През януари 2025 година Volkswagen е продал 171 900 автомобила в Китай, но по-голямата част от тях са автомобили с двигатели с вътрешно горене. Електрическите автомобили на немската марка се търсят все по-малко: през първия месец на годината в Китай са продадени само 4 552 ел.VW-та. Това е със 71% по-малко от същия период на 2024 година, когато са продадени 15 828 електрически автомобила. Пазарният дял на Volkswagen за електрически превозни средства в Китай е спаднал до 2.6 %, въпреки общия ръст на сегмента на електрически превозни средства в Поднебесната държава.
Най-популярният електрически модел на марката остава хечбекът Volkswagen ID.3, който е закупен от 2 623 клиенти през януари 2025-а. Тази цифра обаче е над три пъти по-ниска спрямо миналата година. Следват два кросоувъра - ID.4 X (1 020 продадени автомобила) и ID.4 Crozz (889 броя), чиито продажби са спаднали с 59 - 70% спрямо януари 2024-а. Новият продукт, електрическият седан ID.7 Vizzion, се оказа особено неуспешен, като за месец е намерил само девет купувачи, което е катастрофален резултат за компания от такъв мащаб.
Опитвайки се да запази позициите си, Volkswagen предлага значителни отстъпки за електрически автомобили, но дори това не му помага да се конкурира с местните марки. За сравнение, през януари Geely са намерили 28 100 купувачи, а от Tesla Model Y са продедени 25 700 бройки. По този начин търсенето на електрически автомобили Volkswagen е няколко пъти по-ниско от това на китайските и американските конкуренти.
Успехът на немската марка в Китай до голяма степен се основава на бензиновите модели, включително Sagitar, Passat и Lavida, които постоянно се нареждат сред десетте най-популярни автомобили на китайския пазар. В същото време експертите посочват, че основният проблем на Volkswagen е, че не отговаря на очакванията на младите купувачи.
Съвременните клиенти на електрически автомобили в Китай се фокусират не толкова върху динамиката, управлението и качеството на изработката, а върху усъвършенстваните цифрови функции: интеграция на смартфон, усъвършенствани възможности за автопилот и редовни актуализации на софтуера. Вместо това електрическите модели на Volkswagen всъщност пренебрегват тези изисквания, което води до значителен спад в интереса към марката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 333
Коментиран от #3
12:13 24.02.2025
2 Варна 3
12:24 24.02.2025
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #1 от "333":
Ами ФауВета, че да не е Фолк.С .Вагини🤣12:26 24.02.2025
4 китаеца е
12:44 24.02.2025