14 Май, 2024 10:24 8 450 30

100% мито за китайските автомобили

  • китай-
  • мита-
  • електромобили-
  • сащ-
  • европа

Съединените щати поставят „ограда“ срещу нашествието на китайски електрически превозни средства в страната

100% мито за китайските автомобили - 1

Администрацията на Байдън ще повиши митата върху китайските електрически автомобили от 25 на 100%. Wall Street Journal, Reuters и други световни медии съобщават, че правителството на президента Джо Байдън планира да учетвори митата върху ключови стратегически сегменти, като сред тях са електрическите превозни средства, батериите и слънчеви панели. Така от сегашните 25 процента, митото се увеличава на 100 процента. Освен това ще се налага и мито от 2.5% върху всички други превозни средства, внесени в Съединените щати.

Подобно на европейците, американците се притесняват от масовия внос на евтини китайски автомобили, които ще се конкурират с местните марки. САЩ се противопоставят на „нечестните икономически практики и индустриалния свръхкапацитет“ на Китай, каза Байдън миналия месец. „Няма да се бием с Китай. Искаме конкуренция, но честна конкуренция“, каза президентът на САЩ.

Китайците, естествено, гледат на това по различен начин. Министерството на външните работи на страната заяви, че митата, наложени от предишното правителство при президента Доналд Тръмп, "сериозно са нарушили" търговията между двете страни. Сега, след новото увеличение, отговорът от Китай няма да закъснее. Какъв ще е той, все още не се знае. Ще припомним, че след като Тръмп въведе мита върху електрическите автомобили през 2018 година, Китай удари американските фермери, като намали целевия износ на селскостопански продукти от Съединените щати.

Между другото, Европейският съюз също обмисля защитни мерки, но не бърза да вземе решение - очаква се то да бъде прието през юни. Явно европейците първо искат да видят как Китай ще реагира на американските мерки. Германските производители на автомобили, които ще бъдат особено засегнати от контрамерките, предупреждават за възможни негативни последици. Така шефът на BMW вече нарече увеличението на митата „изстрел в коляното“. Все пак Китай е най-важният пазар за немските производители.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хахаха

    46 5 Отговор
    Огледални мерки за Американските автомобили които се продават във Китай 100% мито и това е

    Коментиран от #8

  • 2 Хихихих

    46 11 Отговор
    Запада в криза, в чудо ще се видят "демократчетата"... :D
  • 3 Хм!

    76 12 Отговор
    Уж честна конкуренция, а някой като изкара на пазара много по-качествен и много по-евтин продукт и 100% мито!
    Ей, андрешковци ...
  • 4 Косе Босе

    59 9 Отговор
    После ми говорете за свободен пазар хаха
  • 5 Някой

    52 7 Отговор
    Абе, така действа пазарната икономика. Особено в Америка.
    После ни говорят как пазара се саморегулирал и нямало нужда от намеса от държавата...
  • 6 Клизмич

    42 2 Отговор
    Има ли по-честно насърчаване на пазарната икономика и свободната конкуренция от 100% мито? Има, 200% мито.
  • 7 Разпааад, деградацияяя…

    50 9 Отговор
    Свърши се прехваленото западно общество, скапа се - и социално, и икономически, и политически! Това е вече предсмъртната агония. Лошото е, че нас ще ни боли!
  • 8 Сащ продават

    14 35 Отговор

    До коментар #1 от "Хахаха":

    0 автомобила в Китай. Затова Китай няма какво да обложи с мито освен соята. Не че подкрепям митата, но китайските държавни субсидии са това което сваля цената изкуствено. Не може ти да оперираш на пазарен принцип ако тези от другата страна не го правят

    Коментиран от #19

  • 9 В Еврпейския

    5 20 Отговор
    съюз трябва да е 200% !
  • 10 Тома

    23 6 Отговор
    Всичко се прави за народа.Постоянно трябва да се стриже дои и коли
  • 11 Калпазанин

    21 5 Отговор
    Джендърите на запад да не си мислят че няма пропорционални мерки, и много ми е интерсно на кого вече ще продават, то дали в бъдеще ще имат и ресурса да произведат нещо
  • 12 българина

    38 2 Отговор
    след 89 защо не качихме митата за всички западни стоки? нашите не били конкурентни и трябваше да ги затворим, дзу, вида, плама, мадара, балканкар, чавдар, електрон, и оше стотици други производства, неиздържащи на вноса
  • 13 Хаха

    36 4 Отговор
    Китай субсидирал......., а вие защо не субсидирате? Та нали пазарът определя цената! Те това е пазарна икономика, ама по американските правила.
  • 14 българина

    30 5 Отговор
    китай субсидирал, пък вие не, само печатате по 1 трлн на година, за оръжие, за тесла, за войни на други континенти..... всеки се оправя както може. Слагате мита, ще видите истинската стойност на долара
  • 15 Тихо

    15 2 Отговор
    Да не вдигнат митата на храните тук, чи ща а глад голяма.
  • 16 Анинимен

    0 1 Отговор
    В старческия дом
  • 17 ...

    14 2 Отговор
    честна конкуренция :))))))))))))))
  • 18 Стига вече

    11 7 Отговор
    В Китай е това, което е, благодарение на запада, който десетилетия наред правеше заводи в Китай, купува ипродължава да купува всякакви боклуци от там. Новата реалност е различна, забогатял Китай, с технологични производства на всичко, ресурси от русия, агресивна международна политика. Стига сме ги правили все по-богати!!!
  • 19 дрфтгъхуи

    21 6 Отговор

    До коментар #8 от "Сащ продават":

    Не знам къде гледаш, но краварските коли дето се продават в Китай са много повече от 0- само Илонка Маскова е продала над 100 000 коли тази година... Стига само на него да му наложат не 100, а дори и 15% мито и продажбите му ще паднат от 1000 коли на ден до 1000 бройки месечно...

    Само да питам- помните ли "проблема с електронните компоненти" който удари авто индустрията неотдавна? Всички ревяха "няма чипове" и колите им стояха на плаца да чакат чиповете за да ги довършат и доставят на клиентите... "Странно" как тогава всички китайци бълваха нови модели и не се оплакваха от липса на нищо... Като нищо тоя проблем ще се повтори...
    На фона на масовото пускане на електрокари може съвсем случайно" да се появи недостиг на батерии и суровини за производството им- за всички извън Китай разбира се...

    Записвайте си:

    Китай НЕ СУБСИДИРА НИЩО. Просто е спусната ПРЯКА ЗАПОВЕД да се работи на МИНИМУМ печалба... Навремето точно така и японците, и корейците завладяха пазарите- нищо ново...

    Коментиран от #23, #25, #29

  • 20 А така...

    23 2 Отговор
    ...пазарна икономика от капиталистически тип! Ще си изхвърля ВСИЧКИ учебници по Макроикономика, които запазих от университета -> учили са ни само и единствено на лъжи!

    Коментиран от #27

  • 21 ДА АМА НЕ

    6 5 Отговор
    ДРЕМЕ ИМ, ПРОСТО ЩЕ СИ НАПРАВЯТ ЗАВОДИ В САЩ ХАХАХАХ ПАРИ БОЛ, ДАЖЕ КАТО ЦЯЛО НЕ САЩ НЕ Е ПРИОРИТЕТ НА НИКОЙ ЗА НИЩО....
  • 22 Гост

    10 0 Отговор
    В нормалните държави митото на всносни стоки е за да не конкурират родното им производство. У нас производство няма и за това митото е поредното дране за чиновнически заплати.

    Коментиран от #30

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 симо

    9 1 Отговор
    "САЩ се противопоставят на „нечестните икономически практики и индустриалния свръхкапацитет“ на Китай, каза Байдън миналия месец. „Няма да се бием с Китай. Искаме конкуренция, но честна конкуренция“, каза президентът на САЩ." О Джо !---- ти си най-великият Президент в историята на Америка надмина и бащата на Нациите.
  • 25 Случаен

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "дрфтгъхуи":

    Абсолютно си прав . И само едно допълнение. Повечето безнеси в Китай са с 50% държавно участие и така държавата вероятно регулира надценките. Все пак там е някакъв вид соц. Забелязвате ли, че никой от нашите демокрации не коментира "китайският модел".... има защо! Страх ги ееее, много!
  • 26 Случаен

    5 1 Отговор
    Абсолютно си прав . И само едно допълнение. Повечето бизнеси в Китай са с 50% държавно участие и така държавата вероятно регулира надценките. Все пак там е някакъв вид соц. Забелязвате ли, че никой от нашите демокрации не коментира "китайският модел".... има защо! Страх ги ееее, много!
  • 27 Знайко

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "А така...":

    Имах "късмета" да ми преподава Кристалина Георгиева във ВУЗ–а.
    Не научихме много, защото през цялото време четеше от разни западни опорки какви ли не глупости.
    Но нямаше и нужда- бе необходимо само да си купиш нейната книжка от 60 страници за абсурдната цена от 18 лева и книжлето да стои вдясно на банката ти, за да знае ТЯ , че си си платил и четворката ти беше гарантирана.
    Та така се става шеф на Световната банка !
    А какво ще стане ако Чайна забрани вноса на пластнасови изделия в Уса и един леген достигне 50 долара цена?
    Тия амери много готини хорица , ве!
    Накрая ще намерят каквото търсят!
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 По леко де

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "дрфтгъхуи":

    Как ще му сложат мито като те се произвеждат в китай от нулата, плаща си данъците там и това е. Той нали затова направи завод и в европа поради същата причина. Но пък германските "екоактивисти" протестирали само срещу неговия завод, техните заводи не замърсявали демек.
  • 30 да де но...

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Сме в ЕС, законите се пишат в Брюксел. Никой не ни спира да почнем да правим електрички но нашите бизнесмени предпочитат да дигат хотели.