Кражбата на стоки от камиони се превърна в сериозен проблем за цяла Европа. Само през миналата година индустрията търпи загуби в размер на 500 милиона евро от подобни действия. Тази година статистиката не се подобрява.
Въпреки всички мерки връщането на откраднати вещи и стоки е много трудно. Няколкогодишната статистика на експертите от международната асоциация за транспортна сигурност и модерни технологии TAPA показва, че проблемът с грабежите се е влошил. Кражбите стават все по-масови.
Според Полската камара за корабоплаване и логистика през 2023 година в ЕС са регистрирани повече от 8 000 кражби от транспортни превозни средства. Такива случаи се случват средно по 23 пъти на ден. Като се вземе предвид първото тримесечие на 2024 година, вече има по 29 такива инцидента на ден.
Според статистиката на TAPA Германия се нарежда сред водещите европейски страни с най-висок процент на кражби от този вид (приблизително 2 700 случая). На второ място е Франция (1 200 кражби), следвана от Италия и Швеция. У нас ситуацията не е толкова критична. Тя е подобна на тази в Полша и се изчислява на само 2.3%. (200 случая) от общия брой транспортни кражби в ЕС.
Трябва да уточним, че става дума за кражба на превозвани стоки, гориво и дори цели превозни средства.
„Кражбите на ценности като електронно оборудване или гориво са често срещани, особено когато престъпленията се извършват от организирани групи. Какво може да направи превозвачът в такава ситуация и кой носи отговорност за превозвания товар?
Разбира се, това е сложна тема и няма ясен отговор. Разбира се, превозвачът носи отговорност за товара от момента на получаването му от клиента. Поради тази причина изпълнителят може да поиска обезщетение, но тук превозвачът е защитен от разпоредбите на Конвенцията CMR, които показват, че той може да бъде освободен от отговорност за товара в случай на няколко фактора извън неговия контрол и доказателства, че не е успял да предотвратили престъплението“ – коментира Лукаш Хвалчук, управител на адвокатска кантора IURIDICA.
Рецепти за ефективна защита срещу кражби няма. Превозвачите възлагат големи надежди на съвременните технологии, в т.ч с телематични решения. Тези иновации защитават шофьорите и товара и помагат за избягване на значително по-високи разходи, както и осигуряват голяма подкрепа на транспортните и логистични компании, участващи в транспортирането на стоки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 където е изградена почивна
11:54 09.08.2024
2 Един път
При липса на застраховка и охрана собствениците го отнасят.
Когато си спираш Welcome Center- Сервизна Плаза 25 - 35 лева то се смята и го плаща изпращача завода , фирмата.
Това се изчислява не мислете че ще спим гола поляна и ще сме добре. Винаги остава съмнения този превозвач ни окраде да вземем този който спира Welcome Center- Сервизна Плаза. Имаме открита сметка с тези фирми собственици на Welcome Center- Сервизна Плаза. И се изчислява лесно през България 4 Welcome Center- Сервизна Плаза по Х 25-35 лева 100 -140 лева горница от фирмата изпращач. Също хамалите са горница който фирмата изпращач плаща. Винетките също фирмата изпращач изплаща. После транспортни услуги. Това е перо разходи. 2 гранични Welcome Center- Сервизна Плаза и 2 Welcome Center- Сервизна Плаза в България.
Да има български фирми който взимат товари без тези разходи но накрая са - в печалбата. Има фирми наема чужди граждани но в много страни това не е разрешено
Трябва да са граждани на Европа и България. Ако си знаеш занаята си плащаш на всякъде и си на печалба хората са изчисли колко да ти остане след нафта и разходи.
Коментиран от #4
21:29 09.08.2024
3 ..........
10:38 10.08.2024
4 Иван
До коментар #2 от "Един път":
Глупаци да не коментират.11:07 11.08.2024