В края на 90-те години на миналия век, Ford представи компактно двуврато купе с предно предаване и предно разположен двигател базиранo на Ford Fiesta. Колата не постигна особен успех и едва четири години след нейното представяне, моделът спря да съществува.
Годината е 2019, а Ford представи второто поколение на Puma, но с някои съществени разлики. Колата отново е базирана на настоящото поколение Ford Fiesta и отново разполага с предно предаване, но този път е под формата на компактен кросоувър с четири врати. Тази кола е вече на нашия пазар, а ето и впечатленията ни след обстойния тест, който направихме.
Екстериор и интериор
Визията на Ford Puma е доста агресивна особено в предницата, което от части се дължи на ST Line пакета с който разполагаше тестовият автомобил. Голямата предна решетка, типична за моделите на Ford е първото нещо, което се забелязва, а фарове с красиви дневни светлини и LED технология, допълват доброто впечатление.
Задната част споделя по-консервативни форми, като тук също са налице светлини, които отчасти разполагат с LED технология. Точно под емблемата на Ford се набива на очи гордо изписаното моделно означение PUMA. А слизайки още по-надолу откриваме боядисан в цвета на колата дифузьор с единичен накрайник на ауспуха в дясно
Линиите в страничната част са по-скоро в стил хечбек, като нашумялата мода с дизайнерските кросоувър купета не се наблюдава в конкретния случай. Единственото, което отличава Puma от обикновен хечбек отстрани е пътният просвет, който достига 164 мм и със сигурност е доста полезен за пътните условия в страната ни. Що се отнася до размерите на колата, те достигат 4 207 мм дължина, 1 805 мм широчина и 1 555 мм височина. Теглото на Puma е малко над 1 200 килограма.
Що се отнася до интериора на новата Puma, то той е почти идентичен с този на Fiesta. Седалките при нашия модел бяха платнени с червени елементи, поради спецификата на ST Line оборудването, като червения шев се допълва и на волана, който комбинира тапицерия с традиционна и перфорирана кожа. Както може да се очаква, качеството на материалите е на прилично ниво, но може да намерите и доста твърда пластмаса на различни места.
Инфотеймънт системата, чиито екран гордо се показва от средната част на таблото е новото трето поколение SYNC, която макар да се справя добре с повечето задачи, доста често може да се „замисли“ и да ви остави без информация за части от секундата. Това от своя страна се компенсира от наличието на Android Auto и Apple CarPlay свързаност, които до голяма степен заместват вградените функции, които се използват най-често. Тук от Ford са помислили и за удобството и са поставили USB порт пред скоростния лост, който осигурява връзка с колата. В подлакътника може да намерите още един USB порт, който служи само за зареждане.
Пред водача е монтиран дигитален дисплей, който не е особено разнообразен в сравнение с други марки, но пък показва всичката нужна информация и променя цвета си при смяната на режимите на шофиране. Мястото в предната част е напълно достатъчно, а седалките, макар и с механична настройка, позволяват да изберете точната позиция.
Не можем да кажем същото обаче за втория ред седалки, където мястото за краката не е от най-добрите, особено ако на предните седалки се возят по-високи хора. За разлика от пространството за краката на пасажерите отзад, това над главите им е оптимално. Ако сте с ръст до 1.90м, то най-вероятно главата ви няма да опира в тавана, макар и да сте доста близо до него. Не гарантираме единствено, че това няма да се случи ако по някаква причина изберете да возите трима човека отзад и най-високият е в средата.
За сметка на компактното място на задните седалки, Puma може да се похвали с най-големия багажник в класа си, който е с обем от 456 литра. Практичността му обаче не спира до тук, подвижният под ви осигурява две нива за товарене, а под него може да откриете пространство, което макар и със специфична форма, отваря още малко място за багаж.
Двигател и ходови характеристики
В гамата на новия Ford Puma е наличен добре познатият 1.0-литровия бензинов EcoBoost с 3 цилиндъра, който се предлага във вариант със 125 конски сили, който тествахме ние и във вариант със 155 конски сили, като и при двата може да разчитате на така наречената мека хибридна система със стартер-генератор, която намалява вредните емисии и дава малко повече мощност и въртящ момент. От скоро се предлагат и версии с автоматична трансмисия със седем предавки, каквато тествахме и ние. За феновете на дизела е наличен и 1.5-литров мотор със 120 конски сили, който обаче се комбинира единствено с механична трансмисия.
Поради сравнително ниското си тегло, колата се усеща приятно пъргава при градски скорости, като не можем да кажем, че се чувства и някакъв значителен недостатък на мощност при по-високи скорости, но това с уговорката, че разчитаме на трицлиндров двигател със 125 конски сили.
В зависимост от режима който сте избрали, скоростната кутия може да държи двигателя до около 6 хиляди оборота с натиснат до долу педал на газта, а в други случаи може да превключва на ниски обороти с цел пестене на гориво и комфорт при шофиране. Както вече споменахме, освен автоматичната смяна на скорости, може да се спрете и на класическа механична трансмисия с шест предавки, ако сте фенове на този тип конфигурация.
Що се отнася до пътното поведение, колата вози доста меко, въпреки 18-цоловите джанти, а както споменахме и по-рано, високият клиренс ви дава спокойствие за неочаквани неравности на пътя. Все пак по-високата стойка си има и своите минуси, които се изразяват при по-висока скорост или динамично шофиране, когато може да усетите лека несигурност в колата, по-силно изразена в завои. Все пак това не е спортен автомобил и това е в реда на нещата. По-високият общ център на тежестта е причина за по-голям крен в завоите
Цени
Базовият Ford Puma стартира на цена от около 40 хиляди лева, като те бързо могат да нарастнат до над 50 хиляди лева, ако решите да поръчате по-вискоите нива на оборудване в комбинация с по-мощния мотор и автоматичната трансмисия. Цените обаче са в т.нар. "златна среда" спрямо преките конкупренти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
12:48 13.07.2021
2 мерцедесаджия
Коментиран от #7
12:49 13.07.2021
3 рено ентусиаст
12:52 13.07.2021
4 Пилот на Ферари
13:05 13.07.2021
5 БАЙ Х@Й ‼️
13:08 13.07.2021
6 прррц
Коментиран от #10
13:11 13.07.2021
7 гост
До коментар #2 от "мерцедесаджия":
Много добре си спомням само преди 4 години Бултрако предлагаше Хонда ЦРВ за 40 000 лева с двойно задвижване и почти всички екстри ! Даже имаше безлихвен лизинг на тая цена мисля до 3 години !! После пак да плещят петрололюбците , че пушилниците не поскъпват и няма съвсем скоро да се изравнят по цени с електричките !Коментиран от #9
13:19 13.07.2021
8 Немислител
13:21 13.07.2021
9 гост
До коментар #7 от "гост":
Само да допълня , че в момента в съседна Румъния най-евтината Тесла Модел 3 след субсидия струва под 28 000 евро , тоест 56 000 !!!!! Срещу 50 000 , че и повече за това !! Да не говорим за другите по-евтини електрички ! А тая Пума даже се произвежда в Румъния , хахах !!13:31 13.07.2021
10 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #6 от "прррц":
Напиши НОВАТА ФОРД ПУМА в нета и гледай !!!13:51 13.07.2021