Купувачите на хибридни автомобили скоро няма да получават абсолютно никаква държавна подкрепа. Ако всичко върви по плановете на федералното министерство на икономиката, тогава екологичната премия за закупуване на плъгин хибридни автомобили ще бъде отменена в края на тази година.
За това решение съобщава германският вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung позовавайки се на писмо от парламентарния държавен секретар Михаел Келнер (Партия на зелените) до депутати от парламента. Това е много по-рано от първоначално предвиденото в коалиционното споразумение.
Според първоначално одобрения документ властите трябваше да спрат бонусите за купувачи на хибридни автомобили постепенно, като намаляват размера на премията - от 1 януари 2023 г. до 2025 г. Така например през 2023 г. възнаграждението от държавата за закупуване на плъгин хибриди трябваше да падне от 6750 евро на 4000 евро, а през 2024 и 2025 г. - на 3000 евро.
Миналата година съответната Федерална служба за икономика получи заявки за субсидия за приблизително 625 000 превозни средства. Това е над 2 пъти повече, отколкото през 2020 г. Но сега, очевидно, плановете на федералните служители внезапно са се променили.
"Икономическата ситуация в страната ни принуждава да пестим буквално от всичко. Промотирането на превозни средства с комбинация от електрически мотор и двигател с вътрешно горене, в зависимост от електрическата мощност, води до непропорционално високи разходи", отбелязва Майкъл Келнър в писмото си.
Плановете бяха добри
Припомняме, че през юни 2020 г. в Германия влезе в сила наредба за повишена премия за закупуване на електрически превозни средства и хибриди. Държавният бонус, който съществуваше по това време, беше удвоен. В числено изражение ситуацията изглеждаше така: за закупуването на чисто електрически автомобили правителството гарантира субсидии до 9000 евро, а за плъгин хибриди - 6750 евро. Тези тарифи са валидни и днес.
Увеличената държавна премия в Германия се прилагаше и със задна дата за употребявани автомобили, регистрирани след 4 ноември 2019 г. Решението за увеличаване на бонуса беше взето като част от пакет от икономически стимули.
Германската автомобилна индустрия едновременно с това разчиташе и на бонуси за две други категории автомобили - бензинови и дизелови. Такава обаче не беше дадена. Вместо това държавата предвиди намаление на данъка върху добавената стойност, което влезе в сила през юли 2020 г.
Идеята беше да се даде допълнителен тласък на индустрията, засегната от пандемията Covid-19, и да се даде зелена светлина на електрическите превозни средства и хибридите, които трябваше да играят важна роля в програмата на федералното правителство за защита на климата.
В коалиционното споразумение се посочва още, че популяризирането на електрически превозни средства и плъгин хибриди трябва да бъде реформирано по такъв начин, че от 1 януари 2023 г. да се предоставят бонуси само за онези превозни средства, които имат положителен климатичен ефект, а това са само чистите електромобили.
Сравнете цените
А ето и малък пример, базиран на модела Mercedes-Benz A-Klasse, който показва колко по-изгодно е да си купите хибрид в Германия, отколкото кола с двигател с вътрешно горене. PHEV версия на Mercedes-Benz A 250 e с мощност 218 к.с. и след приспадане на екологичния бонус струва на купувача 30 588 евро с ДДС. Подобен като мощност и оборудване, бензинов Mercedes-Benz A 250 (224 к.с.), според ценоразписа, струва 38 520 евро.
Много от нашите читатели знаят със сигурност какво е хибриден автомобил: той е комбинация от двигател с вътрешно горене и електрически двигател. С други думи, такава кола (плъгин хибрид) може да се зарежда от електрическата мрежа и да се движи само на ток в големите градове. На пръв поглед всичко изглежда добре, но според много статистики по-голямата част от хибридните модели почти никога не се карат на електричество, а според документите те се считат за екологични.
Именно поради тази обективна причина федералното министерство на икономиката излезе с предложение за отмяна на държавната подкрепа за plug-in хибридни превозни средства. Очевидно хората от министерството не можаха да устоят на натиска на различни екологични и климатични асоциации, които отдавна и систематично критикуваха самия факт на държавна подкрепа за плъгин хибриди.
Настоящите предложения на Зелените все още не са съгласувани в рамките на коалицията и скоро трябва да бъдат подложени на ведомствено гласуване във федералното правителство, но ако тяхното предложение бъде прието, то това ще означав край на плъгин хибридите, при това не само в Германия, а в цяла Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Госあ
Коментиран от #50
13:05 17.04.2022
2 Булаир Фружин
13:10 17.04.2022
3 ЗаЕдинПриятел
Коментиран от #4, #10, #19
13:10 17.04.2022
4 Госあ
До коментар #3 от "ЗаЕдинПриятел":
Хибридите отделят 20х по малко въглеродни емисии от електрокарите. Пише го в рефериран научен журнал, там са сметките. Пък не знам кое е екологично и кое не е според джендърите.Коментиран от #6
13:17 17.04.2022
5 Име
13:34 17.04.2022
6 Я да видим?
До коментар #4 от "Госあ":
Я дай къде го пише това, че все го повтаряш, но никъде не сме го видяли черно на бяло. Да не би да е онова фалшиво изследване платено от Toyota за което ги хванаха и даже не отрекоха, че са финансирали.Няма как един хибриден автомобил да е по-чист от електромобил или даже от автомобил само с ДВГ, защото е комбинация от двете.
Има както батерията на електромобила за която е замърсено, така и ДВГ което замърсява повече, защото му се налага постоянно да разнася тежестта на батерията, която така или иначе никой не зарежда в контакта.
Изследванията са на база колко вредни вещества излизат от ауспуха при обявеният разход 1л на 100км. , без да се отчита колко ток е изхарчен за тези 100 километра и откъде е дошъл. Такъв разход в реалността не съществува.
Коментиран от #15
14:21 17.04.2022
7 Б А Й Х @ Й ‼️
Доказаха, че за планетата ел.ките не са пп ЕКО ! Ама ги налагат ‼️
Карат ни да си купуваме гуми , от които ползваме само 5-10% ( 4мм от протектора), а после уж ЕКОгретите не искат никой да изкупи и рециклира практически 90% от гумата‼️
Слагат данъци и такси, по-големи от стойността му, на всеки литър гориво‼️
Коментиран от #8
14:25 17.04.2022
8 Я пак, я пак?
До коментар #7 от "Б А Й Х @ Й ‼️":
Я да видим, когато постигнат планираното, дали светът ще е по-чист или по-мръсен както ти твърдиш?Например през 2030-та, когато над 50 процента от електрическата енергия се произвежда от възобновяеми източници, повечето въглищни централи са затворени, а останалите работят само през зимата, когато не достигат мощностите от възобновяеми източници?
Повече от 50% от продажбите на нови автомобили се падат на електрическите автомобили и въпреки че, електромобилите са не повече от 10% от движещите се по улиците автомобили, все пак най-старите и замърсяващи автомобили без евро или евро 1 - 2 вече не се движат по улиците?
Вече се рециклират огромни количества от излизащите от употреба литиево-йонни батерии с енергия от възобновяеми източници и от тях се произвеждат новите батерии за електромобили, които се транспортират с електрически камиони до фабриките за производство на електромобили.
По-голямата част от камионите превозващи стоки на дълги разстояния са електрически и се зареждат с енергия от възобновяеми източници.
В батериите на електромобилите при излишък се съхранява възобновяемата енергия, която се ползва при пиково натоварване и през нощта, за да се балансира потреблението без да се палят въглищни и газови централи, включително за отоплението и горещата вода през по-голямата част от годината.
Дали и тогава електромобилите ще замърсяват толкова колкото днес и дали въздуха ще е по-мръсен или по-чист от сега?
Коментиран от #12, #18, #31
14:43 17.04.2022
9 така е
Коментиран от #21
14:44 17.04.2022
10 СНиколов
До коментар #3 от "ЗаЕдинПриятел":
Статията, е за Германияв България нито един купен чисто нов електромобил не бил субсидаран от Държавата
тоест народни пари не са давани.
Преобладаващото количество електромобили в Бългапия са втора употреба.
Според мен налаганите правила от европейсият съюз не подпомагат развитието на електромобилите напротив хората не обичат нищо да им се налага насилствено.
Електромобилите трябва да си пробиват път като се доказват като ефективни и икономически полезни транспортни следства предимно за градски условия.
Всичко което се налага с правила и забрани не е полезно
14:47 17.04.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 бай онзи
До коментар #8 от "Я пак, я пак?":
като се събуди краката отвити нали?Коментиран от #14
15:15 17.04.2022
13 Съвет към електродрайвърите
Коментиран от #16
15:25 17.04.2022
14 Я пак, я пак?
До коментар #12 от "бай онзи":
Кое от всичко написано ти се струва невъзможно?Защото съм написал песимистичните си прогнози, а целите са доста по-високи за тази година. Както виждаш дори аз се съмнявам, че ще се постигнат 70% ВЕИ при производството на електрическа енергия за 2030 година и съм ги намалил на 50%, колкото е делът им в Германия от 2020 година насам.
Предвид цените на изкопаемите горива и токът, въобще няма да се учудя много по-скоро да постигнем над 50% възобновяеми източници в микса, защото никой не може да спре предприятията да си инсталират фотоволтаици на покривите като начало, а ако въпреки това цените на тока не паднат, да си инсталират и батерии и да увеличат още повече инсталираните фотоволтаични мощности напълно по принципите на пазарната икономика без да се съобразяват с екология или някакви си политически цели.
Можеш ли да предположиш за колко гигавата са само за България заявките за изграждане на фотоволтаични мощности? А дано ама надали! Можеш ли поне да отговориш дали са повече или по-малко от 7 гигавата, колкото е максималната постигната потребявана мощност в България за всички времена и то само за няколко часа?
15:34 17.04.2022
15 Госあ
До коментар #6 от "Я да видим?":
Отиваш и гледаш. Изобщо нямам намерение да си губя времето с теб.Коментиран от #17
15:35 17.04.2022
16 Когато си прав, си прав
До коментар #13 от "Съвет към електродрайвърите":
Първите 1 милион електромобила ще са точно за тези шофьори, който си имат гараж, двор или зарядна станция в близост до жилището или местоработата си.От друга страна, не подценявай и предприемачеството. Една чисто нова бавна зарядна станция струва около 1000 лв, а за вендинг машина за кафе втора употреба трябва да дадеш няколко пъти повече, но въпреки това е пълно с тях пред повечето блокове.
За тях също се изисква партида за ток, пък и вода. Изискват ежедневно посещение за зареждане с консумативи, парите стоят в тях и има огромна опасност да бъдат разбивани, но въпреки това са буквално навсякъде.
Както писах зарядните станции са много по-евтини, не изискват никакви грижи след като веднъж си ги инсталирал и правят повече оборот и печалба от вендинг автомат. По закон, за зарядна точка се пуска партида с предимство и нямат право да ти отказват, за разлика от тези за вендинг автоматите. Дали пък няма да цъфнат на паркинга на всеки жилищен блок, предприятие, магазини, кафета и други публични сгради?
Дали пък самите електроразпределителни дружества няма да предлагат тази услуга?
Тогава дали ще ти пука колко време се зарежда електромобила, докато си стои паркиран така или иначе?
Коментиран от #45
15:45 17.04.2022
17 Кажи де?
До коментар #15 от "Госあ":
Къде да гледам? Дай поне някакво заглавие? Ама гледай да е в интернет, защото нямам достъп до фантазиите ти, където съществува тази статия!Навсякъде в реалността пише обратното на това което твърдиш.
Коментиран от #23
15:46 17.04.2022
18 Гост
До коментар #8 от "Я пак, я пак?":
Пак си сънувал с пръсти в контактаКоментиран от #22
15:58 17.04.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 последно как е
До коментар #9 от "така е":
Според теб (поне до колкото ти се разбира писаното), Тойта твъдри че плъгин хибридите били нееокологични. А според коментар №6 Тойота са си платили за изследване, което да покаже че хибридите са върха! В крайна сметка кое е вярно? И дори и един хибрид да е по-сложен и скъп за производство от конвенционален автомобил с ДВГ, какво лошо има в това? Разработването на нови горивни системи (комън рейл, директно впръскване) да не е без пари? А да не би да ги продават нещо евтино? Някой с дизелак видя ли някаква икономия от измамата помпа-дюза - хем по-скъпи, хем и горивото скочи и на практика икономия никаква, ама хората наливаха пари на автомошенниците. Сега, ако хибрида ти позволява да изкараш 50км градско на ток (където колата гории най-много), какво лошо има в това?Коментиран от #29
16:16 17.04.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Госあ
До коментар #17 от "Кажи де?":
Сто пъти съм я давал. Пишеш, че хибридите са по ефективни за намаляване на въглеродните емисии на английски и започваш да четеш реферирана от съответните специалисти информация, а не това което бръщолеви гинеколожката, която никога не е упражнявала професията си.Коментиран от #28
17:02 17.04.2022
24 Значи
До коментар #20 от "Гост":
Пак не си прав. А горивото за двг от къде идва според теб. От бензиностанцията ли? Направо готово излиза за използване, не се добива, както се добива ел. енергията. Търсиш под вола теле ама ще намериш друго. Разликата между двете е че едното не ми се....е с извинение на масата докато се храня. А и ел. енергията може да се добива и по други начини освен тец. Дизела по какъв еко начин ще го добиеш и ореработиш и накрая изгориш през ауспуха А?17:11 17.04.2022
25 ТRIF
Производителите гонят печалба. А на нас ни обясняват, че видите ли като се повеши производството им и цената ще падне. Да ама не пада. Натоварват електричките с ненужни екстри които поддъжат цените високи. Нека да има и по - луксозни електрички за тези които могат да си го позволят, но според мен масовата електичка трябва да е 120 -150 коня елдвигател и батерии според необходимостта на купувача. Ако използваш електромобила 90% от времето в градски режим не ти трябва скъпа батерия за 600км. И такава за 250 ще ти е достатъчна. И ако това сваля с 50% цената на една и съща електричка с различни батерии ще е по - атрактивна. Замяната на батерията с друга поради промяна на нуждите би помогнала доста според мен.
Коментиран от #26
17:22 17.04.2022
26 pbdan
До коментар #25 от "ТRIF":
Действително има такъв проблем - или мощни, скъпи с много екстри елколи за по 200-300 хил. лв., или сапунерки за двама с максимална скорост 100км/ч и 150км пробег и цена 30000лв.. Един среден елмобил като Рено Зое започва от 62 000лв и нагоре. За автомобил с по-малката батерия (примерно 40кВтч 250кг) трябва да има възможност да добавяш или сменяш с по-голяма под наем за пътуване в чужбина или на море. Да има такива сервизи които да предлагат такава подмяна срещу нормална цена. У нас ще има много мушангиии в родните сервизи.17:44 17.04.2022
27 Дрън-дрън
До коментар #20 от "Гост":
Я потърси в google кои са най-мръсните градове в България? Дали се намират покрай въглищните централи? Да не би да са най-мръсните, защото вятърът духа от въглищните централи към тях.Коментиран от #30
17:45 17.04.2022
28 На Това ли му викаш цитат
До коментар #23 от "Госあ":
Дай заглавието на английски и кое е изданието ?18:03 17.04.2022
29 така е
До коментар #21 от "последно как е":
Нищо лошо няма в плъгин,освен,че батериите са много много по-големи от обикновен хибрид,има много по-усложнени възли от обикновен хибрид и е 30% по-скъпо. Тойота винаги е настоявала,че обикновеният хибрид е най-смислен преход към елколите след доста години.Смятам,че няма никакъв смисъл от плъгин когато струва толкава повече и ще се изплати след 200х.км.Дума да не става за други марки хибриди, които се учат тепърва.Единствено Форд са с хибриди като на Тойота-Айсин, но те крият тази информация, вместо да се хвалят.Има и модели на Мазда.18:09 17.04.2022
30 Гост
До коментар #27 от "Дрън-дрън":
Иди до Гълъбово да видиш каква смрад е там.Вятъра докарва мръсният въздух чак до Стара Загора."Пушека" от електрокарите остава там,а ти може да си караш електрокара в друг град.Въздуха в големите градове е замърсен от битовото отопление през зимата. Живея в голям град и въздуха е перфектен,с изключение през зимата.В София въздуха се подобри след затварянето на Кремиковци и преминаването на ТЕЦ на газ.Коментиран от #32
18:42 17.04.2022
31 дада
До коментар #8 от "Я пак, я пак?":
я първо напиши какво според теб е по чиста планета и най вече дали е свързано със глобалното затопляне.Коментиран от #33, #34
19:21 17.04.2022
32 Хайде добро утро
До коментар #30 от "Гост":
Ами нали точно това ти говорим. Колегата много добре ти даде примера който и аз съм давал - ходенето до тоалетна кой където свари и само на определените за целта места.Защо се правиш че не си прочел това в предишния ми пост:
"Например през 2030-та, когато над 50 процента от електрическата енергия се произвежда от възобновяеми източници, повечето въглищни централи са затворени, а останалите работят само през зимата, когато не достигат мощностите от възобновяеми източници?"
Като толкова си се загрижил за чистия въздух в Гълъбово, защо си толкова против да се намали производството от въглищните централи? Защо държиш да работят с на пълна мощност дори през лятото, когато могат да се ползват възобновяеми източници и токът да е много по-евтин и чист?
Защо да не работят само няколко месеца, и то ако няма откъде да купим по-евтин и чист ток дори и вносен?
Защо въздуха в големите градове е мръсен дори през лятото, когато печките не работят? Защо е най-мръсен в пиковете часове и то точно на най-натоварените кръстовища, а през нощта е значително по-чист? Не си ли виждал причината - това което излиза от ауспуха на някоя кола, която кара пред тебе ? Не знам защо отричате очевидното, а то буквално се вижда - въздухът! Смятате ли за нормално да виждате въздуха който дишате и да защитавате статуквото?
Коментиран от #35, #36
19:28 17.04.2022
33 Тоя пък!
До коментар #31 от "дада":
Къде видя да ти говоря за въглероден диоксид и глобално затопляне? Въглеродния диоксид не е вреден за хората и не можеш да го видиш, а аз ти говоря, че виждаш какво дишаш!Това не е въглероден диоксид и няма нищо общо с глобалното затопляне. Неговите ефекти "ще ги видим" след 2000-ната година.
Над 400 хиляди души в Европа не умират всяка година заради въглеродният диоксид и глобалното затопляне, а заради финните прахови частици във въздуха. Най-опасни са най-малките финни прахови частици от най-модерните дизели, защото се разпрашават до толкова малки частици, че белите дробове не могат да ги филтрират и преминават направо в кръвта.
Коментиран от #38, #39
19:32 17.04.2022
34 За доказателство
До коментар #31 от "дада":
Газът също е въглеводород и при изгарянето му се отделя въглероден диоксид и водни пари, като и двете са парников газ, но се води чисто гориво, за разлика от въглищата.Дори гостът ти даде пример, че въздуха в София се изчисти при преминаването на тецовете на газ.
19:36 17.04.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 може може
21:24 17.04.2022
38 Гост
До коментар #33 от "Тоя пък!":
Дай пример на всички в България и си смени колата с електрокар.Няма да го направиш,нали?Само л@л@ш.21:39 17.04.2022
39 Гост
До коментар #33 от "Тоя пък!":
Пак не си в час.Съвременните дизели има DPF филтри.Твоята кола има ли такъв филтър?Караш дизелова или бензинова кола,която също замърсява.Защо този двоен стандарт?21:47 17.04.2022
40 Дал съм пример
При около100гр емисии на километър за съвременен автомобил, това са емисиите за 65 хиляди километра, а аз съм минал около 20 000 за тези две години. Тоест от тази гледна точка съм въглеродно неутрален. За другите гадости да не говорим.
Само че има един проблем - не съм замърсил с фини прахови частици, серни съединения, азотни окиси и други гадости в Гълъбово, отделил съм по-малко въглеродни емисии за света, но макар и по-малко гадости, съм ги отделил там където диша семейството ми и децата ми.
Но все пак съм направил нещо, включително съм изчистил част от твоя въглероден отпечатък, а ти?
Коментиран от #41
22:15 17.04.2022
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Локално и глобално
До коментар #41 от "Гост":
Правиш ли разлика между двете? Как точно ти пуша с цигарата си? Знаеш ли колко дървета има между нас?А само тази пролет засях десетина дръвчета! А ти?
23:25 17.04.2022
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ааа ко...
Производсвата замарсяват много повече от колите. Имаме свръх производство в днешно време особенно на храни. Иначе много гладни по целия свят, абе всичко е пари и това е.
За електроманиаците и чистата възобновяема енергия въпрос: Ако утре всички имаме ел. коли и вечерта си легнем да ги зареждаме 1.2 милиарда автомобила по света колко ток ще харчат? А само за България 4 милиона коли кото се включат, да речем че имаме ток, мрежата ще издържи ли?
Пазете чистота, ползвайте колкото е нужно и провете добро, айде със здраве.
Коментиран от #46
01:43 18.04.2022
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Не ти ли омръзна
До коментар #44 от "Ааа ко...":
Пъти трябва да ти обясняват, че ако всички 3 милиона автомобилът в България с магическа пръчка тази нощ бяха станали електромобили, България даже не трябваше да увеличава производството си на ток, а само да намали износа на половина и пак ще продължи да изнася.Хайде сега ми отговори, ако преди две години имаше 2000 електромобила, а днес има 5000 , през коя година в България ще има поне един милион електромобила? Аз залагам на 2040 в най-оптимистичния вариант.
Коментиран от #54
08:05 18.04.2022
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 ганю
не струват 5 пари тез западни боклуци скъпа батерия издържа 3 години
мафиотска хранилка
08:55 18.04.2022
49 Един
Коментиран от #55
09:31 18.04.2022
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Шах
10:22 18.04.2022
52 Браво! Респект!
До коментар #47 от "Гост":
А йога практикуваш ли?Защото аз освен спортуване и то само от време на време, друго не правя от тези неща, но въпреки това ще защитя всеки, който ги практикува, защото смятам че това е правилното нещо, а моето е само лош пример.
Никога няма да тръгна да обиждам или да се подигравам на някого, защото бил вегетарианец или медитирал, само защото аз не го правя.
Никога няма да кажа, че тютюнопушенето, яденето на junk food или карането на автомобил с ДВГ е по-добро, отколкото да си непушач, да се храниш здравословно и да караш електромобил или велосипед и да тръгна да споря с някой по тази тема и да си защитавам в нездравословния начин на живот и замърсяването, което правя.
А ти правиш точно обратното! Защитаваш всичко що пуши и цапа с тезата че ако някой в Китай кара автомобил с ДВГ замърсява въздуха в София защото това било един басейн.
Освен тебе имам и други познати които ходят на море с велосипеда, но това не е моето и не бих си го причинил, въпреки това те поздравявам че го правиш, лошо няма! Аз гледам да компенсирам по друг начин замърсяването, което коства ходенето ми до морето.
На кратки разстояния предпочитам да ходя пеш, въпреки че да си призная и това правя рядко. Не съм светец и не смятам да тръгна да се правя на такъв в интернет, заради няколко плюса.
Ти обаче си помисли въпреки очевидно идеалния живот който водиш, към какво бъдеще агитираш за младите? Смяташ ли че с въглища, бензин и дизел бъдещето ще им е по-добро отк
11:24 18.04.2022
53 Браво! Респект!
До коментар #47 от "Гост":
Ти обаче си помисли въпреки очевидно идеалния живот който водиш, към какво бъдеще агитираш за младите? Смяташ ли че с въглища, бензин и дизел бъдещето ще им е по-добро отколкото с електромобили и възобновяеми източници без изкопаеми горива? Аз поне казвам, че моето е лош пример и да не правят така! Искрено се надявам тези лоши навици да си идат с нашето поколение.Коментиран от #64
11:26 18.04.2022
54 Aa ko...
До коментар #46 от "Не ти ли омръзна":
Не знам какво си ми обяснявал, за първи път пиша коментар, не мисля че се познаваме.Не се заяждам с никой, малко по спокойно, изразявам лично мнение. Аз не мисля, че колите са най големия проблем с въздоха, явно не сте ме разбрали. Аз съм за зелената енергия от слънце вятър и както може по чисто да се произвежда, аз съм за ел. колите, както вече се прави по света може да се забрани в градовете в гъсто населените части да се влиза с коли с ДВГ. Но това не е толкова лесно за изпълнение, гледайте реално на нещата инфраструктурата трябва много да се промени, а това ще стане бавно особенно у нас. Не сме готови, не се нападайте така, уважавам всяко мнение, не ангажирам никой с моето.
Не си ми отговорил на въпросите. За твоя въпрос мисля, че ще е още по-късно 1 милион ел коли в България след повече от 30 години.
Коментиран от #56
11:32 18.04.2022
55 Мъск не е всемогъщ
До коментар #49 от "Един":
Въпреки че се опитвате да му приписвате свръхестествени сили. Ако беше толкова влиятелен, нямаше да чака 2 години и 3 месеца за някакъв си лист хартия наречен разрешително за строеж, при положение, че заводът в Берлин беше построен и започна производство само година и половина след като си получи нотариалния акт за закупената земя.Нямаше да му намалят субсидиите със закон, който да определя максималните субсидии за автомобили с цена точно под тази на Тесла, за да привилегирова немските и европейските производители.
Всъщност Илон Мъск постигна всичко това ВЪПРЕКИ федералното правителство на Германия и проблемите му с тях няма да приключат скоро или въобще някога. Сега ще се почнат едни актове и глоби за това и онова, сервизни акции и какви ли не други отмъщения заради дизелгейт.
11:33 18.04.2022
56 Щом си толкова любезен
До коментар #54 от "Aa ko...":
Средния пробег на автомобил в Европа е 13 хиляди километра годишно. Има много автомобили които карат по повече, но има и такива които се палят само събота или неделя и дори не всеки уикенд и минават по по-малко, но средно 13 000.Един електромобил харчи по 15-16 киловатчаса на 100 километра, но нека ги пишем 20 заради зимния пробег, загубите при зареждане и най-вече за по-лесно смятане. Това прави годишно по 2,6 мегаватчаса на автомобил.
За онзи милион електромобили след 30 години по тези сметки ще са необходими 2,6 тераватчаса енергия. България към момента произвежда по около 45 тераватчаса годишно, а потребява около 35, а останалите 10 тераватчаса изнася.
Виждаш ли някакъв проблем с производството на ток? А с пренасянето на 5% повече по електропреносната мрежа?
Преди три години беше поставен рекорд за потреблението на страната 7 гигавата мощност. Нямаше никакви проблеми с електропреносната мрежа и никъде не беше претоварена, а към момента консумацията е 3-4 гигавата. Спокойно може да поеме и трите милиона автомобила в България без особени проблеми при добра организация на зареждането, например през нощта когато мрежата има най-голям свободен капацитет, а при навлизане на повече фотоволтаици през деня, когато енергията се произвежда локално, за да няма нужда от пренос.
Коментиран от #58
11:43 18.04.2022
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Ааа ко..
До коментар #56 от "Щом си толкова любезен":
Благодаря, изчерпателен отговор.Както се казва в спора се ражда истината. Аз не ги знам тия неща затова питам, мерси. Ако си прав сме готови, казвам поне 30 години защото стандарта ни не мисля че ще позволи да са масово достъпни скоро, а и копуваме предимно евтини стари коли и в моменто не копуваме нови не са ни по джоба а ел колите няма да поевтинеят според мен.
Коментиран от #59
11:59 18.04.2022
59 Защо евтино?
До коментар #58 от "Ааа ко..":
Дори да са по-скъпи като първоначална инвестиция, за хора които карат по много километри и могат да зарежда в къщи е много по-изгодно да си купят електромобил. Особено ако цените на горивата продължат да се качват, въпреки че и цените на тока няма да стоят на тези нива.Коментиран от #60, #65
12:12 18.04.2022
60 Ааа ко..
До коментар #59 от "Защо евтино?":
Прав си, но масово у нас хората са на минамална заплата или работят основно за разходите си. Тези пък които имат вазможности, не всички, но повечето предпочитат, когато дават пари да е за нешо по така, не нова кола, някой по стар премиум.Аз лично когато имам вазможности и финансови и място за зареждане ще си купя електричка, и сега бих изплащал такава, но живея в апартамент и нямам гараж, нито каде удобно да я зареждам.
Коментиран от #61
12:39 18.04.2022
61 Така е!
До коментар #60 от "Ааа ко..":
Предполагам и не караш чисто нов автомобил! Тоест тази новина въобще не те засяга пряко. Тази новина засяга пряко само тези които са тръгнали да си купуват чисто нови хибриди.Коментиран от #62
12:56 18.04.2022
62 Ааа ко..
До коментар #61 от "Така е!":
Карам нов бензинов на 3 години и се замислям за хибрид. Условията ми не позволяват ел. в момента и хибрида ми се струва добър вариант.Коментиран от #63
13:20 18.04.2022
63 Не си заслужава
До коментар #62 от "Ааа ко..":
На запад го купуват заради субсидиите. При тебе не си заслужава да купуваш усложнен автомобил на по-скъпа цена, който не е по-добър почти по никакъв параметър от чист автомобил с ДВГ.Те вече е правят автомобилите с ДВГ толкова ненадеждни и с толкова много електроника, а ти искаш да добавиш към всичко това още повече електроника и системи които да се развалят.
Ако не можеш да си вземеш електромобил, лично според мен, по-добре карай чист ДВГ. Наблягам още веднъж, че това си е лично мое мнение с което не си длъжен да се съобразяваш.
Парите са си твои и можеш да правиш с тях каквото си искаш. Все пак кеф цена няма и ако толкова те кефи идеята да караш хибрид и си съгласен да платиш цената, направи си кефа без да се съобразяваш с хорското мнение!
Лека и безаварийна! Успехи!
Коментиран от #66
13:45 18.04.2022
64 Гост
До коментар #53 от "Браво! Респект!":
Изприказва много приказки,без да кажеш нещо съществено.Правиш се да изглеждаш по умен.Караш "пушилник",замърсяваш въздуха с колата си,с битовото отопление и цигарите си.НО,си главния агитатор на Тесла в България.Някакви специални правилегии ли ползваш, за да ми цапаш въздуха?Дай пример,купи си Тесла.До морето ходя пеша.Кола не ми трябва. Живея на 10 минути от плажа.
Продължаваш да ми триеш коментарите.Разбирам те,не е никак приятно някой да ти срути опорките.
15:05 18.04.2022
65 Гост
До коментар #59 от "Защо евтино?":
Пълни глупости.Ще заредиш в къщи евтино и колко ще минеш?Максимум 400 км и си закотвен на скъпия ток на зарядната за часове.Хората,които карат много като Дизела си купуват дизелови автомобили.По икономични са, зареждат се за 5 минути и минават с едно зареждане над 1000 км.Електрокарите са само за града.15:12 18.04.2022
66 Гост
До коментар #63 от "Не си заслужава":
В България субсидии за електрокари и хибриди няма,няма ида има.Хибрида е добър вариант,градско караш екологично на ток, извънградско на бензин и имаш неограничен пробег.Хибридите на Тойота са перфектни.Коментиран от #67
15:17 18.04.2022
67 Когато си купиш кола
До коментар #66 от "Гост":
Тогава раздавай акъл. Сега може да се включваш в съвети за велосипеди!Очевидно мразиш всичко и всички и кой каквото каже все не си съгласен с него.
Коментиран от #68
16:45 18.04.2022
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Гост
17:47 18.04.2022
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Гост
Коментиран от #77
18:27 18.04.2022
75 Гост
18:29 18.04.2022
76 Гост
18:41 18.04.2022
77 Ти сам си разбиваш опорките
До коментар #74 от "Гост":
Хайде само си помисли защо ме пращаш в някое село, щом въздуха в цял свят е един и същ и не съществува локално замърсяване с фини прахови частици?Не знам за какви синове говориш! Никога не съм ги споменавал. За разлика от вас аз не навлизам в личното пространство на останалите и не им замествам роднините.
Но пък все още си чакам линка, въпреки че ти ми триеш мненията с въпроса вече трети път, за да не ми отговориш.
19:53 18.04.2022
78 Гост
21:04 18.04.2022
79 Гост
21:06 18.04.2022
80 Ясен си ми
Щом слагаш въглеродната неутралност при замърсяването на въздуха, въобще не ми се почва никакъв диалог каква е разликата между двете. Само ще ти кажа, че си прав само ако става въпрос за въглеродна неутралност, но не и за фини прахови частици които падат при първия дъжд.
А да ми цитираш вулкани и огромни пожари и да ги сравняваш с пушек от цигара или ауспух е най-малкото несериозно.
Ако не вярваш, можеш да се опиташ да направиш разлика между центъра на града/селото в което живееш през зимата в отоплителния сезон и въздуха на брега на морето. Дали е един и същ само на 2 км разстояние, за да ми говориш, че на връх Ботев въздухът бил същия като в Пекин защото вятърът духа от Пекин и го замърсявал!
Ако не беше плачевно щеше да е смешно!
Коментиран от #81
21:33 18.04.2022
81 Гост
До коментар #80 от "Ясен си ми":
Ясно ти е че нищо не ти е ясно.Щом смесваш въглеродната неутралност с финнните прахови частици.Да беше се информирал, преди да решиш да се излагаш.Проблема с финнните прахови частици при дизела е решен с DPF филтъра.Коментиран от #82
22:13 18.04.2022
82 Хайде бе?
До коментар #81 от "Гост":
А как стои въпроса с ултра финните частици, които са най-опасни за здравето PM 0,1? Дали се филтрират от DPF филтъра?А дали в София всички карат с изправни DPF филтри?
Или замърсяването в центъра на София/ Варна/Пловдив в пиковите часове е донесено от замърсяването в Пекин чрез вятъра? Или идва от някой пожар или вулкан?
А въглеродният окис? Азотните окиси? Другите гадости? И те ли се филтрират от DPF филтъра?
Ако е така и нищо не излиза от ауспуха, освен чист въглероден диоксид, защо искат да спират влизането на ДВГ в центровете на градовете? Да не би да се притесняват да не прехранят зеленината с въглероден диоксид и да ги предозират? Положението наистина започва да става плачевно! Вече се опитваш да променяш реалността за да излезеш прав! Приеми, че и чисто новия изправен автомобил с ДВГ отделя гадости от ауспуха и не е лошо като им изтече жизнения цикъл да отиват в историята, а новите автомобили да са електрически, зареждани с чиста енергия!
Коментиран от #84
22:57 18.04.2022
83 Гост
Коментиран от #85, #86
09:05 19.04.2022
84 Гост
До коментар #82 от "Хайде бе?":
Ти сам си избрал да се тровиш с тютюнопушене,после другите ти били замърсявали въздуха.ФПЧ, въглеродния двуокис,азотния окис са най малкия ти проблем.Отровата от горенето на тютюна ти е проблема,при това ти го правиш доброволно.14:00 19.04.2022
85 Я ми припомни
До коментар #83 от "Гост":
Къде съм ви говорил за екология, за здравословен начин на живот или нещо подобно? Ти си този който тролиш, че хибридите били по-чисти за да ми се налага да ти обяснявам, че не е така и това е откровена лъжа.Аз винаги съм обяснявал защо по напълно пазарни принципи, а не заради екология, фотоволтаиците и електромобилите са бъдещето и вече си проправят път в настоящето. Да не мислиш, че предприятията са се загрижили за екологията, за да си монтират фотоволтаици по покривите или някой ги кара? Просто им бъркат в джоба с цените на тока и са намерили по-евтино решение.
15:19 19.04.2022
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Този коментар е премахнат от модератор.