Японският автомобилен гигант не загуби със залога си върху бензиново-електрическите автомобили: през последните пет години продажбите на такива автомобили са се увеличили почти три пъти до 16.1 милиона бройки годишно. Търсенето на японските хибриди е толкова голямо, че Toyota се бори да поддържа предлагането, но въпреки това много клиенти на ключови пазари трябва да чакат с месеци за колите си.
Европейците трябва да чакат средно 60-70 дни за хибридите на Toyota, пише Reuters. Това е два пъти повече от 2022 година. Най-остър е дефицитът на Yaris Cross и plug-in хибрида RAV4. В Япония периодът на изчакване е още по-дълъг - от два до пет месеца, а в Индия чакат до девет месеца за доставки.
Самата Toyota е наясно с проблема. Компанията казва, че темпът на производство на хибридни превозни средства е в съответствие с одобрения по-рано план, но търсенето на хибриди „е нараснало значително през последната година във всички региони“.
Компанията обещава да направи всичко възможно за увеличаване на производството в съответствие с новите пазарни реалности. Така в Индия Toyota ще инвестира допълнителни средства за разширяване на капацитета на завода за сглобяване с допълнителни 100 000 автомобила годишно. Други 14 милиарда долара ще бъдат инвестирани в завода за батерии в Северна Каролина, САЩ.
За компанията е особено важно да поддържа стабилни темпове на доставки в Китай, където миналата година само хибридите бяха на плюс. Иначе, общите продажби на Toyota на най-големия автомобилен пазар в света паднаха със седем процента, докато търсенето на бензиново-електрически автомобили скача с 27 процента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 глад ще мори ЕС.
Коментиран от #2
13:30 01.04.2025
2 таксиджия 🚖
До коментар #1 от "глад ще мори ЕС.":
Дачия Дъстър е много повече кола от Ярис Кросс. И интериорът е по-изчистен дизайн и с по-качествени материали.13:53 01.04.2025
3 Янкулов
"минимум 6 месеца за доставка" и си купих кола от друга марка.
13:56 01.04.2025
4 тъй шъй
14:52 01.04.2025