19 Август, 2022 11:12 19 557 58

Приемането на стандарта Евро-7 ще бъде последният пирон в ковчега на дизеловите двигатели в Европа

  • екологичен стнаднарт-
  • евро 7-
  • европа

Бъдещият стандарт за емисии е много тревожен за автомобилните производители, въпреки че формулировката му е неясна

Приемането на стандарта Евро-7 ще бъде последният пирон в ковчега на дизеловите двигатели в Европа - 1

Бъдещият стандарт за емисии Евро-7 все още не е напълно формулиран. Освен това европейските страни ще трябва да изчакат до есента на 2022 г. за приемането му (трябва да влезе в сила през 2025 или 2026 г.). Всичко това е много тревожно за автомобилните производители.

Забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене, планирана за 2035 г., не е най-близката заплаха. Десет години преди това, само за 3-4 години, автомобилните компании ще трябва да се приспособят към стандартите Евро-7. Засега никой не знае какви точно ще бъдат те. Но едно е сигурно - дизелови автомобили няма да се поберат в тях.

Тоест Евро-7 ще бъде последният пирон в ковчега на дизеловите двигатели в Европа. Но това не означава, че бензиновите двигатели не са в опасност. Проблемът е студеното стартиране, което скоро ще изисква отоплителна система, която може да намали вредните емисии.

Затова производителите на автомобили биха искали по-бързо да се запознаят с нормите Евро 7, за да имат повече време да се вместят в тези норми. Но Европейската комисия не прие новия стандарт нито през четвъртото тримесечие на 2021 г., както беше първоначално планирано, нито на 20 юли 2022 г.

Асоциацията на европейските производители на автомобили призовава Европейската комисия да вземе предвид огромните инвестиции, които вече са направени от автомобилната индустрия, за да се постигне пълна въглеродна неутралност до 2050 г. По същество производителите на автомобили молят политиците и еколозите да намалят темпото.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 52 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 г-жа Миндер

    51 10 Отговор
    Пироните ги кова аз нищо, че съм с две леви ръце!
  • 2 Жичкаджия

    20 119 Отговор
    Няма дизел, няма бензин, тока му е майката !

    Коментиран от #15, #21

  • 3 го шо

    133 14 Отговор
    жабите крякат във възторг - ах колко сме яки, ах колко сме еко! всъщност, крайният резултат ще бъде спешаването им.
    миропомазаните пак ще си карат 6-литровите поршета, ламборгини и пр., а жабите ще се блъскат в обществения транспорт, като по времето на соца...
  • 4 Пилот на Ферари

    100 13 Отговор
    Това ще бъде и поредния пирон в Европейското автомобилостроене . Никой не им ще електричките на европейците . Ще бъдат един вид за вътрешния пазар .
  • 5 Калитко

    74 10 Отговор
    От 30 години все ги спират тия дизели..
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    86 11 Отговор
    Това си е ХАРАКИРИ на ЕС ‼️‼️‼️
  • 7 Байденко

    119 14 Отговор
    Най-екологични са електромобилите, каращи с ток от въглища или боклуци.
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    103 12 Отговор
    Къде по Света ще спазват Е-7 ‼️
    Нещо като зона за неПИКАЕЩИ в световния басеин ‼️
  • 9 Гост

    102 11 Отговор
    Стига глупости бе хора. Двигателя с вътрешно горене без значение бензин/дизел няма да спре са съществува докато има с какво да се движи.
    Поздрави
  • 10 Колев

    93 9 Отговор
    Това май ще е последният пирон в ковчега на икономиката на ЕС.

    Коментиран от #14

  • 11 Мнение

    95 31 Отговор
    Поредната глобалистическа глупост в ущърб на народите на Европа!!!

    А нима бензиновите двг бълват балкански въздух??? Нещо за въгреводородите, дето излизат от ауспусите на бензинките да кажете???
    На скоро установих, че чисто нова мазда 3 (2.0 бензин) от 2020-21, като запали "ухае" на карбораторен двг от москвич???!!! Направо не се трае зад нея???!!!

    Толкова ги хвалят тия бензини, а те бълват ли бълват задушливи отрови, които не се разсейват до мин 20-30 мин, ако няма вятър!!!

    За сравнение евро 6 дизелов двг може спокойно да го паркираш назад в гаража си, без да усетиш някаква миризма!!!

    Всичко това се прави с цел обикновените хора да плащат още и още, понеже бензините са по-кекави, повече масло и гориво харчат (това не го споменават), та ще се наложи хората доста повече да си бъркат в портфейла, за да угодят на глобалистите!!!

    А нещо за процента въглища в световния енергиен микс, да кажете???!!!
    Караш "еко" тесла, дето й сменяш батерията на 5-7г, зареждаш я по пътя с електричество от свободния пазар, където основен изтоник са въглищата, а накрая твърдиш, че това е бъдещето???!!!

    Докато не се измисли нещо наистина еко, не ни занимавайте с гадните бензини!!!
    Само дизел!!!

    Коментиран от #52

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Сттт

    34 7 Отговор
    Преди месец от сиф обявиха, че в най-скоро време няма да има лични превозни средства!2+2=?
  • 14 Горно Уйно

    15 0 Отговор

    До коментар #10 от "Колев":

    То ще е, ама какъв, обикновен или цигански?
  • 15 3-фазния

    8 59 Отговор

    До коментар #2 от "Жичкаджия":

    Много ясно!

    Петролните коли са като изрезка с пожълтели цuцu в сервиз за алтернатори :D
    Да чакаш петролен Ренесанс е все едно да не си сменяш слиповете.
    Да наливам нафта и бензин значи да слезна на ниво "бай Иван в мазата"
    Да спреш електромобилната доминация е като да спреш хашиша в Азия. А дано, ама надали.

    Коментиран от #34

  • 16 Ивайло

    73 4 Отговор
    Био ,зелени ,електрически ,двуполови бракове ,кока кола без захар ,вегани ,сурогатния майки ,джендъри Илън Мъск ,идва края на света!
  • 17 Да бе!

    17 6 Отговор
    Няма да стане!
  • 18 пейо

    25 5 Отговор
    Скоро ще видите как са открили коли на фабрична газ течна фаза. Само че китайците ги карат от години.
  • 19 Класика

    42 6 Отговор
    Да идва Тръмп и да ги маха тези евро- палячовци! И после при бай Ставри!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Хахаха

    35 4 Отговор

    До коментар #2 от "Жичкаджия":

    Хахаха то и ток май няма да има скоро
  • 22 Комунистическите корени на екологизма

    9 13 Отговор
    За да постигне своята цел на унищожаване на човечеството, призракът на комунизма прави много внимателни подготовки. Възникването и развитието на екологизма е тясно свързано с комунизма. В своето развитие екологизмът преминава през 3 основни етапа: 1. Формирането на теоретичната основа. Етапа започва през 1848 г., след публикуването на „Манифест на комунистическата партия“ от Маркс и Енгелс и продължава до 1970 г., когато се чества първият ден на Земята. Маркс заявявал, че капитализмът се противопоставя на природата (т.е. околната среда). Последователи на Маркс са измислили думата „екосистема“. ; 2. Вторият етап започва с първите големи събития по случай честването на Деня на Земята. През 1972 г. се провежда първата конференция на ООН за околната среда, която поставя началото на международното екологично движение. В периода на втория етап се появяват много екологични организации и различни движения.; 3. Третият етап започва в навечерието на края на Студената война. През 1988 г. е създаден Междуправителствен съвет по изменението на климата (IPCC), след който концепцията за „глобално затопляне“ започва да се въвежда в политическата сфера. През 1990 г., Михаил Горбачов предлага да се създаде международна система за мониторинг на околната среда и да се подпише споразумение за алианс за създаване на "специални екологични зони", като по този начин подкрепя проекта на ООН за опазване на околната среда. По-късно става ясно, че почти всички западни еколози на практи

    Коментиран от #23, #27, #46

  • 23 Екологизмът и марксизмът имат едни и същ

    8 4 Отговор

    До коментар #22 от "Комунистическите корени на екологизма":

    В Западните и Източноправославните религии се казва, че Бог е създал човека по свой образ и подобие. От това следва, че човешкият живот е по-ценен от живота на другите обитатели на Земята. Бог също създава средата за хората и те имат задължението да я опазват и съхраняват. Тоест, природата съществува за човека, а не обратното. Но атеистите и материалистите твърдят, че човешкият живот не представлява нищо особено. В своята книга, „Анти-Дюринг: преврат в науката, дело на г-н Юджийн Дюринг“, Енгелс пише: „Животът е начин на съществуване на протеиновите тела“. Според това твърдение човешкият живот представлява специална форма на съществуване на протеина, която не се различава от живота на едно животно или растение. По този начин, под предлог, че се защитава природата, хората могат да бъдат лишени от тяхната свобода и дори живот.

    Коментиран от #25

  • 24 дизел

    9 5 Отговор
    К. П. Д (коефициент полезно действие)
  • 25 Екологически марксизъм

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Екологизмът и марксизмът имат едни и същ":

    Понятията „екология“ и „екосистема“ са въведени в края на 19ти - началото на 20ти век от британците Рей Ланкастър и Артур Тенсли. И двамата са фабианци (фабианството е вид марксизъм). Ланкастър е зоолог, както и млад приятел на Маркс и негов чест гост. Той е един от малкото хора, дошли на погребението на Маркс. В писмо до Маркс Ланкастър пише, че той е имал голяма полза от прочитането на „великия труд”, известен като „Капитала”. Тенсли е най-големият ботаник на Англия, както и първи председател на Британското екологично дружество. Именно той въвежда термина "екосистема". При това в студентските си години той е подложен на дълбокото влияние на Ланкастър .Така се подразбира, че екологията като наука води началото си от марксизма. Разбира се, екологията и екологизмът не са едно и също нещо. Екологичната наука изучава връзката между живите организми
    и околната среда, а екологизмът обръща особено внимание на екологичните бедствия. Въпреки това, екологията може да предостави теоретичната основа за екологични бедствия с различни размери. Тя има тясна връзка с екологизма. Марксизмът на околната среда възниква именно от науката за екологията.
  • 26 еко меко солар панел в облачно време

    9 4 Отговор
    Аз ще чакам поне ЕВРО16🤔🤔😊🤣🤣🌶️
  • 27 Зеленото е новото червено

    5 4 Отговор

    До коментар #22 от "Комунистическите корени на екологизма":

    Когато екологизмът навлезе в политическата сфера, се появи така наречената зелена политика или, както я наричат ​​още, екологична политика. В много страни се създават зелени партии, които са продукт на зелената политика. Участвайки в регионални и държавни избори, те се опитват да проникнат в кръговете, които вземат решения, и чрез тях да реализират своите концепции. Полето на зелената политика често не се ограничава до проблемите на околната среда. То също така разглежда въпроси на социалната справедливост, феминизма, масовата демокрация, пацифизма и др. Global Greens е международна организация, създадена от зелени партии и политически движения по цял свят. През 2001 г. тя приема Глобалната харта на зелените, която е изцяло наситена с марксизъм. Въз основа на концепциите за равенство, съдържащи се в тази харта, човек е на същото ниво като животните.Екосоциализмът често се ръководи от идеите на социализма и комунизма, и след разпадането на СССР и комунистическия лагер в Източна Европа много бивши комунисти започнаха сами да създават зелени партии или да се присъединяват към съществуващи такива. Така сред членовете на зелените партии има много хора с леви възгледи, наричани „зелени леви“. Михаил Горбачов след разпадането на СССР се опита да се върне на политическата арена, но безрезултатно. Тогава той реши да стане еколог и създаде организацията "Международен зелен кръст". Очевидно той въвежда в своите екологични дейности факторите на комунизма, с които сами

    Коментиран от #28

  • 28 Зеленото е новото червено - 2

    2 3 Отговор

    До коментар #27 от "Зеленото е новото червено":

    Очевидно той въвежда в своите екологични дейности факторите на комунизма, с които самият той е наситен. Неговите изказвания често намекват за създаването на всемогъщо световно правителство, което би могло да предотврати екологична катастрофа . Има и много западни комунистически партии, които са пряко включени в екологичното движение. Например един от основателите на движението "Зелен бан" в Австралия е Джак Манди. Той е член е на Комунистическата партия на Австралия, а съпругата му е председател на тази партия. От създаването си левият екологизъм е сравнително радикален. Той има много радикални клонове, като дълбока екология, екофеминизъм, социална екология, биорегионализъм и други. Сред тях има и особено радикални, най-известните от които са „Земята преди всичко!“, „Фронт за освобождение на Земята“ и т.н. Тези организации използват методи на прякото действие, като експлозии и палежи, за да спрат унищожаването на околната среда. Такива дейности се наричат ​​екологичен тероризъм (екотероризъм). Организацията „Земята преди всичко!“ се появява през 1979 година. Нейният лозунг гласи: „Никакви компромиси в делото за защита на Майката Земя!“ Дейностите на организацията са насочени главно към спиране на обезлесяването, изграждането на язовири и др. Един от често срещаните методи на протест сред членовете на тази организация е седенето под дървета или върху дървета, които подлежат на изсичане. Те успяват да привлекат много хора в редиците си, включително левичари,

    Коментиран от #29

  • 29 Зеленото е новото червено - 3

    3 3 Отговор

    До коментар #28 от "Зеленото е новото червено - 2":

    Те успяват да привлекат много хора в редиците си, включително левичари, анархисти, както и противници на традиционността. През 1992 г. един от най-радикалните членове на организацията „Земята преди всичко!” създава свой клон под името „Фронт за освобождение на Земята”. Основният метод на протест там е палежът. В края на 2000 г. девет луксозни имения са напълно изгорени за една нощ на американския остров Лонг Айлънд. Това се случва, защото те са построени на територията на естествена гора. Членовете на Фронта за освобождение на Земята написват заплашителен лозунг на мястото на пепелищата, гласящ: “Което построите, ние ще го изгорим!“ През 2005 г. ФБР обявява, че Фронтът за освобождение на Земята представлява най-голямата терористична заплаха на територията на Съединените щати. Тя извършва повече от 1200 престъпления и нанася щети в размер на няколко десетки милиона долара. Дейностите на тези организации отдавна са надхвърлили границите на обикновените политически протести и обикновените различия в мненията. Комунистическата идеология използва омразата, за да превърне еколозите в екотерористи, които малко се различават от обикновените терористи.
  • 30 ЕмиИме

    10 2 Отговор
    А не така накрая ша взема да сложа винтоверт с 2 комплекта батерий по 5 Ампера. На велосипеда...
  • 31 Абе

    18 6 Отговор
    кво ви пука за Евро 7, тия дни укрите ще уцелят ЗАЕЦ-а и няма да има Евро 7.

    Коментиран от #36

  • 32 Българин

    22 6 Отговор
    Имам дизел на 2.5г., ще си го карам докато мога и не ми дреме за новите им евростандарти.Моят автомобил е евро 6с. Карам го не много интензивно, така че не замърсявам кой знае колко много околната среда.Който иска и може да си купи ел кола, ако иска може и ел совалка до Космоса.
  • 33 Я съм

    6 16 Отговор
    Никой освен автоджамбазите не е разтревожен. Всички тези изкуствени ограничения се измислят и диктуват именно от големите и те се приспособяват бързо към бъдещето на електрическите играчки. Автоджамбазите също ще се приспособят, а тези, които не могат да преживеят, че ерата на печките приключва, ще си отидат заедно с тях
  • 34 Мнение

    21 3 Отговор

    До коментар #15 от "3-фазния":

    Сега и ако си направиш труда да цитираш кога са изобретени ДВГ и ел двигателя, ще те поздравя!
    Ако ДВГ го сравняваш с изрезка с пожълтели ц.ци, то ел двигателя пак ще е изрезка, ама на фараон от папирус!!!

    Никога проблемът на ел двигателите не е бил в ефективността, надежността, или производствената им цена!!!
    Проблемът винаги е бил източникът на ел. захранване (още отпреди мнооого години, та до ден днешен си е същото)!!!

    Така, че ако видиш Тесла с ремарке - дизелов генератор, знай че гледаш ниво бай Имхотеп, на който Бай Иван от мазата помага да не нощува на пътя (нищо, че първия изглежда като пълен д.ил)!!!

    Относно бъдещето (ако не го провалят глобалистите с вирусите и войните им), вероятно първоначално трябва да се върви към много по-ефективно използване на наличните ресурси, а през това време да се търсят алтернативни енергиини източници/технологии, които до обезпечат бъдещето!

    Но да ми нареждат ония същите корпоративните собственици, че видиш ли трябвало да намалим замърсяването, докато те печелят трилиони на наш гръб (замърсявайки многократно повече), е меко казано популизъм с елементи на робовладелство!!!

    Корпорации, милиардери и трилионери - този тип възможности трябва да бъдат забранени!
    Вредни са за човечеството и за природата!

    Коментиран от #43

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Бай Соичиро

    7 2 Отговор
    Тиа па смехурковкци, коли не могат да правят като хората, седнали еконорми да разработват
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Луд

    9 1 Отговор
    Кво триеш бе идиот
  • 41 Евромангал

    23 2 Отговор
    Кви евростандарти бе евроджендъри!
    Сега като минете на кюмюр и мазут ще ви видя стандартите... Пфу
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 3-фазния

    8 23 Отговор

    До коментар #34 от "Мнение":

    Вие сте млади, наплашени и не ги разумявате нещата. Някога в Пловдив по ъглите на улиците имаше сайванти да се събират конските фъшкuu, събрани от платното за движение. Сега някой някъде да е видял? Същото нещо е с пушещите тенекии - в Европа изчезват като конски фъшкuu. В Третия свят все още не. Всеки е добре заминал натам. Ако приемат закон да караш ДВГ при условие, че гърнето е плътно заустено в купето, до половин час неразумните водачи ще са се възнесли и тука ще настане Рай - тишина, спокойствие, чист въздух, здраве, дълголетие и богатство - без харчове за ремонти, без изнасяне на БВП към OПEK.
    Млади и наплашени. А промени с шубе не стават. В България енергетика и енергитици има преди да се е родил дядо ви.

    Коментиран от #48

  • 44 Тон

    14 3 Отговор
    ЕС, екология, зелена зделка, всичко това води до едно-ограничение за хората и техния социален живот! Еликтричките няма да направят въздуха по-чист, напротив.!
  • 45 ЛУДИ В ЕВРОПА НИ УПРАВЛЯВАТ!

    10 0 Отговор
    ВОДОРОДНИЯ ДВИГАТЕЛ УРСУЛКЕ ПОКРИВА И ЕВРО 58 !!!!! ЗАМЪРСЯВАНЕТО Е ТРАНСГРАНИЧНО И МОЖЕ ДА НАЛОЖИТЕ И ЕВРО 90 И ПАК НЯМА ДА ВИ Е ЧИСТ ВЪЗДУХА И ПРИРОДАТА!!!! ЕДИН МЕГАПОЛИС КАТО ИСТАМБУЛ ЗАМЪРСЯВА ЧАК ДО ПРАХА ГА ДУХНЕ ВЕТЕРО НА СЕВЕРОЗАПАД. КАЧЕТЕ СЕ НА РОДОПИТЕ И ПОГЛЕДНЕТЕ ЧЕРНО ОТ ЧЕРНО МОРЕ ДО ДРУГИЯ КРАЙ НА БЪЛГАРИЯ ДО СРЪБСКО!!!! МЕТАНА СЪЩО БЕШЕ ЕКОЛОГИЧЕН НО СТАНА СУПЕР СКЪП.
  • 46 ФАШИСКИТЕ СОРЕНИ НА ДЖЕНДАРИЗМА

    8 1 Отговор

    До коментар #22 от "Комунистическите корени на екологизма":

    КАКВО ДА КАЖЕМ ЗА ФАШИСТКИТЕ КОРЕНИ НА ЦИОНИЗМА И САТАНИЗМА НА АМЕРИКА?????
  • 47 Ръждясъл опел

    1 0 Отговор
    Ами 7а 7б 7ц и т.н. ще има ли?
  • 48 Мнение

    13 2 Отговор

    До коментар #43 от "3-фазния":

    Т.е. ти си възрастен, смел и "гоуема" работа в мисленето, тъй ли?!
    А нещо за фундаменталните въпроси от предходния ми коментар, ще измъдриш ли, или важното е да сменим пушещите барутници с електрокари тип мобилен таблет, захранван от въглища???!!!

    В тая връзка (и по твоята логика), ако заустят комините на тец-овете в "теслите" ви, колко си мислиш, че ще издържите радетелите за съвременните "еко" технологии???!!! Съмнява ме, че ще е и половин час!!!

    Иначе съм съгласен, че промени с шубе не стават!

    Коментиран от #51

  • 49 По същество производителите на автомобил

    5 0 Отговор
    Може и обратното. Неуспешно сертифицирани превозни средства няма да превозват хора и товари. За една седмица щетите ще бъдат по-големи от ВСВ цялата. Пък да видим на екоталибаните няма ли да им уврят тиквите.

    Коментиран от #50

  • 50 Дрън-дрън

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "По същество производителите на автомобил":

    Май не схващате, че евро 7 се отнася за автомобилите които ще се произвеждат след 2025 година, а не за тези които се движат вече по пътищата. Само вчера видях поне три лади които са евро 0, но никой не ги спира да се движат по пътищата и засега хоризонта за движението им е чист поне до 2050 година.

    По пътищата на света се движат над 1,4 милиарда автомобила като очевидно 99,9% от тях са с ДВГ. Дори утре да спрат да се продават нови автомобили, смяташ ли, че през следващите 20 години ще има проблем с транспорта, а ти предвещаваш апокалиптични сценарии само за седмица?
  • 51 Ти против тецовете ли си

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "Мнение":

    Я пак си помисли дали желаеш утре да ги спрат и да умреш от студ през зимата, а през лятото да няма с какво да си стоплиш бойлера и да си пуснеш климатика?

    А имаш ли нещо против СЛЕД като бъдат изградени достатъчно мощности за производство на чиста възобновяема енергия, въглищните централи да спрат да работят поне през лятото и голяма част от пролетта и есента и да работят само през зимата за да подпомагат отоплението?

    А замислял ли си се защо политиците не го желаят това и не дават бързо разрешителни за всички, които са пожелали да изграждат със собствени сили и средства без помощ от държавата или Европа нови 24 гигавата ВЕИ мощности?

    Ако им дадат разрешителни днес, за следващото лято вече ще се инсталирали поне половината от тези мощности и въглищните централи няма да има нужда да работят през лятото.

    Ето ти бързо лесно и евтино за държавата решение пред което няма никакви технически или икономически пречки. Обаче няма ЖЕЛАНИЕ и политическа воля за неговото изпълнение. Ще бъдат нарушени икономическите интереси на определени политически кръгове.

    Коментиран от #54

  • 52 Морски

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "Мнение":

    Прав си, само че си припуснал да кажеш какво става като караш в града на къси разстояния, цената на DPF филтъра, качеството на дизеловото гориво у нас и още 2-3 неща. Карал съм и 6 цилидров редови дизел, но бензин шестак носи повече удоволствие ! Приказките, че се купува дизел заради по-високия въртящ момент, а не заради това, че харчи по-малко от аналогичен бензин са за наивници. Тракането на дизела винаги си остава, докато бензиновият мотор работи като кадифе:)

    Коментиран от #53

  • 53 Коментар

    2 1 Отговор

    До коментар #52 от "Морски":

    Когато аргументите ти са:

    "Карал съм и 6 цилидров редови дизел, но бензин шестак носи повече удоволствие ! Приказките, че се купува дизел заради по-високия въртящ момент, а не заради това, че харчи по-малко от аналогичен бензин са за наивници. Тракането на дизела винаги си остава, докато бензиновият мотор работи като кадифе:)"

    Не мисля, че някой е в състояние да те убеди от къде в същност изгрява слънцето!!!
    Този тип доводи са подходящи единствено за махленско-кръчмарски спорове!

    Така, че карай си тихичкия бензинов шестак, прави му ваноса, сервизирай му газовата, доливай му бензин (щото едва ли палиш на газ) и си свиркай, че си открил перпетуум мобиле в ДВГ, а нас дизелджиите не ни мисли!!! И да спрат петрола и газта, все ще намерим алтернативни горива за старите дизеляци, а вие големите състезатели му мислете!!!
  • 54 Мнение

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Ти против тецовете ли си":

    Леле леле, каква крещяща липса на м.зъчна активност струи от твоя коментар, просто нямам думи?!

    Имаше един дето заустваше ДВГ-то в купетата и очакваше изведнъж въздухът на планетата да стане както при динозаврите (нищо, че автомобилите в същност замърсяват незначително малко спрямо индустрията, пример - няколко месечен световен локдаун заради ковид, а въглеродните емисии не мръднаха надолу)?!

    Сега пък некъв друг ме пита, дали съм бил против тецовете, че без тях не можело???
    Абе хора, вие влагате ли поне частица усилие за вникване на вече написаното, или трябва да надраскате нещо (кат оня дето обичал бензини, щото не тракали кат дизелите), без да ви пука, че няма връзка с реалността???!!!

    Преди да се опиташ да решиш некъв фундаментален проблем (като въпросът с енергетиката) е редно първо да се опиташ да обхванеш мащабите му!!!
    А именно - човечеството се развива с непрекъснато увеличаващо се потребление на ел енергия, а като погледнем графиките за световните енергийни източници разбираме, че тя се произвежда все още главно от въглища???!!!

    Ако щеш си направи целия град във фотоволтаици, пак не ще доближиш и половината на необходимото количество ел енергия за бит и индустрия!!!

    Ето Германия например!
    Най-богатата страна в ЕС!
    Над 51% от ел енергията им е от ВЕИ, а наскоро гледах по новините, че купуват въглища за домакинствата си като за последно (щото има шанс да им спрат газта)???!!!
    И при тях ли политическите кръгове не им разрешават да

    Коментиран от #55

  • 55 Мнение

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Мнение":

    ... си направят гигаватови фото-вятърни ВЕИ-та, или в същност тия технологии са си чиста глупост, тип западен популизъм, с който да впечатляват такива като теб и оня заустващия?!
  • 56 незнайко

    1 0 Отговор
    Стандарта ЕВРО 7 е последния пирон в ковчега на буталните двигатели и кошмар за роторните, но защо това се прави а не се обърне внимание на очистването на въздуха от вредните емисии, вместо да се ПРОБУТВАТ още по мръсните ЕЛЕКТРОМОБИЛИ !!! В глобален план ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ превозни средства са ПО ГОЛЕМИ ЗАМЪРСИТЕЛИ !!!
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 ежко

    3 0 Отговор
    Renault Megane /2006/ обем 1.461 cm³ / 82 PS, дизел - СО2 емисии - 117 g/km (kombiniert) е Euro 3 стандарт
    Mercedes-Benz S 400/2020/ обем 2.925 cm³ /330 PS, дизел - СО2 емисии - 178 g/km (kombiniert) е Euro 6 стандарт.
    В задачата се пита, кой замърсява повече?.Мерцедеса изхвърля СО2 с 1/3 повече по груби сметки, нищо,че е Euro 6.
    Защитата се оттегля!