Репутацията на Toyota за надеждност я превърна в сила, с която трябва да се съобразява всеки в масовия автомобилен сегмент. Но тази репутация може рязко да се срине и да остане само фалшиво чувство за сигурност.
В скорошен видеоклип в YouTube канала The Car Care Nut главен диагностик в Toyota, който се подвизава с псевдонима AMD, показа на света какво може да се случи с вътрешността на двигател, който получава минималните грижи, препоръчани от Toyota , за да удовлетвори гаранционните изисквания и следва интервалът за смяна на масло от 15 000 километра.
За своя пример AMD взема Toyota Camry от 2015 г. с пробег от 290 000 километра, която е собственост на клиент, който иска максимума от колата си. Дилърът обаче му обяснява да сменя маслото на 15 000 километра пробег и собственикът спазва тази препоръка
На около 193 121 км обаче Camry-то започва да гори масло. Първоначално изгаря около литър на всеки 1 500 км, което е в рамките на нормалното според производителя. Когато километражът обаче преминава 241 000 км, колата започва да гори от два до три литра на хиляда километра.
В крайна сметка собственикът отива в сревиза на марката, където диагностиката се извършва от техника с никнейм AMD, и където е и сега, но с разглобен двигател. Във видеото механикът показва какво точно е причинило изгарянето на маслото. Следите от износване в две от стените на цилиндъра показват къде маслото може да проникне през буталните пръстени и в горивната камера.
Той приписва повредата именно на рядката смяна на маслото . Резултатът от повредата междувременно е пълната подмяна на блока на двигателя, което никак не е евтино решение. За да предотвратите това да се случи, AMD препоръчва да сменяте маслото на всеки 8000 км или на всеки шест месеца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
Коментиран от #17, #72, #73
16:41 12.08.2022
2 Гост
16:44 12.08.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Тити
16:47 12.08.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Бат
Смяна на масло на 30000км
Няма начин нещо да оцелее като за 100 000км му е сменено маслото 3 пъти
Коментиран от #19, #44, #66
16:52 12.08.2022
7 Коко
Коментиран от #8, #16, #22
16:54 12.08.2022
8 Смях
До коментар #7 от "Коко":
Купил си възможно най евтината корейска кола сега ревешАко си беше купил нещо истинско тогава реви
Кия от коя година правят коли?
Коментиран от #9
17:03 12.08.2022
9 Ха сега де
До коментар #8 от "Смях":
Не драскай глупости като не разбираш! Корейска била! И какво от това? Ти нали караш стар Москвич! Радвай се!17:08 12.08.2022
10 Равчо
Коментиран от #81
17:11 12.08.2022
11 БАРС
Коментиран от #12, #14, #57
17:13 12.08.2022
12 БАРС
До коментар #11 от "БАРС":
Пропуснах маслото го сменм в сервиз Рено в Германия17:16 12.08.2022
13 Илия
Коментиран от #51
17:33 12.08.2022
14 Антон
До коментар #11 от "БАРС":
Аз карам Дачия с 5w30 и моят майстор ми каза, че по принцип на 20 хил. е много и може да се скапе двигателя - на 15 000 к, го давали за България да се сменя маслото (не знам как е в други страни - предполагам, че страна, климат и т.н. оказват влияние). В рамките на гранцията бих я сменял когато кажат - но ако мога бих на 15 000 км я сменял.Коментиран от #20
17:35 12.08.2022
15 пробвал
Коментиран от #48
17:41 12.08.2022
16 Мои впечатления
До коментар #7 от "Коко":
Познавам 2-ма с тази марка кола, единят за 7 години е сменял 2 двигател и веднъж, още в началото, някаква основна част по окачването. Той е доволен, че нищо не е плащал и миналата година си купи нова от същата марка. Другият за 4 години 1 е сменял двигател и някакви сравнително малки неща по 2-ия двигател - пак гаранционн и безплатно, той обаче няма да повтаря марката.Аз карам Волво V40 D2 2012 на 370 хил. и освен консумативи, за друго не съм давал пари. Масло не харчи, а смесеният разход по бележки от бензиностанциите е 4,9л/100км като винаги под 15 градуса му пускам подгрева на двигателя, а климатика го ползвам предимно на извънградско.
17:47 12.08.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Карам
18:06 12.08.2022
19 Турбо
До коментар #6 от "Бат":
Сменям масло 5 W 30 на 25 х.км по препоръка на Пежо и в момента мотора ми е 220 х. км без да доливам и грам между смените.18:12 12.08.2022
20 БАРС
До коментар #14 от "Антон":
Да майсторът не те е излъгал.ДА има масло 5W-30 което го дават за 20 000 км във фабриката за масло DIVINOL в гр.АЙСЛИНГЕН в ГЕРМАНИЯ моят приятел си копува винаги от него и там ни казаха както и на тебе 20 000 и ли 2 години.Но то вече се води обикновенно 5W-30 то е по скъпо от 10-40 но има друго 5W-30 LIHT то е за 30 000 км и е по скъпо от тия две така че има два модела 5W-30.Ако не вярваш влез в сайта им ако искаш и им напиши.18:15 12.08.2022
21 123
18:30 12.08.2022
22 Едноок
До коментар #7 от "Коко":
Същото го забелязах и аз при предишните две Киа . Интересно е, че само при първите 15000 км Ина липса. След това може би е по-малко. Сега карам 3 нова, още и е рано за обслужване. Но за момента не забелязвам липса на антифриз.18:30 12.08.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 БАРС
18:52 12.08.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Явер
18:56 12.08.2022
29 Дизела
19:03 12.08.2022
30 а не бе
19:30 12.08.2022
31 Българин
Коментиран от #38, #55
19:42 12.08.2022
32 Азетар
Коментиран от #61
20:15 12.08.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 съдията Дред
Коментиран от #50
20:35 12.08.2022
35 непознат
Коментиран от #84
20:40 12.08.2022
36 Мъника
Сменям маслото на около 20 хил, двигателя е 0,9 турбо 90 коня, абдолютно нищо му няма, а е на 200 хил и 10 год ;)
21:03 12.08.2022
37 Карам
22:26 12.08.2022
38 БАРС
До коментар #31 от "Българин":
Абе пич ти сменял ли си някога масло .Та какво има там да се сменя.Та по сервизите най обичат тая работа за 20 мин.с маслото заедни ти каже дай 100 лв и чао.Бързи са тия пари за смяна на масло.Та затова ти и говорят22:27 12.08.2022
39 Роко
Коментиран от #42
22:33 12.08.2022
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Николай
23:14 12.08.2022
42 БАРС
До коментар #39 от "Роко":
Ами то има лесно .Връщай се в Америка и повече няма да се чудиш.Ами и да те светна най титоловенните масла саЕвропейските и по точно немските а не хамериканските.Коментиран от #45, #46
23:17 12.08.2022
43 бизнес майка
00:42 13.08.2022
44 Азз
До коментар #6 от "Бат":
Не се изказвай неподготвен. Всички мерцедеси във фирмата ги взехме нови, смяна на масла и обслужване беше на 60 Хил. км.От по-стария модел колегите стигнаха до към над 500 Хил. км, след това шефа ги продаде. Проблем с моторите нямахме.
Моя модел беше 314 cdi, стигнах почти до 400 хил. и шефа го продаде. Все по-добре вървеше. Така, че не говори празни приказки
01:00 13.08.2022
45 не си наясно
До коментар #42 от "БАРС":
Най гадните масла са германските. Германия няма петролен добив. Цялата им маслена индустрия е с рециклирани отработени маслаКоментиран от #67
02:55 13.08.2022
46 Немските ама друг път
До коментар #42 от "БАРС":
Всички оем масла на немския автопром са американски или кастрол02:58 13.08.2022
47 Запомнете това
07:42 13.08.2022
48 Японеца
До коментар #15 от "пробвал":
10W40 не е клас на маслото умнико! Цифричките показват вискозитет!07:49 13.08.2022
49 тцтцтцт
07:54 13.08.2022
50 евала
До коментар #34 от "съдията Дред":
Много си прав-обясни им на тези галоши ,дето коментират тука врели-некипели !07:56 13.08.2022
51 явертъ
До коментар #13 от "Илия":
моята е ix55 и на нея, както и на предишните ми го сменям на 10К км. ако ше икономисаме 150лв за консумативи по-добре да не караме. в щатите имах нерцедес и вилъра слагаше лепенка в ляво на стъклото със следваща смяна след 3500 мили-цената тогава беше 89.90$ за 0w/40 Mobil107:59 13.08.2022
52 111222333
08:01 13.08.2022
53 Анти-маймуна
08:38 13.08.2022
54 Хахаха
08:53 13.08.2022
55 Дедо
До коментар #31 от "Българин":
Младеж, в България официален сервиз на Ауди НЕМА! Има на Фолксваген.И не знам на колко години си ти и на колко години мислиш че хората си хвърлят турбините и двигателите редовно, ама аз моята я карам девета година с предписания интервал за смяна на масло от производителя (20 000 км) в официалния им сервиз и само течност за чистачки доливам.
Ти ако искаш може на 1000 км да сменяш каквото си щеш, ама недей да пълниш на хората главите с бръмбари.
11:16 13.08.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Колеос
Коментиран от #64
13:17 13.08.2022
60 Васил
13:26 13.08.2022
61 тъпунгерче
До коментар #32 от "Азетар":
малко не си наясно писал си с краката си , разчетох ти дерено и дачия за 3 цилиндровите си буклуци ползват масло на кастрол може да напишеш в гугле катрол-рено и ще ти излезе маслото което се ползва от фирмения сервиз на рено дачия
Коментиран от #75
13:31 13.08.2022
62 Иванчо Сериозния
Да не говорим за коли, които горят по литър масло на 1000 километра, че те са на практика двутактови.
Коментиран от #65
13:41 13.08.2022
63 Е га ти партенката
14:56 13.08.2022
64 Гост
До коментар #59 от "Колеос":
Трансмисионното масло е бистро и не мирише на прегоряло,защото там огън няма.Нещо си се пообъркал.Трансмисионно масло за ръчни скорости не се сменя,само се долива при нужда.Маслото за автоматични скоростни кутии се сменя.Коментиран от #79
16:31 13.08.2022
65 Гост
До коментар #62 от "Иванчо Сериозния":
Всички коли втора употреба над 10 години,които се продават в България са с сериозен пробег,без да е сменян двигателя.Коментиран от #68
16:34 13.08.2022
66 Реалист
До коментар #6 от "Бат":
Vw двигател на 2 години го сменям маслото на около 25000 хиляди. Тиктака кът чисовник. Нова кола ут мъгазина.16:44 13.08.2022
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Иванчо Сериозния
До коментар #65 от "Гост":
Не говорим за коли на 10 години, а за новите от 2015 насам даунсайзинг моторчета.Виж форд еко бууст бензина, колко от тях са оцеляли до момента? Пукат блок до един например.
Коментиран от #70
17:00 13.08.2022
69 12345
18:11 13.08.2022
70 Дизела
До коментар #68 от "Иванчо Сериозния":
Кадито го купих ново 2015 турбо дизел,в момента наближава 700000 км пробег без ремонти.19:50 13.08.2022
71 Цеко
20:48 13.08.2022
72 Бай Петко
До коментар #1 от "Зевс":
Да, ама всичката гняс си остава вътре, защото пробката не е развита, и не е изтекла кашата.21:58 13.08.2022
73 Запознат
До коментар #1 от "Зевс":
Така си е!Като се има предвид, че обемът на средностатистическия ДВГ е между 1.4-2.0л (т.е. прибл. от 3 до 5л масло) , при смяна на не повече от 10 хил км (за живеещите в реалността, а не във вселените на "Марвел" и "ДС"), то 1л масло на 1500км се приравнява на основна смяна за около 6-7 хил. км, т.е. доста по-рано от средностатистическата смяна на 10к км! :D
Друг е въпросът, какво е състоянието на двигателя при такова "похапване"!
А сега сериозно!
Понеже в доста от коментарите видях такава "сигурност" и "увереност" за това, че доста коли издържали на маслени смени от по 15-20-30к км, ще ви кажа следното:
Такъв филм като "Лонг лайф" масло НЯМА!!! И не, това не е мой спомен от мокър сън, а абсолютно научно доказано становище от професионалисти в тази сфера (поинтересувайте се за физико-механичните свойства на маслото)!
След около година (или към 10к км), маслото се окислява, сгъстява, замърсява и губи свойствата си почти изцяло!
Работя в тази сфера!
Редовно разглобявам автомобилни компоненти, свързани с маслената система на двигателя, и мога да ви кажа, че дългите интервали на смяна буквално УБИВАТ вашия ДВГ!!!
Колкото по-често сменяте маслото си, толкова по-добре е за двигателя ви!
Научно доказано!
Автопроизводителите гледат да ви счупят новата кола в рамките на гаранционния период!
Не очаквайте да си го признаят!!!
Коментиран от #76
00:44 14.08.2022
74 Мамун дрът
06:01 14.08.2022
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Гост
До коментар #73 от "Запознат":
А ти многониковия си сменяй маслото сутрин,обед и вечер.Ще станеш любимец на автосервизите.Лонг лайф се произвеждат от почти всички производители на масла.Според теб обаче нема такова животно.
12:35 14.08.2022
77 Бай Дън Сяо Пън
13:05 15.08.2022
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Гост
До коментар #64 от "Гост":
Сигурен ли си да не би предния собственик да го е сменил,става кафяво не черно,и няма смазващите свойства на новото масло от което заминават лагерите в кутията и от триенето се отделят стружки и предизвикват още по голямо износване и ако проверите ще видите че повечето производители препоръчват смяна на маслото на ръчна скоростната кутия на 80-100хил което обикновено е след гаранция и последиците са за сметка на собственикаКоментиран от #82
15:43 15.08.2022
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Ногу си прав пич
До коментар #10 от "Равчо":
Ерго,по средата...10к.19:39 15.08.2022
82 Гост
До коментар #79 от "Гост":
Стружки се образуват в старите несинхронизирани ръчни скоростни кутии.Производителите слагат магнитни пробки за обиране на стружките.В съвременна скоростна кутия,ако се експлоатира правилно стружки няма.10:06 16.08.2022
83 Симо
12:58 16.08.2022
84 25хил.км
До коментар #35 от "непознат":
И аз карам Фият Типо 1.6 JTD SW 2017, сменях маслото на 25 хил. След като направих 300 хил. км. започнах да го сменям на 15 хил. Нямам никви грижи с двигателя и не губи и грам масло. Слагам Селения 0w30.01:15 17.08.2022
85 Тарикат
21:42 17.08.2022
86 Емо
15:04 06.10.2022