Администрацията на Байдън ще повиши митата върху китайските електрически автомобили от 25 на 100%. Wall Street Journal, Reuters и други световни медии съобщават, че правителството на президента Джо Байдън планира да учетвори митата върху ключови стратегически сегменти, като сред тях са електрическите превозни средства, батериите и слънчеви панели. Така от сегашните 25 процента, митото се увеличава на 100 процента. Освен това ще се налага и мито от 2.5% върху всички други превозни средства, внесени в Съединените щати.
Подобно на европейците, американците се притесняват от масовия внос на евтини китайски автомобили, които ще се конкурират с местните марки. САЩ се противопоставят на „нечестните икономически практики и индустриалния свръхкапацитет“ на Китай, каза Байдън миналия месец. „Няма да се бием с Китай. Искаме конкуренция, но честна конкуренция“, каза президентът на САЩ.
Китайците, естествено, гледат на това по различен начин. Министерството на външните работи на страната заяви, че митата, наложени от предишното правителство при президента Доналд Тръмп, "сериозно са нарушили" търговията между двете страни. Сега, след новото увеличение, отговорът от Китай няма да закъснее. Какъв ще е той, все още не се знае. Ще припомним, че след като Тръмп въведе мита върху електрическите автомобили през 2018 година, Китай удари американските фермери, като намали целевия износ на селскостопански продукти от Съединените щати.
Между другото, Европейският съюз също обмисля защитни мерки, но не бърза да вземе решение - очаква се то да бъде прието през юни. Явно европейците първо искат да видят как Китай ще реагира на американските мерки. Германските производители на автомобили, които ще бъдат особено засегнати от контрамерките, предупреждават за възможни негативни последици. Така шефът на BMW вече нарече увеличението на митата „изстрел в коляното“. Все пак Китай е най-важният пазар за немските производители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хахаха
Коментиран от #8
10:31 14.05.2024
2 Хихихих
10:35 14.05.2024
3 Хм!
Ей, андрешковци ...
10:39 14.05.2024
4 Косе Босе
10:40 14.05.2024
5 Някой
После ни говорят как пазара се саморегулирал и нямало нужда от намеса от държавата...
10:40 14.05.2024
6 Клизмич
10:40 14.05.2024
7 Разпааад, деградацияяя…
10:43 14.05.2024
8 Сащ продават
До коментар #1 от "Хахаха":
0 автомобила в Китай. Затова Китай няма какво да обложи с мито освен соята. Не че подкрепям митата, но китайските държавни субсидии са това което сваля цената изкуствено. Не може ти да оперираш на пазарен принцип ако тези от другата страна не го правятКоментиран от #19
10:44 14.05.2024
9 В Еврпейския
10:45 14.05.2024
10 Тома
10:46 14.05.2024
11 Калпазанин
10:56 14.05.2024
12 българина
10:56 14.05.2024
13 Хаха
11:00 14.05.2024
14 българина
11:09 14.05.2024
15 Тихо
11:12 14.05.2024
16 Анинимен
11:30 14.05.2024
17 ...
11:31 14.05.2024
18 Стига вече
11:43 14.05.2024
19 дрфтгъхуи
До коментар #8 от "Сащ продават":
Не знам къде гледаш, но краварските коли дето се продават в Китай са много повече от 0- само Илонка Маскова е продала над 100 000 коли тази година... Стига само на него да му наложат не 100, а дори и 15% мито и продажбите му ще паднат от 1000 коли на ден до 1000 бройки месечно...Само да питам- помните ли "проблема с електронните компоненти" който удари авто индустрията неотдавна? Всички ревяха "няма чипове" и колите им стояха на плаца да чакат чиповете за да ги довършат и доставят на клиентите... "Странно" как тогава всички китайци бълваха нови модели и не се оплакваха от липса на нищо... Като нищо тоя проблем ще се повтори...
На фона на масовото пускане на електрокари може съвсем случайно" да се появи недостиг на батерии и суровини за производството им- за всички извън Китай разбира се...
Записвайте си:
Китай НЕ СУБСИДИРА НИЩО. Просто е спусната ПРЯКА ЗАПОВЕД да се работи на МИНИМУМ печалба... Навремето точно така и японците, и корейците завладяха пазарите- нищо ново...
Коментиран от #23, #25, #29
11:58 14.05.2024
20 А така...
Коментиран от #27
12:39 14.05.2024
21 ДА АМА НЕ
14:51 14.05.2024
22 Гост
Коментиран от #30
16:27 14.05.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 симо
19:43 14.05.2024
25 Случаен
До коментар #19 от "дрфтгъхуи":
Абсолютно си прав . И само едно допълнение. Повечето безнеси в Китай са с 50% държавно участие и така държавата вероятно регулира надценките. Все пак там е някакъв вид соц. Забелязвате ли, че никой от нашите демокрации не коментира "китайският модел".... има защо! Страх ги ееее, много!01:03 15.05.2024
26 Случаен
01:05 15.05.2024
27 Знайко
До коментар #20 от "А така...":
Имах "късмета" да ми преподава Кристалина Георгиева във ВУЗ–а.Не научихме много, защото през цялото време четеше от разни западни опорки какви ли не глупости.
Но нямаше и нужда- бе необходимо само да си купиш нейната книжка от 60 страници за абсурдната цена от 18 лева и книжлето да стои вдясно на банката ти, за да знае ТЯ , че си си платил и четворката ти беше гарантирана.
Та така се става шеф на Световната банка !
А какво ще стане ако Чайна забрани вноса на пластнасови изделия в Уса и един леген достигне 50 долара цена?
Тия амери много готини хорица , ве!
Накрая ще намерят каквото търсят!
12:52 17.05.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 По леко де
До коментар #19 от "дрфтгъхуи":
Как ще му сложат мито като те се произвеждат в китай от нулата, плаща си данъците там и това е. Той нали затова направи завод и в европа поради същата причина. Но пък германските "екоактивисти" протестирали само срещу неговия завод, техните заводи не замърсявали демек.15:06 22.05.2024
30 да де но...
До коментар #22 от "Гост":
Сме в ЕС, законите се пишат в Брюксел. Никой не ни спира да почнем да правим електрички но нашите бизнесмени предпочитат да дигат хотели.15:12 22.05.2024