И китайците все по-малко харесват електрически VW-та

24 Февруари, 2025 11:57 758 4

  • електромобили-
  • китай-
  • volkswagen-
  • vw

Търсенето на електрически автомобили Volkswagen в Китай е спаднало 3.5 пъти

И китайците все по-малко харесват електрически VW-та - 1

През януари 2025 година Volkswagen е продал 171 900 автомобила в Китай, но по-голямата част от тях са автомобили с двигатели с вътрешно горене. Електрическите автомобили на немската марка се търсят все по-малко: през първия месец на годината в Китай са продадени само 4 552 ел.VW-та. Това е със 71% по-малко от същия период на 2024 година, когато са продадени 15 828 електрически автомобила. Пазарният дял на Volkswagen за електрически превозни средства в Китай е спаднал до 2.6 %, въпреки общия ръст на сегмента на електрически превозни средства в Поднебесната държава.

Най-популярният електрически модел на марката остава хечбекът Volkswagen ID.3, който е закупен от 2 623 клиенти през януари 2025-а. Тази цифра обаче е над три пъти по-ниска спрямо миналата година. Следват два кросоувъра - ID.4 X (1 020 продадени автомобила) и ID.4 Crozz (889 броя), чиито продажби са спаднали с 59 - 70% спрямо януари 2024-а. Новият продукт, електрическият седан ID.7 Vizzion, се оказа особено неуспешен, като за месец е намерил само девет купувачи, което е катастрофален резултат за компания от такъв мащаб.

Опитвайки се да запази позициите си, Volkswagen предлага значителни отстъпки за електрически автомобили, но дори това не му помага да се конкурира с местните марки. За сравнение, през януари Geely са намерили 28 100 купувачи, а от Tesla Model Y са продедени 25 700 бройки. По този начин търсенето на електрически автомобили Volkswagen е няколко пъти по-ниско от това на китайските и американските конкуренти.

Успехът на немската марка в Китай до голяма степен се основава на бензиновите модели, включително Sagitar, Passat и Lavida, които постоянно се нареждат сред десетте най-популярни автомобили на китайския пазар. В същото време експертите посочват, че основният проблем на Volkswagen е, че не отговаря на очакванията на младите купувачи.

Съвременните клиенти на електрически автомобили в Китай се фокусират не толкова върху динамиката, управлението и качеството на изработката, а върху усъвършенстваните цифрови функции: интеграция на смартфон, усъвършенствани възможности за автопилот и редовни актуализации на софтуера. Вместо това електрическите модели на Volkswagen всъщност пренебрегват тези изисквания, което води до значителен спад в интереса към марката.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 333

    3 0 Отговор
    Някой има ли идея как се чете VW- та.

    Коментиран от #3

  • 2 Варна 3

    3 0 Отговор
    То и на германците не е любима марка вече.
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "333":

    Ами ФауВета, че да не е Фолк.С .Вагини🤣
  • 4 китаеца е

    2 0 Отговор
    10 години пред вагиналната сухота