Бъдещият стандарт за емисии Евро-7 все още не е напълно формулиран. Освен това европейските страни ще трябва да изчакат до есента на 2022 г. за приемането му (трябва да влезе в сила през 2025 или 2026 г.). Всичко това е много тревожно за автомобилните производители.
Забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене, планирана за 2035 г., не е най-близката заплаха. Десет години преди това, само за 3-4 години, автомобилните компании ще трябва да се приспособят към стандартите Евро-7. Засега никой не знае какви точно ще бъдат те. Но едно е сигурно - дизелови автомобили няма да се поберат в тях.
Тоест Евро-7 ще бъде последният пирон в ковчега на дизеловите двигатели в Европа. Но това не означава, че бензиновите двигатели не са в опасност. Проблемът е студеното стартиране, което скоро ще изисква отоплителна система, която може да намали вредните емисии.
Затова производителите на автомобили биха искали по-бързо да се запознаят с нормите Евро 7, за да имат повече време да се вместят в тези норми. Но Европейската комисия не прие новия стандарт нито през четвъртото тримесечие на 2021 г., както беше първоначално планирано, нито на 20 юли 2022 г.
Асоциацията на европейските производители на автомобили призовава Европейската комисия да вземе предвид огромните инвестиции, които вече са направени от автомобилната индустрия, за да се постигне пълна въглеродна неутралност до 2050 г. По същество производителите на автомобили молят политиците и еколозите да намалят темпото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 г-жа Миндер
11:15 19.08.2022
2 Жичкаджия
Коментиран от #15, #21
11:18 19.08.2022
3 го шо
миропомазаните пак ще си карат 6-литровите поршета, ламборгини и пр., а жабите ще се блъскат в обществения транспорт, като по времето на соца...
11:18 19.08.2022
4 Пилот на Ферари
11:18 19.08.2022
5 Калитко
11:19 19.08.2022
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
11:19 19.08.2022
7 Байденко
11:20 19.08.2022
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Нещо като зона за неПИКАЕЩИ в световния басеин ‼️
11:22 19.08.2022
9 Гост
Поздрави
11:36 19.08.2022
10 Колев
Коментиран от #14
11:46 19.08.2022
11 Мнение
А нима бензиновите двг бълват балкански въздух??? Нещо за въгреводородите, дето излизат от ауспусите на бензинките да кажете???
На скоро установих, че чисто нова мазда 3 (2.0 бензин) от 2020-21, като запали "ухае" на карбораторен двг от москвич???!!! Направо не се трае зад нея???!!!
Толкова ги хвалят тия бензини, а те бълват ли бълват задушливи отрови, които не се разсейват до мин 20-30 мин, ако няма вятър!!!
За сравнение евро 6 дизелов двг може спокойно да го паркираш назад в гаража си, без да усетиш някаква миризма!!!
Всичко това се прави с цел обикновените хора да плащат още и още, понеже бензините са по-кекави, повече масло и гориво харчат (това не го споменават), та ще се наложи хората доста повече да си бъркат в портфейла, за да угодят на глобалистите!!!
А нещо за процента въглища в световния енергиен микс, да кажете???!!!
Караш "еко" тесла, дето й сменяш батерията на 5-7г, зареждаш я по пътя с електричество от свободния пазар, където основен изтоник са въглищата, а накрая твърдиш, че това е бъдещето???!!!
Докато не се измисли нещо наистина еко, не ни занимавайте с гадните бензини!!!
Само дизел!!!
Коментиран от #52
11:48 19.08.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Сттт
11:56 19.08.2022
14 Горно Уйно
До коментар #10 от "Колев":
То ще е, ама какъв, обикновен или цигански?12:10 19.08.2022
15 3-фазния
До коментар #2 от "Жичкаджия":
Много ясно!Петролните коли са като изрезка с пожълтели цuцu в сервиз за алтернатори :D
Да чакаш петролен Ренесанс е все едно да не си сменяш слиповете.
Да наливам нафта и бензин значи да слезна на ниво "бай Иван в мазата"
Да спреш електромобилната доминация е като да спреш хашиша в Азия. А дано, ама надали.
Коментиран от #34
12:21 19.08.2022
16 Ивайло
12:23 19.08.2022
17 Да бе!
12:37 19.08.2022
18 пейо
12:41 19.08.2022
19 Класика
12:48 19.08.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Хахаха
До коментар #2 от "Жичкаджия":
Хахаха то и ток май няма да има скоро13:25 19.08.2022
22 Комунистическите корени на екологизма
Коментиран от #23, #27, #46
13:29 19.08.2022
23 Екологизмът и марксизмът имат едни и същ
До коментар #22 от "Комунистическите корени на екологизма":
В Западните и Източноправославните религии се казва, че Бог е създал човека по свой образ и подобие. От това следва, че човешкият живот е по-ценен от живота на другите обитатели на Земята. Бог също създава средата за хората и те имат задължението да я опазват и съхраняват. Тоест, природата съществува за човека, а не обратното. Но атеистите и материалистите твърдят, че човешкият живот не представлява нищо особено. В своята книга, „Анти-Дюринг: преврат в науката, дело на г-н Юджийн Дюринг“, Енгелс пише: „Животът е начин на съществуване на протеиновите тела“. Според това твърдение човешкият живот представлява специална форма на съществуване на протеина, която не се различава от живота на едно животно или растение. По този начин, под предлог, че се защитава природата, хората могат да бъдат лишени от тяхната свобода и дори живот.Коментиран от #25
13:33 19.08.2022
24 дизел
13:33 19.08.2022
25 Екологически марксизъм
До коментар #23 от "Екологизмът и марксизмът имат едни и същ":
Понятията „екология“ и „екосистема“ са въведени в края на 19ти - началото на 20ти век от британците Рей Ланкастър и Артур Тенсли. И двамата са фабианци (фабианството е вид марксизъм). Ланкастър е зоолог, както и млад приятел на Маркс и негов чест гост. Той е един от малкото хора, дошли на погребението на Маркс. В писмо до Маркс Ланкастър пише, че той е имал голяма полза от прочитането на „великия труд”, известен като „Капитала”. Тенсли е най-големият ботаник на Англия, както и първи председател на Британското екологично дружество. Именно той въвежда термина "екосистема". При това в студентските си години той е подложен на дълбокото влияние на Ланкастър .Така се подразбира, че екологията като наука води началото си от марксизма. Разбира се, екологията и екологизмът не са едно и също нещо. Екологичната наука изучава връзката между живите организмии околната среда, а екологизмът обръща особено внимание на екологичните бедствия. Въпреки това, екологията може да предостави теоретичната основа за екологични бедствия с различни размери. Тя има тясна връзка с екологизма. Марксизмът на околната среда възниква именно от науката за екологията.
13:36 19.08.2022
26 еко меко солар панел в облачно време
13:37 19.08.2022
27 Зеленото е новото червено
До коментар #22 от "Комунистическите корени на екологизма":
Когато екологизмът навлезе в политическата сфера, се появи така наречената зелена политика или, както я наричат още, екологична политика. В много страни се създават зелени партии, които са продукт на зелената политика. Участвайки в регионални и държавни избори, те се опитват да проникнат в кръговете, които вземат решения, и чрез тях да реализират своите концепции. Полето на зелената политика често не се ограничава до проблемите на околната среда. То също така разглежда въпроси на социалната справедливост, феминизма, масовата демокрация, пацифизма и др. Global Greens е международна организация, създадена от зелени партии и политически движения по цял свят. През 2001 г. тя приема Глобалната харта на зелените, която е изцяло наситена с марксизъм. Въз основа на концепциите за равенство, съдържащи се в тази харта, човек е на същото ниво като животните.Екосоциализмът често се ръководи от идеите на социализма и комунизма, и след разпадането на СССР и комунистическия лагер в Източна Европа много бивши комунисти започнаха сами да създават зелени партии или да се присъединяват към съществуващи такива. Така сред членовете на зелените партии има много хора с леви възгледи, наричани „зелени леви“. Михаил Горбачов след разпадането на СССР се опита да се върне на политическата арена, но безрезултатно. Тогава той реши да стане еколог и създаде организацията "Международен зелен кръст". Очевидно той въвежда в своите екологични дейности факторите на комунизма, с които самиКоментиран от #28
13:39 19.08.2022
28 Зеленото е новото червено - 2
До коментар #27 от "Зеленото е новото червено":
Очевидно той въвежда в своите екологични дейности факторите на комунизма, с които самият той е наситен. Неговите изказвания често намекват за създаването на всемогъщо световно правителство, което би могло да предотврати екологична катастрофа . Има и много западни комунистически партии, които са пряко включени в екологичното движение. Например един от основателите на движението "Зелен бан" в Австралия е Джак Манди. Той е член е на Комунистическата партия на Австралия, а съпругата му е председател на тази партия. От създаването си левият екологизъм е сравнително радикален. Той има много радикални клонове, като дълбока екология, екофеминизъм, социална екология, биорегионализъм и други. Сред тях има и особено радикални, най-известните от които са „Земята преди всичко!“, „Фронт за освобождение на Земята“ и т.н. Тези организации използват методи на прякото действие, като експлозии и палежи, за да спрат унищожаването на околната среда. Такива дейности се наричат екологичен тероризъм (екотероризъм). Организацията „Земята преди всичко!“ се появява през 1979 година. Нейният лозунг гласи: „Никакви компромиси в делото за защита на Майката Земя!“ Дейностите на организацията са насочени главно към спиране на обезлесяването, изграждането на язовири и др. Един от често срещаните методи на протест сред членовете на тази организация е седенето под дървета или върху дървета, които подлежат на изсичане. Те успяват да привлекат много хора в редиците си, включително левичари,Коментиран от #29
13:42 19.08.2022
29 Зеленото е новото червено - 3
До коментар #28 от "Зеленото е новото червено - 2":
Те успяват да привлекат много хора в редиците си, включително левичари, анархисти, както и противници на традиционността. През 1992 г. един от най-радикалните членове на организацията „Земята преди всичко!” създава свой клон под името „Фронт за освобождение на Земята”. Основният метод на протест там е палежът. В края на 2000 г. девет луксозни имения са напълно изгорени за една нощ на американския остров Лонг Айлънд. Това се случва, защото те са построени на територията на естествена гора. Членовете на Фронта за освобождение на Земята написват заплашителен лозунг на мястото на пепелищата, гласящ: “Което построите, ние ще го изгорим!“ През 2005 г. ФБР обявява, че Фронтът за освобождение на Земята представлява най-голямата терористична заплаха на територията на Съединените щати. Тя извършва повече от 1200 престъпления и нанася щети в размер на няколко десетки милиона долара. Дейностите на тези организации отдавна са надхвърлили границите на обикновените политически протести и обикновените различия в мненията. Комунистическата идеология използва омразата, за да превърне еколозите в екотерористи, които малко се различават от обикновените терористи.13:43 19.08.2022
30 ЕмиИме
13:44 19.08.2022
31 Абе
Коментиран от #36
13:56 19.08.2022
32 Българин
14:26 19.08.2022
33 Я съм
14:38 19.08.2022
34 Мнение
До коментар #15 от "3-фазния":
Сега и ако си направиш труда да цитираш кога са изобретени ДВГ и ел двигателя, ще те поздравя!Ако ДВГ го сравняваш с изрезка с пожълтели ц.ци, то ел двигателя пак ще е изрезка, ама на фараон от папирус!!!
Никога проблемът на ел двигателите не е бил в ефективността, надежността, или производствената им цена!!!
Проблемът винаги е бил източникът на ел. захранване (още отпреди мнооого години, та до ден днешен си е същото)!!!
Така, че ако видиш Тесла с ремарке - дизелов генератор, знай че гледаш ниво бай Имхотеп, на който Бай Иван от мазата помага да не нощува на пътя (нищо, че първия изглежда като пълен д.ил)!!!
Относно бъдещето (ако не го провалят глобалистите с вирусите и войните им), вероятно първоначално трябва да се върви към много по-ефективно използване на наличните ресурси, а през това време да се търсят алтернативни енергиини източници/технологии, които до обезпечат бъдещето!
Но да ми нареждат ония същите корпоративните собственици, че видиш ли трябвало да намалим замърсяването, докато те печелят трилиони на наш гръб (замърсявайки многократно повече), е меко казано популизъм с елементи на робовладелство!!!
Корпорации, милиардери и трилионери - този тип възможности трябва да бъдат забранени!
Вредни са за човечеството и за природата!
Коментиран от #43
16:58 19.08.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Бай Соичиро
18:44 19.08.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Луд
19:07 19.08.2022
41 Евромангал
Сега като минете на кюмюр и мазут ще ви видя стандартите... Пфу
19:22 19.08.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 3-фазния
До коментар #34 от "Мнение":
Вие сте млади, наплашени и не ги разумявате нещата. Някога в Пловдив по ъглите на улиците имаше сайванти да се събират конските фъшкuu, събрани от платното за движение. Сега някой някъде да е видял? Същото нещо е с пушещите тенекии - в Европа изчезват като конски фъшкuu. В Третия свят все още не. Всеки е добре заминал натам. Ако приемат закон да караш ДВГ при условие, че гърнето е плътно заустено в купето, до половин час неразумните водачи ще са се възнесли и тука ще настане Рай - тишина, спокойствие, чист въздух, здраве, дълголетие и богатство - без харчове за ремонти, без изнасяне на БВП към OПEK.Млади и наплашени. А промени с шубе не стават. В България енергетика и енергитици има преди да се е родил дядо ви.
Коментиран от #48
21:33 19.08.2022
44 Тон
22:58 19.08.2022
45 ЛУДИ В ЕВРОПА НИ УПРАВЛЯВАТ!
10:20 20.08.2022
46 ФАШИСКИТЕ СОРЕНИ НА ДЖЕНДАРИЗМА
До коментар #22 от "Комунистическите корени на екологизма":
КАКВО ДА КАЖЕМ ЗА ФАШИСТКИТЕ КОРЕНИ НА ЦИОНИЗМА И САТАНИЗМА НА АМЕРИКА?????10:26 20.08.2022
47 Ръждясъл опел
15:15 20.08.2022
48 Мнение
До коментар #43 от "3-фазния":
Т.е. ти си възрастен, смел и "гоуема" работа в мисленето, тъй ли?!А нещо за фундаменталните въпроси от предходния ми коментар, ще измъдриш ли, или важното е да сменим пушещите барутници с електрокари тип мобилен таблет, захранван от въглища???!!!
В тая връзка (и по твоята логика), ако заустят комините на тец-овете в "теслите" ви, колко си мислиш, че ще издържите радетелите за съвременните "еко" технологии???!!! Съмнява ме, че ще е и половин час!!!
Иначе съм съгласен, че промени с шубе не стават!
Коментиран от #51
16:06 20.08.2022
49 По същество производителите на автомобил
Коментиран от #50
19:34 20.08.2022
50 Дрън-дрън
До коментар #49 от "По същество производителите на автомобил":
Май не схващате, че евро 7 се отнася за автомобилите които ще се произвеждат след 2025 година, а не за тези които се движат вече по пътищата. Само вчера видях поне три лади които са евро 0, но никой не ги спира да се движат по пътищата и засега хоризонта за движението им е чист поне до 2050 година.По пътищата на света се движат над 1,4 милиарда автомобила като очевидно 99,9% от тях са с ДВГ. Дори утре да спрат да се продават нови автомобили, смяташ ли, че през следващите 20 години ще има проблем с транспорта, а ти предвещаваш апокалиптични сценарии само за седмица?
08:58 21.08.2022
51 Ти против тецовете ли си
До коментар #48 от "Мнение":
Я пак си помисли дали желаеш утре да ги спрат и да умреш от студ през зимата, а през лятото да няма с какво да си стоплиш бойлера и да си пуснеш климатика?А имаш ли нещо против СЛЕД като бъдат изградени достатъчно мощности за производство на чиста възобновяема енергия, въглищните централи да спрат да работят поне през лятото и голяма част от пролетта и есента и да работят само през зимата за да подпомагат отоплението?
А замислял ли си се защо политиците не го желаят това и не дават бързо разрешителни за всички, които са пожелали да изграждат със собствени сили и средства без помощ от държавата или Европа нови 24 гигавата ВЕИ мощности?
Ако им дадат разрешителни днес, за следващото лято вече ще се инсталирали поне половината от тези мощности и въглищните централи няма да има нужда да работят през лятото.
Ето ти бързо лесно и евтино за държавата решение пред което няма никакви технически или икономически пречки. Обаче няма ЖЕЛАНИЕ и политическа воля за неговото изпълнение. Ще бъдат нарушени икономическите интереси на определени политически кръгове.
Коментиран от #54
09:08 21.08.2022
52 Морски
До коментар #11 от "Мнение":
Прав си, само че си припуснал да кажеш какво става като караш в града на къси разстояния, цената на DPF филтъра, качеството на дизеловото гориво у нас и още 2-3 неща. Карал съм и 6 цилидров редови дизел, но бензин шестак носи повече удоволствие ! Приказките, че се купува дизел заради по-високия въртящ момент, а не заради това, че харчи по-малко от аналогичен бензин са за наивници. Тракането на дизела винаги си остава, докато бензиновият мотор работи като кадифе:)Коментиран от #53
10:52 21.08.2022
53 Коментар
До коментар #52 от "Морски":
Когато аргументите ти са:"Карал съм и 6 цилидров редови дизел, но бензин шестак носи повече удоволствие ! Приказките, че се купува дизел заради по-високия въртящ момент, а не заради това, че харчи по-малко от аналогичен бензин са за наивници. Тракането на дизела винаги си остава, докато бензиновият мотор работи като кадифе:)"
Не мисля, че някой е в състояние да те убеди от къде в същност изгрява слънцето!!!
Този тип доводи са подходящи единствено за махленско-кръчмарски спорове!
Така, че карай си тихичкия бензинов шестак, прави му ваноса, сервизирай му газовата, доливай му бензин (щото едва ли палиш на газ) и си свиркай, че си открил перпетуум мобиле в ДВГ, а нас дизелджиите не ни мисли!!! И да спрат петрола и газта, все ще намерим алтернативни горива за старите дизеляци, а вие големите състезатели му мислете!!!
14:38 22.08.2022
54 Мнение
До коментар #51 от "Ти против тецовете ли си":
Леле леле, каква крещяща липса на м.зъчна активност струи от твоя коментар, просто нямам думи?!Имаше един дето заустваше ДВГ-то в купетата и очакваше изведнъж въздухът на планетата да стане както при динозаврите (нищо, че автомобилите в същност замърсяват незначително малко спрямо индустрията, пример - няколко месечен световен локдаун заради ковид, а въглеродните емисии не мръднаха надолу)?!
Сега пък некъв друг ме пита, дали съм бил против тецовете, че без тях не можело???
Абе хора, вие влагате ли поне частица усилие за вникване на вече написаното, или трябва да надраскате нещо (кат оня дето обичал бензини, щото не тракали кат дизелите), без да ви пука, че няма връзка с реалността???!!!
Преди да се опиташ да решиш некъв фундаментален проблем (като въпросът с енергетиката) е редно първо да се опиташ да обхванеш мащабите му!!!
А именно - човечеството се развива с непрекъснато увеличаващо се потребление на ел енергия, а като погледнем графиките за световните енергийни източници разбираме, че тя се произвежда все още главно от въглища???!!!
Ако щеш си направи целия град във фотоволтаици, пак не ще доближиш и половината на необходимото количество ел енергия за бит и индустрия!!!
Ето Германия например!
Най-богатата страна в ЕС!
Над 51% от ел енергията им е от ВЕИ, а наскоро гледах по новините, че купуват въглища за домакинствата си като за последно (щото има шанс да им спрат газта)???!!!
И при тях ли политическите кръгове не им разрешават да
Коментиран от #55
15:07 22.08.2022
55 Мнение
До коментар #54 от "Мнение":
... си направят гигаватови фото-вятърни ВЕИ-та, или в същност тия технологии са си чиста глупост, тип западен популизъм, с който да впечатляват такива като теб и оня заустващия?!15:09 22.08.2022
56 незнайко
13:31 24.08.2022
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 ежко
Mercedes-Benz S 400/2020/ обем 2.925 cm³ /330 PS, дизел - СО2 емисии - 178 g/km (kombiniert) е Euro 6 стандарт.
В задачата се пита, кой замърсява повече?.Мерцедеса изхвърля СО2 с 1/3 повече по груби сметки, нищо,че е Euro 6.
Защитата се оттегля!
10:36 02.09.2022