13 Август, 2021 13:20 6 284 83

Благодарение на Tesla, Илон Мъск отново стана най-богатият човек в света

  • tesla-
  • илон мъск-
  • богатство-
  • акции

Само за един ден ръководителят на Tesla успя да увеличи богатството си с 3.5 милиарда долара

Благодарение на Tesla, Илон Мъск отново стана най-богатият човек в света - 1
Снимка: Shutterstock

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск отново стана най -богатият човек в света. Според bloomberg състоянието му се е увеличило с 3.5 милиарда долара само за един ден.

Тези резултати са продиктувани от вчерашното увеличение на цената на акциите на Tesla, които повишиха стойностите си с 2 процента. Така пазарната стойност на компанията се увеличи с 14 милиарда долара и достигна цифрата от 715 милиарда.

Мъск лично притежава една пета от всички акции на Tesla, и точно тези акции изиграха роля отново да се превърне в най-богатия човек в света. За един ден Илон успя да надмине основателя на Amazon Джеф Безос в класацията на най -богатите хора в света. Нещо повече - да го надмине радикално, с няколко милиарда. И за Безос ще бъде много трудно да си върне позицията отново.

Въпросът обаче какво стои зад подобна промяна в цената на акцията не е ясен. В края на краищата все още няма причини за такъв експлозивен растеж. Новите фабрики на Tesla в САЩ и Германия все още не са започнали работа, а обещаващи нови артикули в лицето на камиона Semi и пикапа Cybertruck са отложени за по -добри времена.

В същото време в мрежата се появи информация, че инженерите все още не са взели решение за външния вид и размерите на Cybertruck. Именно поради тази причина нови патентни изображения на автомобила все още не са се появили в интернет.

По-рано Мъск иронично коментира плановете на Rivian да построи нови заводи. Той отбеляза, че компанията трябва първо да стартира поне едно производство с пълен капацитет, преди да прави планове за радикално разширяване.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДПС -ТРЯБВА ДА СЕ ДЕПОРТИРА

    29 20 Отговор
    Американците печатат пари във въздуха така че колкото и да е богат доларът скоро няма да има никаква стойност ще бъде само изтривалка за задници

    Коментиран от #2

  • 2 5656

    25 13 Отговор

    До коментар #1 от "ДПС -ТРЯБВА ДА СЕ ДЕПОРТИРА":

    Това го слушаме от десетилетия, а то така и не се случва. Лоши американци, лоши!

    Коментиран от #4

  • 3 Ти да видиш

    11 8 Отговор
    "Новите фабрики на Tesla в САЩ и Германия все още не са започнали работа, а обещаващи нови артикули в лицето на камиона Semi и пикапа Cybertruck са отложени за по -добри времена."

    Май ви се губи причинно-следствената връзка. След като камионът е пикапа ще се правят в Тексас веднага след като започне производството на кросоувъра модел У в същата фабрика, а фабриката още не е отворена, за какво производство на пикапа и камиона въобще говорите? Къде да почне това производство? Или твърдите, че производството може да почне преди да се построи завод и в забавянето на камиона и пикапа има нещо странно?

    Коментиран от #5

  • 4 Може и

    7 9 Отговор

    До коментар #2 от "5656":

    да се случи. Допреди 20 години САЩ нямаха никакви икономически конкуренти.
    Дори Германия и Япония не им бяха конкуренти.
    Ама сега имат.

    Коментиран от #11

  • 5 Гост

    6 8 Отговор

    До коментар #3 от "Ти да видиш":

    И аз очаквам да почна производство на совалки и ракети, но в някакво необозримо бъдеще. Вервайте ми.

    Коментиран от #6

  • 6 Какво искаш да кажеш?

    14 5 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Преди година и два месеца, Тесла още не беше купила земята за фабриката в Тексас и никой не знаеше къде ще е заводът. 14 месеца по-късно вече се очаква започването на тестовото производство за първия модел, който ще се произвежда в завода, а втория и третия модел са отложени за 18-я месец от купуването на земята за завода. Това означава ли че и ти след 18 месеца закъснение от днешна дата, ще започнеш производството на втория и третия си модел совалки и ракети, понеже сега нямаш завод?

    Извинявай ама останалите в индустрията на това му казват адски бързо, въпреки "забавянето".

    От Volkswagen вече пета година само мястото на завода не могат да изберат. Даже и в България щяха да го правят преди няколко години, но още не са построили такъв завод.

    Коментиран от #8, #53

  • 7 Митко

    6 4 Отговор
    Блазе на жена му. Ще има пари за клипове и простотии
  • 8 Turbo

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "Какво искаш да кажеш?":

    За Гига Берлин защо нищо не казваш хахахахаха януари 2020 започнаха да режат дърветата, производството се очаква да започне евентуално началото на 2022 г хахахахаха честито,време за построяването на Гига Берлин минимум 2 години и то при условие,че германците им дадат разрешение за ползване и експлоатация.

    Коментиран от #9

  • 9 Сам си си отговорил

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "Turbo":

    Заводът беше готов преди този в Тексас и оборудването също беше инсталирано по-рано, но още миналата година ти казах, че има вероятност завода в Тексас да започне работа по-рано, въпреки че купиха теренът седем месеца по-късно от този в Берлин. Причината е че Tesla може да построи завод по-бързо, отколкото бюрократите в Берлин могат да издадат само документа за започване на този строеж. Все още си чакат разрешителното за строеж, заради което им спряха изсичането на дърветата през февруари 2020 година. Тогава строежът беше спрян заради липса на екологично разрешително, което все още не е издадено. Първоначалната идея беше да построят завода за автомобили и да започнат производство, а през 2022 да построят втори завод и започнат и производството на батерии. Като гледам, ще построят и втория завод докато бюрократите издадат екологичното разрешително.

    Коментиран от #10, #54

  • 10 Корупция

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Сам си си отговорил":

    Е как стриш без ОВОС??? Това някакво безумие ли е? Първо се прави ОВОС после се строи, верни ли в Германия има такава корупция?

    Коментиран от #12

  • 11 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Може и":

    Ма да бе , как да нямат , хахах !! Ей ти в автомобилостроенето , 711 милиарда само за Тесла са колкото следващите 9 компании накуп , а те имат още ГМ , Форд и половината от Стелантис !!! Пък да не говорим за "конкуренцията" на Гугъл , Епъл , Майкрософт , Фейсбук , Амазаон и т.н !! Направо ги е заринала конкуренция , хахахаххах !!
  • 12 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Корупция":

    Теслю превежда с Google translate хахахахаха и бърка в превода разрешение за строеж и разрешение за ползване и експлоатация хахахахаха точно в законова държавата като Германия ще ти позволят да строиш без строително разрешение.

    Коментиран от #13, #17

  • 13 Дрън-дрън

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Turbo":

    Има ли Тесла екологично разрешително, каквото чакаха през февруари 2020 или все още го чакат? Според германските закони, можеш да строиш с временни разрешителни за строеж, докато чакаш екологичното разрешително, но ако в крайна сметка не го получиш, трябва да събориш абсолютно всичко и да възстановиш терена до първоначалното му състояние. Тесла все още няма екологично разрешително и съответно няма и окончателно разрешително за строеж. Всичко дотук е построено с временни разрешителни, които са валидни само до окончателното одобрение или отхвърляне на екологичното разрешително. Тоест на теория, ако не им дадат екологичното разрешително, всички временни разрешителни дотук отпадат и Tesla трябва да събори всичко. Кое от написаното до тук не е вярно? Tesla има ли екологично разрешително или не? Да или не?

    Коментиран от #14

  • 14 ОВОС

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Дрън-дрън":

    Е как така? В България е обратното!! Първо дори преди разрешение за строеж минаваш ОВОС!! След това като отсечеш дърветата, убиеш мечките, натровиш водата или т. н. защо ти е ОВОС, това е смешно. Ще засееш нови дървета, ще възкресиш мечките? А казват че в Германия имало ред, където има пари навсякъде корупция.

    Коментиран от #15

  • 15 Каква мислиш е вероятността

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "ОВОС":

    Да не му дадат разрешение? Въпросът не е дали, а кога и всички го знаят. Просто протакат неизбежното.

    Коментиран от #16

  • 16 ОВОС

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Каква мислиш е вероятността":

    Ама как ще стриш преди ОВОС това е първа и задължителна стъпка. Той може да доведе дори до промяна на проекта. Това ако не е корупция. Който си плаща той може дори да унищожи света.

    Коментиран от #18

  • 17 За да не съм голословен

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "Turbo":

    В статия на блумбърг Tesla Bemoans ‘Irritating’ Approval Process for Berlin Plant

    Публикувана на 8 април 2021 г.се казва:


    It’s “particularly irritating” that there’s still no clear timeline for final approval of the plant 16 months after Tesla filed its application, the company said in a letter obtained by Bloomberg News. Tesla has almost finished constructing the facility and aims to start production in July.

    Ти как превеждаш това?

    Според моите скромни знания по английски, Тесла е подала заявление за разрешително за строеж през Декември 2019 година, но въпреки че строежа е почти приключен и се надяват да започнат производство след три месеца през юли 2021 година, през април месец 2021 година все още няма ясен график, кога това окончателно одобрение за строеж ще им бъде издадено. Това е абсолютно същото окончателното одобрение, заради чиято липса спряха изсичането на горите през февруари 2020 година и нямаше яснота кога ще го издадат. Вече сме средата на август 2021 година, но новините февруари месец 2020 година и април месец 2021-ва година все още са актуални - и сега няма яснота кога ще бъде издадено окончателното екологично одобрение, чиято заявка е подадена декември месец 2019-та година.
  • 18 Законен рекет

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "ОВОС":

    Всъщност всичко в Германия е прозрачно. На Тесла е издадено временно разрешение, но срещу няколкостотин милиона евро, които са гаранция и евентуално ще бъдат използвани за събаряне на построеното и възстановяване на терена. В края на миналата година заплашваха да спрат строежа, защото не е внесъл поредната вноска от стотина милиона.

    Преди няколко месеца го глобиха, че е положил тръби, две седмици преди да получи поредното временно разрешително, което позволява тяхното полагане и го обвиниха че по този начин може да се замърси подпочвените води с ... дъждовната вода, която ще преминава по тези тръби.

    Тоест разрешителните дори да са временни, са достатъчно строги и изпълнението на всеки строителен процес се следи изкъсо. Няколко пъти се наложи да променят плановете заради изискванията на еколозите.

    Коментиран от #19

  • 19 ОВОС

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Законен рекет":

    Това е абсурдно. Аз да те убия а после ще те възстановя. Ти като нарушиш екосистемата на даден хабитат писле няма връщанв назад. В България това не може да стане. Явно ние сме далеч напред пред прехвалените Германци.

    Коментиран от #21, #22

  • 20 ТЕРИТОРИЯТА С НАЙ МНОГО

    3 0 Отговор
    БАНИЧАРНИЦИ НА ГЛАВА ОТ НАСЕЛЕНИЕТО В СВЕТА И НАЙ МНОГО САЛОНИ ЗА МАНИКЮР И КРАСОТА ПАК НА ГЛАВА ОТ НАСЕЛЕНИЕТО........ КОЯ Е ТЯ ВЪПРОС ЗА УАНН МИЛИЪН ЗА ЧУЖДЕСТРАННА ИГРА....
  • 21 20% skills

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "ОВОС":

    Ма ти от къде знаеш думата "хабитат" ?

    Коментиран от #23

  • 22 Забравяш една подробност

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "ОВОС":

    Този хабитат се намира в "зеленчукова градина" и предварително е планирано реколтата да се "рестартира" от време на време защото това е целта на една зеленчукова градина - и обираш реколтата. В случая реколтата е дървесината от изкуствено засадените дървета в плантация, която е предназначена за добив на дървен материал за хартиената промишленост. Със или без завода на Тесла тези дървета са засадени с единствената цел изсичане за производство на кашони. Това не е естествена гора. Единствените претенции на еколозите бяха кога точно да се сече тази гора и се наложи да изчакат събуждането на змии и гущери, за да могат да се преместят в съседните територии. Бяха преместени дори колонии с мравки.

    Дали някой би направил това в България? Да спре строеж или дори изсичане на гора, за да изчака да се събудят змиите и гущерите от зимен сън? Май гледаш доста повърхностно на нещата и правиш нелепи сравнения! Ако тук правителството беше решило че ще се прави завод, никоя екологична организация нямаше да може да забави издаването на ОВОС цели две години.

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Забравяш една подробност":

    Премествали колонии с мравки, верно ли ви зомбират с макови колонии? ОВОС е задължителен преди такъв проект, той показва не сами временно какво може да нанесеш като щети на природата, но и в дългосрочен план. Това че един проект има ОВОС за тази територия не означава че другият проект го онаследявя. Това си е корупция и рекет. Това за мравките ходи го разправяй не на еколози а на зомбита.

    Коментиран от #27

  • 25 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Забравяш една подробност":

    Мравките една по една ли ги местиха хахахахаха см€ш нико или ги събираха с прахосмукачки хахахахаха може и да са командировали мравките в друг град хахахахаха може да са използвали мравояди хахахахаха по т@п0 нещо не може да се измисли хахахахаха събирали мравки.

    Коментиран от #26

  • 26 Кое е по-лесно да преместиш

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Turbo":

    Колонии с мравки или колонии от змии и гущери? Наистина сте смешни!

    Коментиран от #28

  • 27 Какво точно ме питаш?

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "ОВОС":

    Не мога да ти разбера въпроса? Аз имам един единствен въпрос към тебе. Tesla има ли окончателно екологично разрешително или няма? Абсолютно всички медии плюс Тесла плюс правителството казват че все още няма, но явно вашето мнение по въпроса е различно?

    Ако все пак смятате че Тесла има окончателно екологично одобрение, каква е причината да не започне производство или поне да тества линиите които са готови във вече построения завод?

    Коментиран от #29

  • 28 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Кое е по-лесно да преместиш":

    Кое е смешно че си се напушил ли? Кое не разбра без ОВОС няма разрешително за строеж защото ОВОС е един от документите които трябва да представиш за разрешително. Без разрешително няма строеж. Да и в България има тарикати които първо строят после озаконяват, но понякога тарикатлъка им остава с пръст в уста. Мъск се е направил на тарикат защото е бързал. Е сега няма право да реве а само да чака и да се моли.

    Коментиран от #30

  • 29 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Какво точно ме питаш?":

    Причината е наглост!!!Всеки еколог ще ти го каже пълна наглост и безобразие. Тоеа може малко да ни радва, че корупцията не е само в България както ни обвиняват.

    Коментиран от #32

  • 30 Така е!

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "ОВОС":

    Мъск е тарикат и две мнения по въпроса няма! Всички чакат ОВОС по три-четири години за да започнат строежа на фабрика, за която им трябват още две три години, а Илон Мъск строи фабрика за две години и чака ОВОС за да почне производство на автомобили, а не започване на строежа на фабриката. Като по този начин притиска бюрократите да се размърдат по-бързичко, защото цял свят им се смее че завода е готов преди документа.

    Разбираш ли сега защо Тесла е с години преди останалите? Вземат фактора време на сериозно и той е с по-голям приоритет от парите.

    Коментиран от #31, #38

  • 31 ОВОС

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Така е!":

    Напротив цял свят се възмущава от Мъск, който говори за екология а не прави ОВОС който е свързан с екологията. Да си арогантен и да не спазваш законите дали е за гордост? Не искам да влизам в политика, но в България вече имаме едни хира които тотално погазват законите на РБ и конституцията и за лична изгода. Но истината е че един ден тариката става изтарикатен. Няма най-голям тарикат на този свят колелото се върти.

    Коментиран от #33

  • 32 Като те слуша човек

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "ОВОС":

    Ще си помисли че Илон Мъск строи в територия на Натура 2000. Пич хайде малко по-сериозно! Фабриката се строи върху изкуствено засадена плантация за дървен материал, Която при засаждането си е имала една единствена цел - изсичане на тези дървета. Още при покупката на парцела, Тесла финансира засаждането на четири пъти по-голяма площ с четири пъти повече дървета от тези които ще се изсекат. Докато им дадат разрешителното току-виж новите дървета и те станали за сечене!

    Май пропусна момента, че едногодишно забавяне на завода, означава половин милион електромобила по-малко по пътищата, които само за седмица спестяват повече изпускането на повече въглероден диоксид, отколкото можеше да усвоят всички изсечени дървета за цяла година. И това без да броим азотните окиси от ауспусите, които образуват киселинни дъждове с които се заливат и унищожават горите и всички други растения. Като еколог гледаш прекалено едностранчиво на проблема. Погледнато глобално от тази фабрика има много повече ползи като заработи, отколкото щети е нанесла локално. Щети които щяха да бъдат нанесени и без фабрика, а само за производство на кашони. Кашоните в крайна сметка все пак са произведени.

    Коментиран от #34, #39

  • 33 Дрън-дрън

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "ОВОС":

    Ако не направи ОВОС, не може да почне производство. Както виждаш е подал документите декември 2019-та година и още си го чака.

    Каквото зависи от него е направил и стриктно спазва закона. Бюрократите не правят ОВОС! Тесла е изпълнила абсолютно всички изисквания включително местенето на мравките, прилепите, други разни птици които не помня, змии и гущери и какви ли не други. Ограничи предварително планираното количество чиста вода която да ползва. Ще рециклира абсолютно всичката вода за повторно ползване и няма да пуска мръсни води.

    Ще разполага с най екологичното бояджийно в света, което няма никакъв екологичен отпечатък който превишава всякакви екологични изисквания и ще изпълни всичко предписано стига да ми го дадат черно на бяло, но чакат в този окончателен списък вече втора година!

    След като са хвърлили толкова милиарди за строеж, е очевидно че ще се съобразят с всичко, което измислят еколозите. Но еколозите вече втора година само мислят, но не казват какво искат окончателно. Точно като жените "искам ама не знам какво".

    Каквото са искали на всеки един етап от строителството е било изпълнено и проверено спрямо временните разрешителни, които са му издали досега. Тоест Елън Мъск е спазил всяка буква от закона и не е строил самоволно, както твърдиш.

    Коментиран от #35

  • 34 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Като те слуша човек":

    Това е нон сенс. Аз да убия нещо за да живее друго!!! Имаше такъв филм на героят сина му умираше заради болно сърце. Накрая се принуди да плати да блъснат едно дете за да му вземат сърцето и да го присъдят на сина му, цинично нали? Има си закони хубави лоши те трябва да се спазват. Дори самият прецедент който той създава с тарикатлъка си може да стане основа за други да се възползват от това. Но пак казвам един ден тариката става изтарикатен. Не може все да си отгоре.

    Коментиран от #36

  • 35 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Дрън-дрън":

    Щом си почнал да строиш без ОВОС си заложил на рулетка. Сега рулетката се върти ще чака да се падне неговият номер докато му дойде акъла в главата. Без да знам конкретният случай и законите на Германия за България ОВОС-разрешение за строеж-строеж. Мъск обратен ли е или какво?

    Коментиран от #37

  • 36 Само един въпрос имам

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "ОВОС":

    Ядеш ли месо и зеленчуци?
  • 37 Първо научи законите

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "ОВОС":

    В Германия не е като в България. ОВОС се бави с години и има опция да започнеш строеж без него. Този закон е от десетки години и Тесла не е единствената, която се е възползвала от него. На практика са си сложили главата в торбата и са длъжни да се съобразят с всякакви претенции и са съгласни да се съобразят с тях стига да е им издадат разрешителното в което е описано всичко, което трябва да направят. Само че както казах бюрократите са " искам, много го искам, ама на всяка цена го искам, ама не знам КАКВО искам"

    Тесла вече втора година си чака списъка с исканията и ще ги изпълни до последното и с най-малките подробности само, ако им кажат какво точно искат. Разбираш ли абсурдната ситуация? Дотук всички изисквания по строежа са изпълнени на 100%. Вече втора година чакат за екологичните изисквания за производството което вероятно ще наложи и промяна на вече построени съоръжения, а трябваше тези изисквания да са им дадени още в началото на строежа. Изключително тромава бюрокрация!

    Коментиран от #40

  • 38 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Така е!":

    Цитирам " Мъск строи фабрика за две години" хахахахаха пак се извъртя фурнаджийска лопата.Доскоро твърдеше за една година време за строителство хахахахаха следващия път ще твърдиш за 2 + години

    Коментиран от #41

  • 39 някой

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Като те слуша човек":

    Испусни метана от кашона на който си носиш шапката
  • 40 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Първо научи законите":

    Бре бре ти явно си юрист специализирал по Германско право?!?! Добре щом знаеш Германските закони, съгласен съм.

    Коментиран от #43

  • 41 Е ти какво очакваш!

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Turbo":

    Като му спират строежа за завода за да мести всяка мравка, прилеп, змия или гущер, които трябва да изчакат да се събудят от зимен сън? Пък и всички нормални хора правят разлика между подготовка на терен за строеж и самия строеж. Но както виждаш, дори ако вземем датата за подаване на документите от декември месец 2019 година, все още не са изминали две години, а строежа е замразен от няколко месеца. Нещо да кажеш за завода в Тексас или те е срам? Него го започнаха седем месеца по-късно и вече започват тестово производство.

    Коментиран от #42

  • 42 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Е ти какво очакваш!":

    Абе момче ти правиш ли разлика между едни буквално навеси в Тексас които всичко е на открито има само покрив и ламарина и завод за батерии??? Това са две различни неща! Именно затова се прави ОВОС и той е съобразен с проекта. Той не е просто за дадена територия а проект за дадена територия.

    Коментиран от #44, #46

  • 43 Даже не е нужно да ги знам законите

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "ОВОС":

    Точно в Германия, няма никакъв шанс Тесла да строи незаконно! Щом строи, но въпреки това все още няма окончателно екологично разрешително което чака от декември 2019 година, явно закона го позволява. Както виждаш го карат дори на мравката път да прави и в прекия и в преносния смисъл и няма мърдане от законите! Ако не се съобразяваше с тях, вече щеше да е започнал тестовото производство още през юли месец на част от машините, които вече бяха инсталирани. В Тексас започнаха седем месеца по-късно и още преди месеци тестваха инсталираната там Giga press, а вече се очаква мащабно тестване на производствените линии за модел У. Тоест тестовете вървят паралелно със строежа, който все още не е завършен. В Берлин няма такива шансове, защото няма как да ти издадат документ за влизане в експлоатация на която и да е сграда, при положение че за целия обект все още нямаш окончателно екологично одобрение, което се изисква като задължителен документ за окончателно разрешително за строеж, а няма как да ти издадат разрешително за ползване, преди да ти издадат разрешителното за строеж. Виждаш ли абсурда в цялата тази ситуация с бавенето на един-единствен документ от германските бюрократи?
  • 44 Правя разлика

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "ОВОС":

    А ти правиш ли разлика, че завода в Тексас е няколко пъти по-голям от завода в Берлин и освен че ще се правят батерии и в двата завода, в завода в Тексас освен батерии и Тесла модел У също така ще се произвеждат пикапи и камиони включително и батериите за тях. Тоест продукцията на батерии ще е в пъти по-голяма!

    А точно заради забавянето, първоначално Тесла изключи завода за батерии в Берлин от екологичното разрешително и остави само производството на автомобили, уж за да одобрят документите по-бързо и да е възможно започването на производството през юли 2021, а за завода за батерии подаде заявление за друго екологично разрешително, като строежа на завода за батерии започна декември месец 2020. Очевидно и двете ще бъдат издадени по едно и също време, заради тромавите процедури.

    Коментиран от #45

  • 45 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Правя разлика":

    И според теб за 7 месеца построиха завод за батерии??? Не го вярвам това.

    Коментиран от #47

  • 46 Забрави да отговориш

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "ОВОС":

    Ядеш ли месо и зеленчуци? Чувстваш ли се убиец? Значи нямаш нищо против да избиват невинни животинки само за да се храниш, но си много против Тесла да премести няколко мравуняка на друго място защото ще нарушат хабитата на горките мравчици. Не смяташ ли че това е огромно лицемерие от твоя страна? Смяташ местенето на мравки за престъпление, но убиването на крава, прасе,пиле, теле, заек, риби, - не е престъпление?

    Това че в България се изсичат годишно стотици повече площи естествена широколистна гора единствено с цел отопление - тоест изхвърлянето на сажди и въглероден диоксид във въздуха не ти се струва престъпление, но изсичането на дървета специално посадени за производство на кашони е огромно престъпление? Пак лицемерие от твоя страна! Смяташ ли че някой дори е помислил да мести някакви животни преди да изсече естествените гори в България? Смяташ ли че някой, ще засади четири пъти повече дървета отколкото е изсякъл, както направи Тесла? А това че досега водачите на електрически автомобили Tesla са спестили до момента 5 млн. тона въглеродни емисии според последния доклад.

    Това твоето е висша форма на лицемерие!

    Коментиран от #49

  • 47 Я пак прочети

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "ОВОС":

    Къде съм писал, че завода за батерии вече е построен където и да било? Няма как да са го построили, след като още се борят с последните 10% от проблемите, които трябва да разрешат за започване на масовото производство в големи обеми. Към момента работи само тестова линия в Невада. Чак когато разрешат всички проблеми с производствените линии, ще могат да мултиплицират оборудването в останалите заводи. Точно затова са им важни ранните тестове на оборудването, което вече е инсталирано в завода, дори строежа на останалите сгради да не е завършен напълно. Пестят от времето за настройки, което при започването на производството на Тесла модел 3 отне почти половин година, до наистина обемно производство. В Шанхай инсталираха същата линия и започнаха за месец.

    Коментиран от #48

  • 48 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Я пак прочети":

    Е тогава защо ревеш? Да си правят тестовете в Тексас. Ясно е че производството на батерии не е шега работа защото ще се складират много химикали, ще има отпадъци, има си процедура. Веднъж казваш, че германците са много принципни веднъж че се бавят? Нали вече всички ще мислим за екологията? Или ще мислим само като ни изнася?

    Коментиран от #50

  • 49 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Забрави да отговориш":

    Аз ще ти кажа накво е висша форма на лицемерие понеже спомена за това, слушай. Висша форма на лицемерие е една компания твърдяща че мисли за екологията и бъдещето на планетата да продава за пари дела си за въглеродни емисии. Това е престъпление срещу човечеството!

    Коментиран от #51

  • 50 На тебе както ти изнася

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "ОВОС":

    Още не си отговорил дали ядеш месо, но тръгна да решаваш проблемите на мравките!

    Никой никъде не е казал, че не трябва да има процедури. Просто можеше да си кажат изискванията към Тесла по-бързичко, за да може Тесла да си ги изпълни и да започне производството което ще спестява милиони тонове въглероден диоксид и още толкова други гадости. Неслучайно Тесла избра да построи завод за батерии точно върху вододайната зона на Берлин, където го глобиха, че е използвал неодобрени тръби, чрез които е възможно да замърси подпочвените води с ... дъждовна вода. Смяташ ли за какви високи изисквания става въпрос? Тоест производството на батерии ще е по-чисто и ще отделя по-малко вредни вещества, отколкото падат с дъжда върху този терен. А капацитета на производство на батерии ще е толкова, колкото световното производство на батерии през 2019 година. Тоест ще отпадне още една опорка - тази че производството на батерии замърсява региона в който се произвеждат. Ако беше така, точно Германия никога нямаше да позволи строеж на завод за батерии точно до столицата си и точно във вододайната и зона. Както правилно спомена, Илон Мъск е тарикат и с един куршум ще убие няколко заека. Ще им направи няколко показни на немските автопроизводители и няма да им останат оправдания да не преминат към електромобили! А те много обичат оправданията!

    Коментиран от #55

  • 51 Пак ти се губи причина и следствие

    0 1 Отговор

    До коментар #49 от "ОВОС":

    Аз пък смятам, че е изключително справедливо този който замърсява да се глобява жестоко и парите да се дават за развитие на по-малко замърсяващи технологии. Няма технология която да не замърсява и да убива точно както храненето ти. Просто се избира по-малкото зло. Производството на фотоволтаици и вятърни генератори в комбинация с батерии в големи мащаби ще спести изсичането на доста гори. Вече над 90% от познатите ми който преди години се топлеха на дърва, преминаха на климатици и не смятат да се връщат към дървата. Включително пенсионери на възраст над 80 години, да не говорим за младите. В Германия над 50% от енергията за миналата година беше произведена от възобновяеми източници, но този процент е невъзможно да стане по-висока, без съхранението на енергия в батерии. Тесла ще реши този проблем

    Коментиран от #57

  • 52 Така мислят и немските политици

    0 1 Отговор
    Ето какво смята и бъдещия канцлер на Германия, който вчера се срещна с илън Мъск в завода в Берлин:

    Днес, по време на обиколка на сайта с Армин Лашет, кандидатът на германската консервативна партия за наследник на Ангела Меркел като канцлер, изпълнителният директор Илон Мъск заяви, че новата цел е октомври (чрез Ройтерс):

    „Очакваме с нетърпение да получим одобрението да направим първите автомобили може би през октомври, ако имаме късмет“,

    Мъск се оплаква, че германските разпоредби са причинили проблеми на Tesla при стартирането на фабриката.

    Той посъветва, че трябва да има редовни прегледи на разпоредбите, за да се оцени тяхната полезност, вместо да се натрупват.

    Лашет изглежда е съгласен, че страната има твърде много регулации.

    Той коментира по време на обиколката на завода:

    "Понякога човек има впечатлението, че изобретяването на нещо ново е технологично по -лесно от демонтирането на бюрокрацията в Германия."
  • 53 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Какво искаш да кажеш?":

    Явно много съм те жегнал само с един ред коментар. Много сте лесни. За едното нищо и веднага изпадате в обяснителен режим. кога пускат пикапа, да ми кажеш? Колко време го бавят?

    Коментиран от #56

  • 54 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Сам си си отговорил":

    Мислиш ли, че Мъск е тръгнал да строи в Берлин без да си е направил сметка, колко е бавна бюрокрацията там?
  • 55 ОВОС

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "На тебе както ти изнася":

    И един мармот..... Мисля че ти си влюбен в Мъск?

    Коментиран от #58

  • 56 Два реда

    0 2 Отговор

    До коментар #53 от "Гост":

    Производството на пикапа ще започне веднага след производството на модел У.
  • 57 ОВОС

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Пак ти се губи причина и следствие":

    Тесла да реши своите проблеми, после на Германия, на целият свят, и на цялата вселена. Ти определено си влюбена в този човек, и си заслепена.

    Коментиран от #59, #61

  • 58 Дрън-дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #55 от "ОВОС":

    Това ли ти беше аргументът? Еколозите се скъсаха да си измислят аргументи за мравки змии и гущери, за да забавят проекта. Ако имаха дори един-единствен аргумент за замърсяване, не смяташ ли че щяха да използват него, вместо мравките и направо да спрат проекта, който ако замърси подпочвените води на вододайната зона на Берлин, ще изтрови всички столичани?

    Коментиран от #60, #62

  • 59 Определено ти свършиха аргументите

    0 2 Отговор

    До коментар #57 от "ОВОС":

    Почна с обидите. Това не е моя стил на водене на диалог, чао!
  • 60 ОВОС

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Дрън-дрън":

    А това ли са твоите аргументи? Разрешителното се бави заради бюрокрация??? Добре вярвай си щом се бави или Мъск не е дал пълна документация за производственият процес или има проблеми.

    Коментиран от #64

  • 61 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "ОВОС":

    Нашият приятел ме убеждава, че щял да пуска ТЕЦОВЕТЕ от дъжд на вятър, а персонала да разпуска и събира когато му трябвал. Енергетици на сезонна служба щял да наема, при условие, че дори сервитьори за сезонна работа не се намират вече.
  • 62 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Дрън-дрън":

    Чакай малко! Еколозите не бяха ли на една страна с екологичните Тесла? Защо да им пречат? Нали са екологични коли?

    Коментиран от #63

  • 63 ОВОС

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "Гост":

    Тесла е екологична само през половин година, смешно е. Продават емисии, страх ги е от ОВОС, изтрелват ракети с керосин обаче през другото време са си ОК. Така не се пази планетата, като вземаш кофата за боклук и я изсипваш в двора на съседа и после ти си чист като момина сълза.

    Коментиран от #65

  • 64 Дрън-дрън

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "ОВОС":

    Бави се, защото през февруари 2020-та му казаха, че комисията ще се събере през септември да разгледа документите. През септември го отложиха с още няколко месеца и така досега!

    Очевидно не си запознат с немската бюрокрация и некомпетентност. Строежа на близкото летище в същата провинция, което откриха точно когато Тесла закупи парцела и подаде документи за ОВОС е типичен пример:

    "Работата трябва да започне през 2006-а. Но проблеми с планирането и строежа, както и жалби на живеещите в района забавят началото на проекта. На 8 май 2012-а година става ясно, че планираното откриване след около четири седмици няма да е възможно - най-вече заради проблеми с противопожарната система. Определена е нова дата - март 2013-а година, покрай която обаче се установява, че при строителството са допуснати около 120 000 дефекта"

    https://m.fakti.bg/imoti/524656-ber-mnogostradalnoto-novo-berlinsko-letishte-zaraboti

    Дали причината е в Тесла? Досега са ги накарали да сменят само една тръба и еколозите вдигнаха патардия до небето, че АКО изгние тази тръба след десетилетия, МОЖЕ да замърси подпочвените води с дъждовна вода, все едно тази вода така или иначе няма да попие в земята, ако нямаше завода.

    Коментиран от #66, #70

  • 65 Който го е страх от мечки

    0 2 Отговор

    До коментар #63 от "ОВОС":

    Да не ходи в гората. Толкова ги е страх Тесла от ОВОС, че вдигат патърдия и си го искат на всяка цена от две години насам. В момента в който им го дадат ще се съобразят на 100% с него, каквито и да са изискванията.

    Коментиран от #67

  • 66 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "Дрън-дрън":

    Прав си Германия е най-корумпираната страна в Европа далеч по-корумпирана от България. Това го казва политическият наблюдател и експерт по корупция доцент Дрън-дрън.

    Коментиран от #68

  • 67 ОВОС

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Който го е страх от мечки":

    Изисканията са да не криеш документация за да се знае какво и как ще се произвежда!
  • 68 А как ще коментираш това

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "ОВОС":

    Щеше да е смешно, ако не беше толкова тъжно: Берлин стана за смях с новото си летище, което трябваше да бъде открито още през 2011 година. И което вероятно още дълго няма да заработи. Коментар на Хенрик Бьоме.

    ...
    Ако това летище, на което все още не е кацал нито един самолет, изобщо е нещо, то е позор - символ за провала на политиците, за увъртания и далавери, за прахосничество и изкупителни жертви. И би трябвало да влезе в историята като предупреждение: никога не оставяйте някой политик да се захваща с подобно нещо! Воверайт направи и Берлин, и Германия за смях. А ако над Воверайт му се надсмиват само в Берлин, на злополучното летище се смее междувременно целият свят.

    Според първоначалните планове от 1995 година, летището трябваше да е открито преди 2 831 дни, т.е. на 30 октомври 2011 година. Последваха обаче шест поредни отлагания. За второто неосъществено тържествено откриване (на 24 май 2012) дори бяха поканени 40 000 официални гости, а лично аз познавам хора, които имаха билети за полети до въпросното летище за 3 юни 2012 година. Тогава трябваше първите самолети да започнат да кацат на новото съоръжение. Три седмици преди това обаче всичко беше отменено - и тържеството, и първите полети.

    Коментиран от #69

  • 69 ОВОС

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "А как ще коментираш това":

    Потвърждава огромната корупция в Германия. Явно Мъск трябва да се кандидатира за канцлер на Германия и да измете боклука.
  • 70 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "Дрън-дрън":

    Ти изкара Германия, една от най уредената,правова и демократична държава най корумпираната в света.В Германия без ОВОС не може да си построиш и кокошарник.Да не говорим за жилищна или промишлена сграда.Летището в Берлин не върви поради надвишаване в пъти на изразходваните средства.

    Коментиран от #71

  • 71 Нямаш ли интернет?

    1 0 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    Напиши летище Бранденбург и ако намериш поне една новина в която не се говори за корупция, десетки хиляди открити проблеми при строителството, няколко грешни планирания, над пет пъти отлагане на пусковите срокове и милиарди евро над бюджета, значи статията е фалшива!

    Не знам какъв кеф ви прави да отричате очевидното. В един от случаите дори главния проектант бил самозванец и нямал диплома! И това на летището на столицата в същата община, в която е завода на Тесла! Абсолютно същите бюрократи които са създавали проблеми на летището с безхаберието си. Наистина изключителна законност и ред!


    Точно това е единия от зайците, които Тесла иска да отстреля със същия куршум. Както казах, ако Тесла успее, да се чете като КОГАТО те са успее, ще демонстрира на германците как се правят нещата, които първоначално са им се стрували невъзможни, защото останалите така са се оправдавали!

    Коментиран от #72

  • 72 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #71 от "Нямаш ли интернет?":

    Голяма част от новините в интернет са фейк.Интелигентните хора лесно отсяват истината от лъжата.Корумпираните в Германия ходят с раирани дрехи.
  • 73 Е така де!

    2 1 Отговор
    Покажи ми новина на какъвто и да е език от което и да е издание в което не се говори за корупция когато се спомене летище Бранденбург? Не може 100% от новините да са фалшиви и никой да не направи нищо по въпроса! Летище Бранденбург е най-големия срам на Германия. Каква би била целта на германците да си правят антиреклама по Дойче веле?

    Коментиран от #74

  • 74 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #73 от "Е така де!":

    Грешки при проектиране и строителство и изразходвани над 7 млд евро.Корупцията си я добавяш ти.Корумпираните в Германия са прибрани на топло с дрехи на райета.

    Коментиран от #75

  • 75 Научете ги тези езици

    2 1 Отговор

    До коментар #74 от "Гост":

    Погледни какво е заглавието на клипа и изслушай поне до 23-тата секунда, където се казва че реалните причини са некомпетентност и корупция.

    След това от петата минута започват да говорят за кражби и корупция. Работниците са окрали хиляди метри кабели и са ги продали, хванали се един мениджър който е дал половин милион евро за да спечели договора, друг е хванат с 250 кеш на паркинга. Въпреки че са пропилени милиарди за поправяне на грешки, никой не е наказан за тях и дори едно извинете не е казал.

    В края на клипа, водещия казва че най-голямата грешка на всички е безрезервната вяра в германската ефективност.

    Явно и ти си от тези които вярват сляпо и не виждат фактите.

    А грешките за милиарди които и ти признаваш са силно доказателство за некомпетентност! Толкова са некомпетентни, че втора година не могат да съставят предписанията за да издадат окончателно екологично разрешително на Tesla, а правят всичко на парче. Очевидно някой си чака подкупа, както са свикнали, но от Тесла не подават.

    Коментиран от #77, #78

  • 76 Коко

    1 1 Отговор
    Тотален въздух под налягане е наЙлончо, както и целия му бизнес, но зад гърба му стоят разни правителства и корпорациите. Затова и анализаторите се чудят как става тая работа, за година от 30млрд изведнъж му станаха 190млрд и аре, най-богатия. Не че Тесла той я е създал, той само цъфва от нищото и застава отпред с кривата усмивка. Няма задкулисие, вервайте ми...
  • 77 сър Чобан

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Научете ги тези езици":

    И тука съшата работа Няма ми даваш пост еми отеглям си подкрепата за кабинета ти.
  • 78 Тончо

    1 1 Отговор

    До коментар #75 от "Научете ги тези езици":

    Ходил ли си някога в Германия?Аз работя и живея в Германия почти 20 години.Представата ти за Германия е много грешна, информацията ти от жълти вестници и фейк новини.Правиш това само за да оправдаеш провала идола си Илон Мъск.

    Коментиран от #79

  • 79 Интересно?

    1 1 Отговор

    До коментар #78 от "Тончо":

    Ще се радвам на информация от Извора, Какво мислят германците за берлинското летище? Коя част от информацията в репортажа на Дойче веле от клипа е невярна? Това че няколко пъти са правили грешен план и трябваше да развалят вече построеното и да го правят наново няколко пъти без въобще да е ползвано или това че ги хванаха и осъдиха за корупция на няколко пъти или това че летището е в Общината грюнхайде в която се строи и завода на Тесла и това са абсолютно същите чиновници, отговарящи и за летището, които на няколко пъти са одобрили очевидно грешни планове?

    Или е лъжа, че обещаха през септември месец 2020 година да свикат комисия която да разгледа документите, а вече наближава септември 2021 и екологично одобрение все още няма нито пък отказ, ако са сметнали че не може да се издаде екологично одобрение. Каква точно е вината на Тесла за забавянето? Завода е построен и си чака документа, за да почва производство.

    Коментиран от #80, #81

  • 80 Поправка

    0 1 Отговор

    До коментар #79 от "Интересно?":

    Всъщност документите се разглеждат от същите бюрократи в Бранденбург, а не в Грюнхайде.
  • 81 български германец

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Интересно?":

    Ти на Дойче зеле ли вярваш?Тази медия работи с поръчкови платени статии.Който плати той поръчва новината.Ела да поработиш при нас в Германия и ще видиш дали е точно така,както ти казват от Дойче зеле.

    Коментиран от #82

  • 82 Пак питам?

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "български германец":

    Кое от казаното в репортажа не е вярно? В него се говори с факти и повярвай ми прекалено смекчена версия на действителността с доста спестени подробности. Щом казваш че лъжат и причината не е некомпетентност, каква тогава е причината за толкова отлагания на пусковия срок на вече построеното летище и толкова ремонти на ремонтите на чисто нова сграда която не е била експлоатирана?
  • 83 Име

    0 0 Отговор
    От тази статия загубих много мозъчни клетки. Първо фабриката която трябва да произвежда Cybertruck и Tesla Semi е почти готова. Какви са тези по добри времена само вие си знаете като буквално началото на другата година ще почнат да валят. Това ако беше BMW и некой Вагон щеше да им отнеме 3 до 5 години да решат къде да е фабриката и още 3 да я построят и още г/д 2г да мине тестово то производство и чак тогава евентуално след няколко милиарда долара и 10г щяха да започнат производство. Тесла построи фабриката си за 1 година и е започнало тестово производство.