12 Октомври, 2023 09:44 4 407 23

Електромобил отне титлата на Toyota Corolla за най-продаван автомобил в света

  • tesla-
  • model y-
  • toyota-
  • corolla-
  • продажби на нови коли-
  • класация

Tesla Model Y измества дългогодишния лидер Toyota Corolla

Електромобил отне титлата на Toyota Corolla за най-продаван автомобил в света  - 1

Последната статистика на портала Focus2move ни показва най-популярните автомобили в света. От нея става ясно, че автомобилите с традиционни двигатели с вътрешно горене продължават да доминират, но търсенето на електрически автомобили расте бързо, тъй като тяхното разнообразие също нараства.

Според изчисленията на Focus2move, експертите на който взимат предвид данните за продажбите в 162 страни от януари до август, абсолютен лидер вече е електрическият кросоувър Tesla Model Y. За осемте месеца на годината са продадени 758 645 в цял свят, което е 76.7 процента повече от резултатата за аналогичния период от миналата година.

Така Tesla Model Y измества дългогодишния лидер Toyota Corolla , която губи 3.4% от купувачите през настоящата година. През периода януари-август 2023 г. Corolla са избрали 711 780 души. Пикапите Ford F-Series завършват челната тройка с 595 675 клиенти, което е ръст от 18.6% на годишна база.

След челната тройка следва друга Toyota - кросоувърът RAV4, който губи две позиции. Кросоувърът е купен от 567 196 души (минус 3.8 процента). Пети е Honda CR-V (434 792 купувачи, плюс 5.7%), шести е Hyundai Tucson (410 748 броя и 13.4% ръст).

Toyota Camry вече е на седмо място, като пада с три места надолу. Търсенето на бизнес седана спада с 6.2% до 407 796 броя. Осмо, девето и десето място заемат Chevrolet Silverado (402 486 единици и плюс 3.7 процента), Toyota Hilux (381 338 единици и минус 4.0 процента) и Tesla Model 3 (364 195 единици и минус 2.8 процента).

Успехъйт на Tesla се дължи, схпоред анализаторите, на непрестанните "ценови войни". След поредния кръг от намаления миналата седмица, цената на Model 3 стана почти равна с цената на Toyota Corolla, а като се вземат предвид предимствата и разходите за поддръжка за три години собственост, електрическият автомобил е дори по-евтин. Желаният ценови паритет с автомобилите, работещи с гориво, обаче ще струва скъпо на американския производител, предупреждават експертите.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Не мога да повярвам

    9 3 Отговор
    Това никой не го е очаквал! Шок!
  • 2 Им.бе.цилус.

    12 8 Отговор
    Да бе,да.Вервайте си.
  • 3 честен ционист

    21 15 Отговор
    Все повече Ганчовци теглят кредити и се сдобиват с Tesla Model Y, вярно втора употреба, или тест драйв, ама Tesla. Интимната им мисъл е, че щели за по 5-6 лв да пътуват до морето.. Малко са се позаблудили.

    Коментиран от #22

  • 4 Браво

    10 11 Отговор
    Ако се окаже, че спонтанно самозаплване на електричка е довело вчера до огромния пожар на паркинга на терминал 2 на летище Лутън, очаквайте скоро електробалона да се спука. 1500 автомобила фира не е за пренебрегване.

    Коментиран от #18

  • 5 Мммммм

    5 0 Отговор
    На снимката е Модел 3.
  • 6 хикс

    18 7 Отговор
    Тойота си е Тойота .Моделите Корола и РАВ 4 са наистина отлични .Теслата още не и дошло времето или поне не в Бг . Тойоти се карат навсякъде по целия свят

    Коментиран от #7

  • 7 честен ционист

    11 7 Отговор

    До коментар #6 от "хикс":

    Само японската Тойота си е Тойота, останалите са рена, пежа и някакви турски сглобки.
  • 8 Загрижен

    12 7 Отговор
    Само че в статията УДОБНО се премълчават хилядите долари субсидия, която получават ел. количките, дори в сащ. Я да се махне тази субсидия, да НЕ зареждат безплатно, както е все още на много места и нещата ще си дойдат пак на място. Всичко е политика и зарибяване на популацията :>

    Коментиран от #9, #12, #19

  • 9 честен ционист

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "Загрижен":

    Проблемът с електричките е, че за да зареждаш трябва да имаш електронни пари. Нямаш ли ги, ще въртиш динамото.
  • 10 Според проучване

    12 3 Отговор
    Според скорошно проучване на Фолксваген, собствениците на изцяло електрически автомобили изминават значително по-малко километри на годишна основа.
  • 11 МЪСК 💪🏻

    5 11 Отговор
    Сухите цифри говорят, че имаме нов Световен Шампион 🥇
    Световен рекорд по продажби и
    Световен рекорд по време от 0 до Световна титла - и за фирмата, и за модела 🏆🏆

    Бях казал отдавна - Model Y ще е най-продаваното МПС на планетата.
    Дори Уки е съгласен.

    Коментиран от #15

  • 12 Вин Дизел

    6 7 Отговор

    До коментар #8 от "Загрижен":

    "Дали с инч или с миля, победата си е победа"
    Ако логиката беше вярна, всичко на ток щеше да е в небето. Само дето продажбите на останалите са в долината, а само Тесла е на върха.
    Продай рекорден брой коли, т.е. накарай хората да купят рекорден брой от точно твоята кола.
    Затова Шампионът е само един - щото не е за всеки.

    Коментиран от #14

  • 13 Съдията Дред

    12 4 Отговор
    Съвсем естествено, през 2021 година цените на масовите автомобили с ДВГ, за няколко месеца скочиха на практика двойно. В същото време свети Илон намира начини да намали цените на автомобилите си. Само не ми казвайте, че това не е картел, с цел да ни откажат от посещение на бензиностанции

    Коментиран от #16

  • 14 Загрижен

    11 4 Отговор

    До коментар #12 от "Вин Дизел":

    Пропускаш двете най-важни причини. Първата се нарича маркетинг и реклама. При теслата това се прави от много силни Външни компании, които продават хладилници на ескимосите!
    Втората е отново популацията, демек, хората. Много се влияят от модата. Нещо като с нахапаната ябълка. Важното е да си с ябълката или теслата, нищо, че факторът цена качество и представяне не е най-доброто. Нищо, че за много по-малка сума пари можеш да си купиш Ел. кола с много по-добри показатели. Важното е социумът да те гледа, колко си Як...
    Толкова за теслата.
  • 15 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "МЪСК 💪🏻":

    Сложили са джудже в багажника.
  • 16 Бъркаш понятията

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "Съдията Дред":

    "Само не ми казвайте, че това не е картел, с цел да ни откажат от посещение на бензиностанции"

    Изводът който си направил е абсолютно верен! Целта е отказване на посещенията на бензиностанциите и зареждане в домашни условия и на електрически зарядни станции пръснати по цял свят.

    Но от друга страна си объркал понятието картел. Картел е ако трябва да да говориш скрито или явно увеличаване или намаляване на цените на стока или услуга. Типичен пример за картел е ОПЕК.

    В случая с Tesla обаче и дума не може да става за картел защото няма други участници с които да преговаря. Правилното понятие е монопол, защото поне в САЩ Тесла е абсолютен монополист на зарядните станции и почти всички автомобилни световни марки преминаха към техния стандарт на зареждане за да могат да им ползват зарядната инфраструктура. Очаква се до години енергийния бизнес на Тесла да надхвърли по печалби и оборот автомобилния. Когато си монополист имаш много по-силни позиции отколкото да си в картел.
  • 17 Субсидията (храната) прави борбата

    6 0 Отговор
    "Така Tesla Model Y измества дългогодишния лидер Toyota Corolla , която губи 3.4% от купувачите през настоящата година. "

    Само 3 процента си е огромна постижение. За догодина само могат да мечтаят за толкова малко число, на фона на поевтиняващите електромобили и увеличаването на субсидиите за тях.
  • 18 Така е

    7 2 Отговор

    До коментар #4 от "Браво":

    Освен кредити Тесла и другите "електрички" имат яки субсидии и излизат доста евтино. За това ги купуват, за "далаверата", не че са нещо много хубаво.
  • 19 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "Загрижен":

    Тесла повече от 3 години НЕ получаваше грам субсидия дори в Щатите , докато всички други получаваха , а в Китай и Европа също не получаваше доскоро , защото лимита за цена нарочно беше направен под нейните цени , а сега само най- евтиния Модел 3 се класира !! Обаче това са подробности , да ти кажа класацията след 2 години , да имаш време да го понесеш !!! Най-- продавани модели е света 2026 година !!!! 1 място Тесла Модел 2 !!!! Второ място Тесла Модел У !!!! Трето място Тесла Сайбъртрък !!! Запиши си да не кажеш , че си забравил , хахаха !!!

    Коментиран от #20, #21, #23

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Не че нещо... АМА...

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "честен ционист":

    Солара на покрива на къщата ми е достатъчен да пълни батерията на ТеслАта... ;) Та мое и за по малко от пет лева да ида до гьола...
  • 23 Пилотът Гошу

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Ко речи? Няма едно изречение в коментара ти, дето да е вярно. Колкото и статията на Славчев.... Ф-сериите всяка година са с продажби от над милион, той писал, че 565000 за 8 месеца било с 18% повече от миналата година....
    Да не говорим за лъжата в заглавието, Тойота няма как да бъде изместена от първото място, нито Форд от второто, нито ФВ от третото... Толкова много милиони автомобили са продали от тези модели, че Тесла има да ги гони с десетилетия...
    Отделно пилците се броят наесен. При всичките бонуси за прахосмукачките и наказания за ДВГ, хората пак се дърпат. За липсващата инфраструктура пък въобще да не говорим, както и за проблемите в електрозахранването.
    Калифорния иска да ограничи потреблението на електроенергия, Германия същата работа, но иначе всички да минели на електромобили.... Знаеш ли кога ще подмениш към милиард и половина ДВГ? Даже хората да искаха и да имаха финансите? Точно на куково лято....