17 Декември, 2021 16:45 35 068 52

Шофьорите могат да удвоят живота на гумите си с лесен трик

  • гуми-
  • nokian-
  • проучване
Шофьорите могат да удвоят живота на гумите си с лесен трик - 1

Според проучване, поръчано от Nokian Tyres, броят на износените гуми на пътя е тревожно висок. Шофьорите обикновено закупуват нови гуми когато дълбочината на протектора е сериозно увредена и представянето на гумите е силно засегнато. Експертите обаче са единодушни, сигурността следва винаги да бъде на първо място. Първокласните гуми предоставят нужната комбинация от безопасност и издръжливост.

Безопасността е от първостепенно значение за шофьорите при покупка на нови гуми. Други важни фактори са издръжливостта, разхода на гориво, и цената. Това също става ясно от проучването поръчано от Nokian Tyres (направено през март 2021 г. от агенцията за пазарни проучвания YouGov). Проучването е проведено в Германия, Северна Италия, Русия, Швеция и Финландия. Във всяка държава по 1 000 шофьори на леки автомобили са отговорили на въпросите.

Шофьорите могат да удвоят живота на гумите си с лесен трик

Проучването показва, че повече от един на всеки четири шофьора ще закупи нови зимни гуми едва когато дълбочината на протектора достигне до минималната дълбочина определена по закон. Още повече, почти една четвърт от запитаните посочват, че биха купили нови гуми едва когато забележат, че характеристиките за безопасност са значително намалели. Тези данни не включват шофьори, които използват всесезонни гуми.

Директорът „Техническо обслужване на клиенти” в Nokian Tyres Мати Мори е притеснен от резултатите. „Никога не трябва да износвате гумите си до краен предел. Дълбочина на протектора от 4 милиметра е разумният лимит когато да смените гумите си. Когато дълбочината на протектора падне под 4 милиметра, характеристиките на гумата значително се влошават, особено по отношение на предотвратяване на аквапланинг. Много плитката дълбочина на протектора също така повишава риска от пробиване.“

Цената на гумата обикновено е показател и за нейната издръжливост

Шофьорите трябва да вземат предвид целия експлоатационен живот на продукта. Цената винаги, дори и да е частично, се определя от използваните за производство материали. Първокласните гуми имат по-добри, по-издръжливи каучукови сплави и метални компоненти, отколкото по-евтините алтернативи.

„Въпреки всичко, износването на гумите не бива да бъде единственият критерий за избора. Безопасността също е особено важна, а също и сцеплението на мокро и предотвратяването на аквапланинг.“, казва Мати Мори.

Шофьорите могат да удвоят живота на гумите си с лесен трик

„Шофьорите могат да увеличат безопасния експлоатационен живот на гумите си като сменят местата на предните и задните гуми. Това ще спомогне за равномерното износване на гумите. За жалост, смяната на местата на гумите е рядко срещана практика, въпреки, че това може да удвои пробега, който можете да изминете със съответния комплект гуми.“, казва той.

Правилното съхранение също може да подобри издръжливостта на гумите. Най-доброто място за съхранение на гумите е хладно и сухо място, защитено от пряка слънчева светлина. Това е важно, тъй като проучването на Nokian Tyres показва, че повече от 75% от шофьорите съхраняват гумите си у дома. 21% от запитаните използват хотел за гуми, това е по-често срещано в Швеция, Германия и Италия, отколкото във Финландия и Русия.

Ето как шофьорите се грижат за зимните си гуми

57.8% редовно проверяват налягането в гумите
56.1% проверяват дълбочината на протектора
47.6% вземат предвид възрастта на гумите
28% сменят местата на предните и задните гуми
24.6% премахват камъчета попаднали в каналите на гумите им
20.8% увеличават налягането в гумите си когато и товара е по-голям

Ето и как шофьорите се грижат за всесезонните си гуми

58.4% редовно проверяват налягането в гумите
47.5% проверяват дълбочината на протектора
43.5% вземат предвид възрастта на гумите
25.4% сменят местата на предните и задните гуми
20% премахват камъчета попаднали в каналите на гумите им
18.6% увеличават налягането в гумите си когато и товара е по-голям

Шофьорите могат да удвоят живота на гумите си с лесен трик


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Куку

    96 9 Отговор
    Най-сигурният начин е да не карате колата, проверено!
  • 2 Един шофьор

    72 36 Отговор
    Според мен всесезонна гума няма , няма такава гума дето да е еднакво добра при - 10 , - 15 градуса и при + 30 , + 40 градуса.

    Коментиран от #6, #17, #37

  • 3 според

    47 5 Отговор
    този така наречен трик, за които между другото всички знаят, ако на всеки да речем 10х км си сменям предните със задните гуми, това означава ли, че вместо да сменям гуми на 40х км , ще ги сменям на 80? :)))
  • 4 Озаглавител

    101 3 Отговор
    В заглавието обещават двоен пробег, а в съдържанието обясняват да сменяме гумите по-често. И вие ли клъвнахте като мен?

    Коментиран от #36

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 БАЙ Х@Й‼

    48 4 Отговор

    До коментар #2 от "Един шофьор":

    Ами има. Просто тя е компромис- по-слаба от сезонните в сезона , но по-добра от тях извън него ! У нас това е добро решение при неекстремно шофиране . А и през зимата има много дни с температури над 15°С , което в комбинация със сухия асфалт е убиец на зимна гума . Като прибавим и две смени годишно - около 100лв !
  • 7 БАЙ Х@Й‼

    38 4 Отговор
    😀😀😀😀 кой съхранява гуми в ДОМА си! Ще е или в гаража или в мазето .‼️ А като разменяш местата им да увеличиш чак двойно пробега , може само ако имаш нарушена геометрия по ходовата част ! / какво нецензурно има/

    Коментиран от #50, #52

  • 8 Рекламна статия

    39 0 Отговор
    Е на това му се казва заблуждаващо заглавие!
    Експлоатационният срок на гумите е еднакъв, просто използваш и 4-те, което ще те посъветва всеки гумаджия като види, че от тебе пари за нови гуми няма да изтръска.
  • 9 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    36 16 Отговор
    Тази статия е писана от шофьор-безхаберник!Всесезонни гуми няма.Като имаш Летни и зимни се хабят по малко,когато ги сменяш миеш и слагаш в чували, имаш реглаж на колата и не натискаш спирачката ,като фитипалди,а караш със скорости.4-5години и трябва нови!за добри шофьори 7-8г и смяна!

    Коментиран от #13

  • 10 Boxer EZ 30

    36 7 Отговор
    Някъде да виждате написана дълбочината на грайфера на новата гума? Като ги гледам повечето нови са с максимум 8 мм! Това означава по-малко от 4 мм запас, преди да стане негодна. Даже ни призовават да не стигаме до 4 мм. Защо не се въведе минимален грайфер за новите гуми да е с дълбочина минимум 10 мм? Знам : - Мангизи , Сър! Хубавото е че има конкуренция от изток и когато дойде време да си купувам нови гуми, ще гледам и грайферът им да е по-дълбок. А не както е сега. купуваш я от магазина, нова, а тя на границата на износването!

    Коментиран от #32, #41

  • 11 Абе радо

    17 3 Отговор
    Ти къде живееш, тук всички гуми се въртят всяка година, зле ли ти е ? Да не си пил нафта?
  • 12 име

    30 0 Отговор
    Независимо от дълбжчината на протектора, дали е зимна или всесезонна, почнат ли да поднасят при по-резки спирания, сменям с нови. Без да пестя пари, въпреки че не си купувам скъпи коли. От употребявани стари съм стигнал до извода, че файда няма без значение колко са били добри като нови.
  • 13 име

    23 2 Отговор

    До коментар #9 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Според мен грешно разбирате понятието всесезонни. Никой не твърди че са еднакво добри при всички условия. Аз като трябва да избирам гуми, чета ревюта кои модели как се държат при определени условия и избирам спрамо това, за което щехсе ползват най-често, а другото е компромис. Има много добри всесезонки, но зависи за какво са добри.
  • 14 сектант

    9 4 Отговор
    един черен матов спрей и са готови за летния сезон сликове
  • 15 330i

    15 3 Отговор
    Автора да си прочете първите две изречения няколко пъти.
  • 16 незнайко

    28 2 Отговор
    Някой разбра ли какъв е лесния ТРИК ? Аз лично нищо не разбрах от така нахвърляната информация !!!
  • 17 Друг шофьор

    16 6 Отговор

    До коментар #2 от "Един шофьор":

    Реално всесезонната гума е добър вариант за мека зима, без сняг, каквито са последните няколко в България и има смисъл да се ползват от късна есен до ранна пролет. За останалата част, особено за жегите, щси трябват летни гуми. И така пак 2 комплекта гуми, но при зима при която през деня температурата е 15°-20°, може би е по-добре гумата да е всесезонна, отколкото зимна и ако колата се кара малко и шофьора кара предпазливо и внимателно, ще е добре и през лятото с тях.
  • 18 Друг шофьор

    29 6 Отговор
    Ако слушам този съвет, значи в даден момент да съм с 4 износени гуми и да трябва да се бръкна отведнъж за смяната им.
    Когато предните ми стигнат към 4 милиметра ги местя за задни и купувам нови за предни. И така става вече, че когато сложа нови отпред (7 мм Мишелин) задните стават на 4 мм грайфер. Докато изтъркам предните до 4, задните са 2,5-3 мм и го сменям с 4 мм. Така никога предните задвижващи не са под 4 мм, а задните под 2,5. А Нокиан ако си нямат доверие на продукта, който по закон трябва да е достатъчно добър и при 1,6-2 мм, то от Мишелин казват, противно на търговската печалбатска логика, че тяхна гума няма смисъл да се сменя докато не падне на 1,6 мм, защото са я направили достатъчно добра.
    Все пак аз се застраховам с още 1 мм.

    Коментиран от #20, #25, #28, #38

  • 19 Мечо

    7 17 Отговор
    Ас карам сас зимни гуми отпрет втора опотреба отзат сам саслетни и ниамам никакаф проблем
  • 20 Царска манатарка

    6 10 Отговор

    До коментар #18 от "Друг шофьор":

    Това има логика!!Аз така карам ,летните.Отпред Фулда,зимните обаче са корморан.отпред са 3,9 но са стабилни!задните са 4,1мм,но не ги слагам отпред,защото и така е стабилна.Корморан е хубава гума и евтина!наканих се да си взимам златен талон на 25януари...Те по този случай ще премахнат талоните....С тези Рекетьори водих дело,загубих пари,но се научиха,че не се краде лесно от Дълбоко виждащ.....по този случай не ми дават Златния талон от връчване на акта,а броят и обжалването.

    Коментиран от #22

  • 21 Иван

    7 6 Отговор
    Най добрите гуми са два типа меки и твърди няма гуми за всичко .Как се износват зависи от шофьора баща ми кара 5-години със нови гуми аз една
  • 22 Друг шофьор

    9 5 Отговор

    До коментар #20 от "Царска манатарка":

    Да, летните така ги сменям. Зимни от 3-4 години не съм слагал и за това време да се събират десетина дни в които в които не съм карал заради сняг, а при минусови температури имам едно наум за дистанцията и скоростта и на чист път. Ако се зададе прогноза за снежна зима бих сложил зимни още при първите снежинки, но засега не си заслужава.
  • 23 гост

    22 0 Отговор
    За да има по-дълъг живот гумата е добре по пътищата да няма Ями...
  • 24 Varna

    3 8 Отговор
    Относно глупостта с въртенето на гумите , Авее да попитам какво да въртят тези които са 44....
  • 25 Размисли и страсти

    11 9 Отговор

    До коментар #18 от "Друг шофьор":

    Андрешковци!!! Нямаш пари да купуваш 4 нови гуми веднъж на 5-6 години ама иначе се гъзарееш с 15 годишен немски "премиум".))) Сиромах човек, жив дявол ))) Лично аз съм с 4х4 автомобил и разменям местата на предните и задните гуми при сезонното им разменяне на зимните с летни и обратно...И освен дълбочината на грайфера друга важна характеристика е колко стара е гумата-може гумата да е стояла на склад непродадена дълго време, но има стареене на каучука и оттам лоши и опасни за каране гуми въпреки, че грайфера им изглежда голям...

    Коментиран от #27, #33

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Друг шофьор

    9 3 Отговор

    До коментар #25 от "Размисли и страсти":

    Как пък нищо не позна :):):)
    Автомобила не е немски, френски е, парите който давам за гуми са същите, само че на всеки 2 години предните са нови, и минали 50-60 хиляди км стават задни. А задните след други 2 години когато са на 4 години ги сменявам. И всичките са Мишелин, т.е. не е спестено от качеството, а като ги купувам гледам ДОТ-а да е от същата година . Айде и аз сега да не позная за теб, понеже и аз не те познавам и ще си смуча от пръстите като теб, тези гуми дето си ги слагаш на Киа-та ти от 2001 г , гаранция са от елитен китайски производител свалени много запазени с почти пълен размер на грайфера от някой немски премиум :):)

    Коментиран от #29

  • 28 Алекс

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Друг шофьор":

    Как си оцелял в този толкова суров свят до сега - направо не знам! Има някаква светлинка в тунела и за теб, но преди да измислиш нещо и да го следваш като кон с капаци, помисли още малко! Идеята на смяната на гумите отпред и отзад е да се прави два пъти, в най-добрия случай - четири пъти! Като всеки сезон им сменяш местата! Иначе, ако сложиш едните отпред, докато станат 4мм., сам се сещаш, че би било феноменално ТЪПО! ;)

    Коментиран от #31

  • 29 Размисли и страсти

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Друг шофьор":

    Хаха как пък и ти нищо не позна ))) Няма да си го меря с тебе нямам такива комплекси ,а това което си изсумукал и пробвал да налучкаш е точно което аз имах впредвид )))

    Коментиран от #30

  • 30 Друг шифьор

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "Размисли и страсти":

    Нали това ти казах и аз. Че няма да позная, така както и то не си познал. Не може от два анонимно написани реда да съдиш за някого ...
  • 31 Друг шофьор

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Алекс":

    Светът е оцелял като се е смял, на таквиз като теб. Ако искаш не 4 пъти, всяка седмица ги разменяй, щом те кара да се чувстваш добре. А за това феноменално изказване, което правиш "Иначе, ако сложиш едните отпред, докато станат 4мм., сам се сещаш, че би било феноменално ТЪПО! ;)" нямам идея какво си разбрал. Написал съм, че когато предните гуми се изтъркат до 4 мм, ги премествам за задни, а на мястото на предните слагам нови 7 мм, които да се търкалят, докато се изтъркат до 4 мм и пак да идат за задни.

    Коментиран от #35

  • 32 Ицо

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "Boxer EZ 30":

    Има и нови гуми с дълбочина на протектора 10мм, от руската марка Cordiant. На сняг нямат равни, но на сух или мокър път много люлеят и са шумни. Ето за това повечето марки предлагат гуми с 8мм дълбочина на протектора.
  • 33 Ицо

    8 4 Отговор

    До коментар #25 от "Размисли и страсти":

    Колега, каучукът не старее, докато гумата се съхранява в склад. Не и за две или три години. Гумата започва да старее, когато влезе в експлоатация. Особено зле и влияе слънчевата светлина и топлина. Поради тази причина зимните гуми стареят по-бавно от летните. И нека да се успокоят тези, които си мислят, че като стане през зимата 15-20 градуса за 2-3 дни гумите им ще се опекат.

    Коментиран от #34

  • 34 Бай ти....

    19 0 Отговор

    До коментар #33 от "Ицо":

    Каучук старее, където и да го съхранявал. Зимните гуми са с повече каучук(по-меки), затова лятото се опичат и късат. Летните са с повече пластмаса и когато се застуди се втвърдяват, стават като дъска и не спират. ПО ХУБАВА ОТ НОВАТА НЯМА.
  • 35 Размисли и страсти

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "Друг шофьор":

    Карането на автомобил с различно износени и/или различни гуми може да е рисковано-при рязко спиране в завой или на заледен участък например износените гуми отзад могат да предизвикат непланирано поднасяне,загуба на контрол и т.н...Но пък ако "задкормилното устройство" е в час може да дава съвети как сменя само 2 гуми и няма проблем и после някой некадърник да прави същото и да претрепе хора...

    Коментиран от #39

  • 36 Ироничен

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Озаглавител":

    Ако някъде пише нещо за трик, кьорфишек е. Просто се чудех коя от всички глупости, познати ми още от соца, ще напишат.
    И са политкоректни. Млада жена с момиченци се грижи за гумите. Разбиваме стереотипи.
  • 37 Баварец

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Един шофьор":

    Ако си на пистата, да прав си! Но за ежедневна употреба, изцяло търговски трик. Погледни при к..амионите - гумите са нови и стари и единствената разлика е дълбочина на протектора! Другото е ала-бала
  • 38 Баварец

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Друг шофьор":

    Някой караме и коли със задно!!! Това, което казваш е валидно само за кола с предно!?

    Коментиран от #40

  • 39 Друг шофьор

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "Размисли и страсти":

    Досега беше смешен, сега ставаш опасен с глупостите които пишеш. 3 мм задна гума не може да е причина за поднасяне, само заради дълбочината на грайфера. Айде, давам ти шанс да се изложиш още малко. Как на кола с предно предаване винаги да се сменят 4-те гуми, без това да е признак на идиотизъм ? Слагаш един нов комплект 7-8 мм, след 60-70 хиляди км предните са станали под 4 мм, задните ще да между 5 и 6 мм. И какво правиш, хвърляш задни гуми със 6 мм грайфер, защото предните са се изтъркали ?

    Коментиран от #42

  • 40 Друг шофьор

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Баварец":

    Специално уточнение за каращите баварци ...
    Това което пиша за предните гуми на кола с предно предаване, за БМВ да се чете като гумите на задвижващите колела, т.е. задните на немеца. А където пише задни, пак наобратно, спрямо задвижването. За 4х4 нямам наблюдения, не съм имал, мога само да предполагам по пътя на логиката, но по-добре да каже някой които има опит.
  • 41 аф еа

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Boxer EZ 30":

    да ама като стане 4 мм ние в бг си я износваме до 1.6
    сеш съ
  • 42 Размисли и страсти

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Друг шофьор":

    Както писах по горе-ако задкормилното устройство е дърт песионер каращ от вкъщи до супермаркета и обратно, ще плямпа например, че кара с летни гуми дори при минусови температури понеже още не е заваляло сняг...
    Относно за смяната на 4 гуми наведнъж да беше прочел какво съм ти отговорил в по предния си коментар, че размествам местата на гумите при смяната им на зимни с летни и обратно и те и двата комплекта/8-те гуми се износват еднакво.Аз карам около 17000км годишно с моя автомобил така на около 8-9000км се пада разместването на местата на гумите...И да там където съм някъде далееече на запад от бг. има дълга зима с много лед и сняг и слагам задължително зимни гуми през зимата.))) Пак казвам "андрешковци"...

    Коментиран от #44

  • 43 Таков

    3 0 Отговор
    Хора не купувайте гуми Нокиян за 1.5 лято 4 нови се изкривиха незнайно защо. Никога повече от тази марка.

    Коментиран от #51

  • 44 Друг шофьор

    4 1 Отговор

    До коментар #42 от "Размисли и страсти":

    Аха, така да беше казал, да знам че видя диалог с интегриран в западното общество човек. Пожелавам ти толкова добре да се интегрираш, че по 16 пъти да си позволиш да въртиш гумите, макар, че с тези 17 хиляди километра на година ми мирише на социални помощи, но се отклоних малко от темата ...
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Жоро

    4 0 Отговор
    Щом едно нещо работи и се трие се износва

    Коментиран от #49

  • 47 Умник

    0 2 Отговор
    Еййй, то много умници и експерти, ве. Айде стига сте умували. Има такива гуми, даже моето Субару е с такива. TOYO Оpen Country AT+ 215/65/16 e най-малкия размер. Даже пише M+S, да преведа за спецовете кал + сняг, а самата гума е лятна. 71 децибела шум! Не можели японците....Я дайте аналог с европейко и щатско

    Коментиран от #48

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 аз- закачил съм ги хоризонтално

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":

    с анкери на шина на тавана на гаража си
  • 51 това е напълно вярно

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Таков":

    като същото важи и за барум марката -ментаци са
  • 52 pirellito

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":

    Съгласен с теб, според мен всесезонната е супер за меките зими с малко сняг напоследък, но много изостава от представянето на лятна гума при 40 градуса жега и висока скорост. Така че аз винаги бих ползвал летни гуми през лятото.