След като забрани двигателите с вътрешно горене за всички нови автомобили от 2035 г., сега ЕС иска да трансформира и големите камиони в електрически превозни средства. Проектозаконът предвижда тежките търговски превозни средства да отделят 90 процента по-малко въглероден диоксид до 2040 г. Тъй като ЕС определя емисиите на CO2 от електрически превозни средства или превозни средства с водород като нула - независимо от реалните емисии, причинени от производството на електроенергия - това означава, че голяма част от парка от камиони ще трябва да стане електрически.
Няколко държави от ЕС призоваха за по-голяма роля на био- и синтетичните горива като дизел HVO в преговорите , но не успяха да постигнат успех - най-вече защото Германия не беше една от тези страни. Федералното министерство на транспорта (FDP) обаче изрази загриженост относно регламента за пределната стойност на вредните емисии за камиони, който вече е почти напълно договорен на ниво ЕС. Поради този факт окончателното гласуване, което всъщност се смяташе за формалност, беше отложено.
Някои производители на автомобили, включително Daimler и MAN, които вече са инвестирали милиарди в разработването на електрически камиони за европейския пазар, настояват за забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС. Например ръководителят на гиганта за камиони MAN, Александър Власкамп, изрично приветства електрическите планове на федералното правителство и новата климатична такса. „Германия направи голяма и правилна стъпка, като увеличи таксите за дизелови камиони. Инвестициите в електрически камиони ще се изплатят по-бързо“, каза Власкамп в интервю за Automobilwoche.
Федералната асоциация на товарния транспорт и логистиката (BGL), най-голямата германска асоциация на спедитори и транспортни компании, вижда нещата по съвсем различен начин и настояват проектозаконът да бъде предоговорен. В интервю за Focus.de говорителят на борда на BGL Дирк Енгелхард обясни защо асоциацията смята електрическите цели на ЕС за нереалистични и нефинансируеми, поне за тежкотоварния трафик:
Според данните на Toll Collect от януари, от 800 000 тежкотоварни камиона по пътищата на Германия, само 524 в момента са с електрическо задвижване - т.е. 0.065 процента. Електрическият камион е с около 200 000 евро по-скъп от дизеловия. BGL изчислява държавна субсидия от 80 процента, т.е. около 160 000 евро, на превозно средство - предприемачът трябва да плати 20 процента от собствения си джоб.
Обществено достъпните мегазарядни устройства, необходими за електрически камиони - т.е. високопроизводителни бързи зарядни устройства с мощност от 1000 kW - досега напълно липсваха, продължава Енгелхард.
„На настоящия пазар на товарни превози дизеловият камион все още е най-евтината оферта. Като представител на индустрията, ние не знаем за спедитори, които са готови да плащат по-високи цени за електрически камиони, които са и по-скъпи за покупка. Това важи за всички индустрии. Ако това се случи, много компании ще се ориентират към спедитори от Източна Европа с дизелови превозни средства и ниски разходи за персонал. Германският среден бизнес ще пострада сериозно“, смята Енгелхард.
Кристоф Плос, председател на парламентарната група на CDU/CSU в транспортната комисия на германския Бундестаг, подкрепя позицията на FDP: „Коалицията трябва да се възползва от тази възможност и да гарантира, че камионите и автобусите с щадящи климата двигатели с вътрешно горене могат да продължат да бъдат регистрирани.
Потребителите и компаниите могат да решат много по-добре от политиците и държавните служители коя технология е най-подходяща за постигане на климатичните цели в ежедневието. Ето защо отвореността към технологиите е особено важна в транспортния сектор“, казва Плос пред Focus.de.
Зелените виждат нещата по различен начин както на федерално ниво, така и на ниво ЕС. Зеленият политик Анна Депарней-Грюненберг, член на транспортната комисия на Европейския парламент, смята, че алтернативните горива в индивидуалния автомобилен транспорт са до голяма степен неподходящи средства. Тя подчертава: „Никой не забранява каквото и да е изследване на е-гориво за камиони. Но не е нужно да ги поддържате с пари от данъци. Нещата са различни при корабите и самолетите, където имаме спешна нужда от тези синтетични горива.
Според правителствения говорител Щефен Хебестрейт федералното правителство иска да изясни позицията си до края на тази седмица. Ако партиите не могат да се споразумеят за обща позиция, Германия ще трябва да се въздържи от окончателното гласуване в Брюксел, което означава, че необходимото мнозинство вече не е сигурно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #3, #46
13:15 09.02.2024
2 Гост
13:17 09.02.2024
3 честен ционист
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Не ще ги оскъпи, а направо ще ги преостанови.13:21 09.02.2024
4 Спас
13:23 09.02.2024
5 Гост
13:23 09.02.2024
6 ДрайвингПлежър
Излизането от ЕС ще стане въпрос на оцеляване
13:25 09.02.2024
7 На Бас
13:29 09.02.2024
8 Горно Уйно
13:33 09.02.2024
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До края на 2017 обеща камиони на ток‼️
Вече сме 2024 а тях още ги няма ❗
13:34 09.02.2024
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
А колко време ще отнема Истанбул-Лисабон на токкамион ❔❓
13:38 09.02.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
🤔❔🤔
13:53 09.02.2024
13 по влака да пренасят
14:07 09.02.2024
14 Госあ
14:17 09.02.2024
15 Нормално
- 800 км (500 мили) с пълен товар 36.7 тона и магистрална скорост.
- 900 kWh батерия на 1000 волта (клетки тип 4680 в 9 модула),
- мощност на зареждане: над един мегават на Megacharger за 30 мин
- Роботизирано зареждане от Optimus bot
- Пълна автономност, оперативен 24/7, няма стоянки, няма осигуровки, няма синдикати, няма занимавки.
Има само действация и печалбация!
Коментиран от #17, #20, #36
14:25 09.02.2024
16 Русуфил
14:37 09.02.2024
17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "Нормално":
Те зад океана и Капитан Планета спасява света, и Спайдърмен .....Та и на ИЛюзОН видеото е с добро качество❕
Ама камионите вече седма година аха да се появят в продажба❕❕
Коментиран от #19
14:51 09.02.2024
18 Само питам
15:22 09.02.2024
19 Имат проблеми
До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
С масовото производство на батерии 4680. Прекалено голям е процента брак, което пречи на рентабилността. За разлика от toyota обаче вече са започнали производството на батерии и ще го направят масово в момента в който изчистят проблемите.Щом заговориха за евтиния модел за 25 000 долара който ще ползва тези батерии, значи в момента е близо и се очаква и масовото производство на камионите. Засега ги сглобяват само ръчно в малки серии за реални тестове в реални пътни условия с реални товари и технологията се доказа. Остава да стане и рентабилна, за да се вместят в цената от 180 000 долара.
Коментиран от #22
15:38 09.02.2024
20 Факт
До коментар #15 от "Нормално":
Искам да видя 40 тонен ел ТИР да катери Пиринеите или Трансилвания....и да ги спуска също.15:55 09.02.2024
21 фен на сидеров
16:16 09.02.2024
22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #19 от "Имат проблеми":
Май друг им е проблемът‼️Има норми за тегло на празен влекач 🤔
А дали няма да слагат батерии и в специализираните гондоли 🤔
Щото Ел.ка на ток за 400кг товар за 400км пробег е с около 400 кг по-тежка от аналога с ДВГ ❕
Коментиран от #25
16:23 09.02.2024
23 И аз
16:30 09.02.2024
24 Запознат
Коментиран от #50
16:40 09.02.2024
25 Тегло на батерията
До коментар #22 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Енергийната плътност на батериите 46 801-во поколение: 276 Wh/kg
2-ро поколение: 305 Wh/kg
3-то поколение: 333 Wh/kg
Сега вече произвеждат второто поколение. При 900 киловатчаса батерия на камиона с големия пробег от 900 км с общо тегло 40 тона, батерията би следвало да тежи около 3 т. А следващото поколение по-малко. Максималното разрешено тегло на електрическите камиони е с три-четири тона по-голямо отколкото на дизеловите, което компенсира теглото на батерията и на практика може да се окаже че електрическият може полезната товарна електрическия камион да е с по-високо тегло отколкото на дизеловия, защото двигателите са много по-леки, А няма и тежки резервоари, скоростни кутии, изпускателни и охладителни системи и прочие.
Коментиран от #30
16:56 09.02.2024
26 Не са глупави швабите
9 милиарда на месец за гориво само за камионите. Тези милиарди могат да си останат в Германия, която сама може да си произвежда тока за зареждане на камионите. Напълно логична постъпка .
Коментиран от #27, #29, #45, #52
17:04 09.02.2024
27 Доктора
До коментар #26 от "Не са глупави швабите":
А Германия от къде внася горивата за производството на този ток, който казваш, че сама си произвеждала?17:43 09.02.2024
28 Сулю
17:51 09.02.2024
29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #26 от "Не са глупави швабите":
Искат, но кога ще могат 🤔800 000камиона × 800 км = 640 000 000км
640 000 000 км по оптимистичните 1кВт за км си е няколко АЕЦ само за тях ‼️
Плюс зарядни станции и кабели .....
Това не е за два дни работа ‼️
Коментиран от #31
17:52 09.02.2024
30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #25 от "Тегло на батерията":
Няма резервоари, защото има батерии!А защо мислиш, че няма да има охладителни системи и редуктори на мощния електромотор 🤔
Щом е лесно, защо вече няма хиляди камиони на ток ❔🤔
"Това от книгите, го няма по нивите!" -викаше дядо ми 😉
17:58 09.02.2024
31 12345
До коментар #29 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Не става дума за няколко АЕЦ, а за цели 640 броя, ако са по 1000 MWh.Tоест идеята отсега отиде в кофата :-).
Коментиран от #35
18:04 09.02.2024
32 Ганчо
18:37 09.02.2024
33 85869
20:06 09.02.2024
34 Германофоб
20:22 09.02.2024
35 Хич ви няма в сметките
До коментар #31 от "12345":
"Не става дума за няколко АЕЦ, а за цели 640 броя, ако са по 1000 MWh.Tоест идеята отсега отиде в кофата :-)."
Опитал си се да кажеш нещо, после да сметнеш нещо, но и двата опита са излезли неуспешни.
Първо мегаватчас е единица за енергия, а ти говориш за мощност. После 1000 мегавата не е мощността на АЕЦ а само на един от блоковете и трето, за да сметнеш колко енергия ще произведе този блок трябва да умножиш по 24 часа. АЕЦ Козлодуй например произвежда по 50 гигаватчаса на денонощие.
В Германия на седмица се произвеждат по 10 000 гигаватчаса, от които около 7000 от възобновяеми източници. Тоест има откъде да ги зареждат. А и с по 10 милиарда на месец спестени от горива, знаеш ли колко бързо ще изградят още възобновяеми източници? С милиард се изгражда гигават мощности.
Коментиран от #49
22:16 09.02.2024
36 Порно
До коментар #15 от "Нормално":
Аз през 1969 гледах как кацат на луната. След това гледах "Полета на Кеприкорн".22:42 09.02.2024
37 Гост
09:23 10.02.2024
38 Факт
10:58 10.02.2024
39 555
Брюкселски невежи
16:32 10.02.2024
40 555-1
16:35 10.02.2024
41 Правилно
17:47 10.02.2024
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Професор 2
Нека да минат на ПЕДАЛИ , като Флинстоун.
За целта нека ония умните от евросъюза да въртят педалите. Така ще докажат нагледно ,че милеят за екологията и за икономиите.
ДА ВЪРТЯТ. П Е Д А Л И Т Е.
17:51 10.02.2024
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Гост
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Като смениха автобусите с електробуси, да не би билетчетата да са поскъпнали? Билетчето струва еднакво както за автобус, така и за електробус. Нека камионите минат на ток. Всеки от тях гори по тон нафта на седмица.21:27 10.02.2024
47 къде си ти
01:25 11.02.2024
48 Гретчо Тунинга
02:22 11.02.2024
49 Хммм
До коментар #35 от "Хич ви няма в сметките":
Първо идеята навсякъде да се нацвъка с перки и панели не ми харесва. 2 те не са по екологични, ще си имаме големи екологични проблеми с тях. 3 ако Германия има такива големи енергийни ресурси от възобновяеми източници защо германската икономика върви надолу. 4 наистина горивата са на свършване но не е този начина да се премине на нещо друго, трябва да става много бавно без да се съсипва икономиката и земеделието.Коментиран от #62
08:17 11.02.2024
50 1112
До коментар #24 от "Запознат":
След 100 години никой няма да е чувал и да помни европа, камо ли да повярва, че преди 4-5-6 века е движила света. Идва ерата на жълтите те ще въртят и движат следващите векове, а те хич не ни долюбват а и ядат насекоми тяхната семка10:04 11.02.2024
51 Мохамед
10:59 11.02.2024
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Хвърчилото от село
11:02 11.02.2024
54 А кюмур за тока
07:20 14.02.2024
55 тираджия
01:13 18.03.2024
56 Тодоре колко е часа
01:23 18.03.2024
57 Коко
03:32 05.04.2024
58 1000л нафта за 7 дни
22:04 04.05.2024
59 Европа
20:00 04.07.2024
60 Ради
01:53 10.08.2024
61 Ний ша Ва упрайм
08:57 10.08.2024
62 Какви източници
До коментар #49 от "Хммм":
Миналата зима пак палиха кюмюра .Бутаха перки и копаеха въглища .
Зариваха ветрогенератори в земята , за да не дават обяснения .
13:33 29.09.2024
63 Аре на
Това като с капачките .
13:37 29.09.2024