран от #30
10:11 09.07.2020
15 Гост
До коментар #13 от "футуролог":
Прав си. Алчните производители играят със законодателите да доят хората.Коментиран от #23, #132
10:13 09.07.2020
16 Гост
Коментиран от #20, #27
10:13 09.07.2020
17 МОБИЛЕ ДЕ
До коментар #9 от "джамбаз":
Прав си ,никой няма да купи ГОЛФ от Германия на пет години и на 133 000 км, за 8 000 евро и то с малкият дизел.10:13 09.07.2020
18 Гост
До коментар #12 от "Лимо":
12000000 коли няма как да се продадат на 2000000 шофери в Бг. А и ние се скъсахме покрай тази криза и нямаме пари за трошене. Май ще отидат за скрап или в африка и малайзия.10:15 09.07.2020
19 Това е
До коментар #2 от "Авто Джамбазки":
Голф 7, ако нямаш нищо против10:18 09.07.2020
20 Мнение
До коментар #16 от "Гост":
Новите дизели евро 6 с Адблу са по- еко от бензинките.Коментиран от #51
10:21 09.07.2020
21 jullliann 72
Коментиран от #24
10:22 09.07.2020
22 Йордан
10:25 09.07.2020
23 Те пък клиентите са толкова прости
До коментар #15 от "Гост":
Да не мислиш клиентите за толкова прости, да купуват през две-три години евро 7 8 9 15? Направо си купуват един електромобил и решават проблема кардинално. И и тогава на немските производители дизелгейт ще им се стори като детска игра.Коментиран от #28, #34, #52
10:34 09.07.2020
24 Йордан
До коментар #21 от "jullliann 72":
Има страни като САЩ и Германия,където се навъртат десетки хиляди км.за една година,защото работата и жилището са на големи разстояния,поради скъпите наеми.Отделно хората там задължително пътешестват на огромни разстояния,през отпуската.След 1-2 г.връщат колите и взимат нова.”Старата”кола изглежда чисто нова,отлично запазено купе,външно и вътрешно, но са с издухан двигател и е идеална за купуване от дилърите на Ганя Балкански.После превъртат километража и надуват цената,защото има скорошно време на производство.Скоро издадоха някакви нормативни документи за километража и техническия паспорт,но далаверите не са спирали.Коментиран от #115
10:37 09.07.2020
25 Mercedes GLS
До коментар #1 от "arbeit macht frei":
корейските коли пък не струват изобщо10:40 09.07.2020
26 Alex
Коментиран от #92, #125
10:43 09.07.2020
27 Коментар
До коментар #16 от "Гост":
А ти какво мислиш излиза от бензините, балкански въздух ли?!Чувал ли си нещо за въглеводородите (главната консистенция на бензиновите газове, освен CO2)?!
Проучи за въглеводородите и виж колко са "полезни" за живите организми!!!
Коментиран от #53
10:45 09.07.2020
28 Хайл
До коментар #23 от "Те пък клиентите са толкова прости":
Ти пак ли почна да досаждаш на хората с това какво да купуват-казах ти нещо-никой не ти иска мнението...досадник статистик10:52 09.07.2020
29 Фхх
До коментар #12 от "Лимо":
Ако имаше премии за нови коли нямаше всеки да кара старо.Отделно ес искат да въведат евро7 от догодина.Коментиран от #54
10:53 09.07.2020
30 Хайл
До коментар #14 от "Гост":
Защото автопроизводителите ще фалират.те за това вече не са качествени и се мислят всякакви евро 4,5,6...и стават все по-скъпи и некачествени10:58 09.07.2020
31 Пешо
До коментар #8 от "Eeee":
Откъде ще вземеш 5 хил. евро бе балък.Коментиран от #35, #126
11:01 09.07.2020
32 Ха ха ха ха ха ха
Изкупуват се в абсурдистан !
11:33 09.07.2020
33 Инж химик
11:49 09.07.2020
34 Човек
До коментар #23 от "Те пък клиентите са толкова прости":
Има си раздел за еврогейски електрофилистици МАРШ там.11:55 09.07.2020
35 Фокусника
До коментар #31 от "Пешо":
Пешооо, Пешо, човекът каза, че 5000-6000 евро не са много за петгодишна кола. И това е абсолютно вярно. Но ти, с твоя селски /примитивен/манталитет, бързаш да обиждаш. Просто, явно толкова си можеш. Така доникъде няма да стигнеш. Всеизвестно е, че на сельо всичко му е скъпо.Коментиран от #46
11:59 09.07.2020
36 Гого
Коментиран от #38
12:49 09.07.2020
37 Пламен
12:56 09.07.2020
38 Статията е за Германия
До коментар #36 от "Гого":
И там ли нямат пари за електромобили? Просто засега нямат инфраструктура, но с парите отделени за възстановяване от коронавируса, само за година-две ще имат пълноценна зарядна инфраструктура и продажбите на електромобили ще се утроят. До три-четири години, над 50% от продажбите в Германия ще са на електромобили и плъгин хибриди. За какви ниши и 20 години говориш?Коментиран от #41, #55
13:11 09.07.2020
39 Батко
До коментар #11 от "незнайко":
Това може да стане тогава и само тогава, когато някой измисли как да произвежда ток. Много ток, ама стеашно много.Коментиран от #42
13:17 09.07.2020
40 RECYCCLE
13:36 09.07.2020
41 Гого
До коментар #38 от "Статията е за Германия":
С едната ръка Германия субсидира финансово и под други форми покупката на електромобили, а с другата наказва и забранява по-старите от евро 6. Това е основната причина процента на продажбите в Германия на електромобили да се повишава, а не защото имат много пари за хвърляне. В момента в който държавата спре субсидиите и помощите с розовия електро процент на продажбите е свършено.Коментиран от #43
13:39 09.07.2020
42 Колко много ток?
До коментар #39 от "Батко":
Е колко много ток да трябва? Само този който Германия изнася, защото и е излишен, може да захрани електромобилите в цяла Европа. Ако си купиш електромобил, консумацията ти ще се вдигне все ползваш още един бойлер.Коментиран от #56
13:45 09.07.2020
43 Кога мислиш, че ще спре?
До коментар #41 от "Гого":
И кога мислиш, че ще приключи този процес, та да спрат продажбите на електромобили? Гарантирам ти че няма да е скоро. Разбира се след две-три години, от мерките ще останат само забраните, защото електромобилите така или иначе ще са по-евтини от автомобилите с ДВГ. А в страната с над 2 милиона фотоволтаични покрива върху жилищни сгради, вероятно ще се намери някой, който да се сети, че му е по-евтино да зарежда от слънцето, отколкото на бензиноколонката.Коментиран от #44
13:50 09.07.2020
44 Гого
До коментар #43 от "Кога мислиш, че ще спре?":
Ще се опитам да го кажа по друг начин. Да кажем, че изведнъж цената на електромобилите се изравнява с тази на шише фанта и всички в Германия минат на ток. Дори и след 50 години Германия няма да има капацитета да произведе достатъчно електричество под каквато искаш форма(слънце, вода, въглища, атом), за да задоволи търсенето от електромобилите. Иначе казано, все още не са планувани и построени централите които ще произвеждат електричеството нужно да задоволи транспорта-виж в нета колко време отнема строителството на една централа. Причините за това са много и много хора са се сетили, но ИНТЕРЕСЪТ на други за сега е по-силен. Ние живеем в България и каквото и да се случи ще ознаем последни. Не си губи времето и карай каквото ти е изгодно.Коментиран от #45, #58
14:10 09.07.2020
45 Чукча писател, а не читател
До коментар #44 от "Гого":
Прочете ли 42 мнение? Германия ВЕЧЕ произвежда ИЗЛИШЕН ток, който изнася, достатъчен за няколко милиона електромобила. Само че го изнася на безценица, защото електромобилите ги няма. Освен това, ВСЯКА година инсталира възобновяеми мощности, които могат да захранят ПО ОЩЕ НЯКОЛКО МИЛИОНА електромобила, при положение че в Германия засега няма дори един милион електромобила, да не говорим за милион продажби на година.Коментиран от #47, #59
14:16 09.07.2020
46 Българин
До коментар #35 от "Фокусника":
Гражданино от село поне да беше си направил труда да влезнеш в мобиле.де -да видиш цените па тогава ми разправяш колко са 5годишните коли аз т5 96-2005г немога да намера читав на реални и без ръжда под 4-6хил.€ и то на място ти кви ракъдий ръсиш тук.намери ми 5годишна за 5-6хил.€ и я взимам веднага ама до 200хил.км реални не 800хил въртян до 120като у бг дрънгели пред разпад то ако беше така у нас хората щяха да карат 5годишни а не 35г гнилочи за сраб всеки би намерил заветните 5-6хил € да кара нова кола за тея пари.Коментиран от #87
14:20 09.07.2020
47 Гого
До коментар #45 от "Чукча писател, а не читател":
Достатъчен ток за колко милиона има? В момента има над 66 милиона превозни средства и 48 милиона автомобила само в Германия. За колко ще стигне ток-а, за колко ще има зарядни сранции, колко ще се чака да заредиш батерията час,два,четири; ще има ли за всички щепсел, как къде ще се рециклират батериите, колко ще струва като теглиш чертата? В момента няма ресурс да се произведат достатъчно батерии камо ли за ток да ги напълни веднъж всичките. Смени си източника на информация, попаднал си на маркетинговия отдел на тесла.Коментиран от #48
14:32 09.07.2020
48 Елементарен въпрос
До коментар #47 от "Гого":
Колко мегаватчаса електроенергия е необходима на един електромобил годишно. Оставям на тебе да сметнеш или да намериш информацията. Тесла модел 3 с 80 киловатчаса официално изминава 500 км, а реално от 400 до 540 километра. Според проучване от 100% от автомобилите в Германия през 2013 година, един автомобил изминава средно 14 хиляди км годишно. Сложи ги 15. Каквото и да смяташ, няма как да ги изкараш повече от 3 мегаватчаса. Един милион ще се нуждаят от 3 тераватчаса. Сега умножавай по колкото си искаш милиона автомобила и виж колко малко ток трябва годишно. Не е колкото си мислеше, нали?14:49 09.07.2020
49 Yavuz
До коментар #6 от "Отново немска крайност.":
Ти не бери грижи за турците, те нямат проблеми с немците,а гледай себе си, че с тази опушена муцуна директно те взимат за ала романа. Ако не си компетентен по темата слушай си чалгата и не се показвай.15:11 09.07.2020
50 Ввв
15:11 09.07.2020
51 Гост
До коментар #20 от "Мнение":
Адблу не е ли химикал? Как ставаш по-еко, като ползваш и гориш още един химикал? Не се заяждам, просто ми е любопитно.15:12 09.07.2020
52 Гост
До коментар #23 от "Те пък клиентите са толкова прости":
Ще ти се ама не става така. Електрическите ви кашони дори не присъстваха в челната десетка на най-предпочитаните коли в Германия. Справка - статията от предната седмица.15:13 09.07.2020
53 Гост
До коментар #27 от "Коментар":
А ти прочети за азотните окиси при дизела и какво причинява на клетките ти.15:16 09.07.2020
54 Гост
До коментар #29 от "Фхх":
Те може да искат и евро 11 да въвеждат, ама като нямат пари хората..... В момента хора които преди са си търсели кола за 8000 Евро сега си търсят за 5000 или изобщо не си търсят а си карат старата.15:17 09.07.2020
55 Гост
До коментар #38 от "Статията е за Германия":
Това в коя статия го прочете? Питам защото знам че не е твое мнение ти нямаш такова а само копи пействаш нечие изказване от някъде.Коментиран от #57
15:21 09.07.2020
56 Гост
До коментар #42 от "Колко много ток?":
И какво ще стане ако всички хора си добавят все едно още един бойлер към консумацията? коя мрежа ще понесе товара и кой трафопост няма да изгори? Много е лесно да кажеш така - един бойлер - но я го умножи по колите в страната. Това си е удвояване на мощностите само от бойлерите.Коментиран от #60
15:24 09.07.2020
57 20 години
До коментар #55 от "Гост":
Аз мога да ти копирам няколко статии по въпроса на какъвто език пожелаеш. Хайде ти намери поне една, в която да се казва, че следващите 20 години електромобилите ще са нишов продукт? Тези 20 години няма как да ги копирам и пейстна, защото се намират само в главите ви.Коментиран от #61
15:26 09.07.2020
58 Гост
До коментар #44 от "Гого":
Ти не разбираш. Той е по-умен от теб защото е прочел нещо някъде в някой сайт с апокривна надъхваща литература и това го прави много нива над тебе. Задължен си да отстъпиш и да се извиниш за невежеството ти. Сега разбра ли?15:26 09.07.2020
59 Гост
До коментар #45 от "Чукча писател, а не читател":
Е защо Германия стори нови мощности след като има голям излишък та чак на безценица изнася ток? Защо влага още пари в нещо, което не и трябва?Коментиран от #62
15:27 09.07.2020
60 Чуваш ли се какви ги приказваш
До коментар #56 от "Гост":
Знам че не можеш да смяташ, ама наистина ли мислиш, че половината от енергетиката в България работи за да захранва бойлерите? По-горе ти сметнах, че за един милион електромобила, са нужни годишно някакви мижави 3 милиона мегаватчаса. Това ли няма да понесе системата?Коментиран от #63
15:29 09.07.2020
61 Гост
До коментар #57 от "20 години":
Изказването за 20 години нишов продукт не е мое. Внимавай като цитираш някого. И твоето мнение е само в твоята глава, щом не можеш да намериш статия за него.Коментиран от #66
15:32 09.07.2020
62 Защото има акъл в главата
До коментар #59 от "Гост":
Затова строи и ще трябва да построи още толкова. Към момента само 50% от електроенергията в Германия идва от възобновяеми източници, а целта е да станат 100% до 2050 година. Доста още има да строи, защото и АЕЦ не са възобновяеми източници и трябва да затвори и тях. А и газта и нефта трябва да разкара от всички сектори, включително транспорта и отоплението като ги замени с електрификация навсякъде където е възможно. Любимият ти водород и той ще се произвежда от ток.Коментиран от #65
15:33 09.07.2020
63 Гост
До коментар #60 от "Чуваш ли се какви ги приказваш":
Четеш ли какво ти пиша? Изобщо не говорим за енергийни мощности, а за това, дали мрежата ще понесе такъв товар. Няма трафопост който да остане здрав, няма кабел който да не изгори, няма подстанция която да не се претовари. Особено зимно време, когато дори сега , без електромобили, жиците жужат. Наличната мрежа няма да понесе товара.Коментиран от #67
15:34 09.07.2020
64 ΞLΞVΛTΞ
15:35 09.07.2020
65 Гост
До коментар #62 от "Защото има акъл в главата":
Ама тя строи не само възобновяеми ами и АЕЦКоментиран от #69
15:35 09.07.2020
66 Не е твое
До коментар #61 от "Гост":
Мнението не е твое, но репликираш мое мнение, което оспорва изказването за 20 години. А понятията зелена сделка и план за икономическо възстановяване, не са само в моята глава. Информация има навсякъде. Даже тук имаше статия че Германия задължава всяка една бензиностанция да има зарядни станции за електромобили, ама ти се правиш на разсеян въпреки, че първия коментар е твой с лъжата, че 50% от енергията в Германия се произвежда от въглища. А после се чудиш защо ти оспорвали мненията?Коментиран от #68
15:46 09.07.2020
67 Абе ти и@иот ли си?
До коментар #63 от "Гост":
Мрежата всяка година понася 60 тераватчаса, а ти твърдиш, че ще я претовариш с още 3 тераватчаса? Хайде спри с твоите математически изцепки. Казах ти в прав текст, че увеличението е нищожно. Ако милион електромобила зареждат само на нощна тарифа, няма да успеят дори да изравнят потреблението през нощта с потреблението през деня. А ако зареждаш на паркинг с фотоволтаичен навес, токът дори няма да стигне до първия трансформато,р а директно в батерията ти, като ще разтовари, а няма да натовари електроразпределителната мрежа.Коментиран от #71, #75, #99
15:54 09.07.2020
68 Гост
До коментар #66 от "Не е твое":
Репликирам защото както вече уточнихме всички, ти нямаш твое мнение. Та затова попитах, откъде го прочете това твърдение, че го представи като свое?Коментиран от #74
15:56 09.07.2020
69 Я копи и paste на това
До коментар #65 от "Гост":
"Ама тя строи не само възобновяеми ами и АЕЦ"И после защо те репликират постоянно? Ами от твоята уста не излиза абсолютно нищо освен обиди и опашати лъжи. Германия не само, че няма да строи атомна централа, а затваря всички работещи, много преди да им е изтекъл животът. Много ми е интересно откъде ще намериш нещо да копираш? Май единственото което копираш и пействаш тук са глупостите в главата ти, защото никъде в реалността и интернет пространството няма такава информация.
Коментиран от #73
16:01 09.07.2020
70 Реплика
Коментиран от #72
16:02 09.07.2020
71 Гост
До коментар #67 от "Абе ти и@иот ли си?":
Това не е моментен товар. моментният товар ще се удвои. Представи си как сега у вас нямате нито кола нито колело а моментният ви товар е един бойлер 5 квата + още една готварска печка 4 квата и един телевизор половин киловат и още една печка за топлене 3 квата и десетина лампи. Общо моментен товар имате към 13 квата. Утре си добави и един чарджър за Теслата 22 вката или нека да е немският на ВАГ за 11 квата. И ето ти моментен товар 24 квата. При 230 в напрежение, това прави 105 Амп ток. Кой предпазител у вас ще го понесе? Главният на 63А ли? А кой кабел от електромера към дома ти няма да изгори? Този, който е 4 кв ли? А кабела на целият блок, към трафопоста, където 50 апартамента са си включили и те теслите да се зареждат? Дали ще понесе моментният товар? Не смаятай на дребно. Помисли пак преди да пишеш дребни сметки.Коментиран от #94, #107
16:02 09.07.2020
72 Реплика
До коментар #70 от "Реплика":
В провинцията всеки се трепе за 700-800лв.16:03 09.07.2020
73 Гост
До коментар #69 от "Я копи и paste на това":
А както знаем, щом нещо го няма в интернет, то не съществува за тебе. Нали така хахахахахаКоментиран от #77
16:03 09.07.2020
74 Имам мнение и се гордея с това
До коментар #68 от "Гост":
Мненията са като задниците, всеки ги има. За разлика от твоите мнения обаче, моите мнения са желязно подковани с цифри и факти, които при нужда мога да цитирам или дори да сметна сам. Караш ме пак да се повтарям, но твоите мнения са само лъжи и обиди, без грам фактология и аргументация.Коментиран от #76, #78
16:05 09.07.2020
75 Гост
До коментар #67 от "Абе ти и@иот ли си?":
Публикувано във факти.бг: Ами от твоята уста не излиза абсолютно нищо освен обиди и опашати лъжи >>>>>> Какво викаш? кой обиждал? Я си виж името на ком 67. Къде видя аз да обиждам?16:06 09.07.2020
76 Гост
До коментар #74 от "Имам мнение и се гордея с това":
Подкови с факти тези две мои мнеия. Едното е че ти ме обиди в графата за името си в ком 67, а аз не съм произнесъл дори намек за обида към тебе. До тук си пас. Второто, че зимно време товарът ти у вас с печки бойлери лампи и зарядно за електромобил ше е на 105 Амп, което няма как мрежата ти да поеме. Та, кое от тези две твърдения не съм подкрепил, а ти си?Коментиран от #81
16:07 09.07.2020
77 Точно така е
До коментар #73 от "Гост":
Вече можеш да намериш всякаква информация в интернет. Все пак живеем в информационната ера. Даже има измислена информация, която не отговаря на реалността. Казват и "фалшиви новини" но дори те са в някаква форма, в която да повярва човек. Твоите лъжи са толкова опашати, че дори фалшиви новини и алтернативна истина няма за тях. Тях ти просто си ги знаеш, без да си ги чел от никъде.Коментиран от #79, #80
16:08 09.07.2020
78 Гост
До коментар #74 от "Имам мнение и се гордея с това":
Сметни си колко Амп товар ще има домът ти през зимата, когато сте си включили бойлер, печка готварска, печка за топлене, телевизор, зарядно за кола 11 квата или 22 квата. Кажи колко Амп ти понася главния бушон. Сравни двете. Млъкни затапен.Коментиран от #82, #83
16:09 09.07.2020
79 Гост
До коментар #77 от "Точно така е":
Ти живееш в тази виртуална среда и затова не вярваш на реалността. Казах ти какво да сметнеш и чакам числата.16:10 09.07.2020
80 Гост
До коментар #77 от "Точно така е":
Нали спореше, че няма проблем мрежата в домовете да поеме 11 квата зарядно за кола че и оставали още мощности за други консуматори? Е хайте смятай ги. Да видим какво излиза и какъв предпазител и кабели трябва да има всеки един дом според твоите сметки.16:12 09.07.2020
81 Товар
До коментар #76 от "Гост":
Колко пъти да ти обяснявам, че един електромобил се нуждае от осем киловатчаса на ден, което е точно един киловат мощност? Като си нагласиш зарядното да тръгва в 22 часа до шест часа на 5 ампера, колко ще ти стане консумацията през нощта? Дори да са 10 ампера? Бойлера ти е 13 ампера. Как пък ги докара 105 ампера, ако можеш да ми обясниш с прости цифри? Климатиците по 5 ампера максимум, компютъра заедно с лампите нямат 3 ампера.Коментиран от #84
16:14 09.07.2020
82 Вече съм сметнал преди да питаш
До коментар #78 от "Гост":
Хайде Сега сметни и ти. Готварската печка обикновено жената не я ползвана нощна тарифа. Най-много да пусне сушилката, която е 5 ампера и забравих да добавя.Коментиран от #85
16:16 09.07.2020
83 Пий си гинко билобата
До коментар #78 от "Гост":
За шести път ти отговарям за предпазителя 3х50А с ДТЗ запиши си го някъде и спри да ме питаш едно и също нещо. Како не ми стига, мога да го вдигна на 63 А, колкото позволява партидата, но от съображения за сигурност съм избрал по-малък.Коментиран от #86
16:22 09.07.2020
84 Гост
До коментар #81 от "Товар":
Ама не ми се измъквай с тия 5 Амп сега бе. Ти твърдеше ли че няма проблем да работи 11 квата зарядно на домашна мрежа? Твърдеше. Айде сега сметни си товара с тия 11 квата. И не ми овъртай пак, моля.16:31 09.07.2020
85 Гост
До коментар #82 от "Вече съм сметнал преди да питаш":
Ало многознаещия - нощна и дневна тарифа са различни цени на тока но консумацията на печката ти е една и съща. Пробвай пак и този път гледай да има логика в твърдението ти без да се излагаш.Коментиран от #88
16:33 09.07.2020
86 Гост
До коментар #83 от "Пий си гинко билобата":
Ти какво си си избрал няма никакво значение. Можеш да си сложиш и 500 Апм предпазител . Масово апартаментите в България са по 63 Апм главен предпазител и 4 кв кабели. Нито едното нито другото ще издържи на товара. И всички 2 000 000 ползватели на електромобили, които си включат това 11 квата зарядно на пълна мощност, както ти твърдеше че нямало проблем - ще им изгърмят мигом инсталациите. Ще бъде най-големият пожар в историята на България. И защо? Защото форумен спец решил да дава акъл без грам практика.Коментиран от #89
16:35 09.07.2020
87 Фокусника
До коментар #46 от "Българин":
Не съм гражданин, а продължавам да си живея на село. И въпросът не опира до това, могат ли, или не могат да се намерят 5-6 хиляди евра? Ясно е, че с времето, ако човек силно е решил, ще ги намери. Провокира ме коментарът на Пешо. Той попита, откъде ще ги намериш 5000 евро, бе, балък! Все отнякъде, ще ги намери. Друг е въпросът, колата за тези пари, колко е читава.Това не го коментирам. Лек ден ти желая.16:42 09.07.2020
88 Абе знам че е по-евтино на нощна
До коментар #85 от "Гост":
Ама жената не ще да готви след 10 часа :) Твоята тогава ли готви? За по-евтинко?За сметка на това, на мен ще ми отнеме едно и също време, да настроя таймера за зареждане по което и да е време на денонощието и много ясно че ще избера кога ми е най-евтино, а тока е най-евтин когато няма търсене, така че всички печелят и не се натоварва мрежата.
Коментиран от #90
16:44 09.07.2020
89 Пак се изложи
До коментар #86 от "Гост":
Никой няма да ти сложи 63 ампера предпазител на четири квадрата кабел. До този предпазител задължително отиват 6 или 10 квадрата. След него може да слагаш каквито си искаш предпазители и кабели. В конкретния случай, на една фаза онова зарядно се монтира на предпазител 32 ампера с четири квадрата кабел. Сам можеш да сметнеш колко ти остава до 63. Това ти е още половината мощност. По-горе съм ти дал кое колко ампера е. Комбинирай както искаш, няма да ти падне предпазителя ако не тръгнеш да готвиш за Коледа на три четири котлона и фурна, които харчат повече от зарядното. Освен това ти определяш тока на зарядното и ако ще готвиш може да му намалиш мощността. Не е задължително да работи на максимална мощност.Коментиран от #91
16:49 09.07.2020
90 Гост
До коментар #88 от "Абе знам че е по-евтино на нощна":
Пак ли ми се измъкваш със сметки за ефтино и скъпо, вместо да сметнеш товара който ти казах? Ясна си ми миличка. То с жена не може да се спори. Ти винаги си права, дори когато сама си паднала по гръб.Коментиран от #98
16:51 09.07.2020
91 Гост
До коментар #89 от "Пак се изложи":
Айде завивай се да спиш с измислиците си. Нямаме 10 кв кабел след електромер в България. Никъде го няма в никой апартамент. 10 кв е чак между етажите, на входа на електромера. Лека нощ, гълъбче. Обади ми се като исмизлиш нящо умно, ама май ще почакам десетилетие.Коментиран от #97
16:53 09.07.2020
92 Запознат
До коментар #26 от "Alex":
Затова си намираш софтуер срещу няколко стотака и нямаш грижи.16:55 09.07.2020
93 един мармот
17:18 09.07.2020
94 Гост
До коментар #71 от "Гост":
Помисли ти - нощем у дома се консумира ток само за хладилника - под 100 вата. А денем пускаме готварска печка която е 4 киловата и предполагам в същите часове и съседите пускат техните. Е нощем от 12:00 до 6:00 при 4 киловата си гарантирам енергия за 100 км пробег. Тоест мрежата без проблем ще понесе годишен пробег 35 000 км. Капиш?Коментиран от #95
17:36 09.07.2020
95 По принцип си прав
До коментар #94 от "Гост":
Само малка грешка в сметките. Нощната тарифа е от 22 до 6 часа и при 4 киловата мощност, ще си осигуриш 200 километра пробег ,😁18:07 09.07.2020
96 Василев
Коментиран от #100, #104
18:15 09.07.2020
97 Стига си гледал от твоята камбанария
До коментар #91 от "Гост":
Не всички живеем в апартаменти и не всеки живее в апартамента/къщата на дядо си с инсталацията правена тогава. Някой сами сме си ги правили по наши си изисквания. За непросветени като тебе пояснявам, че за един и същи ток, сечението на кабела е различно в зависимост от дължината му, за да се постигне планираният пад на напрежение. Над 10 метра от електромера ти си плащаш кабела, така че спокойно може да си го избереш. За да знаеш тези неща обаче, трябва някога да си правил електроинсталация, а не да говориш че е много по-опасно да си сложиш 6 ампера на контакта с компютъра, отколкото да му сложиш 25 ампера при едни и същи кабели.Коментиран от #101
18:18 09.07.2020
98 Кой товар
До коментар #90 от "Гост":
Я като си толкова добър математик, сметни как ще станат 105 ампера? Ако все пак станат, нищо страшно няма да се случи, защото главния предпазител просто ще падне, ако жената реши да готви три манджи едновременно посреднощ, когато съм пуснал зарядното на пълна мощност, защото всеки ден минавам по 400 км. В коя реалност мислиш, че това може да се случи. Дори без зарядно ако решиш можеш да си претовариш електроинсталацията и да ти изключи предпазителя. Последно кога ти се случи?Коментиран от #102
18:21 09.07.2020
99 АЕЦ Белене
До коментар #67 от "Абе ти и@иот ли си?":
Няма зарядно под 7.5 кв.ч стигат до 11 кв.ч за домашно говоря.Коментиран от #103
18:41 09.07.2020
100 АЕЦ Белене
До коментар #96 от "Василев":
Неможеш да си представиш колко си прав.Ох мале .мале .ох ох охох.не е за приказка.18:53 09.07.2020
101 Гост
До коментар #97 от "Стига си гледал от твоята камбанария":
Никой няма да ти разреши да си правиш ти инсталацията бе нагльо. Нямаш образование, нямаш ценз, нямаш квалификация, нямаш разряд, нито правоспособност. Никой няма да ти разреши нито да ти я озакони, камо ли да ти издаде партида. Остава и кола сам да си направиш и да твърдиш, че си я регистрирал за движение. Намери си публика сред децата от яслите, че само там може да ти се вържат, главно защото още не говорят и не схващат добре.18:56 09.07.2020
102 Гост
До коментар #98 от "Кой товар":
Коментар 71.18:58 09.07.2020
103 Гост
До коментар #99 от "АЕЦ Белене":
С жена не се спори. Тя винаги е права. Не се хаби, колега.18:59 09.07.2020
104 Гост
До коментар #96 от "Василев":
На нашият приятел с различните имена, не му трябва диплом, нито специалност. Той се бил образовал от телефона, докато кличал на клекалото. После сам си бил правил ел инсталацията в къщата си в Малибу, като ползвал 10 кв кабели, които ще му счупят ръцете, но все пак той ги огъвал и прокарвал в гофрирани тръби, грижливо замазани в 2 см мазилка на стените. За главен предпазител сложил 3х50 амп, като контактите защитил с 16 Амп и с тях гарантирал безпроблемната работа на 11 квата зарядно за електромобил както и 11 квата готварска печка, която бил вързал не към един предпазител а към няколко паралелни. И всичкото това го бил гледал в един епизод на Досиетата Х.Коментиран от #105
19:04 09.07.2020
105 Виждал си инсталация само на картинка
До коментар #104 от "Гост":
И откъде знаеш каква ми е специалността? Освен това, говорим за инсталация на стара къща, на която се прави основен ремонт. Никой не ти искаКато те слушам какви ги говориш, най-дебелия кабел който си пипал е мостовак четворка. Само че такива не се дърпат в гофретата. Ползват се пва1 и пва2. Мостовак директно се замазва в мазилката, но това е отживелица от миналия век. От десетина години е задължителна и дефектнотоковата защита, за която питах всички гении които спориха с мен в предишната тема, но никой не успя да ми отговори защо се пуска третия кабел. Освен за два сантиметра мазилка за гипсокартон по стени и тавани не си ли чувал?Всяка една готварска печка може да се захрани от три отделни кръга/фази всеки с отделен предпазител. Преди да се излагаш, ти казах да отидеш в който и да е магазин за бяла техника и да погледнеш. Ако предпазителите с каквито е написал производителя на печката, а именно 16 ампера, са ти точно 11 кв. Проста сметка, ама не е за прости хора. И всичко това го казвам от личен опит. Казах ви да ми дадете какъвто и да е практичен въпрос, а аз ще ви отговоря.
20:32 09.07.2020
106 йордан
До коментар #6 от "Отново немска крайност.":
прав си за тях аз съм тук на място и ги гледам всеки дена и да подчертая НИКОГА В ЖИВОТА НЯМА ДА СИ ВЗЕМА СКАПАН ТРАКТОР ЗА КОЛА
САМО БЕНЗИН
в момента карам ситроен ц6 3.0 v6 лимузина и си свиркам с кеф
20:46 09.07.2020
107 Ти да видиш
До коментар #71 от "Гост":
Да, този Бисер го бях пропуснал!Ами точно затова са измислени толкова партиди бе пич. Като не ти достига мощност или по-скоро акъл си доплащаш за партида с по-голяма мощност. Първо какъв е този бойлер 5 киловата? Да не е 1000 литра? Моя е 200 литров три киловата, но в момента работи на 2 само на нощна тарифа и почти не се включва защото се топли от слънцето. Готварската печка OK, може да е 4кв, че и повече ама колко време работи през седмицата? На четири киловата ще работим максимум един час и още няколко часа на много по-малка мощност. Станаха седем. Аз цяла къща топля с още максимум четири киловата климатици, които през повечето време работят на по-малко защото само поддържат температурата. Станаха 11. Каква е вероятността всичките да работят заедно? Клони към нула. Дори в този случай, ако включиш още някой консуматор три киловата, предпазителя няма да падне поне половин час, защото така е проектиран. Ама и това не знаеш, нали?
И понеже поназнайвам малко електротехника ви споменах за един коефициент на едновременност, който се задава при проектиране на електроинсталацията.
Ако имаш поне малко акъл в главата, ще си пуснеш зарядното през нощта когато почти няма консуматори и няма да го пускаш на максимална мощност, за да може през зимата батерията да е затоплена сутринта, а и тока е два пъти по-евтин.
20:52 09.07.2020
108 Противник на дизела
21:46 09.07.2020
109 ели
22:42 09.07.2020
110 OTO
Коментиран от #111
23:00 09.07.2020
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Джамбаза
00:27 10.07.2020
113 Пак аз
00:40 10.07.2020
114 Митко
06:45 10.07.2020
115 Totalen
До коментар #24 от "Йордан":
Абе Данчо, кой те излъга., средната възраст на автомобилите в Германия е над 9 години!08:58 10.07.2020
116 Пежо Дизел
09:11 10.07.2020
117 Роналдо
09:25 10.07.2020
118 Ново
09:37 10.07.2020
119 Гостенин
Коментиран от #120
09:59 10.07.2020
120 И ти бъркаш
До коментар #119 от "Гостенин":
Стандартна електрическа готварска печка е около 10 киловата, а дори и повече. Монофазен проточен бойлер до 12 киловата. Монофазно зарядно е максимум 7,3 киловата. Почти всички анти електрици имат поне готварска печка, която е по-мощна от което и да е зарядно, но зарядното щяло да им натовари инсталацията, а печката можело да се включи в стандартен контакт 16 ампера без проблеми.10:18 10.07.2020
121 Без име
11:34 10.07.2020
122 Дишайте дълбоко
12:14 10.07.2020
123 Ники
До коментар #8 от "Eeee":
Толко ще вземе собственика на ,,гоуфо,, а докато стане с БГ номер още 3 хилки лв.12:17 10.07.2020
124 Румбо
14:30 10.07.2020
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Който
До коментар #31 от "Пешо":
Който има да взима, 5000евро пари ли са17:10 10.07.2020
127 Голфдвойкаджия
https://fakti.bg/technozone/491266-velosiped-s-vgradena-skoba-za-zakluchvane-video
17:14 10.07.2020
128 ДОЛУ ДИЗЕЛА
Коментиран от #129
19:53 10.07.2020
129 Борко Отворко
До коментар #128 от "ДОЛУ ДИЗЕЛА":
Забрави да допълнеш смрадливите дизелджий уффф как ги мразя и аз тези печки.Давай по-бързо да ходпикваме тази петиция да ги спрат дано.20:10 10.07.2020
130 Джамбаз
До коментар #2 от "Авто Джамбазки":
И после какво става от такива дришльовци кат вас, почват хиляди проблеми22:23 10.07.2020
131 Кфм
23:28 10.07.2020
132 работи в автозавод
До коментар #15 от "Гост":
да,но от това получаваме заплатите си а вашите пари трябва да отидат в някой наш джоб.затова са ограниченията-за да си купите нова кола08:17 11.07.2020
133 Коментатор
13:21 11.07.2020
134 Борко Отворко
22:43 11.07.2020