Журналисти от испанското автомобилно издание km77 тестваха новия градски субкомпактен автомобил Toyota Aygo X с традиционния „лосов тест“, при който тестовата кола трябва рязко да смени лентите - сякаш среща истинско препятствие - в съседната лента, без да докосва нито един конус, оставайки в рамките на коридора и след това да се върне в собствената си лента. Иновацията обаче не се вписа в зададената рамка и предизвика критики от експертите.
За да се счита една кола за безопасна за обикновения водач, тя трябва да извърши маневра за смяна на лентата в конусен коридор, без да удари нито един, със скорост най-малко 77 километра в час. Не всички автомобили обаче успяват да направят това.
Компактният кросоувър с предно задвижване има трицилиндров атмосферен двигател с мощност 72 конски сили и въпреки увеличения просвет и офроуд бодикит е изключително градски модел. От теста става ясно, че новата Toyota се отличава с подчертано недозавиване, което позволява да се избегне препятствието, но прави много трудно безопасното връщане в лентата след приключване на маневрата.
Въпреки всички опити максималната скорост, при която компактният кросоувър не съборя нито един конус, остана 70 километра в час. Експертите подчертават, че колата няма сцепление, което може да заради гумите Michelin e-Primacy, които са фокусирани предимно върху икономичността, а не върху управлението. Вижте.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
Коментиран от #2
09:58 03.10.2022
2 ТАКА Е В КОЛОНИАЛНА КОЧИНА
До коментар #1 от "карчи":
ГУМИТЕ НА МИШЕЛИН ВИНОВНИ, КОЛЕЛАТА ЗАВИТИ В ПОСОКАТА А ГУМАТА НЕ РЕАГИРА ПРАВИЛНО. СТЪРЖИ ПО АСФАЛТА И ВСЕ НАПРАВО. ЯВНО И ГУМИТЕ СТАНАХА МЕНТАЦИ КАТО ВСИЧКО ДРУГО. И ТОВА ПРИ СКОРОСТ 77 КМ В ЧАС ,А ПРИ 90 КМ. А ПРИ ДЪЖД ТИЯ ГУМИ ЩЕ СЕ ХЛЪЗГАТ ОЩЕ ПРИ 30 КМ В ЧАС. УЖАС МИШЕЛИН! ВСИЧКО СТАНА МЕНТЕТА.11:03 03.10.2022
3 Хе хе
10:21 05.10.2022