Новите регистрации на леки автомобили в България са намалели с 35.6%, като статистиката отчита периода януари - октомври 2020-а и е на годишна база. Отчетеният спад е в сравнение с аналогичния период от 2019 година, а данните са от доклад на ACEA (Европейската асоциация на автомобилните производители), публикуван в края на миналия месец.
От началото на годината до края на октомври у нас са регистрирани 19 117 нови леки автомобила спрямо 29 692 през периода януари - октомври 2019 г. През последният отчетен месец - октомври 2020 се наблюдава леко раздвижване на пазара за нови автомобили в България, като са отчетени регистрации на 2 088 нови леки автомобила, което е спад от 25.4% в сравнение с октомври 2019 г.
Много от вносителите на нови автомобили в България отчитат, като причина за този драстичен спад единствено пандемията от коронавирус, но това не е съвсем така
Пак според данните на ACEA е видно, че през октомври 2020 г. пазарът на леки автомобили в ЕС се е върнал на отрицателна територия, но след като преди това отчете първото увеличение за годината, което се случи през септември, но не и у нас.
Регистрациите на нови автомобили в Европа са намалели само със 7.8% до 953 615 единици през октомври, и то защото няколко европейски правителства отново бяха наложили ограничения за борба с втората вълна на коронавируса. С изключение на Ирландия и Румъния, загубите бяха отчетени на всички пазари в ЕС, включително четирите основни, но те са далеч по-малки от тези у нас.
Освен в България, където през октомври наблюдаваме рекорден спад на търсенето на нови автомобили, търсенето е спаднало най-много само в Испания (-21%) и далеч по-умерено във Франция (-9.5%) и Германия (-3.6%). В Италия, от друга страна, която бе засегната най-много от коронавируса през пролетта, търсенето на нови коли през октомври остава почти непроменено (-0.2%) в сравнение с нивата от октомври 2019 г.
От януари до октомври регистрациите на нови автомобили в целия Европейски съюз са намалели с 26.8% - цифра, която отново ни показва, че сме доста под средното за Европа. Всъщност в целия ЕС са регистрирани около осем милиона леки коли от януари до октомври, което води до спад от над 2.9 милиона бройки в сравнение със същия период на миналата година.
Разглеждайки основните пазари на ЕС за целия десетмесечен отчетен период, виждаме, че най-зле са продажбите на нови автомобили в Испания
Именно испанците отчитат най-силния спад (-35,8%, който е аналогичен с този в България). На годишна база (от януари до октомври) следват Италия (-30,9%), Франция (-26,9%) и Германия (-23,4%), но в последните три държави, както вече споменахме, продажбите нарастват значително повече през последния отчетен месец, отколкото у нас.
Кой продава най-много нови коли у нас?
Иначе, за това, кой колко продава у нас има няколко марки, които определено продават в пъти повече нови автомобили от останалите. Първата позиция с 2 965 продадени автомобила за първите десет месеца от годината се държи от Volkswagen. В престижния "клуб 2000" влизат още марките Dacia, Skoda, Renault, Nissan и Toyota. Те са успели да продадат съответно 2 816, 2 762, 2 529, 2 156 и 2 150 нови коли от началото на годината. Всички останали марки са реализирали по-малки продажби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 един от многото
Коментиран от #3
14:37 17.12.2020
2 честен ционист
14:39 17.12.2020
3 Гостенин
До коментар #1 от "един от многото":
Защото сега, не ги правят като едно време.14:40 17.12.2020
4 Васил
14:42 17.12.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Мери от Крисмас
За всичкото това да дам пари за нова кола ? Да не съм луд??? Ако загледате обявите за 2ра употреба ще видите, че са вдигнали целите от преди пандемията.. т.е и в страните дето внасяме от тях и те не купуват нови и те си карат старите!
Цените на новите коли скочиха много заради увеличените разходи за преминаването към електромобили! Кола под 50х лв нова вече е рядкост.. преди няколко години беше таван, който само премийните прескачаха.
Навсякъде забраняват малко по малко колите с дизел и бензин. Да си взема нов и да трябва да го подаря на някой щото след 5г ще ми се мръщи че иска само на ток да е ? Е Що?
Та така .. не са малко доводите - защо да не си купиш нова кола, а да доизносиш старата... като с дрехите и костюмите в момента :)
Коментиран от #11, #31
14:44 17.12.2020
7 Вальоо
14:45 17.12.2020
8 Долен гepбеpacт
14:45 17.12.2020
9 Пламен
14:45 17.12.2020
10 Състезател
14:46 17.12.2020
11 Вальоо
До коментар #6 от "Мери от Крисмас":
Гарантирам ти че тия електрички са просто една преходна тенденция. За производството на батерии се използва литий,а има страшно малко от тази суровина. В Света в момента има около 1,5млрд. коли. Лития няма да стигне и за 10% от тази бройка,а не забравяй че телефони и лаптопи (и други) използват литиеви батерии! Не се плашете. Тва с електричките е просто да се вземат парите на 'еко' хората.Коментиран от #32
14:49 17.12.2020
12 Анджело
14:54 17.12.2020
13 123
Коментиран от #15
15:01 17.12.2020
14 Гошето
15:28 17.12.2020
15 Случаен
До коментар #13 от "123":
Ми много ясно че хората ще предпочетат да вземат кола, която е:- минала голямото обезценяване след покупката
- по-комфортна
- по-безопасна
- по-бърза
Коментиран от #17
15:42 17.12.2020
16 Българин
16:15 17.12.2020
17 123
До коментар #15 от "Случаен":
Ако визираш 2 употреба от дилъра на 3, 4 години, може и да има нещо вярно в думите ти! Но, винаги има едно но😀 Автомобил с ясна история, на не малък пробег е скъп, и то доста! Като го вземеш на 3 години за 25-30 00 (VW например ) след това ще имаш едни безгрижни 3 години! И то ако го поддържаш както си трябва и където трябва! Когато стане на 6 или 7 години, му идват най скъпите ТО и евентуални проблеми! Ще ги похарчиш парите, ще караш още 3 години и ще го продадеш като 10 годишен със загуба близка до новия автомобил. Вярвай ми, това е проста калкулация която всеки може да направи! Старият ми автомобил, на 6.5 години, имаше каско за 1600 лева за фирмен сервиз! Сегашният ми, нов, каско за почти 3 пъти по висока стабилност е за 2000 лева! Разликата е едно кафе на ден! Иначе, ако визираш 10+ годишен автомобил, купен на свободен пазар от търговец, повярвай, нито е по комфортен, нито е по сигурен от новия! Факт!Коментиран от #23
16:18 17.12.2020
18 Bace
Коментиран от #19
16:46 17.12.2020
19 Вальоо
До коментар #18 от "Bace":
Спор няма. Не живеем чуден живот в страната ни и дори на управляващите им е ясно. Но хората който карат 20 годишна кола и ми обесняват как никога не биха си взели нова кола малко не го вярвам. Все едно да искаш да си вземеш телефон или лаптоп втора употреба? И аз не харесвам как са направени новите коли,ама по-добре нова отколкото кола от чужбина с 'eдин собстевеник,и доказана история'.Коментиран от #20
17:39 17.12.2020
20 Bace
До коментар #19 от "Вальоо":
За мен човек трябва да кара кола , чиято поддръжка може да си позволи. Новата кола няма поддръжка но имаш едни 500-1000 на месец . Спор няма че новото си е ново, ако ще и дачия да е, но примерно моята мазда освен ГО,Каско, обслужване и евентуално някой друг ремонт по окачването и тн за макс 1000лв годишно, останалото е гориво. Да старичка е колата но нямам нужда към момента да я заменям, аз искам, но нямам нужда и възможност. Освен това бих инвестирал във втори имот тези 50-60к от колкото в един пасат или шкодилак, еле пък мерцедес на 2-3 години :) Така че всеки му според нуждите. Когато работих във Франция заплатата пак ти е 2-3-5к евро, но примерно пасат не е 60к евро, ами е 30-35, колкото тук даваме за дачия. За това там хората карат щот им е евтино, едно ново пежо за 18-20к евро. За това и у нас масово колите са 5-10 годишни между 10-20 к лева, щот това можем да си позволим без да ни товари излишно.Коментиран от #25, #38
17:59 17.12.2020
21 Японеца
Коментиран от #22, #29
18:26 17.12.2020
22 Чичо
До коментар #21 от "Японеца":
Да бе не са скъпи.. От всички националности,на японските обикновенните части са най-скъпи. Пример: Чистачки за Мазда 6 ми предлагаха за 87лева и били най-евтините. На другите марки е по 30-40лв.Коментиран от #24
18:52 17.12.2020
23 Случаен
До коментар #17 от "123":
Оригиналният коментар споменава 25хил заем, което е сума като за точно 2-3 годишна кола.Аз търкалям Туран взет тук, върнат от лизинг, беше на 3 години и на около 30хил км, беше малко над 20хил лв. 10 години по-късно още си върви.
Проблеми имаше като направи 140хил км - геометрията изгни и запече, от което замина турбото, и маховика замалко да бракува скоростната кутия(една от пруужините за малко да задере в кожуха), общо 3хил лв разходи за ремонт(със съединител).
ДПФ и ЕГР са си на място, няма чип, макар че 105 коня на 1500кг миниван си идват малко(иначе вдига 200).
Сега е на +-200900км.
Коментиран от #26, #34
18:57 17.12.2020
24 Случаен
До коментар #22 от "Чичо":
Части от дилъра винаги е скъпо.18:59 17.12.2020
25 123
До коментар #20 от "Bace":
Сметката ти не е лоша, ама, не е баш така, но няма да споря😉 А ако имаш 50, 60 000 за инвестиция в имот, то определено може да се позволиш и нова Мазда! Освен ако не са ти от наследство някакво, то определено няма да са ти проблем 500 лева на месец! Знаеш ли, много пъти съм го чувал това: аз ако имам...., ще направя това или онова...! Същото като: аз няма да дам 30 000 за Киа, ти знаеш ли за тези пари какъв Мерц ще си взема, а! Ми не, не знам! Купи го за 30 000 и ми го покажи! И така, на чужди разходи всеки е специалист в България😁 Със здраве!19:08 17.12.2020
26 123
До коментар #23 от "Случаен":
Супер, корава кола! Сега ако сметнем покупната цена, разходите за ремонти (за поддръжка и гуми не влизат),а от тях махнем продажната цена, колко 7-8 000? , то какво е обезценяването? Сигурно 75-80%, а? Това прави 8 процента на година, колкото горе долу на нов автомобил, май😉
Коментиран от #27
19:40 17.12.2020
27 Случаен
До коментар #26 от "123":
Само че не смятам да продавам, иначе бих му искал 9. На новия не му смяташ по-скъпото обслужване в официален сервиз, пък и ако си го взел за 10 години ще се счупи извън гаранцията...Коментиран от #28
20:03 17.12.2020
28 123
До коментар #27 от "Случаен":
Факторите са много, както каза колегата с Маздата, въпрос на финанси! Затова, всекиму според джоба, като не забравя, че неговата истина не е цялата истина, и всеки е господар на акъла си👍20:48 17.12.2020
29 Анонимен
До коментар #21 от "Японеца":
Ти луд ли си? Части по-скъпи от на Тойота не съм видял при бюджетните автомобили. Пък ти си я карай и дано не се чупи много.22:22 17.12.2020
30 Лада Веста Крос
07:43 18.12.2020
31 Лада Веста Крос
До коментар #6 от "Мери от Крисмас":
Донякъде е така и не съвсем. Последни ще забранят бензинките, които имат и доста алтернатива с горивата. Затова в последните 3-4 години най-добре беше да си купиш бензин Евро-6 който съм убеден че няма да има проблемда си го караш до 2030г. поне, което е достатъчно като времеви период. Дотогава на електричките цените ще спаднат достатъчно. Ако не си зависим постоянно т влизане ососбено в центъра на големите градове, разбирай София за у нас, той едва ли ще е проблем да си я караш и 20г. И все пак човек като си купува нова кола обикновено не мисли да я кара до пенсия в днешно време - 10 макс. Аз лично имам две Евро-6.07:49 18.12.2020
32 2683
До коментар #11 от "Вальоо":
Литий има като количество 100 гигафабрики да произвеждат 40 години напред. В момента има 2 гигафабрики, т.е. могат да произвеждат в продължение на 2000 години. Официално Мъск се стреми да ги направи поне 6 - на всеки обитаем континент. Но вериятно ще са 10, т.е. поне 400 години напред ще могат да се правят автомобили. Другите производители като се включат могат да докарат нещата до 100 години, но трудно ще ги докараме по-надолу. Много важно нещо е рециклирането. Литиевите батерии се реклират на 98-99%, от останалата 1-2% шлака при натрупване на по-голямо количество и оптимизиране на процесите пак могат да се извличат полезните елементи. Някой да ми покаже толкова ефективен процес за рециклиране на отработени газове. Петролътще свърши, литият много по-трудно. Това планетарните запаси на планетата Земя. В Слънчевата система има и други тела, на които има литий. Чудил ли си защо ракетите на SpaceX могат да излитат и после да кацат обратно. Представи си следната история - излита ракетата от Земята, каца на близкоминаващ астероид или подобно тяло, извлича полезни изкопаеми, излита от въпросното тяло и каца обратно на Земята. Звучи като научна фантастика, нали? За нацията изобретила тройния чушкопек и горда с разни хора, които са я посещавали 2-3 пъти, но прародителите са им българи, с малък принос в изчислителната техника, наистина е научна фантастика!Коментиран от #37
12:22 18.12.2020
33 Админ
12:37 18.12.2020
34 Спорт груп
До коментар #23 от "Случаен":
Супер дръгел имаш, продавай го колкото можеш по-бързо, не се научихте че ваг групата не става.12:39 18.12.2020
35 гост
15:47 18.12.2020
36 гост
15:48 18.12.2020
37 Вальоо
До коментар #32 от "2683":
Ами ей на,информацията ви не е вярна. Точно обратното е. Няма такова огромно количество каквото ви се иска. То ако имаше огромни количества,цената на електричките нямаше ли да падне поне малко повече? В всяко едно отношение,ел. колата е почти двойно по-скъпа от тази с който и да е ДВГ. Просто има ограничено количество на литий. И не знам защо толкова агресивно и мощно се налага в момента тази ел. пропаганда за колите? Ми хората не им се радват (или поне не всички). Хората харесват звуците на двигателя,да ръмжи,да има димове от ауспуха и т.н. Аз също не съм фен на електрическите миксери.01:41 20.12.2020
38 LOW
До коментар #20 от "Bace":
Нещо си се объркал- моят нов SUV има обслужване 1500 лв за целия период на гаранцията (150000 км или 7 СЕДЕМ години). Другото е само гориво12:14 21.12.2020