31 Октомври, 2021 13:15 8 975 28

Най-накрая "Дизелгейт" и за американски автомобили

  • дизелгейт-
  • ram-
  • jeep-
  • fca-
  • stelantis
Най-накрая "Дизелгейт" и за американски автомобили - 1

Групата FCA (Fiat Chrysler Automobiles), която вече е част от Stellantis, е използвала сложен софтуер за пикапите Ram 1500, произвеждани през периода 2014 - 2016 година, както и за всъдехода Jeep Grand Cherokee, задвижван от трилитров V6 EcoDiesel двигател, който е в разрез с общоприетите норми и служи за измама при тестовете за вредни емисии. Информацията е на Reuters.

Експерти от правителството на САЩ заявяват, че софтуерът, инсталиран на автомобилите, активира контрола на емисиите по време на тестване, но деактивира този контрол по време на ежедневното реално шофиране. В резултат на това тези модели отделят повече вредни емисии във въздуха, отколкото е позволено от разпоредбите.

Вследствие на разкритието Stellantis се съгласи да изтегли и ремонтира повече от 100 000 дизелови превозни средства в Съединените щати. Компанията също така се съгласи да плати "гражданска глоба" от 305 милиона долара и да приложи програма за намаляване на прекомерното замърсяване от тези превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 6748

    22 14 Отговор
    АДИ БЕГАЙЙЙ!!!???
    ЩЕ ОБВИНЯВАТ НАЙ-ЧЕСТНАТА ГРУПА ФИАТ!!!??
  • 2 Интересно

    16 4 Отговор
    Ремонтират 100 хил. автомобила и плащат 305 млн. Излиза, че добре са спечелили от тези 100 хил. продадени или са много повече, а?
  • 3 небрежнев

    26 8 Отговор
    Нека сравним с глобите за Volkswagen. От 2015 до март 2020 г. VW са със загуби от 31,1 милиарда евро заради скандала "Дизелгейт". Преките глоби за концерна са над 20 млрд, като през 2020 са добавени още 2,9 милиарда евро и други 1,2 милиарда за 2021 г.
    През януари 2021 г. VW e глобен от канадските власти в размер на 149,7 млн и следват глоби в почти всички държави. Полша ги глоби с $31.6 млн, Австралия - $86 млн...
    Питам:
    1. Глобите за американските коли ще са съизмери ли с тези за VW?
    2. Защо БГ власти не са глобили VW? Продаваните у нас коли отговарят ли на стандартите, или само у нас не са правени измами с емисиите?
    3. Защо в бюджета се събират еко такси от изправните коли, а от нарушителите не?
    4. Ако от правителството на РР намират нарушение в документацията за изграждането на пътища и това е причина за спирането им, то защо не се спира продажбата на автомобили, които също не отговарят на законовите изисквания? Това е масово при колите втора употреба (липса на катализатори, преработки, подмемени документи...), а виждаме, че е практика и при производителите.

    Крайно време е бюджета да не изстисква пари само от коректните хора, а да се фокусира в/у нарушителите! Първо да ги глоби, а после напълно да спре мисленето за печалби чрез закононарушения.

    Коментиран от #5, #6

  • 4 зрител

    12 9 Отговор
    не може да бъде! като се има извнапредвид, че според някои срухове точно кравария е в основата на стария скандау, поради конкурентни причини, това си е изненада. подценили са пси.хо.зеуените, види се.
  • 5 Това може да се случи само в...

    13 10 Отговор

    До коментар #3 от "небрежнев":

    Държави със суверинитет!Как това да стане в България,като на Боко Тиквата е винаги под полата на Меркел?
  • 6 Komapak

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "небрежнев":

    Е.... Ние сме клекнали на всички.
  • 7 ГУМЕН КРАДЕВ

    34 4 Отговор
    А аз си мислех че американците по план ще ударят Тойота ама явно са променили плана ! Бой по всичко читаво и неамериканско , явно осемлитровите двигатели на Форд и Дженерал Мотърс ръсят теменужки отзад !!!

    Коментиран от #11

  • 8 факт

    14 19 Отговор
    Отдавна е известно че няма дизел който да покрива тези норми дизела е боклучав двигател и е физически нввъзможно да почне да става за нещо

    Коментиран от #9, #15

  • 9 Голям Слон

    36 4 Отговор

    До коментар #8 от "факт":

    А защо дизелът толкова се разпространи, особено в Европа? Дойде, за да смени замърсяващия бензин :-) А сега смениха плочата. И това с батериите е поредната лъжа, че всичко е много екологично…

    Коментиран от #10

  • 10 факт

    20 21 Отговор

    До коментар #9 от "Голям Слон":

    По замърсяващ от дизела няма.Виж какво има по задната част на един стар дизелов автобус или какво има по един дизелов локомотив.
    Сега си представи че същото е в твойте бели дробове или тези на жена ти или детето ти.
    Ето това е дизела канцерогенен бок лук използваем само за комбайни в полето или кораби в морето.
    Трябва да си улав за да допуснеш в градовете такива бок луци

    Коментиран от #13, #20

  • 11 Случаен

    9 4 Отговор

    До коментар #7 от "ГУМЕН КРАДЕВ":

    Обемът няма значение. Катализатора не го интересува 1л или 10л е обемът на двигателя
  • 12 Равенство

    7 1 Отговор
    Няма само германците да са гяволи.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Хайл

    16 0 Отговор

    До коментар #8 от "факт":

    Тесльо смо тан,колко САЖДИ ИЗХВЪРЛЯТ ТЕЦОВЕТЕ КОИТО ПРАВЯТ ТОК ЗА ЕЛЕКТРИЧКИТЕ-ТОНОВЕ ТОНОВЕ
  • 16 Хайл

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "факт":

    АБЕ СЕР СЕМ НЕДОК ЛАТЕН ХОРАТА НЕ СИ МАХАМЕ КАТАЛИЗАТОРИТЕ КАТО ТЕБ НА РЕНОТО ЛОВЕШКО А СИ ГИ ПОЛЗВАМЕ ПЪПЧ ИВ ДРИ СЛЬО...НИКЪВ ГУР НЕ СТАВА ОТ ТЕБ
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Риналдю

    5 8 Отговор
    Поредният пирон в ковчега на ДВГ.След време ще разберете,че се манипулират и бензиновите двигатели.А що се касае за дизела,той отговаря на нормите първите 50 000 км.След това никакви катализатори,ад блу системи и т.н. не могат да го вкарат в норма.Германците много добре са го знаели това,а също така и италианците.Американците като по-недоразвити дизелкаруцари,малко изостават от "водещите" в бранша.Спомнете си фанфарите на фолксвагенджийте навремето когато лансираха "помпа-дюза".Всяко чудо за три дни.Сега трошляците "нов внос" с тези двигатели тровят въздуха в България,а в Германия никой не иска да си спомня за тях.
  • 20 Голям Слон

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "факт":

    Стига бе! Нали точно дизелът замени замърсяващия бензин преди повече от 20 години? И именно затова се наложи. Дизелът някога беше 80 стотинки, срещу 1.20 за бензина. По СО2 емисии дизелът е много по-напред от всеки един бензин. А за останалите вредности хората са му сложили катализатор. Това, че много коли нямат такъв, е проблем на държавата, като регулатор. Всичко се промени в света: политика, ценности. Двойните стандарти са навсякъде в нашия живот...

    Коментиран от #23

  • 21 Гост

    4 3 Отговор
    Те вече се оляха. Няма как да се движи 3 тонен камион с 1000 кубиков мотор за да не замърсява,а щом е голям мотора ще има и замърсяване. То е ясно.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 фффф

    3 5 Отговор

    До коментар #20 от "Голям Слон":

    Специално за теб е написан коментар 22. Прочети, ограмоти се и не разсъждавай излишно. Всички двигатели със директно впръскване / без значение дизел или бензин / имат в пъти повече азотни окиси и твърди частици от MPI атмосферен бензин. Данните са по талон на КАТ!

    Коментиран от #26

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Голям Слон

    8 0 Отговор

    До коментар #23 от "фффф":

    Явно си малък и не помниш какво приказваха преди 25 години.... Единственото, на което сега искам да натъртя, е че палачинката много бързо се обръща. Както те уверяват, че батерийките са екологични и щадящи, така ще ги анатемосат съвсем скоро :-)) Когато голяма лъжа се разобличи. Засега всичко е мед и масло. Ама откъде идва това олово, този литий. Къде се произвежда, колко екологично. И най-вече кой ще произвежда електричеството и на каква цена :-))) Че за износ го даваме на 4 стотинки, а за фирмите 40.
  • 27 Дали ?

    1 1 Отговор
    Дали ще е бензин или дизел двигателят - винаги ще замърсява, за това са филтри, катализатори, урея (AdBlue) и т.н. Тези филтри когато се подменят, старите отиват за унищожаване по някакъв начин. Проблема се измества там където не се вижда. Не изчезва. Може би водородните двигатели са най-чисти.
  • 28 Човек с памет

    1 0 Отговор
    От всички смрадливи двигатели на пътя, смрадливките на Фиат би трябвало да са най-малко отвратителни, все пак те изобретиха common rail и многократно частично впръскване за дизели. Ако Фиат не може да облагороди дизела, никой не може. Краят му се вижда.