Предстоящата пълна забрана на двигателите с вътрешно горене далеч не е новина. Нюансът е, че отхвърлянето на двигателя с вътрешно горене на държавно, регионално, градско или корпоративно ниво е... доброволно. И процесът върви бавно. Много европейски държави обявиха решение до 2030 г. или в краен случай до 2035 г. да забранят продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Но не всички от тях.
Следващата стъпка към пълната забрана на ДВГ изглежда беше конференцията на ООН за изменението на климата COP26, която се проведе в Глазгоу, Шотландия. В рамките на този глобален форум беше подписано споразумение за забрана на търговията с превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 г. Подписаха го няколко по-изявени участници на световния пазар - както производители на автомобили, така и държави.
Към днешна дата Ford, General Motors, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Volvo, китайската BYD и индийската Tata Motors поеха ангажимент да се откажат от моторите с вътрешно горене до 2040 г. Някои от тези производители дори са готови да ускорят процеса. Volvo иска да завърши прехода до 2030 г., а автопаркът на Daimler, компанията майка за марката Mercedes, трябва да спре да емитира CO2 до 2039 г.
На държавно ниво ангажиментът за изоставяне на ДВГ до 2040 г. вече е подкрепен от Австрия, Азербайджан, Великобритания, Гана, Дания, Доминиканска република, Израел, Ирландия, Исландия, Кабо Верде, Камбоджа, Канада, Кения, Кипър, Литва, Люксембург, Мароко, Мексико, Нидерландия, Нова Зеландия, Норвегия, Парагвай, Полша, Руанда, Ел Салвадор, Словения, Турция, Уругвай, Финландия, Хърватия, Чили и Швеция.
Няколко големи неавтомобилни компании се присъединиха към задължителния преход към нулеви емисии. Сред тях - британската верига супермаркети Sainsbury's, както и известната компания-превозвач Uber. Имаше дори отделни градове, които подписаха споразумение, независимо от политиката на родните им страни по този въпрос - например най-големият град в Бразилия Сао Пауло и столицата на Южна Корея Сеул.
Лесно е обаче да се види, че много сериозни имена все още липсват в този списък на строителите на „зелено“ бъдеще. Така например, нито Съединените щати, нито Китай са поели задължения да изкоренят двигателя с вътрешно горене до 2040 г. Както и Германия. Германските официални лица казаха, че все още няма вътрешен консенсус по този въпрос в страната и държавната позиция ще бъде изяснена по-късно.
Автомобилните производители гиганти Volkswagen, Stellantis и Toyota остават в лагера на „неподписалите“. Това означава ли, че зелената енергия не е еднакво привлекателна за всички - или просто не всеки обича да бъде обвързан с обещания 20 години напред? Нашата страна, макар и без автомобилно производство и с нищожен пазар на нови автомобили, също не е взела каквото и да било решение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 механик
Коментиран от #56, #124
12:04 21.11.2021
3 Мдааа
Коментиран от #5
12:06 21.11.2021
4 Парадокс
Скоро конкуренцията ще предизвика скок в технологиите за производство на батерии и всичко ще си дойде на мястото.
Коментиран от #8, #28, #95, #99, #101, #117, #118
12:07 21.11.2021
5 Мислещ
До коментар #3 от "Мдааа":
Образовай се малко, електродвигателите са по-стари от ДВГ.Коментиран от #6
12:07 21.11.2021
6 Хихи
До коментар #5 от "Мислещ":
И какво като са по стари, кое се използва в автомобилите над 100 години.Коментиран от #40
12:09 21.11.2021
7 Въщност
Въщност големите производители не автомобили още не искат по-малките да ги изпреварят с по-добри електриески модели .
А България ...не смее да затвори отровните американски тецове , да не разсърди господарите .
Коментиран от #61
12:10 21.11.2021
8 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #4 от "Парадокс":
кои и кога е забранявал файтоните?те са екологични, нямат СО !
докато сега със закон искат да ни наложат нещо мъртво родено !
Коментиран от #85
12:20 21.11.2021
9 Прошляк
Коментиран от #15, #20, #119
12:20 21.11.2021
10 Без Делка
Коментиран от #11, #14
12:23 21.11.2021
11 Така е
До коментар #10 от "Без Делка":
Каквото и да говорят, става въпрос за пари, и то много пари12:24 21.11.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Иво
12:35 21.11.2021
14 име
До коментар #10 от "Без Делка":
Ако имаше как, вече щяха да са му увеличили кпд-то на двг-то.12:40 21.11.2021
15 гост
До коментар #9 от "Прошляк":
Крайно време е Ганя да вдене , че да кара трошляци за 1000-2000 лева е ВРЕМЕННО явление , което скоро ще свърши , независимо дали ще забранят двг или не !!! Май много бързо забрави , че дори в България и то през "демокрацията" имаше мита ограничение по възраст за вноса , които никой не е забранявал и които и сега съществуват в съседните Румъния , Унгария и Гърция , все членове на ЕС !! И които много скоро ще се върнат и у нас !! И редовната глупост , че заплатите ви стигали за толкова никого не интересуват !! Като не стигат , няма да карате , точно като 50% от германците със 10 пъти по-големи заплати !!Коментиран от #63, #77
12:41 21.11.2021
16 Песимист
12:43 21.11.2021
17 гост
До коментар #12 от "зелен ганьо":
ША пушиш , ама в шестък !!! Почвай да се подготвяш психически как още догодина на прегледа ще ти дадат упътване към Надин !! И ако случайно решиш , че можеш да караш без преглед , камерите ще ти покажат , че си сбъркал времето за селски номера !Коментиран от #18, #120, #121
12:44 21.11.2021
18 Гост
До коментар #17 от "гост":
За твоето дизелово Рено Сценик какво направление ще ти дадат на прегледа?Ще караш електрическо колело,вместо Тесла.Коментиран от #33
12:49 21.11.2021
19 Чипът
Коментиран от #65
12:59 21.11.2021
20 Това няма значение
До коментар #9 от "Прошляк":
Цената на бензина и на колата за 2 хиляди лева е 2,50 лева!13:01 21.11.2021
21 Нострадамус
13:12 21.11.2021
22 Петков
Коментиран от #24, #66
13:12 21.11.2021
23 Амммм
Коментиран от #25, #67, #75
13:19 21.11.2021
24 Ами
До коментар #22 от "Петков":
Нормално, нема да има ток за битови нужди, камо ли за електрокариКоментиран от #27
13:20 21.11.2021
25 Амммм
До коментар #23 от "Амммм":
Редактора е поправил :септична, а не скептична!13:20 21.11.2021
26 TDK
13:21 21.11.2021
27 Глупости
До коментар #24 от "Ами":
Електромобилите не изразходват толкова ток, колкото си мислите! Голяма част от хората карат по 20 км дневно! Това са по-малко от 4 кВч за деня! Кое не е ясно?Коментиран от #29, #38, #68
13:23 21.11.2021
28 Даааа
До коментар #4 от "Парадокс":
Абе то с електричките ще свикне, ама с цените на тока (ако го има въобще) няма да можем...13:26 21.11.2021
29 Ами
До коментар #27 от "Глупости":
Живея на 7 етаж, как зареждам електрокара?Коментиран от #30, #31
13:27 21.11.2021
30 Хихихи
До коментар #29 от "Ами":
Иколо блока с 6 входа и 8 етажа, има около 100 автомобила, какъв е проблема да се метнат 100 удължитела от терасите. Смех на буциКоментиран от #41, #51
13:30 21.11.2021
31 Как?
До коментар #29 от "Ами":
Ами със зарядно на паркомястото, пуснат под земята кабел, със зарядно на твоето място! Направо съм гений, а? Само ти ли живееш на 7-ми етаж? Мислиш ли, че в другите държави не живеят на 7 - ми етаж?Коментиран от #32, #69
13:30 21.11.2021
32 Софиянец
До коментар #31 от "Как?":
Кое мое място точно, всяка вечер обикалям квартала да паркирам някъде. А да, тия в центъра дето плащат 150 лева прво да паркират в зоната - никой не им гарантира мястоКоментиран от #34, #35, #44
13:40 21.11.2021
33 гост
До коментар #18 от "Гост":
Няма да доживееш момента да карам дизел , колкото и глупости да пишеш !! Ама ти си продължавай , предполагам това ти успокоява нервите , опънати от перспективата за съвсем недалечното бъдеще , хахаха !!Коментиран от #46, #48
13:42 21.11.2021
34 гост
До коментар #32 от "Софиянец":
Ти май още не си чувал , че има едни неща , смартфони им викат , дето можеш да плащаш с тях като със всяка банкова карта , където си искаш и когато си искаш !! Дали ще може това зарядно да работи с тях ?? Труден въпрос за петролопитеци и други идиоти !!13:49 21.11.2021
35 Как?
До коментар #32 от "Софиянец":
Ами като нямаш място, няма да имаш кола! Така поне правят в Япония! Но до колкото знам, в София има хора с по 2-3 коли, питай ги може да ти отстъпят място! Това, че София е презастроена и е мислено само за парите да се вземат за апартамента е проблем! По принцип към апартамент трябва да има и паркомясто! Ако няма, няма да имаш кола!Коментиран от #43
13:49 21.11.2021
36 1234
Коментиран от #37
13:54 21.11.2021
37 Доказано?
До коментар #36 от "1234":
От кого?14:18 21.11.2021
38 Ами ...
До коментар #27 от "Глупости":
На теб нещо не ти е ясно.Коментиран от #39
14:21 21.11.2021
39 Кое?
До коментар #38 от "Ами ...":
Кое не ми е ясно?14:24 21.11.2021
40 Някой
До коментар #6 от "Хихи":
Неслучайно обаче!Коментиран от #86
14:25 21.11.2021
41 Амммм
До коментар #30 от "Хихихи":
Щом има място за паркиране, тези места могат да станат постоянни и да се пуснат зарядни.14:26 21.11.2021
42 Мечо
14:27 21.11.2021
43 Софиянец
До коментар #35 от "Как?":
Ами аз колата я имам от времето на социализЪма дето бил гнил, значи сега като е демокрация нямам право на кола, така ли е?Коментиран от #45
14:39 21.11.2021
44 333
До коментар #32 от "Софиянец":
Всяко място?Хората са го направили вече, на всяко място имаш контакт да си заредиш колата.
14:42 21.11.2021
45 Мммммм
До коментар #43 от "Софиянец":
Имаш право! Там където паркираш, става постоянно паркомясто и си пускаш кабел със зарядно!Коментиран от #47
14:44 21.11.2021
46 Гост
До коментар #33 от "гост":
Що бе норвежец,да не си купил Тесла да возиш Грета?14:55 21.11.2021
47 Шофер
До коментар #45 от "Мммммм":
И всички с постоянно парко място в София. Отиваш в Люлин с електрокара, и се оказва че няма как да спреш, щото навсякъде са с парко места. Автомобила се обезмисля в този случайКоментиран от #49
14:59 21.11.2021
48 Димов
До коментар #33 от "гост":
В предишни теми ти гост каза че караш дизелово Рено.Да не си го продал?Коментиран от #50, #70
15:01 21.11.2021
49 Мммммм
До коментар #47 от "Шофер":
Като са с паркоместа си има ред! Кое точно се обезсмисля! То във всеки един европейски град е трудно да намериш място за спиране, но много от тях са си с постоянни паркоместа. В много градове е по-лесно с метрото.15:05 21.11.2021
50 Гост
До коментар #48 от "Димов":
Той гост карал Реното на комшията.15:05 21.11.2021
51 зелен ганьо
До коментар #30 от "Хихихи":
Сигурен съм че преди век първите шофьори на коли с ДВГ също са се чудили от къде ще зареждат. Ще ти разкрия тайната, която решава пробрема: щом има търсене, ще се появи и предлагане. Колкото до ДВГ-то, то си е изпяло песента, няма как да стане с по-високо КПД. Така, че свиквайте всички ганьовци че ще карата електрокари. Междувременно ви гарантирам, че притежаването и потдръжката на кола в България ще поскъпва, така както всичко друго поскъпна. А колкото до замърсяването, то идва основно от производството и транспорта на боклуци-еднодневки. Не че ганьовците по един в кола не задръстват големите градове и не замърсяват, но и за първото и за второто са виновни управляващите. Те трябва да предложат удобен масов транспорт, както и те трябва да наложат мита на боклуците от Китай, без значение кой е поизводителя.15:24 21.11.2021
52 Даа!
Коментиран от #53
15:50 21.11.2021
53 Гост
До коментар #52 от "Даа!":
Ти прочете ли статията?Как разбираш понятието ДОБРОВОЛНО.Спирането на производството и използването на автомобили с ДВГ е доброволно.16:16 21.11.2021
54 Настоящето
Коментиран от #59
17:40 21.11.2021
55 Кристиан Борисов
17:42 21.11.2021
56 3-фазния
До коментар #2 от "механик":
Трала-лала-ли, в пушек и пръдни,отиваха за претопяване петролните коли \:D/ Атомна, Вятърна, Слънчева, Водна и Геотермална -> чиста, вечна енергия -> 0 лв/км, 100% кеф
Коментиран от #57
17:45 21.11.2021
57 Гост
До коментар #56 от "3-фазния":
Трала-лала-ла ходя си пеша.Коментиран от #89
17:51 21.11.2021
58 На баба им ъзъ
Коментиран от #71
17:51 21.11.2021
59 Гост
До коментар #54 от "Настоящето":
Семи за коя година да го очакваме?Пак лъжеш за пробега,500 км с малката батерия и 800 с голямата.На практика може и по малко.Коментиран от #72
17:53 21.11.2021
60 Чпко
18:12 21.11.2021
61 Чоко
До коментар #7 от "Въщност":
Много правилно другарю товаришч Всъщност и Говорит мацква точно така зомбира бг зомби руцкосавецките си крепостни, ВЕНЦЕРЕМОСТ!!!18:15 21.11.2021
62 ТRIF
18:37 21.11.2021
63 Димов
До коментар #15 от "гост":
Много искам да стане, както казваш ти. Тогава ти и подобните ти, ще трябва да изхранвате отраслите покрай автомобилите. Приготви се за 500 лв седмична винетка, 450 лв преглед и 2900лв ГО, за Спаркчето ти.18:38 21.11.2021
64 Хмз
18:40 21.11.2021
65 Димов
До коментар #19 от "Чипът":
Приеми го така: ти ще похарчиш 70К за еко кола ИМЕНО, за да могат двамата р0ми да палят гуми. Не си ли идва всичко на мястото?Коментиран от #78
18:41 21.11.2021
66 Димов
До коментар #22 от "Петков":
Пропускаш нещо. Преди да си признаят грешката, ще обвинят трицилиндровата бензинка на бай Стамат, от Масларево, че я палел всяка неделя до вилата и застрашавал екологичният баланс на планетата.18:45 21.11.2021
67 Димов
До коментар #23 от "Амммм":
Никой не оспорва този факт. Просто за мен проблемът не е в ДВГ, а в необузданото консумиране на всякакви ресурси. Затриваме планетата от лакомия. И най-зелената енергия да получим, пак с лакомията си ще съсипем планетата.18:49 21.11.2021
68 Димов
До коментар #27 от "Глупости":
Ами това е половината от тока ми средно за деня. Значи един електромобил в семейството ни ще качи консумацията ни с 50%. Ами ако имаме два?Коментиран от #73
18:53 21.11.2021
69 Димов
До коментар #31 от "Как?":
А в другите държави имат ли покровителствано общество от професионален електорат, налитащ на открити, токозахранващи устройства?19:00 21.11.2021
70 Димов
До коментар #48 от "Димов":
Пак съм се клонирал, без да знам.Коментиран от #76
19:04 21.11.2021
71 Димов
До коментар #58 от "На баба им ъзъ":
А защо не на етанол?19:09 21.11.2021
72 Димов
До коментар #59 от "Гост":
Теслю ще кара камиона само през Шипка, Беклемето, Боаза, Ришкия и Твърдишки в проходи, защото, според него, там горял по-малко ток, отколкото по магистралата.19:12 21.11.2021
73 Глупости
До коментар #68 от "Димов":
Сериозно ли бе Димов? Сериозно ли харчиш 2 кВч на ден? Ти не се ли къпеш! Няма такава консумация 2кВч на ден! Хладилника и телевизора отива повече за деня, а бойлер, печка и т. н.? Стига си заблуждавал хората!Коментиран от #74
19:27 21.11.2021
74 Димов
До коментар #73 от "Глупости":
За пореден път електрофилската логика бележи нови низини. Ако 4квтч са половината ми ток, който консумирам на ден, колко консумирам всъщност? Ще се озорите, понеже е задача за втори клас. И имате наглостта да имате претенции, за технически познания??? Като как, моля ви се? Та вие не знаете да смятате.Коментиран от #82
19:33 21.11.2021
75 Кумчев
До коментар #23 от "Амммм":
Няма да имаш внуци. От догодина от господарите е предвидена задължителна стерлизация чрез "ваксинация".19:45 21.11.2021
76 ХаджиГенчо
До коментар #70 от "Димов":
Е само едно магаре ли се казва Марко?19:47 21.11.2021
77 MМ586
До коментар #15 от "гост":
Какво значение има цената на превозното средство стига да стигнеш от точка А до точка В(разбира се безопасно)?21:10 21.11.2021
78 ДО 65
До коментар #65 от "Димов":
Той, и да не си купи ел. автомобил, ромите пак ще си палят гуми и кабели.23:11 21.11.2021
79 Честно казано
23:22 21.11.2021
80 Сашо
00:01 22.11.2021
81 Бодак
Отначало доброволно-задължителни ваксинации
Сетне доброволно-задължителни електромобили
И така до края на света
Задължения на всеки километър, доброволно
Да ни е честит Новия Световен Ред и Ръководната роля на САЩ и европейските ну васал... пърдон съюзници
00:09 22.11.2021
82 Глупости
До коментар #74 от "Димов":
Аха, грешно съм прочел! А с колко качва бюджета ти, цената на бензина?Коментиран от #108
06:32 22.11.2021
83 жорко
Коментиран от #84
07:36 22.11.2021
84 гост
До коментар #83 от "жорко":
Електромобилите в България ВЕЧЕ са над 4000 , а от догодина ще почнат да нарастват с над 10 000 годишно !! И то точно тези които най-много се карат и се ползват постоянно ! За кюмбетата дето гният по тротоари и градинки си има начини , а и да ги оставят засега , те навъртат със зор по 2-3 000 км годишно и скоро само данъците и застраховките ще им струват повече отколкото да си вземат такси за тия км. ! А и няма да могат да минат преглед ! Само си спомни колко години минаха от първите мобифони до това дори безработните роми да са с такъв ! За електромобилите ще е същото !Коментиран от #91, #107
09:13 22.11.2021
85 Гошо кравара
До коментар #8 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Как ще не отделят? Ами като седнат 4 по 130+ кг и коня започне да изпуска газове?09:22 22.11.2021
86 Дедо ви Бенц
До коментар #40 от "Някой":
Ми да де. За колко народ осигурихме работа през тия години! Да се върти парата... Щото какво има в един електромобил - основно двигател и батерия. А в другите таралясници имаме горивна система, запалителна система, то карбуратор, то горивни помпи, то бобини, то обслужващ сектор, то резервни части, механици, сервизи, хора, които да обучават механиците... Ехее, работа за милиони хора, принадена стойност... Що пък да не е по скъпо, а? А ако бяхме се заели с батерии за електричките, кво? Къде щеха да идат тия милиони работници? Ами нефтените находища и техните собственици? Електрички, а? Хе-хе...09:25 22.11.2021
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Злобар
09:40 22.11.2021
89 Руския
До коментар #57 от "Гост":
им го рече, че като забранят горивните процеси и ще се върнат в каменната ера. Няма технологии равностойни на ДВГ-то , а за да се отречем от него те би трябвало да са по-добри и по-евтини разбира се или поне да струват пак толкова, а както виждаме електрокарите, които се предлагат струват колкото апартамент в България. Няма да го бъде поне засега!09:53 22.11.2021
90 агент07
09:53 22.11.2021
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Fate
10:10 22.11.2021
93 Коко
Ние така или иначе ползваме 10-20 годишни кошници, каквото произвеждат там, това ще караме и ние. С 10-20 години закъснение.
10:18 22.11.2021
94 1122
10:32 22.11.2021
95 Голям умник си
До коментар #4 от "Парадокс":
Доста тъпо сравнение. Дедо ми едно време как си обичаше жигулата комби, и ми разправя какъв кеф било само с едно врътване на ключ и газ! А не изкарай коня, впрегни коня, нахрани коня, изрини на коня.10:38 22.11.2021
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Край
11:21 22.11.2021
98 Бруно Сако
Коментиран от #100
11:31 22.11.2021
99 Гошо
До коментар #4 от "Парадокс":
Кога това бе ,кой кога е збранил фаитоните бе шматко Макар че ако питаш мен трябва ,да се забрани движението по улиците на превозните средства с животинска тяга11:35 22.11.2021
100 Е така де!
До коментар #98 от "Бруно Сако":
На колко километра се обслужва двигателя на твоя вечен Мерцедес? Според препоръките на производителя, първото сервизно обслужване на двигателя на еднодневката Тесла модел 3, трябва да се направи след един милион километра. Същите тези двигатели се монтират и на камиона на Тесла, но там са четири на брой и камиона има по-добра динамика и мощност от дизеловите аналози, дори само с два работещи двигателя.Новите батерии 4680, които започват да се произвеждат през следващата година в Берлин и Тексас, са проектирани за 3,5 милиона километра.
Разбира се наш Ганьо обяснява как ще навърти тези километри за три-четири години и автомобила ще е за хвърляне, а Mercedes си кара по 36 години и е топ технология! Твоят Mercedes на колко километра е?
11:54 22.11.2021
101 БПФ
До коментар #4 от "Парадокс":
Да, ще свикнем да пресичаме улици и булеварди, защото няма да има какво да ни удари !!! Тия батерии за които говориш, няма да има с какво да ги зареждаш, защото отказът от изкопаемите горива ще доведе до колапс на енергийните системи по цял свят. Хората ще стоят на тъмно, електромобили ли ще зареждат? Единственото спасение за цивилизацията е: зелените талибани и подкрепящите ги политици - на дръвникът !!!Коментиран от #102, #105
13:24 22.11.2021
102 Наслушали сме се на тези
До коментар #101 от "БПФ":
То затова в Германия над 50% от потреблението на ток за 2020 година беше от възобновяеми източници, а близо 20% от атомна енергия. Затова в момента най-ниските цени на електроенергията са именно в Германия. Възобновяемите източници са непостоянен източник на енергия, но колкото и парадоксално да звучи, са по-сигурен, отколкото енергията от природен газ например. Ако е 100% сигурно че слънцето ще изгрее и вятърът ще духа тази година, макар и да не се знае точно кога, както се вижда доставките на газ въобще не са сигурни.В такъв случай какво значение има колко гигавата газови централи са построени, за да заместват възобновяемите източници когато не духа вятър и не пече слънце? Както виждаш и цените са високи и тока недостига именно защото не достига газ, а заради недостига на газ се увеличи потреблението на въглища, които също не достигат. А слънцето си пече ли пече и няма да свърши, както и вятъра няма да спре да духа много след като са свършили и газът и въглищата.
13:46 22.11.2021
103 Georgi
Ами какво да кажем за самолетните полети.
Средният им разход на гориво варира от мах. товар, но за самолет Boeing 737 е 3000 l / h. Разход на гориво Boeing 737 800 е 2,526 kg / h.
Boeing 777 е средно 5000 l /
За Boeing 747 е 12 тона на час.
Еър бъз A310 и A320, консумират 4000-5000 kg / h и 2200 kg / h.
Към 2016 година в света е имало общо 52 800 000 полета. Или средно по 144 262 полета на ден! През 2014 г. са продадени рекордните 3,3 милиарда билета.
Коментиран от #106
14:41 22.11.2021
104 От чужбина
15:32 22.11.2021
105 От чужбина
До коментар #101 от "БПФ":
Проблема НЕ е в т.нар. зелена енергия. Няма лошо да се възползваме от нея колкото можем. Проблема е, че ни задължават да го направим бързо и трябва да се бръкнем дълбоко в джобовете. От своя страна българската държава и по-точно правителство и парламент нНЕ направиха НИЩО за да подтикнат населението към някакъв "зелен" преход чрез някакви стимули. Например доколкото знам в Гърция всеки може да си монтира соларни панелли на собствения покрив и да подава електричеството в мрежата. ДА, но там не му го изкупуват на баснословна цена, а само му го приспадат от сметката. ТАка всеки може да инвестира и да спечели от онвестицията си. В БЪлгария се оказва, че за да произведеш слънчево електричество ще трябва отделен електромер и да плащаш данък за това. Е, кой е луд да инвестира? Нещата опират до подходящо законодателство и организация. Техническите проблеми са по-малки и винаги са решими.15:48 22.11.2021
106 ТRIF
До коментар #103 от "Georgi":
В Швейцария има редовни вътрешни авиолинии със самолети с електрически двигатели. За презокеанските ще използват други технологии за бърз полет което ще намали времето за полет наполовина от сегашното.17:14 22.11.2021
107 Димов
До коментар #84 от "гост":
Над 4000 електрокара в България, а ти още плащаш по 2,40 за нафта на Реното?! Е, докога бе, момче? Да не смяташ, да си последният дизелов поклонник на Тесла, а?20:54 22.11.2021
108 Димов
До коментар #82 от "Глупости":
Извинявай, че реагирах така, остро.В сравнение с 2012-2013г, когато бензинът беше 2,58лв/л, а МРЗ беше едва 240лв, сега го натоварва в пъти по-малко.
Българинът с цени не можеш го уплаши. Карали сме на 2,50 при 100лв заплати. Да му мислят западняците, че са свикнали да имат по много от всичко.
Коментиран от #109
21:09 22.11.2021
109 Ти да видиш!
До коментар #108 от "Димов":
Значи сега плащаш 50лв за ток и много се притесняваш, че сметката ти ще се вдигне с още 50% тоест с 25лв., защото в момента плащаш много по-малко от 25 лв на месец за бензин и това силно те притеснява, защото ще ти наруши бюджета? Велик си бате! Разпертушини ги тези математика и икономика!Коментиран от #115
23:19 22.11.2021
110 Вангарече
Коментиран от #113
02:03 23.11.2021
111 Зелен
09:49 23.11.2021
112 Капитализъм без капитал
14:07 23.11.2021
113 Капитализъм без капитал
До коментар #110 от "Вангарече":
Автомобилите не са само "за ходене на работа", както ти го внушават същите ония, които ги карат в 10 тонни бронирани лимузини с разход 50/100! Те служат също така и за УДОВОЛСТВИЕ ОТ ШОФИРАНЕТО!14:13 23.11.2021
114 Lancasta per Sempre
02:18 24.11.2021
115 Димов
До коментар #109 от "Ти да видиш!":
Притеснява ме, че искаш да дам 100 000 лв за електричка, която щяла да ми пести по 50 лв на месец от гориво.21:32 25.11.2021
116 случаен
19:14 18.01.2022
117 Хахахаха
До коментар #4 от "Парадокс":
Не няма да свикнем,защото на практика нямате бъдеще,а още повече настояще,сега иди да поплачеш на елън мъск на рамото му...21:40 18.01.2022
118 Още хахахахахах
До коментар #4 от "Парадокс":
Пич това скоро,го четох в ауто билд от 2012та когато излезе онзи грозил и 3 на бмв...Таа сега сме 2022ра,2030 пак ще си говорим...
21:42 18.01.2022
119 Още 5 пъти хахахах
До коментар #9 от "Прошляк":
Какви 10 години ве,карам дизел от 2003та година производство,ще го карам още 20 г...Мухахахахахахахахаа
Напук на транс джендър зелените комунисти...
21:46 18.01.2022
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Само където
До коментар #17 от "гост":
Камерите ги заобикаляме доста ефективно вече...Простотията с камерите е за баламите като теб,само където моя номер излиза бял мухахахахахахахахахахахахахахахаххахах
21:55 18.01.2022
122 Сашо
18:31 27.01.2022
123 Сашо
18:32 27.01.2022
124 onq s konq
До коментар #2 от "механик":
Аз не виждам какъв е проблема ДВГ да е на газ или етанол (спирт) и пак да е екологичен. Тук става въпрос за други интереси и те не са свързани с "Екологията".16:53 11.03.2022