След редица снимки, видеа и тестове, ето че от Audi най-накрая разкриха електрическия E-Tron GT в пълния му блясък, а заедно с него показаха и RS версията на модела. Въпреки, че виждате емблемата и дизайн на Audi, то след малко ще видите, че под външната обвивка, всъщност се крие Porsche Taycan.
Дори и външно, четиривратото купе наподобява доста Porsche Taycan, като разликите са в предницата, където голяма решетка в типичния стил на марката е заела своето място, а фаровете следват дизайнерския стил на марката в последните години. Стоповете също са свързани с така модерната напоследък LED бленда, а при отключване и заключване, светлините изпълняват различно светлинно шоу.
Интериорът също наподобява този на последните модели на Audi, но за наша радост дисплеят, който отговаря за климатика, вече е премахнат, а на негово място са поставени физически бутони със съвсем малък дисплей, който да показва градусите. Въпреки, че един от големите дисплеи си е заминал, то в интериора можем да видим един пред водача, както и един в средната част на таблото, който командва повечето функции на колата чрез тъчскрийн. За любителите на статистиката, той е с големина от 12.6 инча.
От немската марка показаха единствено интериора на RS модела, който се отличава с няколко емблеми, спортни седалки, карбонови елементи, както и алкантра на мястото на някой от кожените детайли.
Задвижването на E-Tron GT и E-Tron GT RS се осъществява от по един електромотор на всяка ос с мощност от 469 конски сили за базовия модел и 590 конски сили за RS версията. Възможно е и кратко повишаване на мощността, при което конските сили достигат съответно 522 и 637. Максималният въртящ момент е 690 нютон метра за Е-Tron GT и 890 нютона при E-Tron GT RS.
Благодарение на 800-волтова архитектура, батерията с големина от 93.4кВч може да бъде зареждана от 5 до 80% за само 23 минути, ако станцията го позволява. От Audi все още не споменават официални данни за пробега, но едно зареждане би трябвало да ви осигури около 380 км пробег с нормално каране.
Ако все пак решите да видите на какво е способен новият E-Tron, то ще се насладите на ускорение от 0 до 100 км/ч. за 3.9 секунди и максимална скорост от 243 км/ч за по-слабата версия или спринт до 100 км/ч. за 3.1 секунди и максимална скорост от 248 км/ч. за RS варианта.
Както вече споменахме, задвижването е и на четирите колела, а окачването е въздушно, както и при Taycan. Стандартно при RS модела е и завиването на четирите колела, докато при обикновения E-Tron GT се доплаща. Именно цената е мястото, където E-Tron се различава от Taycan. От 81 хиляди евро започва базовият модел, ако решите да залитнете към RS оборудването, това ще излезе около 115 хиляди евро без добавените екстри.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тъпанар
Коментиран от #5
09:05 10.02.2021
2 НОВО ПЕТ
09:05 10.02.2021
3 Трифонов
Коментиран от #4, #13
09:05 10.02.2021
4 Конфликт на интереси
До коментар #3 от "Трифонов":
Въобще не е рано за електромобили, но ако представят по-добър електромобил, той ще канибализира продажбите на бензиновите бегачки, а от тях стогодишните печелят най-много. Да не мислиш, че от audi наистина не могат да направят по-добър автомобил от моделът на Tesla от 2013 година, който има по-добри параметри от това audi? Могат, ама не искат!Заради едните краткосрочни печалби, ще си съсипят бизнеса и бъдещето в дългосрочен план. Умишлено или не, оставят Тесла да се развива без сериозна конкуренция.
Коментиран от #7
09:17 10.02.2021
5 II22
До коментар #1 от "тъпанар":
БИ трябвало да ви осигури около 380 км пробег09:17 10.02.2021
6 Гъдю Гъдев
09:23 10.02.2021
7 Така е, прав си
До коментар #4 от "Конфликт на интереси":
Не сано Ауди, почти всички немци и япнци могат, но ще претърпят големи загуби!09:25 10.02.2021
8 Факт!
09:26 10.02.2021
9 PE6OGOLF4E
09:27 10.02.2021
10 ГРАД КОЗЛОДУЙ
имаме две коли АУДИ
09:31 10.02.2021
11 чичо гошо
Коментиран от #12
09:37 10.02.2021
12 Като не е пластмасово
До коментар #11 от "чичо гошо":
С ламаринена броня ли е?09:40 10.02.2021
13 123
До коментар #3 от "Трифонов":
Базовия модел започва от 81 000 евро или към 160 хил. лева. Някъде там е и цената на базовия модел С. Модел С е с малко по-голям пробег, но не бих си взел теслата, ако имам възможност да карам е-трона. Така или иначе и двете трудно ще ме закарат до морето с едно зареждане..Коментиран от #15, #17
09:45 10.02.2021
14 Пацо
09:51 10.02.2021
15 Изборът си е твой
До коментар #13 от "123":
Както виждаш от клипа, към тези параметри плюс автопилот бяха предложени от Тесла преди 7 години. Днес вече е 2021 година, а Ауди предлагат технологично по-изостанал модел от представеното от Тесла през 2014-а.10:05 10.02.2021
16 Тесланар
Има достатъчно тестове, които го доказват.
Да не говорим за ускорение, където уж по-малко мощния Тайкан разпилява Модел С на всеки драг тест, пък на писта да не говорим.
Това Ауди изглежда като произведение на изкуството в сравнение с пластмасовата бракма Модел С.
Коментиран от #18
10:14 10.02.2021
17 Тук говорим за топ модели
До коментар #13 от "123":
А топмодела на audi през 2021 година, предлага по-малко от топ модела на Тесла от 2014 година. И не те знам къде ще ходиш на море, за да не ти стигнат 840 км пробег с едно зареждане, 320 км/ч максимална скорост, под две секунди ускорение до 100, автопилот който може да те закара до морето за същите пари като на топ модела на audi, който изминава 380 км, но няма къде да го заредиш по пътя, за разлика от бързата зарядна станция на Тесла в Пловдив, а в скоро време и в София.Коментиран от #19, #21
10:16 10.02.2021
18 Ами давай
До коментар #16 от "Тесланар":
Извади 15 20% от 840 км пробег и виж какво ще се получи. Дори половината от обявеното да е пак ще е повече от на аудито. А обикновено е доста по-верен, както се видя от тестовете на донора - Порше тайканКоментиран от #20
10:18 10.02.2021
19 Тесланар
До коментар #17 от "Тук говорим за топ модели":
Друг път предлага по-малко от Модел С от 2014 година. Модел С от 2014 няма 640 коня, четири завиващи колела, 800V електрическа система, масаж, трикамерно въздушно окачване, хеадс ъп дисплей, 360 градусова камера, карбонови спирачки и покрив и т.н. Ти си мечтай американската бракма да има карбонови спирачки.Коментиран от #22
10:21 10.02.2021
20 Тесланар
До коментар #18 от "Ами давай":
Бьорн Ниланд постигна 580 км пробег с 90 км/ч скорост с Тайкана. С Модел С -640. На магистрала разликата е още по-малко, ама Тайкана зарежда с 270 kW, а Модел с с максимум 250 и не държи толкова дълго с тая скорост на зареждане като Тайкана. Тва Ауди ще има 600 км пробег при същия тест...Коментиран от #23
10:25 10.02.2021
21 дада
До коментар #17 от "Тук говорим за топ модели":
коя серийна кола освен драслерите има ускорение под 2секунди до 100км.10:44 10.02.2021
22 Прав си
До коментар #19 от "Тесланар":
Тесла от 2014 година наистина не предлага 640 коня, а "само" 691 коня. Същото ускорение до 100, има си въздушно окачване и 360 градусови камери, без които автопилота не би могъл да работи, единственото за което си прав е че няма 4 завиващи колела и 800 волтова система.Карбоновите спирачки винаги може да си ги добавиш, а покрива е панорамен, което изключва карбон. Той не е необходим, защото за времето си така или иначе това беше най-бързия автомобил, дори без олекотяване.
И седем години по-късно, от audi предлагат по-малко от това. Срам и резил. Ако толкова искаш коректно сравнение, направи го с модела на Тесла от 2021? Дори най-бавния е по-бърз от това audi, а дори след седем години, от audi надали ще постигнат резултатите на Тесла Plaid.
13:01 10.02.2021
23 Осъзнаваш ли какви ги говориш
До коментар #20 от "Тесланар":
Не мислиш ли че е срамно, porsche от 2020-та година модел да се представя по-зле от Тесла 2012 година модел? Какво точно се опитваш да докажеш?Освен това сравняваш седемместен семеен седан с спортно купе?
Новите батерии производство на Tesla, позволяват 250кв зареждане от нула почти до 80%. Не знам какво си гледал но старата Тесла модел S може да зарежда максимум със 150 kW мощност. Очевидно отново си измисляш. Ако не е така, дай линк за сравнението с Порше тайкан?
13:06 10.02.2021
24 Край
Изостанали са с 20тина години - може и да наваксатв близките 50.
15:30 10.02.2021
25 Илон
Но за всеки влак си има пътници, така че браво на VW най накрая да се насочат към нещо дето не пуши като ромски комин :)
Коментиран от #26
16:43 10.02.2021
26 Тесланар
До коментар #25 от "Илон":
VW group e произвела автомобили като Порше 919ЕВО и ФВ ID R, пред които трошките на Тесла изглеждат като детски играчки.Коментиран от #27, #28
17:12 10.02.2021
27 Ама вярно ли е това ти е опорката?
До коментар #26 от "Тесланар":
А по колко хиляди продават годишно от тези модели? Колко струват? Как си вместват в понятието серийни автомобили? А в понятието масово производство?Да питам ли въобще за понятието "разрешен за движение по обществените пътища"?
17:35 10.02.2021
28 Илон
До коментар #26 от "Тесланар":
Те и Нокия бяха велика фирма... после моторола...17:54 10.02.2021
29 Наблюдение
Това е така, защото с всяко излизане на нов модел на стогодишните, само се затвърждава тезата колко са изостанали от Тесла и колко бързо напредва тя в сравнение със 100 годишните, които дори не успяват да изкопират модел от преди 9 години, да не говорим да създадат свой модел, който е по-добър от Тесла. Поне от онази Тесла през 2012 година.
09:29 11.02.2021