Преди няколко седмици от BMW представиха новата 2 Series и като повечето нови модели на марката в последно време, така и тук дизайнът не беше възприет по най-добрия начин от хората. За разлика от първата генерация, която е любима на голяма част от феновете на „баварските“ машини, то при втората нещата за сега са доста по-различни.
С подобно мнение е и бившият дизайнер на BMW и McLaren – Франк Стивънсън. В едно от последните си видеа той подробно обясни какво точно не е наред със спортното купе и изобщо не спести критиките си. Стивънсън обходи всички страни на автомобила, а суперлативите изобщо не бяха водещото нещо при тази обиколка.
Все пак започвайки с нещо добро, Стивънсън споменава, че е приятно изненадан от решението за малки „бъбреци“ и това му допада за разлика от фаровете, които са с много странна форма. Също така отбелязва многото ъгли в предната част, които не играят никаква роля. Той толкова не харесва предната част, че я нарича непоправима, без дизайнът ѝ да бъде започнат от нулата.
В страничната част главен елемент за разговора е издължената предница, която той определя като анимационна. Според него тя би била подходяща, а ко колата разполага с огромен V12 или V16. Интересната линия, оформена като буквата „Z” също не обягва от погледа му, както и задния панел, който определя като сложен.
Задницата също отнася критика, а заключението на Стивънсън е просто „Това…не е….добре“. Светлините в задната част не споделят нищо с фаровете в предницата, а дизайнерът си задава въпроса дали колата не е правена в тъмното. Добавя още, че има твърде много линии, ъгли и форми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петър
Коментиран от #9, #10
10:35 08.08.2021
2 Буха ха
10:37 08.08.2021
3 анонимен
Коментиран от #7, #13, #34
10:39 08.08.2021
4 Пилот на Ферари
При много от моделите им задницата не е издокарана.
Коментиран от #12
10:42 08.08.2021
5 от плажа
10:44 08.08.2021
6 Ха ха ха🤣
10:44 08.08.2021
7 Петър
До коментар #3 от "анонимен":
Да,прав си,но това тогава е едно лицемерие от страна на производителите,а после ще ми говорят за екология.10:45 08.08.2021
8 Бай Онзи
10:45 08.08.2021
9 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #1 от "Петър":
Може би не аз съм най-знаещия по темата , но : 1. За да изпревариш кола която кара примерно със 110 км/ч ти трябва резерв мощност , защото със 139км/ч макс би го изпреварвал над половин километър ! 2. Има места, дори в Европа, за които това ограничение не важи . 3. Тези коли се правят не самоза Европа. Това е според моето скромно мнениеКоментиран от #11, #14
10:45 08.08.2021
10 Драг
До коментар #1 от "Петър":
Защото не си длъжен да я караш на пътя. Много хорс в Европа си карат личните коли на писта за кеф.Коментиран от #16
10:50 08.08.2021
11 Пилот на Ферари
До коментар #9 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Много голяма част от написаните коне са само на хартия . Печелят само данъчните . Даже един и същ автомобил тестван в Европа и Щатите излиза с два различни показателя спрямо конските сили. Данните по документи са от стенд.Коментиран от #15, #18
10:51 08.08.2021
12 Задницата
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
прилича нa Opel Vectra (1998).10:52 08.08.2021
13 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #3 от "анонимен":
Аз пък не бих си купил три кенчета за бира и як вентилатор - трицилиндров двигател 0.9 литра с турбо до 250'000об/мин ! Да, развива 140км/ч но .... " Не, мерси!" ( както казваше Т.Колев )Коментиран от #75
10:54 08.08.2021
14 Петър
До коментар #9 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Ами колкото и да имаш резерв от мощност тази мощност ти позволява по закон да вдигнеш над 140км/ч. Това че тези коли не се правят само за Европа не значи че точно тези дето ще се продават в Европа не може да ги ограничат на 140км/ч.,В цяла Европа автобусите и камионите как са ограничени съответно на 100км/ч. и 90км/ч.?Коментиран от #17, #20, #22
10:57 08.08.2021
15 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #11 от "Пилот на Ферари":
То при ДВГ конските сили са за реклама. От по-голямо значение е въртящия момент и при какви обороти е налична мощността! Едни поддържат на магистралата 130 с 2-2'500 оборота , други са на милиметри от червения сектор (лютеницата както му викат) !11:01 08.08.2021
16 Петър
До коментар #10 от "Драг":
Това са глупости,по твоята логика може да има и хора които си карат личните камиони на писта,защо тогава камионите са ограничени на 90км/ч.?Коментиран от #23
11:02 08.08.2021
17 Пилот на Ферари
До коментар #14 от "Петър":
Това няма как да стане. Представяш ли си да тръгнеш да изпреварваш и на 139 км/ч ти се включва ограничителя на магистралата. Ще има много повече катастрофи.А камионите се движат с Крайцерска скорост предимно в дясната лента.
Коментиран от #21
11:03 08.08.2021
18 Драг
До коментар #11 от "Пилот на Ферари":
Напротив не си прав. Даните са различни защото американците все още заради Англия работят с първобитни мерни единици които не са съобразени с десетичната броина система. От там при изчисленията се получава разлика от няколко коня което не е фатално.Коментиран от #27, #29
11:10 08.08.2021
19 Знайко
Аз пък не съм съгласен с някои от мненията на дизайнера. Да прав е за прекалено многото линии, за стоповете все едно са взети от друга кола и някакси си не се връзват с останалото. Но задната част на модели на Audi и VW с тази грозна ниша за регистрационният номер от последните 10 години, е дори още по-лоша и е дело на най-некадърният дизайнер раждал се някога. Прав е и за прекалено дългата пресница. Но относно предницата, днес предниците са почти еднаква на всички нови коли от всички марки. Това е заради аеродинамика и притискаща сила. Аеродимичния закон е еднакъв за всички дизайнери и марки, ако искат добра аеродинамика, нисък разход и притискаща сила няма накъде да мърдат. Най-аеродинамичната форма е една и съща за всички автомобили, бусове, камиони, автобуси .... Формата на фаровете е много подобна на фаровете на някои модели Ауди отпреди 10 години. Има по-стари модели BMW вероятно дело на критикуващият с още по-грозни фарове и стопове. Отпред имам критика към огромните триъгълни въздухозаборници, които освен, че са грозни са и в различен цвят и това още повече влошава нещата. За мен много по-важен е интериора, преди 20 г. там BMW много се издъниха, баха наели много некадърен дизайнер преди 20 години.
Коментиран от #33
11:12 08.08.2021
20 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #14 от "Петър":
Това за автобусите и камионите не е точно така , ама е цяла тема . А иначе и за леките автомобили има такива с ограничител на скоростта . Просто двигателят позволява той да бъде, регулиран или премахнат! А за ограничението - ами аз бих предпочел за кратко да вдигна над разрушената скорост, но да изпреваря без да застрашавам насрещния, изпреварвания и мен ! Ти при ограничение 90км/ч не би ли изпреварил каращия с 75-80км/ч ?Коментиран от #36
11:12 08.08.2021
21 Петър
До коментар #17 от "Пилот на Ферари":
Ама ти нямаш право на повече от 140км/ч., и ограничителят трябва да си ти,камион или автобус карал ли си,защото аз да,и много добре знам как автобус изпреварва друг автобус,не е опасно стига да не се яви някой глупак зад мен и да светка с фаровете без да има ясната представа че ще трябва изчака да изпреваря колегата.Коментиран от #30
11:13 08.08.2021
22 Драг
До коментар #14 от "Петър":
Е то това идва, не си ли чул че Европа гласи такъв закон. Ще стане както с фаровете.11:13 08.08.2021
23 Драг
До коментар #16 от "Петър":
Защото няма, и твоето е глупост и то безмерна. Поогледай се малко и ще разбереш не се ли карат коли на писта, дори и в БГ има но тук е рядкост.Коментиран от #24
11:15 08.08.2021
24 Петър
До коментар #23 от "Драг":
Ами продължаваш с глупостите,за това че някой хипотетично може да иска да си кара колата на писта ти си мислиш че авто производителите се съобразяват с неговата хипотетична писта и затова правят колите да вдигат пи 300-350км/ч.?Стига глупости-като в рекламата за кредити.
Коментиран от #28
11:25 08.08.2021
25 дада
11:27 08.08.2021
26 БАЙ Х@Й ‼️
Коментиран от #31
11:41 08.08.2021
27 Пилот на Ферари
До коментар #18 от "Драг":
Данните от документите и от реалните са различни. Има многократни тестове по ТВ AMS и по списанията. Различават се както по реалните конски сили , така и по разхода на гориво .Коментиран от #32
11:43 08.08.2021
28 Драг
До коментар #24 от "Петър":
Ти пишеш най-големите глупости. Един ограничител на скороста струва нищо, ако има закон ще го сложат. Щом няма БМВ правят спортно ориентирани коли които могат да се карат не само на пътя, но и на пуста, стари летища, затворени пътища и т. н.11:44 08.08.2021
29 Пилот на Ферари
До коментар #18 от "Драг":
Ако съпоставиш по документи и в реални условия например Вектра А /Астра Ф с двигател 1,6 I 75кс и Вектра Б 1,6 101кс по документи 101 коня е по бърз и по икономичен .Реално обаче е точно обратното .
11:48 08.08.2021
30 Пилот на Ферари
До коментар #21 от "Петър":
Ами аз не казвам обратното . По закон трябва да изпревариш по възможно най краткия начин. А най краткия начин е когато имаш достатъчно мощност.Иначе два камиона се изпреварват в продължение на няколко километра.
11:50 08.08.2021
31 Пилот на Ферари
До коментар #26 от "БАЙ Х@Й ‼️":
А ти виждал ли си BMW i3 ? Модернизация на Мултипла.А иначе има много хора които го харесват тоя Фиат. Широко и удобно . На предната седалка могат да седнат трима човека.
Вкусове всякакви.
Коментиран от #35
11:54 08.08.2021
32 Драг
До коментар #27 от "Пилот на Ферари":
Конете някои дават по-високи но други по-ниски като ауди да казват после нашата кола по малко коне пък мина тези с повече, но това няма общо с Европа и САЩ. Факт е че еднакви коли имат различни данни за конете в САЩ и Европа дължащо се на различните мерни единици, като разликата е 5-10 коня.11:55 08.08.2021
33 Пилот на Ферари
До коментар #19 от "Знайко":
Тук предницата няма нищо общо с притискащия ефект и аеродинамиката. Просто са търсили ефекта с Z4. Търсят ефекта на родстар.Я сравни с Рено Megane RS ! Такава ли е предницата ?
Да не говорим ,че Реното ще го отвее отвсякъде това БМВ .
Коментиран от #38
12:01 08.08.2021
34 Знайко
До коментар #3 от "анонимен":
Мощността освен, че дава по-висока максимална скорост, дава друго много по-важно нещо, дава по-добро ускорение. Също така трябва много мощност при катерене на баири в планината. Където освен това заради разреденият въздух при атмосферните двигатели мощността пада на половина. При турбо двигателите, турбото компенсира редкият въздух и при тях няма значение. На Витоша на Алеко около 1800 м. над морското равнище от 100 атмосферни коня са останали само 50 коня. За другата половина няма въздух. И колата става немощна, по-трудно качва баира. Мощността ти дава възможност и за по-лесно изпреварване на баир. Друга причина е икономията на гориво, по-високите предавки освен по-висока максимална скорост над 220-240 км/ч, осигуряват по-голяма икономия на гориво при движение на висока предавка със скорост 100-140 км/ч. Да 200 к.с. са предостатъчни за 1-1,3 тона сапунирки като Пежо, Дачия, Рено, Тойота, Шкода, VW Поло, Голф ... Но за 2,5-3 тона джип или ИСТИНСКА КОЛА 2 тона Ауди А6, А8, BMW 7 серия или Мерседес S-класа трябват повиче, трябват над 300 к.с. за да ускорява добре. Аз лично не зная колко може да вдигне моята кола 1,4 литра турбо 120 к.с. и 210 Nm, защото не съм вдигал повече от 180 км/ч. Но това, което зная и ме кефи, е че с 2-ма пътници и багаж на 5-та предавка, катери баира преди тунела Траянови врата с 160 км/ч. и дори може да ускорява. Смятам обаче, че щеше да е по-хубаво да имам бензин 1,8-2,0 литра, 170-200 к.с., 300-400 Nm турбо двигател. Не за да кКоментиран от #37
12:02 08.08.2021
35 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #31 от "Пилот на Ферари":
Пред дома един спира с такова и опъва шнура! Ама то е на ток , а тук говорим за истински коли ! Докато все още можем !12:05 08.08.2021
36 Д фен
До коментар #20 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Тук не си прав голямата мощност може много лесно да те вкара в по-голяма беля не винаги е в плюс12:24 08.08.2021
37 Петър
До коментар #34 от "Знайко":
А ти защо катериш баира преди тунела Траянови врата с 160 км/ч? Не е забранено да се кара със 160км/ч.?Коментиран от #45
12:28 08.08.2021
38 Знайко
До коментар #33 от "Пилот на Ферари":
Аеродинамиката на съвременните коли е много важна за разхода на гориво. Тя е определяща и поставяща ограничения за дизайна. Аеродинамиката цели едновременно 2 взаимно пречещи си неща. По-малко въздушно съпротивление и по-голяма притискаща сила. Прави се комромис, между двете. Да дължината на капака може и да цели прилика със Z4. Но аз в случая говоря за предницата в часта и предна броня, решетка, фарове, предната част на капак двигател до предните гуми. Която част най-много определя аеродинамиката и притискащата сила, а не дължината на предния капак. Дължината на капака има малко влияние върху аеродинамиката. Инженерите(американци, германци, британци, японци) правещи самолети(бързи изтребители) изследвали аеродинамиката на различни форми и още от времето преди Втората Световна Война от 1930-те години. От около 100 години знаят, че най-аеродинамичните форми са на дъждовната капка и самолетното крило.Но формата на самолетното крило не е подходящо за автомобилите, тъй като създава подемна сила и влошава сцеплението. За това, колите от Формула 1 имат антикрила, които да създават притискаща сила. И по тази причина(създаване на притисната сила) предницата на съвременните автомобили прилича на клин. За това на днешните автомобили са смъкнати предните части и вдигнати задните части(създава се въздушен клин под автомобила) и се слагат дифузори на задните брони. Защото тези форми създава притискаща сила.
Коментиран от #40, #42
12:44 08.08.2021
39 оня с коня
Коментиран от #41
12:45 08.08.2021
40 Пилот на Ферари
До коментар #38 от "Знайко":
Пиши по кратко . Няма кой да ги чете тия реферати.А относно аеродинамиката - ти на тая кола челното съпротивление виждаш ли го ?
Коментиран от #52
12:57 08.08.2021
41 Пилот на Ферари
До коментар #39 от "оня с коня":
Брато , какви ги дрънкаш ? 204 коня ама я караш все едно е с 300 ?И че на дъртата кошница всичките коне са там , даже няколко дошли от комшиите.
Ако е майтап го приемам безрезервно .
Но ако си се взел на сериозно ......
Коментиран от #49
13:00 08.08.2021
42 Драг
До коментар #38 от "Знайко":
Самолетното крило само по себе си не създава подемна сила, това го прави ъгъла на атака. Един самолет и с 1000 кмч да го засилуш няма да излети. За да излети се променя ъгъла на хоризонталният стабилизатор на опашката които повдига носа. При повдигнат нос се получава ъгъл на атака на въздуха към крилото.Коментиран от #43, #72
13:26 08.08.2021
43 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #42 от "Драг":
По физика май си гледал основно физиката на преподавателката!Коментиран от #44
13:52 08.08.2021
44 Драг
До коментар #43 от "БАЙ Х@Й ‼️":
А ти пакета на преподавателя си. Та кое не е вярно? Знаеш ли че и колите имат крила а не излитат.?! Аааа ти разбираш от портокали и банани верно.Коментиран от #46, #74
13:59 08.08.2021
45 Знайко
До коментар #37 от "Петър":
Рибата се вмирисва откъм главата. Всеки пътувал поне от София до Пловдив или обратно. Знае, че 1/4 от колите на магистралата превишават ограничението на скороста от 140 км/ч. Друга 1/4 от автомобилите, не че спазва закони и огранимениета, просто са неспособни да вдигнат повече от 140 км/ч. Но за сметка на това, част от водачите им карат почерпени или без книжки. След като полицаи, политици, кметове, министри и най-вече депутатите ни, които са гласували законите ни. Не спазват законите, които самите те са гласували. И полицаите, които трябва да следят за спазването на законите, докато самите те не ги спазват. Защо аз да спазвам закони и правила, които значителна част от околните не спазват? Защо не питаш защо за властимащите няма закони и глоби? Също така защото да забранено е, но когато в лявата лента тези зад мен карат със 160 км/ч. и ти светкат и те притискат, ако си по-бавен. А пък в дясната лента е пренаселено с претоварени бавни тирове движещи се с 80 км/ч. и автобуси. Имаш само 2 избора, да караш със скороста на останалите участници в движението. Или със 160 км/ч в лявата лента или с 80 км/ч в дясната откъдето няма излизане, ако направиш път на по-бърз от теб. Другата причина е, че пътна полицията е корумпирана, а началниците там освен корумпирани са и некъдърни. Да безумие е там на баира да се слага патрулки и да се спират коли за проверки или нарушения. Но може да сложат стационарни камери за скорост и да ти пратят глобата по пощата. Има и другоКоментиран от #47
14:00 08.08.2021
46 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #44 от "Драг":
Знаеш да обиждаш, но не знаеш елементарни неща ! Жалко ! Подемната сила, на кратко, я създава разликата в скоростта на въздуха минаващ над и под крилото ! А тя зависи от неговат форма и положение спрямо потока въздух ! Именно положението, ъгъла на атака може ДА Я ПРОМЕНЯ ! Но я създава формат на крилото ! Колите основно имат АНТИКТРИЛА !!! Тяхнат цел е да създават НЕ ПОДЕМНА СИЛА, а СИЛА НА ПРИТИСКАНЕ ! Така теоретически кола от Ф1 може да се движи по писта разположена над нея , а тя да е нагоре с колелата ! Просто тя има нужното притискане и скорост , но няма писта ! Отвори си учебника и разгледай внимателно защо крилото на самолета е изпъкнало повече отгоре ! Приятно четене ! Може да си хапнеш и нещо през това време!Коментиран от #48
14:09 08.08.2021
47 Драг
До коментар #45 от "Знайко":
Напротив камерите за скорост са най-голямото безумие измислено да дере кожста на хората. На запад повечето камери са за средна скорост което е ок. Аз обаче имам над 10 глоби за това че на магистрала съм карал с 120 а имало знак 90, на извънградско съм карал с 80 а трябвало 60. Айде стига имало отбивка и аз да натисна спирачката и веднага да намаля. Слагат камери на места където да вземат пари а не че мислят за хората.Коментиран от #63
14:23 08.08.2021
48 Драг
До коментар #46 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Ти сам си отговаряш на въпроса крилото много лесно може да стане антикрило зависи как го позиционираш. Така че стига глупости ръси. Чакам да вдигнеш самолета без вдигнат нос.Коментиран от #50
14:27 08.08.2021
49 оня с коня
До коментар #41 от "Пилот на Ферари":
БМВ-то го купих на 140хил. преди 7 год,сега е на 197 хил,т.е. въртя по 7-8 хил. на година САМО ПРЕЗ Пролет,Лято и Есента през Зимата си е в гаража ПЛЪТНО.И понеже няма и ГРАМ РЪЖДА,не бута И ГРАМ МАСЛО на 10 хил. км,КОЛКО МИСЛИШ че е Живота на подобен ДИЗЕЛОВ ШЕСТАК и какво са 200 хил км за него при редовна смяна на Маслото с Кастрол Ейдж?А факта че преди 3 год го настъпах по магистралата Шумен - Варна и без проблем стигна 239км при Фабрична 242 /по Джиесем,иначе стрелката отиде на 245/ говори ли ти нещо?Ама преди това изпълнение съм сменил ПОЧТИ ВСИЧКО по ходовата част- накладки,дискове,Демпф Шайба,маховик,Щанги разни,Тампони "от-до"/24 бр./Гуми МАРКОВИ "континентал" 245/40/17 и т.н.?А като прибавим и Добавката "Цетан+" на Бардал която винаги слагам на 1 резервоар и която вдига Цетаните на Нафтата с 5% ГАРАНТИРАНО- твърдя го отговорно?И ще обясня на такива като тебе защо ПРИНЦИПНО НЕ ВЯРВАТЕ на Добронамерени индивиди като мене:Защото НЕПРЕКЪСНАТО в Живота някой ви лъже,като вижда Външния ви вид,Интелекта ви и Социалния ви статус!Коментиран от #54, #60, #61
14:59 08.08.2021
50 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #48 от "Драг":
Обичам упоритите ученици ! А сега разбери що е то център на масата на самолета , център на действие на подемната силата и като вземеш предвид , че те не съвпадат , а и двигателя няма как да се мести ЩЕ РАЗБЕРЕШ ЗАЩО ПИЛОТА СИ ВИРВА НОСА !!!Коментиран от #51
15:15 08.08.2021
51 Драг
До коментар #50 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Ти си вирнал носа и нищо не разбираш. Няма нищо общо с центъра на масата. За да получи подемна сила на самолета му трябва голям ъгъл на атака. Това като не разбираш незнам, явно имаш проблем. Между другото хвърчили поне виждал ли си?Купи си едно и ще разбереш пивече за аеродинамиката.Подемната сила е пропорционална на скороста на въздуха и на площа на крилото която има контакт с него. Не случаино като каца отваря задкрилките да не падне от липса на подемна сила.Коментиран от #53
15:26 08.08.2021
52 Знайко
До коментар #40 от "Пилот на Ферари":
По правилно е да ме попиташ дали според мен автомобила е "обтекаем" или дали има добро "аеродинамично/въздушно/ съпротивление", а не "челно съпротивление". Аеродинамичното съпротивление не се измерва по снимки с "виждане" от такива "експерти" като теб. Нито пък от мен. То е измерено и го пише в техническите характеристики. Вероятно скоро ще го публикуват. В днешно време при масовите автомобили най-добрият аеродинамичнин коефициент е към Cx=0,2. Преди 30 години беше около Cx=0,29 Опел Калибра, Ауди 100... Измерват се от квалифицирани инженери, с десетки години опит, на които това им е работата. В скъпи лаборатории с аеродинамични тунели, където един ден работа струва милиони евро. Първо се тестват малки глинени макети мащаб 1:8 или 1:10, после глинен макет в реален размер. И накрая на реални тестови прототипи. И да виждам, предпоставки за добра обтекаемост на тази кола. Виждам в предната част дъговидните профили във вертикален и хоризонтален срез. Виждам и лек клиновиден профил с цел да служи като малко антикрило отпред в долната част на предната броня. Ако искаш да видиш как изглижда голямо примитивно предно антикрило разгледай снимки на рали колите серия В Ауди Куатро и Ланчия от 1980-те години. Виждам и вдигната задна броня - т.е. нещо като дифузор. Виждам заоблени форми, там където са основните въздушните потоци. Около фарове, решетка и преден капак, предно стъкло. Там където са ръбовете на предната броня, смятам, че не влошават аеродинамиката. ЗащотоКоментиран от #55, #57
15:29 08.08.2021
53 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #51 от "Драг":
Смесваш две различни неща ! Подемната сила е по закона на Бернули , а ъгъла на атака включва закона на Нютон !!! "... в зависимост от ъгъла на атака, центърът на налягане може да се намира преди, след или да съвпадне с масовия център..."
Коментиран от #59
15:32 08.08.2021
54 Пилот на Ферари
До коментар #49 от "оня с коня":
И аз съм купувал на 118 хил реални със сервизна книжка , ама не се знае. Спеца по диагностика при когото ходих се произнесе , че километрите или са реални , или е кадърно манипулирана. Май второто е по вярно.Коментиран от #56
15:40 08.08.2021
55 Пилот на Ферари
До коментар #52 от "Знайко":
Брато , честно много дълги тиради пишеш. Не можеш ли да се изразяваш като хората ? Какви са тия научни трудове ?И аз не съм прост и знам за какво става въпрос.
Сега ако и намеря точните размери и и сметна сечението на предницата и на средната част - мога да ти кажа какъв и е коефициента на въздушно съпротивление !
15:43 08.08.2021
56 БАЙ Х@Й
До коментар #54 от "Пилот на Ферари":
Преди години бях харесал една кола от автокъща. Извиках едно разтропано монтьорче - оказа се че предните дискове са от дизел, двигателя е 1.6 бензин , а купето по VIN е било с 1.4 бензин !Коментиран от #58
15:46 08.08.2021
57 Пилот на Ферари
До коментар #52 от "Знайко":
Пишеш някакви световно известни неща .Между другото въздушното съпротивление на Опел Калибра е 0,26 и е шампион по аеродинамика в продължение на 25 години.
15:47 08.08.2021
58 Пилот на Ферари
До коментар #56 от "БАЙ Х@Й":
И аз преди години купувах една Омега дизел 2,0 която по документи при регистрацията излезе - 2,0 бензин. Бяха объркали документите още в Германия. В КАТ нямаха право да ги променят. Чак после го промениха правилника и я пререгистрирах.15:50 08.08.2021
59 Драг
До коментар #53 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Сигурно като сложиш на колата антикрилата те интересува къде е центъра на тежеста. Настроиваш ъгъла на атака и от там притискащата сила. Колкото пи голям ъгъл повече притискаща сила, но по бавна кола. Нищо общо с центъра на тежеста.Коментиран от #62, #65
15:56 08.08.2021
60 Пилот на Ферари
До коментар #49 от "оня с коня":
Това кое е - 3er (E46) 330d (204 Hp) ?По принцип много добри двигатели. Но въпреки това износването на двигател на 250 хил/км можеш да го намериш какво е .
Тоя двигател има проблеми с вихровите клапи и знам за скъсана верига на познат . Обърни им внимание.
Коментиран от #68
16:00 08.08.2021
61 Пилот на Ферари
До коментар #49 от "оня с коня":
С какво масло го караш ? За тоя двигател бих препоръчал 10/60 или 10/50 . По принцип ги дават за БМВ М . Аз от 6-7 години само такова ползвам. Дават го за спортно шофиране и натоварени двигатели.16:06 08.08.2021
62 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #59 от "Драг":
Това което казваш важи за оптичния тунинг ! Декоративните антикрила можеш да ги сложиш и над шибидаха, ако решиш ! Ако искаш да имат ефект се запитай защо задното антикрило на новите бързи автомобили е там и защо излиза при определена скорост ! Реално ефекта на прилепяне е различен при различната скорост . Да при ниска скорост той не се усеща , а при много висока може да започне да те спира ! Лесно ще го усетиш като си изкараш ръкат през отворения прозорец и започнеш да променяш положението на дланта при различна скорост !Коментиран от #64
16:12 08.08.2021
63 Пилот на Ферари
До коментар #47 от "Драг":
За това си много прав - че на всяка отбивка или разклон са наслагали ограничения .По принцип за това си има преди разклон лента за престрояване и завиване .
Коментиран от #66
16:21 08.08.2021
64 Драг
До коментар #62 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Смешно е ти сам си отговсряш на въпроса. Извади си дланта от прозореца и започни да я накланяш първо по часовниковата стрелка после обратното и ще разбереш какво няма да ти кажа🙂🙂🙂. Но другите ме разбраха за площа и създадената сила. Същото правят и споилерите но ъгълът на атака е само отрицателен.16:21 08.08.2021
65 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #59 от "Драг":
Много общо с центъра на тежестта ! При самолета може да получиш и напречно, и надлъжно завъртане ! Затова не всеки става пилот , като по филмите всеки замества ранения пилот ! При колат основно е презавиване ( поднасяне) и това е по-често при задно разположен двигател и шофьор без опит ( може да е с опит на Ауди , но без опит на Порше ) ! Конструкторите неслучайно се стремят към разпреселение 50:50!Коментиран от #67
16:22 08.08.2021
66 Драг
До коментар #63 от "Пилот на Ферари":
Е да ама 90 процента от камерите са на тези отбивки. От 90 на 60 а има места по на 1 км. Е всеки км мога ли да ускорявам намалявам.16:24 08.08.2021
67 Драг
До коментар #65 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Това няма ниииищо общо с подемната сила а с закона на нютон за инерцията, вземи го прочети.Коментиран от #69
16:26 08.08.2021
68 оня с коня
До коментар #60 от "Пилот на Ферари":
Оценявам че почна да се държиш като Бял човек и ще потвърдя че Това е БАШ за каквото си мислиш-330Д,204 коня.А на препоръката ти да погледна какво е Стандартното износване на Двигатела им на 250 хил. ще ти препоръчам ГОРЕЩО:ПРЕСТАНИ да робуваш на стандартни Статистики,нямащи НИЩО ОБЩО с Индивидуалната Експлоатация на МПС-тата!Междувременно като го купувах от Димитровград не ме интересуваше какво пише на Километража,че Гумите са "Галоши" и че Спирачките и дисковете са за належаща смяна - просто исках Шефа на Автокъщата да го пробва как върви в Мое присъствие ...ами дърпаше като Изоглавено,т.е. на практика купих ДВИГАТЕЛ,а не прилежащите подробности.Колкото до късане на Верига - да,следва да се сменя ПРИ НУЖДА,обаче когато сменях Водна помпа и Вискосъединител/заблуждавал съм се че има само /Класически/ Съединител,майстора ми каза че Веригата е О.К. и да не я бутам.Вихрови клапи...-имат си своето значение за по-добро смесване на Горивото с въздух при постъпване в цилиндрите и Германеца не е толкова прост да ги сложи,за да се чупят и да блокират Двигатела.Пък ако случайно се случи,тогава ще му мислим.Аз пари за колата си НЕ ЩАДЯ!16:34 08.08.2021
69 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #67 от "Драг":
Мъка, мъка ... законът за инерцият държи сметка в случая за центробежнат сила на автомобила ! А точно с антикрилото ти увеличаваш силата на прилепяне ( на триене ) и чрез увеличено триене преодоляване опита на ,задницата да те изпревари ! Когато вземеш завой на лед и асфалт увеличеното триене позволява по-голяма скорост ! На асфалт без антикрило и с антикрило ползваш закона на Нютон и закона за запазване на инерцията !Коментиран от #70
16:45 08.08.2021
70 Драг
До коментар #69 от "БАЙ Х@Й ‼️":
А защо ще те изпревари задницата като няма центробежна сила??? 🙂🙂🙂🙂.Коментиран от #71
17:16 08.08.2021
71 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #70 от "Драг":
Пиша ти бааавно , дано го схванеш ! Има центробежна сила , по закона за запазване на инерцията . При скорост примерно 40км/ч, 80км/ч и 120км/ч с един автомобил , в един завой тя има три стойности ! Когато си на мокро без спойлер сцеплението те удържа на пътя само с 40 и не може при 80 и 120! Когато си на сух път, без спойлер, сцеплението те удържа при 40 и 80 но не и при 120 ! Когато поставиш ПОДХОДЯЩ спойлер той допълнително ( чрез третия закон на Нютон , пише се с главна буква) ще увеличи сцеплението и така ще преодолеш завоя и с 120км ! Съвсем измести темата от първоначалната, но дано си ме разбрал ! /// закона на Бернули отчита създаването на подемната сила от статично крило, а промяната на ъгъла на атаката увеличава или намалява подемната сила НА СЪЩОТО крило чрез третия закон на Нютон /// хубава вечер ///17:46 08.08.2021
72 перничанин
До коментар #42 от "Драг":
Това за опашката на самолета не го пиши, че ти се смеят. Друг е елемента който описваш и се казва елерон, и има няколко такива на крилата.Коментиран от #73
18:06 08.08.2021
73 Драг
До коментар #72 от "перничанин":
На тебе ти се смеят, не не е елерон а хоризонтален стабилизатор и се намира на опашката. Елерона е на крилото. Хоризонталният стабилизатор е на опашката при излитане и кара опашката да се наведе надолу, което означава предната част нагоре което създава ъгъла на атака което променя налягането на въздуха отдолу и отгоре на крилото. Това е и за Бай хои ама и бавно да пиша пак няма да разбере. Има спортни самолети с нулев ъгъл на атака иначе пътническите дори в нормално положение имат слаб ъгъл на атака който обаче не е достатъпен при излитане затова се увеличава ъгъла на атака.18:14 08.08.2021
74 Знайко
До коментар #44 от "Драг":
Крила имат "летящите коли" и летят. А нормалните коли имат АНТИкрила или спойлери. Наричат се така, защото са обърнати на обратно "самолетни" крила. Служат за да осигурят притискаща сила и така да увеличат сцеплението на гумите с пътната настилка.20:12 08.08.2021
75 Валери Божинов
До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Айде смени репертоара .откакто е излязъл екобуста не се спря кенчета и обороти00:11 09.08.2021
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 някой
04:22 11.08.2021